Oletteko aktivoituneet?

Noaction

Onko aktiivimalli aktivoinut työttömiä? Itselleni on tullut vain ahdistusta kun en pysty aktiivisuusvaatimusta täyttämään ja työmarkkinatukeni laskee entisestään. TE-toimisto ei pysty tarjoamaan tarvittavia palveluita, joten en voi tehdä muuta kuin odottaa, että erittäin vähäinen tuki laskee. Minulla on terveydellisiä hidasteita työllistymiselle ja lääkekuluja. Olen korkeasti koulutettu ja työhaluinen ihminen enkä olisi ikinä uskonut sanovani tätä, mutta helvettiin koko hallitus ja heidän toimensa. Että odotan sitä päivää kun tästä hallituksesta päästään erilleen. Vielä vuosi kärsittävänä.

48

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srfhrgeg

      No ei kyllä oo. Mistään ei vain kuulu mitään. Tätä menoa varmaan pudottaudun toimeentulotuelle.

      • taavetti-ukko

        Ei tuo hallitus mihinkään mene vuoden päästä... Me kansalaiset olemme niin tomppeleita, että äänestetään samat naamarit sinne... Näin on aina ollut - ja näin tulee aina olemaan!!! Tämä on ollut aina tämmöistä köyhien kyykistämistä. Kaikki menneet vuosikymmenet. Nyt tosin on vasta tullut tämä ajatus hallitukseen, että työtön on kuin pahinkin rikollinen, jota kuuluu rangaista! Asia, mille ei työtön raukka mitään voi. Voi toki hakea töitä ja joku onnekas joskus asiassa onnistuu mutta pääsääntöisesti emme kaiki töitä ikinä saa. Emme, vaikka hallitus potkisi persuuksille teräskärkijatsareilla!!! Se ei ole vain mahdollista. Työttömiä on niin paljon ja työpaikkoja ei kaikille ole. Ainakaan maaseudulla - enkä vissiin muuta minnekään! Ei mitään järkeä kun on kaikki valmiina maksettuna. Minun vika ei ole että tieten tahtoen ajetaan maaseutua alas. Viedään palvelut yms. Siinä sivulla meni työpaikatkin ja asukkaatkin katos. Ne jotka jaksoi vielä oravanpyörössä juosta. Minä en juokse! Järvi on täynnä kalaa ja metsästä saa riistaa. Samalla tulee kuntoilu hoidetuksi. Paris säkki perunaa talon taakse penkkiin niin on vuoden potaatit kellarissa. Ja jos kun kerta mamuillekin annetaan lmaista rahaa, niin katson olevani oikeutettu sossu-rahaan siinä kuin nuokin! Sillä saa "suolat" kaupasta. Puuta pesään niin sähköäkäänei juuri kulu. Miksi siis lähtisin muutaman satasen perään jonnekin "kaupunniin"? Hirveelle vuokralle ja yleensäkin asumaan kalliisti kun nyt pääsen parillaa sataa ruhtinaallisesti koko kuukauden. Yltäkylläisyyttä en hae! Mutta elää pitää ja lääkkee saada ja joskus pitää olla varaa käydä lääkärilläkin.


    • 54v.terve

      Eläkkeelle justiin pääsin tästä karusellista, tervekin olen!

      Niin, se on loppu nyt ja uuden alku!

      • shgshfdh

        Paitsi ehkä päästäsi.


      • työnvieroksuja

        Tottakai 54v.terve pääsee eläkkeelle. Sehän on suorastaan tavallista, kjäh, kjäh. Yleensähän eläkehakemuksessa ei vielä olla terveitä ja täällä naristaan kun eläkkeelle ei pääse vaikka ollaan sairaita. Mutta kun eläkkeelle päästään 54v. niin ollaan sitten terveitä, kjäh kjäh.


    • TulonJaostaKysymys

      Paljon turhaa puhetta hallinnolta. Hallinto ei osaa, on kyvytön.
      Vain keinottelu ja kyykytys on ne keinot niillä !!! Säälittävää ylimielisyyttä.
      Työttömien kiky, 4,6% on selvää säästöä.
      Näin rahat riittää korruptoituneeseen pakolais turismi bisnekseen, ja Mtk, Ek tukien ylläpitoon.

    • PeräKamarinPoika_

      Mikä se työ on?

    • peräkammari.suomi

      Olen töissä kun asun Helsingisssä työttömänä.

    • moukuakm

      Minä olen yli 60 vuotias minua ei haitttaa että työmarkkinatukea leikataan 4.65%. työttömän elämä alkaa olla ehtoo puolella kuluu lääkkeisiin esim. rautalääkkeisiin anemia meinasin kuolla alhaisen anemian takia hb arvoni reippaasti alle 100. olisi kyllä joutanut mennä hautaan. löytyi vielä hengen pelastajat en osta rautalääkkeitä ja kuolen asuntooni ajan kanssa. eläketukea en hae mitäpä 760 kyrvän rahalla. Kotona teen kuolinsiivousta elin laitan vaatejätteitä roskiin, työ-ja koulutodistukset olen silpunut roskiin myös kouluvalokuvat. monen iäkkään työttömän pitäisi kuolin siivous elinaikana eikä jättää sukulaisten luettavaksi aineistoa. en ole työrajoitteinen haluaisin kyllä tehdä työtä ikäni takia en saa työtä kuntouttava työtoiminta on työllistänyt ilmaiseksi yli kahdeksan vuotta työeläkekertymiä saa noin 100 euroa vähäinen työhistoria en saa kuin pienen työeläkkeen.

      • IäisyydenPulkka

        Jos on käsistään kätevä, niin kannattaa nikkaroida hieno arkku lähtöä varten.
        Odotellessa voi säilyttää kirstun vaikka parvekkeella. Olisi sitten selvää lähteä laadukkaassa arkussa.
        Muuten kepu kokoomus sote keinottelijat hylkää sut arvottomana jonnekin keinottelu jätemyllyyn.


      • oevoe

        Tässä läheisen kuoltua ja hänen laskujaan maksellessa, olen tullut siihen tulokseen, että parhaan tilin tekee tehdessään itselleen arkun ja varsinkin kiven! Arkut järjestään toista tonnia ja kivihän se vasta maksaakin! Kahdella tonnilla ei saa vielä mitään. Koko hautuu pippalo kivineen, arkkuineen liki 6000 euroa... Eikä kummosen juhlat. Muutama kantaja, pappi ja lähiomainen. Onneksi haudattava tiesi ja säästi - mutta mitä iloa on säästää vain kuoppaansa varten? Eikö tässä elämässä enää muuta iloa kansalaiselle anneta?


      • GGoo

        Mulla on jatkuva anemia myös (olen kyllä nuori nainen) ei ole varaa syödä tarpeeksi monipuolesti, tämä pahentaa sekä migreeniäni että energiatasoa muutenkin. Huollettavana vielä kouluikäinen lapsi, eli hänen tarpeensa menevät aina edelle.


      • cbvcbnvn

        Näinä aikoina saattaa olla muitakin mahdollisuuksia. Jeesus tulee ehkä piankin hakemaan omansa pois. Ei jää mitään haudattavaa, jos nyt ei sitten verilammikkoa. Kunnioitetaankohan ylösotettujen testamentteja, vai kohdellaanko heitä kadonneina, ja heidän omaisuutensa jää limbolandiaan?

        Mutta tosiaan, jos Jeesus viipyy, on ihan hyvä idea nikkaroida oma arkku. Sitä voi käyttää arkkupöytänä hautajaisiin asti. Sen voi koristella makunsa mukaan. Hautajaiskutsutkin voi tehdä valmiiksi, jättäen vain päivämäärät auki. Tuleva vainaja tietää parhaiten, keitä kutsua. Pakastimeen voi tehdä pikkupurtavaa hautajaisvieraille. Sitä voi kierrättää, eli aina uutta kakkua sisään ja vanhimpia käyttöön. Hautajaisasunkin voi tehdä vainajalle ja leskelle. Haudalle kelpaa risti, varsinkin, jos se herättää joillain tahoilla pahennusta.


      • Anonyymi
        cbvcbnvn kirjoitti:

        Näinä aikoina saattaa olla muitakin mahdollisuuksia. Jeesus tulee ehkä piankin hakemaan omansa pois. Ei jää mitään haudattavaa, jos nyt ei sitten verilammikkoa. Kunnioitetaankohan ylösotettujen testamentteja, vai kohdellaanko heitä kadonneina, ja heidän omaisuutensa jää limbolandiaan?

        Mutta tosiaan, jos Jeesus viipyy, on ihan hyvä idea nikkaroida oma arkku. Sitä voi käyttää arkkupöytänä hautajaisiin asti. Sen voi koristella makunsa mukaan. Hautajaiskutsutkin voi tehdä valmiiksi, jättäen vain päivämäärät auki. Tuleva vainaja tietää parhaiten, keitä kutsua. Pakastimeen voi tehdä pikkupurtavaa hautajaisvieraille. Sitä voi kierrättää, eli aina uutta kakkua sisään ja vanhimpia käyttöön. Hautajaisasunkin voi tehdä vainajalle ja leskelle. Haudalle kelpaa risti, varsinkin, jos se herättää joillain tahoilla pahennusta.

        Eikös ainakin vakuutusyhtiöt suostu käsittelemään kadonnutta kuolleena vasta, kun katoamisesta on kulunut seitsemän vuotta? Eli Jeesuksen käytyä hakemassa kristityt pois, koko seitsenvuotinen vaivanaika kristittyjen maallinen omaisuus on valtion hallussa?


    • fdfchf

      Ei kait kukaan nyt luule että työkkäristä ainakaan töitä sais...

      • työnvieroksuja

        Ei tietenkään. Työt saadaan työnantajilta mutta kuka sitä viitsii heiltä sitä kysellä, kjäh kjäh. Vaaranahan on että joutuisi töihin. Mieluummin minä vietän kissanpäiviä himassa ja kirjoittelen nettiin kuinka väärinkohdeltu olen, kjäh kjäh.


      • enemmänkin

        No eihän sillä laillakaan enää saa. Joka paikasta niitä kun kyselee 700 muutakin ihmistä.


    • tuulennussima

      Yleinen arvio on 52% aktivoituu jotenkuten vähäksi aikaa, muut ei pysty,halua jne.. varsinainen oravanpyörä. Itellä nousi ainoastaan vi.utuskäyrä.

    • halloumjoo

      Joitain se haittaa ulosotto. Ei siinä oo haluamisista enää kysymys :)

    • Noaction

      TE-toimistossa olisi esimerkiksi uravalmennusta kahdeksi viikoksi jos niihin pääsisi. Tai miten teet työhakemuksen valmennus sadatta kertaa. Jos menet kahdeksi viikoksi esim. bussilla tällaiseen palveluun niin kuluja tulee n. 40 euroa. Siinä on melkein viikon ruokaraha.

    • ewrwertr

      Ai että onko paikkakunnalle ilmestynyt työpaikkoja sen takia, että kohta työmarkkinatukeamme leikataan? No eipä ole ilmestynyt. Onneksi ei ole valtavasti tuota asuntolainaa jäljellä, ja ruokaakin voisi vielä vähentää. En ole ollut näin lihava sitten teinivuosien, eli 53 kiloa. Pitää yrittää pihistää kaikesta. Esimerkiksi sähkölaskusta on vaikea leikata, kun kuukausimaksut kynitään, vaikka ei käyttäisi sähköä lainkaan.

      Mitähän jättäisin ruoasta pois, että säästäisin tuon kolmekymppiä kuussa? Silloin tällöin ostan kahvin kanssa naposteltavaksi keksejä. Ne voisi jättää pois. Säästäisi jotain kuusi euroa kuussa. Kahvinkin voisi jättää. Siihen vaan on niin tottunut, että siitä vapautuminen olisi upeaa. Säästäisi siitäkin ehkä kympin kuussa.

      Ei nyt heti tule mieleen muuta, mistä säästää. Niin harvoin ostan mitään muuta kuin välttämättömiä. Vaatteita en juuri osta, ja nekin kirpparilta ja käytän, kunnes menevät puhki.

      • työnvieroksuja

        Kannattaa luopua kännykästä, netistä ja muista turhakkeista. Mihin työtön niitä kaipaa, turhaa ajan- ja rahanhukkausta.


      • Pitkäaikatyötön

        "Esimerkiksi sähkölaskusta on vaikea leikata, kun kuukausimaksut kynitään, vaikka ei käyttäisi sähköä lainkaan."

        Niinpä. Oletko jo kilpailuttanut sähkön myyjän? http://sahkonhinta.fi/
        Kulutuksesta on vaikea leikata, mutta itse olen saanut sen 500 kWh:n vuositasolle. Suuria summia tuosta ei saa rahaa säästettyä, mutta rikkana sokassa sekin.


    • tuollainenvoisiauttaa

      Ensin pitäisi kai ratkaista tuo asian ydin ennen aktivointia, eli työttömien käteisen rahan puute, auttaisi varmasti paljon työmarkkinoita, jos joillain olisi edes käteistä rahaa matkustella työhaastatteluihin.

      Pitäisi olla enemmän käteistä näille ennakolta taskussa.

    • kiskosianpyllyä

      Ongelma on juurikin nyt tämä kun ei oteta härkää sarvista, vain kiskotaan sikaa saparosta.

    • fxdnff

      No eihän noihin helvetin haastatteluihin edes pyydetä ! Kisko sinä vaikka pääsi perseeseen pikavippeinesi.

    • Pitkäaikatyötön

      Kyllä minä olen aktivoitunut hakemaan turhanpäiväisiä koulutuksia TE-toimiston kautta. Työtähän olen hakenut muutenkin, kun työllistymiselle ei pitäisi olla esteitä.

    • sairaatkakkapäät

      Kyllä töitä tulee ovista ikkunoista varmasti sen jälkeen jos on ollut jo vuosia työtön ! Saan vaikka jo heti huomenna mistä vaan ! ! !

    • sirpa.kelasta

      Kannattaa muuttaa nin on hommia, naisia, viihdettä.
      pikavipitkin poistuu ja luottotiedot saapuu..

      ..tai voi jatkaa munien raapimista peräkammarissa.

    • hieno.uudistus

      Eipä työtön lainaa edes saa, ne pikavippi kiellot tuli 2013 noihin pösilö firmoihin : ) Loistava uudistus kerta kaikkiaan. T. työtön.

    • sdffd

      Sirpahan vois tulla vaikka kotikäynnille munia rapsuttelee. . .

    • Aktiivimalli aiheutti aivan mielettömän stressin, joka ilmeni fyysisinä oireina. Vasta, kun viimein onnistuin saamaan sen 18 tuntia täyteen (joka ei ollut helppoa), stressitila helpotti. Nyt vain täytyy toivoa, että noista fyysisistä oireista ei jäänyt pysyvää vahinkoa.

      • HuoletonTyötön

        Ei moisesta kannata stressiä ottaa, sama pv-rahan leikkaaminen vaan jatkuu tästä eteenpäin. Ja jos olet peruspäivärahalla/työmarkkinatuella, saat tuon leikatun summan Kelalta toimeentulotukena kun vaan haet.


    • foglia

      Siis tämän on "Ahdistuksen aktivointi" - menetelmä eikä mikään aktiivimalli. Itse ajattelin passivoitua, ennen olin aktiivinen. Ihan vain koska "my life, my choices"

    • pvper

      Minä aktivoidun rikolliseksi rosvoksi. Muu kai ei auta, kun töitä ei kertakaikkiaan löydy täältä.

    • rosvo1

      Minä taas aktivoiduin alkoholistiksi aikaa sitten.

    • eikiiinn

      Joka paikassa joku kailottaa noista tyhmistä muutoista niin se on vaan kiusaamista niinkun kaikki muukin tyhmiltä ihmisiltä joilla on oman elämän sisältö tyhjyyttä täynnä. On muuten aika helvetin moinen paperityö siinäkin ! Niinkun joka helvetin muussakin asiassa.

    • Noaction

      Ei tämän aktiivimallin tarkoituksena ole ollut kuin vähentää kustannuksia, joita työttömät kansalaiset aiheuttaa. Heillä on kyllä ollut tiedossa, että TE-toimisto ei pysty tarjoamaan työvoimapoliittisia koulutuksia kaikille - ei edes suuremmissa kaupungeissa. Minä laskin jo suoraan, että tuloni laskevat 4,65%. Minulla on tärkeämpää tekemistä kuin osallistua noille turhille kursseille, kuten hakea töitä yms. Kursseista tulee vain turhia kustannuksia ja ne on enimmäkseen hyödyttömiä.

      • OllaanTekevinäänJotakin

        Tämän työttömien pakko kiky toimen -4,6%, takia myös työttömien verot laskevat.
        Onko kukaan laskenut, mitä verottaja menettää, kun työttömät saa 4,6% vähemmän ?

        Valtio säästää -4,6 %, ja menettää verotuloja. On siinä hallintoa taas kerrakseen !!


      • Pitkäaikatyötön
        OllaanTekevinäänJotakin kirjoitti:

        Tämän työttömien pakko kiky toimen -4,6%, takia myös työttömien verot laskevat.
        Onko kukaan laskenut, mitä verottaja menettää, kun työttömät saa 4,6% vähemmän ?

        Valtio säästää -4,6 %, ja menettää verotuloja. On siinä hallintoa taas kerrakseen !!

        Jokainen voi omalta kohdaltaan laskea, paljonko päiväraha alenee. Kun kuukaudessa menettää yhden 32,40 euron päivärahan, työtön menettää ensin 25,92 e ja valtio loput 6,48 e/kk eli 20 %. Itselläni verotus on pienempi, joten minulta leikkaantuu myös veronpalautuksia, joka vähentää valtion menoja.

        Toisaalta suuri osa minimipäivärahalla elävistä työttömistä saa myös toimeentulotukea, joka korvaa menetyksen. Tällöin valtion kannalta päivärahan maksaminen vain vaihtuu tt-tuen maksamiseen.

        Edelleen, ansiosidonnaista saava kai menettää enemmän, koska päiväraha on suurempi. Jos tietäisi anssia saavien keskimääräisen ansiotason, siitä voisi laskea tulomenetykset. Vähentääkö leikkaus työttömyyskassojen kustannuksia?


      • epätietoinenn

        Saaks niistä mätkyjä jos vaihtaa sen verokortin kela etuuteen ?


    • TieIttäjä

      En ole aktivoitunut, enkä v*ttuillaksenikaan aktivoidu! Sen minkä työmarkkinatuessa menetän, saan toimeentulotukena takaisin, joen aivan sama. Mutta aika moni kaveri on kyllä aktivoitunut, nimittäin tekemään pimeäSti töitä ja nostamaan päälle hielä täydet tuet! Mutta tuotahan se Sipilän hallitus tubtuu haluavankin, että harmaa talous lisääntyy!

      • notta-soon

        Homma tehdään niin, että jos haluat saada vähääkään tukea, sinut arkistoidaan ja pakotetaan pakkotyöhön, kun muuten ei rahaa mistään saa. Ne jotka potkivat vastaan, ovat lukumääräisesti vähäisiä ja heitä voidaan pitää silmällä, kun nykyisin kaikki ihmiset ovat esim. henkikirjoittajan rekisterissä.


      • virkarotta

        Siinä on jo tarpeeksi aktivoitumista kun tappelee kelan kanssa siitä että on oikeutettu toimeentulotukeen että pysyy hengissä. Se on jo itsessään orjuuttamista. Työttömiä tulee koko ajan lisää joten en ymmärrä että millä kapasiteetilla ne pystyy jokaista työtöntä tulevaisuudessakin ahdistelemaan ja haastattelemaan turhaan.


    • sepon-veli

      Kannattaisi hommat hyvät lääkkeet etukäteen jotta voi päättää päivänsä ennen kuin työttömänä päätyy puille paljaille ja asunnottomaksi. Mutta mistä sellaiset unilääkkeet saisi joilla lopettaa itsensä kun aika tulee. Tuttu päätti päivänsä lääkkeillä ja alkoholilla, ennen kuin aivokasvain häiritsi liiaksi. Sai säästettyä reseptistälääkkeistä kun ei vielä tarvinnut niitä joka päivä. 2 tyhjää kossua löytyi pöydältä ja lasi lattialta, josta oli viimeisen lääkevoitelunsa juonut. Työttömällä ei ole ehkä varaa kossuun, että kiljullako ja lääkkeillä viimeinen teko tehdään.

    • dyttyjyjtd

      300.000 työtöntä kaikkine pakolaisineen ei kylläkään oo vähäinen määrä. Ja ihmettelen kyllä miten työttömällä ei olisi varaa kun vuokran jälkeen pitäisi jäädä 480 euroa kuukaudeksi jokaisella. Pääkaupunkiseudulla ei ole kenenkään pakko asua. Siihen kaikki idiootti väkäleuat yrittääkin huijata ihmistä, että joutuis mahdollisimman kuseen. Kaikki tietää mitä vuokria siellä suunnalla löytyy joita ei maksa enää erkkikään. Toisekseen köyhää kun on paha huijata enää mihinkään.

    • näkyytänneasti

      Tyhmä sinäki oot.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe