Tämä on ehkä toisten mielestä outo kysymys, mutta haluaisin hakea nyt yhteishaussa AMK:iin opiskelemaan tieto- ja viestintätekniikkaa ja mieluiten ohjelmointia. Mietin tässä, ja muissakin koulutuksissa, että oletetaanko multa sitten jo valmiiksi taitoja? Pitäiskö mun jo osata perusjutut koodaamisesta ja tietokoneista? Oon lukiopohjalta, joten ei mulla ole mitään tietoa mistään. Onko mun siis turha edes hakea insinööriksi, jos en jo valmiiksi tiedä jotain perusjuttuja, vai opetetaanko AMK:ssa kaikki alkujututkin ihan puhtaalta pöydältä?
AMK insinööriksi opiskelemaan?
2
562
Vastaukset
- Kommodori64
Vaaditaan perustaitoja, siis perustaitoja matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa.
Sitten kokeessa on vielä palikkatesti (päättelykyky).
Ei olisi mitenkään haitaksi, vaikka olisit valinnut lukiossa tietotekniikan kursseja, mutta ei niitä vaadita. - dsadsass
Ei vaadita, mutta helpottaa koulunkäyntiä (ja myöhemmin työnsaantia) jos aloitat jo nyt ja teet vapaa-ajallakin koodailuja/projekteja. MOOC.fi löytyy hyviä kursseja joista todennäköisesti saa hyväksilukua tulevissa opinnoissasi. Aloitat ohjelmoinnin perusteilla, samalla tulet tietämään haluatko oikeasti koodailla. Itse aloitin tällä tavalla noin kaksi vuotta sitten ja olen jo töissä (ja koulussa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111658Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411415- 541143
- 581063
- 721015
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva54930Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774