Uskomattoman hienoja avauksia!

Meitä vain,kynnelle kykeniviä on vain tietty määrä?
Tavallaan tämä vähäisten mielipiden kirjo ei yllä tälle sektorille,että alasammutaan oksalta,
ennenkuin olen edes sinne oksalle päässyt?

No aivan ihanaa tehdä aloitus ja jatkaa sitä taivallusta hamaan tulevaisuuteen?
Kertokaa hyvät ihmiset kokemuksista,niistä negatiivistäkin.

Pahinta nykyisin ovat vanhuksiin kohdistuvat hyväksikäytöt.
Yritetään urkkia jopa tunnuslukuja,mukamas poliisin,pankin ja minkä kaiken
kekseliäisyyden varjolla?

27

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sini.sirkkuek

      Terve Rituliini, enhän minä viitsisi niitä negatiivisä alasampumisia muistella, 😊 💦 ylöshän siinä kömmitään, ja pudistellaan kurat niskasta, JA TAAS MENNÄÄN !

      Yleensä ei minulle jää päälle turhat traumat,..paljon kivoja muistoja kun on kasaantunut elämän varrella!

      Kohta lauletaan "kevät riemuja viidakko kaikaa
      suli hanki ja jäät, kevätkukkien päät jne.

      • Kiitos sini.sirkku!
        Omaat todella empatiakyvyn,jonka soisin jokaiselle kirjoittelijalle!
        Jotenkin sinä säteilet sitä sisäistä lämpöä,jota me jäyhät suomalaiset emme omaa.

        Osaat sovittaa riitelijät,osaat vastaanotaa ne kolhut omista ja toistenkin puolesta.
        Minä sain yhtenä päivänä postikortin jossa luki Olet hyvä tyyppi!
        Siis ajattele menin tavallaan katsastuksesta läpi??

        Niin asiasta kolmanteen! Sinäkin olet hyvä tyyppi!
        Ilman postikorttia,ilman kaunisteluja! ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos sini.sirkku!
        Omaat todella empatiakyvyn,jonka soisin jokaiselle kirjoittelijalle!
        Jotenkin sinä säteilet sitä sisäistä lämpöä,jota me jäyhät suomalaiset emme omaa.

        Osaat sovittaa riitelijät,osaat vastaanotaa ne kolhut omista ja toistenkin puolesta.
        Minä sain yhtenä päivänä postikortin jossa luki Olet hyvä tyyppi!
        Siis ajattele menin tavallaan katsastuksesta läpi??

        Niin asiasta kolmanteen! Sinäkin olet hyvä tyyppi!
        Ilman postikorttia,ilman kaunisteluja! ama

        Me todella voitais tehdä tästä palstasta oleellinen taukotupa!
        Tiedän teistä moni hoitaa puolisoaan omaishoitajana,niin tein minäkin
        aikoinaan,mutta kaikesta huolimatta meillä on oikeus omaankin elämään.

        Olen tavallaan elänyt toisten elämää.Neljän lapseni elämää kahden puolison elämää.
        Nyt katson,että elän omaa elämääni.
        Saan maustaa ruokani valkosipulilla ja syödä oliveja suoraan purkista,voin
        laulaa karaokea,koska huvittaa ja ottaa "ruokaperräiset" vaikka en olisi edes syönyt mitään?
        Ajatelkaa,näin vanhaksi piti elää,saadakseni omat aivoni käytäntöön?


    • No voi Halleluuja,....johan oli suitsutusta Rituliini 😀 )))
      Kiitos nyt kuitenkin,..ollaan silti vaan ihan tavallisia, eiköhän valtaosa kirjoittajistakin ole sitä luokkaa.

      Tänään onkin tasa-arvon päivä Minna Ca nth'in päivänä. Maailmassa ei sitä tasa-arvoa ole kaikilla.Lähi-idän maissa ja Afrikassa on naisten asema tuskastuttavan alistettu monesti.

      Kumma kyllä isoäidit Afrikassa on arvostettuja, he kun ovat kyenneet auttamaan lastenlapsiaan, joiden äiti tai isä on kuolleet AiDS'iin.
      Ei ole helppoa iäkkäille ottaa vastuu perheestä niissä olosuhteissa.

      Jälleen kerran saa olla kiitollinen Suomen olosuhteista ja sosiaaliturvasta.

      • PS.

        Voin hyvin yäärtää tuon vapautuksen tunteen, saadessaan itse päättää kaikesta vihdoin. Hieman samaa kohtaloa on ollut itselläni, mieheni lapset kun kuului myös elämääni, niin olihan monia velvollisuuksiakin, mutta paljon ilojakin toki!
        Nyt on hyvä,..minäkin kaikin tavoin itsenäinen.
        Nautihan vapaasti elämästäsi Ama !


      • Hyvää Minna Canhinpäivää.!
        Minä en saa noita heittomerkkejä lähtemään?
        Minnan patsas oli Jyväskylässä melkein samassa korttelissa,jossa aikoinaan omistin kämpän.
        Tietenkin on vieläkin,mutta minä olen kietokulkuni tehnyt ja minun jalanjälkeni eivät ole koskaan
        jääneet historiaan?

        Matti Nykänen Jyväskylän oma poika jätti jäljet,jotka eivät medianmukaan ole olleet niitä parhaimpia.
        Voi kuinka monta kertaa itkin,kun Matti voitti kultaa ja me suomalaiset saimme olla ylpeitä
        Mäkikotkasta nimeltään Matti Nykänen!

        Emme voi asettua vain arvostelijoihin urheilusuoritusten perusteella,meillä tämä koko elämä on yhtä urhelusuoritusta ja maaliviivanylitys meillä kaikilla vielä edessä


    • Anonyymi

      Jokoha se asuu uuessa kämpässää tuo Rituliini. Mittään ei siitä oo kuulunut kuitenkaa aikoihin. On se saanu kuraa niskaasa sekin, mutta hyvä tyyppi on, menee aina eteepäin. Meikä on alakanu ikkunaremppaa, sisäpuolelta vain, pitää ilma vielä kuivaa ja lämmetä näillä korkeusasteilla. Saunamökki tää vaan on, lämpiää tämä saunakammarikin kun illalla lämmitettiin sauna. Yöksi ajetaan taajamaan kotiin, jos sitten vappuna tultais eväskassin kans uuvellee. Ehtii kuivaa nuo pokatkin pari päivää.

      • Anonyymi

        Ikkunanpesu on täälläkin ollut menossa, ja parvekelasit myös koska kerrostalossa asuu. Hyvinhän nuo hommat vielä mummolta sujuu, onhan tuo jälkipolvi välillä kysellyt, että tarviitko apua. Mutta vielä pystyy kiipustamaan tikkaille, eikä päätä onneksi huimaa. Kauppa- ym. muut liikkumista ja voimia tarvitsevat asiat hoituu. Mitäs sitä apua vielä pyytelemään, kun on ajokortti ja autokin vielä liikkuu kunhan vähän bensaa tankkiin hurahuttaa ja kerran vuodessa huoltaa sen ajokin, jotta kunnossa pysyy.
        Kivahan se on niitä vähiä ystäviäkin ajeluttaa, siinä samassahan niitten vähät kauppa-asiat hoituu kuin omatkin. Surku vaan, kun tuo ystäväpiiri senkun pienenee, monta on jo manan majoille lähtenyt, ne vielä jäljellä olevat samanikäiset tuntuvat vaan olevan paljon huonommassa kunnossa kuin meikäläinen, hoitokotiin on usea jo asuinpaikkansa muuttamut, mutta tämä mummo onneksi vielä reippaasti porskuttaa. Johtunee varmaan myös siitä, että olen koittanut kuntosalilta ja lenkkipoluilta tuota apua itselleni hakea.
        Tällä viisiin sitä aika kuluu kunnes se paha päivä koittaa, ettei niistäkään hyötyä ole.
        Tämmöisiä ajatuksia tänään , anonyyminä nytten entinen mummo pulassa, vaikken ole Pulassa käynytkään. Kunhan jätin puumerkkini palstalle, eipä sitten muuta kuin, se on moro nyt!😉


      • Anonyymi

        "Jokoha se asuu uuessa kämpässää tuo Rituliini.??"

        Sitä olen itsekkin mietiskellyt, mutta toisaalta ounastelen, että vaikka jo kalustaisi- ja sisustaisi siellä Tampereella, niin kaipuu järvenrannalle voitta nyt kesällä ja rannalla on sitä touhua riittämiin jokaisella rantatilan omistajalla.

        Aloitushan koski vanhusten huijausta, jota itse en ole ainakaan tunnistanut, ...paitsi eilen, kun lirkuttelin lapsenlapseni kanssa, niin enkösvain heltinyt lähettämään hänelle , ..en suinkaan vappu satasta, mutta viiskypää kuitenkin, josta sain miljoonat kiitokset ja tunsin itseni melkein "jeesukseksi"DD

        Vaikka kuinka mietin, niin mitenkään en ole erikoisemmin viettänyt Vappua, koska en ole teekkari, enkä ylioppilas ja nuo työläismarssitkaan, saati puheet missään ei oikein sovi valikoimaani. Linnanmäki taisi olla silloin nuorena se Vappu-juhla meikäläisellä.

        Toki simaa olen joskus laittanut ja ehkä joskus ostanutkin tippaleivän, jotka ovat surkeita kunnon munkkirinkilää verrattuna, mutta parhaat munkkipossut oli kyllä jossain Juvan kahvilassa. Olen sitä miettinyt, että mikä oli se rasvasekoite, jossa ne oli paistettu, sillä ne oli niin erikoisen hyviä?

        Nyt ei jaksa kiinostamaan mitkään Vappu-riehat, vaikka hetken katsoinkin TV;stä Kaivarin hulinaa, mutta paikalliselle torille en viitsi mennä, vaikka persut siellä tarjoileekin munkkikahvit. Enhän edes niitä äänestänyt, joten en käy kuokkimassa.

        Harmi, että minulla on nyt vain harvinaisen tylsä kirja; Matti Yrjänä Joensuun ... Harjunpää ja rakkauden nälkä, mutta huommenna tulee kirjastoauto pitkästä aikaa.


    • Anonyymi

      Iloista Walpuria Kaikille....Ihan jokaiselle!
      Joskus minunkin jotain elonmerkkiä tänne käytävä raapustamassa, onhan siitätaas muutama päivä kun viimeksi kävin lukasemassa ja kirjoittelin jotain. Päivät kuluu kuin siivillä, aamulla herätessä ei huomaakaan kuinkan pian on ilta?
      Nyt on kaunis Vapun-päivä, lämmintäkin jo 12 varjossa ! Pilvetön sininen taivas ja aurinko hymyilee varmaan meillekin tänään, kun vain muistamme hymyillä vastaan tuolla ihanalle taivaan kappaleelle.
      Äsken esiintyi ikkunan takana iso rusakko, se pitää kukkasten liikakasvusta hyvää huolta?

      Niin Vappu-päivä ainakin näin aamusta kaunis , voi ulkojuhlia huolella sää suosii parhaalla mahdollisella tavalla, on vain valittava seura siihen samaan *sävyyn*! Ei tarvise huolehtia kuin nautintoaineista, valita tarkoin ettei suu ala päästämään (nk) *sammakoita*, no ei sentään tuli vain mieleen!
      Sitä minä tässä että mitä se huominen taas tuo tullessaan? Odotellaan!
      Ent. Kukkahame.

      • Hauskaa Vappua kaikille!
        Tule pois tänne palstalle, Kukkahame. Mahtuu joukkoon!

        Meidän pihassa oli tänä aamuna siili, ensimmäistä kertaa tänä keväänä. Hyvävointisen näköisenä tepasteli nurmikolla, hyvin on talven kestänyt.
        Mukavaa, että aurinko helottaa juhlijoiden yllä. Kaksi vuotta sitten tuli ainakin meillä päin räntää.

        Iloista päivänjatkoa.


      • Anonyymi

        Hauskaa Vappua vaan kaikille, jotka tänne kasikymppisiin uskaltautuvat! Aika kylmä oli ilma, kun tuolla turuilla ja toreilla pistäydyttiin ystävättären kanssa.
        Hyvin silti oli kansaa kaduilla ja terasseilla istumassa.

        Monen puolueen kahvitustelttojakin oli, munkkirinkilä kahvin kera maistuikin.
        Mutta niin on, että aikansa kutakin , tuli vähä semmoinen olo, että enpä enää ensi vappuna viitsi torille mennä, vaikka kuntokin menemiseen periksi antaisi, turhanpäiväiseksi oloni tunsin siellä kaiken krääsän ja hulinan keskellä.
        Kuinka ihanalta tuntui kun kotiin pääsi, kahvikupponen omassa kodissa tuntui ihan taivaalliselta kun omassa rauhassa sai kahvinsa ryystää, parempi kuin se tarjottu!
        Taitaa tätä mummoa jo vanhuus painaa, kun tuommoisia ajatuksia ilmoille päästää, mutta totta se on, ettei vaan enää huvita vappurieha. Onneksi nuo nuoret jaksavat minunkin edestä, hyvä että intoa on nuoremmilla.
        Näillä sanoin puheli m.p.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Hauskaa Vappua kaikille!
        Tule pois tänne palstalle, Kukkahame. Mahtuu joukkoon!

        Meidän pihassa oli tänä aamuna siili, ensimmäistä kertaa tänä keväänä. Hyvävointisen näköisenä tepasteli nurmikolla, hyvin on talven kestänyt.
        Mukavaa, että aurinko helottaa juhlijoiden yllä. Kaksi vuotta sitten tuli ainakin meillä päin räntää.

        Iloista päivänjatkoa.

        Hahhah. Se räntä myöhästyi tänä vuonna ja tuli vasta Vapun jälkeen.


    • Anonyymi

      Aivan upeata vapunjälkeistä aikaa kaikille teille, jotka ette ole vielä ole joutuneet kunnallisiin taikka yksityisiin vaivaistaloihin ja jotka olette vielä itsenäisiä päättämään omista asioistanne, vaikka lähisukulaisenne ovatkin jääräpäisesti ajaneet teitä omien tarkoitusperiensä takia vaikkapa ns.hullujenhuoneelle.

    • Anonyymi

      Todella hienoja avauksia. Näin eläkelaitosten edustajana olen kuitenkin hieman eri mieltä. Teitä kynnelle kykeniviä alkaa olemaan liikaa suhteessa arvioituun kassavolyymiin. Olemmekin harkinneet yhteisymmärryksessä seuraavan hallituksen kanssa suunnitella kaikkia osapuolia kiinnostavasta lopullisestya ratkaisusta.

      • Anonyymi

        Hieno "veto/huumori" oli sinultakin "eläkelaitosten edustaja", että pois vain tuollaiset sitkeät sissit, jotka viellä uskaltaa kehua, että pärjäävät omin voimin, paitsi, että on varottava huijareita, jotka kalastelevat näitä tunnuslukuja ties´mistä? Rahatkin vievät, mokomat?

        Kunhan et vain olisi yksi tällainen huijari ja houkuttelet "ikä mummon- tai papan sinne hienoon hoitolaitokseesi kaikenlaisin lupauksin, niin eikövain, pian hoidokilla onkin ylimääräinen insuliinipiikki tuplaten annettu, kas´kun on tällainen hoitovaje ja silloin oli talkkari vuorossa, vai oliko se puutarhuri?

        Hauskaa kevään odotusta kaikesta huolimatta, vaikka räntää sataa ainakin toistaiseksi täälläkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hieno "veto/huumori" oli sinultakin "eläkelaitosten edustaja", että pois vain tuollaiset sitkeät sissit, jotka viellä uskaltaa kehua, että pärjäävät omin voimin, paitsi, että on varottava huijareita, jotka kalastelevat näitä tunnuslukuja ties´mistä? Rahatkin vievät, mokomat?

        Kunhan et vain olisi yksi tällainen huijari ja houkuttelet "ikä mummon- tai papan sinne hienoon hoitolaitokseesi kaikenlaisin lupauksin, niin eikövain, pian hoidokilla onkin ylimääräinen insuliinipiikki tuplaten annettu, kas´kun on tällainen hoitovaje ja silloin oli talkkari vuorossa, vai oliko se puutarhuri?

        Hauskaa kevään odotusta kaikesta huolimatta, vaikka räntää sataa ainakin toistaiseksi täälläkin.

        Kukkahame tullut palstalle!Kiitos!
        Voi myrsky ja mylväys tätä takatalvea? Olihan se tietenkin odotettavissa,ettei nyt kesä voi huuhtikuussa tulla?

        Olen ollut kiireinen? Kalastellut,tiirustellut,en riiustellut ja jotain jonninjoutavata puuhastellut?
        Meitä kaksi yksinäistä täällä pellonlaidalla,ukkoteeri ja minä.Se reppana ei löydä puolisoa,enkä minä edes hae enää???

        No asiasta kolmanteen: joku pienenrahan puutteessaoleva oli napannut tililtäni 98,95 egee.
        Pankki käski tekemään rikosilmoituksen polliisille,kortti kuoletettiin ja saan uuden,jos tilillä silloin vielä on edes rahaa??
        Katevaraus oli tehty Walporinpäivälle ja rahat lähtivät tietty ensimmäisen pankkipäivänä.
        Kyllä sukanvarsi taitais olla turvallisin säilytyspaikka nykyisin niile hilkuille,joita minunkin tililleni ropsahtaa??
        Se toi vanhus on yleistäriistaa noille huijareille,sen toteamuksen ama allekirjoittaa


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kukkahame tullut palstalle!Kiitos!
        Voi myrsky ja mylväys tätä takatalvea? Olihan se tietenkin odotettavissa,ettei nyt kesä voi huuhtikuussa tulla?

        Olen ollut kiireinen? Kalastellut,tiirustellut,en riiustellut ja jotain jonninjoutavata puuhastellut?
        Meitä kaksi yksinäistä täällä pellonlaidalla,ukkoteeri ja minä.Se reppana ei löydä puolisoa,enkä minä edes hae enää???

        No asiasta kolmanteen: joku pienenrahan puutteessaoleva oli napannut tililtäni 98,95 egee.
        Pankki käski tekemään rikosilmoituksen polliisille,kortti kuoletettiin ja saan uuden,jos tilillä silloin vielä on edes rahaa??
        Katevaraus oli tehty Walporinpäivälle ja rahat lähtivät tietty ensimmäisen pankkipäivänä.
        Kyllä sukanvarsi taitais olla turvallisin säilytyspaikka nykyisin niile hilkuille,joita minunkin tililleni ropsahtaa??
        Se toi vanhus on yleistäriistaa noille huijareille,sen toteamuksen ama allekirjoittaa

        Veikö joku sinun korttisi, vai pani maksuun oman laskunsa sinun tililtäsi?

        Nykyisin, kun pikkuostoksia voi ihan pyyhkäisemällä maksaa maksulaitteissa, olen miettinyt, että varastetulla kortilla voi käydä ostamassa parinkympin ostoksia kaupasta toiseen. Mitään henkilöllisyystodistuksia ei kysellä eikä salasanaa tarvita.
        Aika tarkkana pitää olla korttinsa kanssa!


      • Makriina2 kirjoitti:

        Veikö joku sinun korttisi, vai pani maksuun oman laskunsa sinun tililtäsi?

        Nykyisin, kun pikkuostoksia voi ihan pyyhkäisemällä maksaa maksulaitteissa, olen miettinyt, että varastetulla kortilla voi käydä ostamassa parinkympin ostoksia kaupasta toiseen. Mitään henkilöllisyystodistuksia ei kysellä eikä salasanaa tarvita.
        Aika tarkkana pitää olla korttinsa kanssa!

        Ei minun korttiani ole kukaan pystynyt käyttämään!
        Minulla on se uusin hipaisukortti.Kaiketi jossain automaatilla ollut lukija,joita nämä koijjarit asettavat näihin automaatteihin???
        En osaa sanoa?
        En edes avaa sähköpostejani,kuin tutuilta tulleita,enkä vastaa tuntemattomiin puheluihin.


    • Anonyymi

      Tänään sateli hiukan lunta, ei sitä maahan jäänyt, pensaston lehdille jäi hetkeksi ja suli kuitenkin kohtalaisen pian, viileää on, nytkin vain vaille 9 kraatia.
      Kiva täällä on piipahtaa lueskelemaan kivasti kirjoitettuja tekstejä! Joka kerta en jätä merkkejä käynnistäni, mutta eipä täällä paljon näytä keskusteluja käytävän. Onkohan vanhuuden väsymys alkanut tavoittamaan meistä yhtä jos toista?
      Itselläni on todettu alkava Alzheimer, unohtelen asioita tunnistan kyllä etten enää ole mikään nuori jos nyt vielä oikein vanhakaan vaan sopivasti ikääntynyt!
      Ei kaikkia pidä ottaa tosissaan ?
      Taikka noh.....Jotain kun säilyy mielessä ja pääsee niitä vaikka tänne kertoilemaan on se jo hyvää purkautumista, eller hur?
      No... Tänään on ollut tosi kylmä ja hiukan sateinen päivä, onneksi sisällä on lämmin ja siksi kai olenkin koko päivän viihtynyt sisätiloissa!
      Se entinen Kukkahame

      • Kukkahame!
        Pahaa pelkään, että ikätoverimme eivät ole halukkaita lähtemään seitsemänkymppisistä tänne väljemmälle puolelle. Sen vuoksi ei täällä ole keskusteluja käyty.
        Jos sinulla on hyvää aikaa ja innostusta, niin tule palstalle mukaan.
        Räntää on tainnut joka puolella sadella, mutta nyt jo lupasivat säätiedotuksessa lämpimämpää aikaa taas. Mukavahan se on parempaa aikaa odotella.


    • Anonyymi

      Ihanaa että on viileää vielä. Viime vuonna helle alkoi juuri 4.5 ja jatkui syksyyn.
      Sydänvikaisena olin vaikeuksissa koko kesän.

      Toivon, että sopiva viileys jatkuisi kauan. Ei sentään lunta tarvitse tulla lisää.
      Suomen kesähän on lyhyt mutta onneksi vähäluminen.

      Normaalin viileä kevät voisi antaa myös toivoa ettei ilmastonmuutos niin saletti juttu olekaan.

    • Anonyymi

      Hyvä, että joku myöntää ikänsä ja uskaltautuu tällekin palstalle. Ei täällä vielä niin höppänöitä olla, ettei omaa ikäseuraa halajaisi! Kymmenen vuotta sinne tai tänne, ei näissä ikävuosissa paljoa paina. Kuolinilmoituksista sen huomaa, kun itseään paljon nuorempia on poisnukkuneiden joukossa.
      Ollaan onnellisia me jo 8-kympin ikärajan ylittäneet, että toimintakyky ja ajatukset on vielä mallillaan. Minäkin vanha mummoparka vielä käyn näin kevään korvilla silakkaa litkaamassa, sitä kun nyt tulee ämpärikaupalla. Riittää siitä jakamista toisillekin, ja kiitoksien määrää en edes laske. Paistetun silakan tuoksu täällä meidän rapussa viipyilee pitkään, kun ystäväni onnellisina kokkaavat antamaani saalista.
      Taidan taas tänään hakea parin pannullisen verran tuota hopeakylkistä herkkua!
      Tällaista onnea hehkutteli aamusella m.p.

    • Anonyymi

      Hyvä, hyvä, Makriina,

      Keskusteluja täällä kaivattaisiin. Mitä ne keskustelut ovat, ei niitä tarvita. Noin ovat täällä väittäneet. Päinvastoin! Mitä on keskustelupalsta ilman keskusteluja?

    • Anonyymi

      Satanen/kuukausi elintason parantajana. Rinne väitti tuota jopa nostamiseksi köyhyysloukusta.

      Asiaa voidaan tarkastella vaikka paikkakuntatasolla. Helsingissä tuon summan merkitys on vähäinen kun vuokrat ovat taivaassa tai ainakin pilvissä.

      Peruspalkalla saataisiin aikaan paljon. Ei sillä kunnolla pärjää ”kalliilla paikkakunnalla” kuten Hesassa. Halvimmilla paikkakunnilla olisi tilanne ihan toinen. Äärimmillään voitaisiin asuttaa paikkakuntia, joilla asuntojen hinnat lähes nollautuvat työn puutteessa.

    • Eräät kuvittelevat, että poloinen köyhä saa elämänsä järjestykseen satasella kuussa, varsinkin, kun raha on luvassa vähitellen vuosien mittaan, ei suinkaan kertaheitolla eläkkeen päälle! Vuosien mittaan myös elämisen hinta nousee. Kyllä se satanen katoaa eläkeläisen menoihin jälkiä jättämättä, mutta hyvähän se on, että edes on lisää luvattu, eikä päin vastoin.
      Mielenkiintoista on nyt seurata, miten eduskunnassa asiat hoituvat, kun kaksi suurinta puoluetta on oppositiossa.
      Järkyttää ajatus siitä, että sotesotku alkaa alusta. Vieläkö tunnuslause "tulos tai ulos" on voimissaan!

      Toivottavasti Rinteen terveys kestää. Kun ajattelee, että hän oli niin huonossa hapessa vain muutama kuukausi sitten, niin on yllätys, että hän on jaksanut tämän kevään koitokset noin hyvinvoivan näköisenä.

    • Anonyymi

      Eipä se satanen pilkottuna osiin vuosien varrella paljonkaan auta vähävaraisen naisvanhuksen toimeentuloon. Vuodet kun karttuvat, samoin tekee sairaudet. Kun on miltei koko elämänsä ollut huonopalkkaisessa työssä sekä hoitanut perheessä lapsia ja omaisiaan, ei se eläke ole päässyt kovastikaan karttumaan. Palkalla vielä tuli jotenkuten toimeen, kun oli kuitenkin 2 henkilöä työssä. Siinä sitä sitten yhdessä kasvatettiin ja koulutettiin lapset.
      Mutta sitten maailma muuttui, kolhaisi kovalla kädellä. Mies matkatöissään löysi "elämänsä naisen". Siihen ei mikään auttanut, ei petetyn vaimon eikä lapsien anelut.
      Niin se elämä kuitenkin kulki , ei tullut leskeneläkettä entisen miehen kuoltua eikä paljon muutakaan apua, mutta onneksi oli optimistinen luonne ja sisulla mentiin eteenpäin.
      Väillä tuntuu, kun näin vanhuudessa vain vaivat lisääntyvät, että taidankin olla ollut onnettaren epäsuosiossa . Mutta halivili vei, eipä surra meillä ei, satanen sinne tai tänne ei kolhuissa vaikuta ei. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamatokin!

      Onneksi on kesä tulossa, eihän lämpö luita riko. Näillä mennään mitä annetaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe