Seppä Pohjanmaalta Tiitu-kanin kanssa ?

maamiess

74

1263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lacucaracha

      Niinpä, muistan kyllä sepän kaneineen. Herkka mies, mikä oli sepän murtanut aikoinaan, en tiedä. Pitkiä juttuja hän kirjoitteli päivän puuhistaan, eikä pahaa sanaa kenellekään. Sydämensivistystä mitä suurimmassa määrin.

      • kyynelmelkeintuli

        Hänen vaimonsa oli kuollut ja seppä suri.
        Ihanan lämmin, ystävällinen ja hyvä kirjoittaja hän oli.


      • puskaTellukka

        Ei toi sun nikkisi silloin ollut nöillä palstoilla. Oletko Bengalintikun kaksonen?


      • puskaTellukka kirjoitti:

        Ei toi sun nikkisi silloin ollut nöillä palstoilla. Oletko Bengalintikun kaksonen?

        Nyt taisit synnyttää keskosen.


      • Bengalitikku

        Hahhhahhaa. Taannehtiva synnytys. Joop.


      • tunnenmyötähäpeää

        Jaaha, ja tämmösen aloituksen sitten valitsitte paskanheitollenne ;/


      • tunnenmyötätuntoa

        Tunnen myötätuntoa ja tunnottomuutta myös paskanheitolle.

        Itseasiassa ratahan on vapaa kirjoittaa mitä vaan nimimerkkien valossa. Ei täällä kukaan tunne toistensa identiteettiä, saati kaste nimiä. Ehkä jotkut harvat mutta silloinhan he osaavat olla korrekteja toistensa suhteen.

        Esimerkiksi jos minulla olisi vakio musta nikkari tai sininen nimi ja sitä haukuttaisiin, en osaisi loukkaantua koska eihän haukku kohdistuisi minuun.

        Onko kirjoittelut (ei siis keskustelut) rajattu johonkin tiettyyn aihepiiriin?


      • putousvaikingi
        tunnenmyötätuntoa kirjoitti:

        Tunnen myötätuntoa ja tunnottomuutta myös paskanheitolle.

        Itseasiassa ratahan on vapaa kirjoittaa mitä vaan nimimerkkien valossa. Ei täällä kukaan tunne toistensa identiteettiä, saati kaste nimiä. Ehkä jotkut harvat mutta silloinhan he osaavat olla korrekteja toistensa suhteen.

        Esimerkiksi jos minulla olisi vakio musta nikkari tai sininen nimi ja sitä haukuttaisiin, en osaisi loukkaantua koska eihän haukku kohdistuisi minuun.

        Onko kirjoittelut (ei siis keskustelut) rajattu johonkin tiettyyn aihepiiriin?

        Tadaatsäptsäp. Eihän sen pitäisi liikuttaa ko. nimimerkillä kirjoittajaa palstan huuhaa-meiningin mukaan. Siniset nikit ja mustat vakinikit ovat tehtyjä hahmoja. Annetaan palaa siis.


      • Bengalitikku
        kyynelmelkeintuli kirjoitti:

        Hänen vaimonsa oli kuollut ja seppä suri.
        Ihanan lämmin, ystävällinen ja hyvä kirjoittaja hän oli.

        En tunne tuota nimimerkkiä enkä henkilöitä. Surullista tietenkin.
        Osanottoni siitä.


      • OliKivaTavatakii
        tunnenmyötätuntoa kirjoitti:

        Tunnen myötätuntoa ja tunnottomuutta myös paskanheitolle.

        Itseasiassa ratahan on vapaa kirjoittaa mitä vaan nimimerkkien valossa. Ei täällä kukaan tunne toistensa identiteettiä, saati kaste nimiä. Ehkä jotkut harvat mutta silloinhan he osaavat olla korrekteja toistensa suhteen.

        Esimerkiksi jos minulla olisi vakio musta nikkari tai sininen nimi ja sitä haukuttaisiin, en osaisi loukkaantua koska eihän haukku kohdistuisi minuun.

        Onko kirjoittelut (ei siis keskustelut) rajattu johonkin tiettyyn aihepiiriin?

        Luulen, että monikin voi tuntea toisia kirjoittajia, jotkut ovat ehkä nähneet kerran ja jotkut useamminkin. Minä en ole tavannut kuin muutaman ihmisen.

        Oletteko te tavanneet toisia kirjoittajia?


      • tunnenmyötätuntoa kirjoitti:

        Tunnen myötätuntoa ja tunnottomuutta myös paskanheitolle.

        Itseasiassa ratahan on vapaa kirjoittaa mitä vaan nimimerkkien valossa. Ei täällä kukaan tunne toistensa identiteettiä, saati kaste nimiä. Ehkä jotkut harvat mutta silloinhan he osaavat olla korrekteja toistensa suhteen.

        Esimerkiksi jos minulla olisi vakio musta nikkari tai sininen nimi ja sitä haukuttaisiin, en osaisi loukkaantua koska eihän haukku kohdistuisi minuun.

        Onko kirjoittelut (ei siis keskustelut) rajattu johonkin tiettyyn aihepiiriin?

        Ainakaan minun kaste nimeäni ei tiedä kukaan missään, sillä minulla ei sellaista ole olemassakaan.


      • OliKivaTavatakii kirjoitti:

        Luulen, että monikin voi tuntea toisia kirjoittajia, jotkut ovat ehkä nähneet kerran ja jotkut useamminkin. Minä en ole tavannut kuin muutaman ihmisen.

        Oletteko te tavanneet toisia kirjoittajia?

        Ei minun tarvitse tavata toisia kirjoittajia, kun osaan lukea suoraankin.


      • Lau.loitsija
        Tellukka kirjoitti:

        Ei minun tarvitse tavata toisia kirjoittajia, kun osaan lukea suoraankin.

        Minä osaan laulaa suoraan. Saatan laulaa jonkun suolle.


    • epiduranduran

      Nyt on perätilassa ja kohta keskosena syntyvä.
      Ilokaasun huumaavana huudan: Eläköön Tellukka. Heja Sverige och Seppä också-

    • Seppä.Pohjanmaalta

      on mielessäni vielä, sympaattinen ja lämmin ihminen.
      Hän vei koko palstaa hyvään, silloin ei keljuilijoita täällä ollut.

      Ei ollut Hunksia eikä muita ilkeilijöitä, jotka kallistavat palstan pahaan.

      • Bengalitikku

        Miksi ette puhu mukavia silloin niille, joista pidätte ja ovat vielä "läsnä". Sitten vasta, kun aika jättää tai tapahtuu jotain dramaattista kaipaillaan. Vähän myöhäinen sytytys. Kaksinaamaista ja teennäistä. Kumartelua ja pyllistelyä samaan aikaan. Apua.

        Minua t o d e l l a pyrskähdytti oletus Tellukan kaksoissisaruudesta, joten en ollut ihan aloittajan moodissa.
        On tehnyt mieli kysyä, mitä hän on Tukholman yliopistossa opiskellut:
        sosiaaliantropologiaa, sosiologiaa, sosiaalopolitiikkaa, valtio-oppia,
        mut en kehtoo.


      • lacucaracha

        Sepälle oltiin kilttejä, koska hänen surunsa kuului. En tosin silloin tiennyt, mitä oli tapahtunut, poikkesin satunnaisesti vilkaisemassa kirjoituksia. Tuska oli valtava sillä miehellä. Ainakin silloin, kun vastailin joskus hänelle ja katselin muiden vastauksia, kyllä hän mielestäni sai tietää, että tykättiin. Ja tykättiin oikeasti.


      • Koskahan se sellainen kulta-aika sitten on ollut, kun sellainen seppä on täällä kirjoitellut ilman että hunksz olisi vielä ollut täällä ilkeilemässä, sillä hänhän on kirjoitellut tälle palstalle jo kohta kymmenen vuotta?


      • siitä.on.aikaa
        Tellukka kirjoitti:

        Koskahan se sellainen kulta-aika sitten on ollut, kun sellainen seppä on täällä kirjoitellut ilman että hunksz olisi vielä ollut täällä ilkeilemässä, sillä hänhän on kirjoitellut tälle palstalle jo kohta kymmenen vuotta?

        Seppä kirjoitti 50 palstalla.


      • siitä.on.aikaa
        siitä.on.aikaa kirjoitti:

        Seppä kirjoitti 50 palstalla.

        Ja hunksz oli silloin htza myös 50 palstalla, hän siirtyi tälle palstalle reilut seitsemän vuotta sitten.


      • siitä.on.aikaa kirjoitti:

        Ja hunksz oli silloin htza myös 50 palstalla, hän siirtyi tälle palstalle reilut seitsemän vuotta sitten.

        Jos hunksz on siirtynyt tälle palstalle kuuskymppisenä, niin onhan siitä sitten jo reilut kahdeksan vuotta aikaa.
        Ovat siis kirjoitelleet kuitenkin samoilla palstoilla sepän kanssa.


      • siitä.on.aikaa
        Tellukka kirjoitti:

        Jos hunksz on siirtynyt tälle palstalle kuuskymppisenä, niin onhan siitä sitten jo reilut kahdeksan vuotta aikaa.
        Ovat siis kirjoitelleet kuitenkin samoilla palstoilla sepän kanssa.

        Mun mielestä hunksz siirtyi tänne vasta 61 vuotiaana, arkistoista se löytyi, mut onko niin tärkeetä. Viiskymppisissä olivat yhtäaikaa sepän kans.


      • siitä.on.aikaa kirjoitti:

        Mun mielestä hunksz siirtyi tänne vasta 61 vuotiaana, arkistoista se löytyi, mut onko niin tärkeetä. Viiskymppisissä olivat yhtäaikaa sepän kans.

        No eipä sitten pitänyt paikkaansa tuo:

        """on mielessäni vielä, sympaattinen ja lämmin ihminen.
        Hän vei koko palstaa hyvään, silloin ei keljuilijoita täällä ollut.

        Ei ollut Hunksia eikä muita ilkeilijöitä, jotka kallistavat palstan pahaan."""


      • siitä.on.aikaa
        Tellukka kirjoitti:

        No eipä sitten pitänyt paikkaansa tuo:

        """on mielessäni vielä, sympaattinen ja lämmin ihminen.
        Hän vei koko palstaa hyvään, silloin ei keljuilijoita täällä ollut.

        Ei ollut Hunksia eikä muita ilkeilijöitä, jotka kallistavat palstan pahaan."""

        Ei pitänyt eikä hunksz ole se joka tätä palstaa pahaan suuntaan vie.


      • entäs
        Tellukka kirjoitti:

        No eipä sitten pitänyt paikkaansa tuo:

        """on mielessäni vielä, sympaattinen ja lämmin ihminen.
        Hän vei koko palstaa hyvään, silloin ei keljuilijoita täällä ollut.

        Ei ollut Hunksia eikä muita ilkeilijöitä, jotka kallistavat palstan pahaan."""

        jos hän tarkoittikin ettet sinä ollut silloin vielä täällä?


      • entäs kirjoitti:

        jos hän tarkoittikin ettet sinä ollut silloin vielä täällä?

        Kuinka hän nyt niin pahasti saattoi sekoittaa kaksi täysin erinäköistä nikkiä.


      • siitä.on.aikaa kirjoitti:

        Mun mielestä hunksz siirtyi tänne vasta 61 vuotiaana, arkistoista se löytyi, mut onko niin tärkeetä. Viiskymppisissä olivat yhtäaikaa sepän kans.

        "siitä.on.aikaa"

        Ensimmäinen tallettamani viesti on 14.11.2010
        Ei näköjään ollut alle-kirjoitus vielä H.
        Oli SZ :)
        Tuon vuoden lopulla täytin 61v.
        Muistelen että jotain sekaannusta tapahtui, kun laitoin nimmarin isoin kirjaimin.
        Jouduin tuhoamaan nimmarin ja tekemään uuden.
        Pienin kirjaimin.
        Olen minä ollut mukana alustani saakka ja tyylikkäästi siiryin myös tähän ikä-ryhmään.
        Yritän olla möhlimättä siirtyessäni seuraavaan ikä-ryhmään.
        Muistan hyvin kaiken-laisia nimi-merkkejä.
        Elukoilla tai ilman.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "siitä.on.aikaa"

        Ensimmäinen tallettamani viesti on 14.11.2010
        Ei näköjään ollut alle-kirjoitus vielä H.
        Oli SZ :)
        Tuon vuoden lopulla täytin 61v.
        Muistelen että jotain sekaannusta tapahtui, kun laitoin nimmarin isoin kirjaimin.
        Jouduin tuhoamaan nimmarin ja tekemään uuden.
        Pienin kirjaimin.
        Olen minä ollut mukana alustani saakka ja tyylikkäästi siiryin myös tähän ikä-ryhmään.
        Yritän olla möhlimättä siirtyessäni seuraavaan ikä-ryhmään.
        Muistan hyvin kaiken-laisia nimi-merkkejä.
        Elukoilla tai ilman.

        H.

        Kjeh kjeh!
        Ja nyt olet ajamassa muita keskustelijoita seuraavaan ikäryhmään heti paikalla heidän täytettyään pyöreitä vuosia.


      • ihan yhtä paljon täällä on ollu aina ilkeilijöitä
        jopa sillonkin kun seppä oli remmissä mukana.


      • nikitön

        Juuri niin ! Kaikilla näillä Suoli24:n palstoilla.

        Juurikin siksi vähensin osallistumista Suoli24 jo 5 - 7 vuotta sitten.

        Poistothan täällä on nykyään tärkein karkoittaja, ja niiden valvojat.


    • Seppä oli aito, lämmin, avoin ihminen joka blogasi omasta elämästään ja surustaan ja arkipäivän tapahtumista ja me kaikki tykättiin. Kukaan ei ollut vinkumassa että "se blogaa" ta EOC. Palstan räkättirastaat olivat vaiti, Pilkkujenviilaajat olivat jossain muualla ja kukaan ei väännellyt sen sanoja tai etsinyt sivumerkityksiä.
      Hyvää, luontevaa palstakeskustelua joka ei ollut väkisin väännettyä eikä keinotekoisesti kimuranttia. Kevyet mullat sepälle. MInäkin kuuluin hänen lukijoihinsa.

      • ala.arvoista

        Olen samaa mieltä, nykyinen meno on kammottavaa, nimimerkkien vainoamista ja kiusantekoa, mitä kumman sakkia tänne on pesiytynyt.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, nykyinen meno on kammottavaa, nimimerkkien vainoamista ja kiusantekoa, mitä kumman sakkia tänne on pesiytynyt.

        Katsos, kun on sellaisia miesreppanoita, jotka ei saa naisiin muuten yhteyttä, niin ne tällä palstalla riekkumalla naisten helmoissa.
        Joka minusta on kummallista, tällä palstalla löytyy naisia, jotka jaksaa näiden reppanoiden kanssa jauhaa päivästä toiseen
        Jättäisivät vastaamatta, niin kyllä se loppuisi.
        Minäkin niin kauan olen ollut, niin kyllä sieltä muutaman tunnistaa, jotka kirjoitti nikillä viiskymppisissä.
        Sen vuoksi minunkaan ei kannata kirjoittaa yhtään mitään puskasta, koska nämä jaaritukset tunnistaa, joka on vähänkin kauemmin ollut palstoilla.


      • ratinaa
        k-kotton kirjoitti:

        Katsos, kun on sellaisia miesreppanoita, jotka ei saa naisiin muuten yhteyttä, niin ne tällä palstalla riekkumalla naisten helmoissa.
        Joka minusta on kummallista, tällä palstalla löytyy naisia, jotka jaksaa näiden reppanoiden kanssa jauhaa päivästä toiseen
        Jättäisivät vastaamatta, niin kyllä se loppuisi.
        Minäkin niin kauan olen ollut, niin kyllä sieltä muutaman tunnistaa, jotka kirjoitti nikillä viiskymppisissä.
        Sen vuoksi minunkaan ei kannata kirjoittaa yhtään mitään puskasta, koska nämä jaaritukset tunnistaa, joka on vähänkin kauemmin ollut palstoilla.

        Mä uskon että noi puskasta pastaa latelevat ovat ilkeitä pirullisia ja mustasukkasia akkoja, naisnikeille he eniten piruilevat. Ukkoreppana on erikseen, kerää lirkuttelun avulla naisia hoviinsa.


      • ratinaa kirjoitti:

        Mä uskon että noi puskasta pastaa latelevat ovat ilkeitä pirullisia ja mustasukkasia akkoja, naisnikeille he eniten piruilevat. Ukkoreppana on erikseen, kerää lirkuttelun avulla naisia hoviinsa.

        Minä vaan tunnistan muutaman jepukan sieltä, ei paljon tarvii lukea.


      • ratinaa
        k-kotton kirjoitti:

        Minä vaan tunnistan muutaman jepukan sieltä, ei paljon tarvii lukea.

        Okei, muistatko sinä Verditin, häntähän epäiltiin erääksi toiseksikin nikiksi?


      • ratinaa kirjoitti:

        Okei, muistatko sinä Verditin, häntähän epäiltiin erääksi toiseksikin nikiksi?

        Kyllä minä muistan, ja muistan paljon muitakin, joskus tuli seurattua enemmän.
        Tämä on Sepän muito-ketju, niin jätetään tämä tähän, ja kunnioitetaan Sepän muistoa.


      • ratinaa
        k-kotton kirjoitti:

        Kyllä minä muistan, ja muistan paljon muitakin, joskus tuli seurattua enemmän.
        Tämä on Sepän muito-ketju, niin jätetään tämä tähän, ja kunnioitetaan Sepän muistoa.

        Tehdään niin, hyvää jatkoa sinulle.


      • Hyvällämuistaja

        Seppää on helppo muistaa hyvällä, hän oli yksi niitä harvinaisia kirjoittajia joka ei alentanut muita, eikä myöskään itseään pyrkinyt nostamaant toisten yläpuolelle.


      • Bengalitikku

        Mielenkiintoista: näille jotka muistavat edesmennyttä hyvällä, nokkivat muita ohimennen tässä taas jälleen kerran. Voisitte vähän hävetä. Niin läpinäkyvää hännännostoa.
        Että mitäs me viattomat pulmuset, mut kun nuo muut.
        Fyi fan, miten falskia. Ettekö itse näe. Rumaa mieltä.

        Kirjoittakaapa te ikuiset arvostelijat kerrankin jotain hyvää hyvällä korottamatta itseänne. Ihan vaatimattomasti.


      • halllelujaa
        Bengalitikku kirjoitti:

        Mielenkiintoista: näille jotka muistavat edesmennyttä hyvällä, nokkivat muita ohimennen tässä taas jälleen kerran. Voisitte vähän hävetä. Niin läpinäkyvää hännännostoa.
        Että mitäs me viattomat pulmuset, mut kun nuo muut.
        Fyi fan, miten falskia. Ettekö itse näe. Rumaa mieltä.

        Kirjoittakaapa te ikuiset arvostelijat kerrankin jotain hyvää hyvällä korottamatta itseänne. Ihan vaatimattomasti.

        Kierre on taas valmis, nokkijat nokkivat nokittuja ja lopuksi tulee puhdas pulmunen nokkimaan kaikki.


      • Bengalitikku

        Hahhahaa. Kalikkojen kalahdusaika.
        Saan minä kirjoittaa sellaisille, jotka näykkivät aina ohimennen muita ja tarkoitan että lopettakaa se. Ja se saamarin itsekehu.
        Moititut, kun kirjoittavat muutoin mielenkiintoisia hyviä juttuja.
        Kandee hankkia hyvät hammastikut ja poistaa se plakki pois kertalaakista, mikä pyörii vuodesta toiseen.
        Nyt.
        Siis odotan aloitusta hyvää hyvällä. Halit hälle.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Mielenkiintoista: näille jotka muistavat edesmennyttä hyvällä, nokkivat muita ohimennen tässä taas jälleen kerran. Voisitte vähän hävetä. Niin läpinäkyvää hännännostoa.
        Että mitäs me viattomat pulmuset, mut kun nuo muut.
        Fyi fan, miten falskia. Ettekö itse näe. Rumaa mieltä.

        Kirjoittakaapa te ikuiset arvostelijat kerrankin jotain hyvää hyvällä korottamatta itseänne. Ihan vaatimattomasti.

        Ketjussa näkyykin olevan vähän kilpailua siitä, kuka suree eniten.


      • Bengalitikku

        Tuossa virkkeessä on miettimisen aihetta, koska olen törmännyt asiaan ihan muualla.


      • loukattuloukkaantunut
        Bengalitikku kirjoitti:

        Mielenkiintoista: näille jotka muistavat edesmennyttä hyvällä, nokkivat muita ohimennen tässä taas jälleen kerran. Voisitte vähän hävetä. Niin läpinäkyvää hännännostoa.
        Että mitäs me viattomat pulmuset, mut kun nuo muut.
        Fyi fan, miten falskia. Ettekö itse näe. Rumaa mieltä.

        Kirjoittakaapa te ikuiset arvostelijat kerrankin jotain hyvää hyvällä korottamatta itseänne. Ihan vaatimattomasti.

        Kiitos Bengalitikku, että tuot julki sen mitä kukaan muu ei tuo tällä palstalla. Olen huomannut sen kirjoituksissa aiemminkin, kiitos siitä.

        Onko nyt varmaa tietoa, että Seppä Pohjanmaalta on menehtynyt. Jos niin on, niin rauha hänen muistolleen. En nähnyt tekstejään.
        Eräässä toisessa ketjussa vesitettiin k-k:n kuolema ja hänen tekonsa tällä palstalla, joten ei uskoni palstan teksteihin ole korkealla nytkään.


      • Tämä.tästä
        loukattuloukkaantunut kirjoitti:

        Kiitos Bengalitikku, että tuot julki sen mitä kukaan muu ei tuo tällä palstalla. Olen huomannut sen kirjoituksissa aiemminkin, kiitos siitä.

        Onko nyt varmaa tietoa, että Seppä Pohjanmaalta on menehtynyt. Jos niin on, niin rauha hänen muistolleen. En nähnyt tekstejään.
        Eräässä toisessa ketjussa vesitettiin k-k:n kuolema ja hänen tekonsa tällä palstalla, joten ei uskoni palstan teksteihin ole korkealla nytkään.

        Tässä ketjussa jälleen kerran nähtiin hyvä syy kirjoittaa mustalla ja vaihtuvalla nikillä.
        Kukaan ei pohdi vuosikausia poistumisesi tai kuolemasi jälkeen mitä missä ja milloin olet tänne kirjoittanut. Kun et itse voi enää vastata, korjata vääriä tietoja tai puolustaa itseäsi.
        Törkeää ottaa puheeksi palstalta syystä tai toisesta lähteneet, keskittykää heihin jotka ovat paikalla.


      • loukattuloukkaantunut
        Tämä.tästä kirjoitti:

        Tässä ketjussa jälleen kerran nähtiin hyvä syy kirjoittaa mustalla ja vaihtuvalla nikillä.
        Kukaan ei pohdi vuosikausia poistumisesi tai kuolemasi jälkeen mitä missä ja milloin olet tänne kirjoittanut. Kun et itse voi enää vastata, korjata vääriä tietoja tai puolustaa itseäsi.
        Törkeää ottaa puheeksi palstalta syystä tai toisesta lähteneet, keskittykää heihin jotka ovat paikalla.

        Nimenomaan olen kanssasi samaa mieltä.


      • loukattuloukkaantunut kirjoitti:

        Nimenomaan olen kanssasi samaa mieltä.

        "Tämä.tästä"

        Ymmärtääkseni kyllä täällä keskitytään ihan oikein.
        Poistuneitten ja uusien nikkien ilmaantumisen saman-aikaisuuteen.

        H.


      • Tämä.tästä
        hunksz kirjoitti:

        "Tämä.tästä"

        Ymmärtääkseni kyllä täällä keskitytään ihan oikein.
        Poistuneitten ja uusien nikkien ilmaantumisen saman-aikaisuuteen.

        H.

        Mitähän keskustelemista siinä on? Jokainen voisi keskittyä oikeaan asiakeskusteluun eikä nimimerkkien vatvomiseen. Teillä vanhoilla palstajäärillä ei keskustely enää suju vaan aiheena on jatkuvasti nimimerkit, tulonsa olonsa ja menonsa, sanomisensa ja sanomatta jättämisensä.
        Tänne saa tulla nikillä millä hyvänsä, vaihtaa nikkiä, pysyä mustana, ei kellään ole oikeutta sitä estää tai arvostella.
        Ettekö itse sitä huomaa kuinka pinttyneitä olette vuosien ja vuosien täällä olon jälkeen.


      • loukattuloukkaantunut

        Juurikin noin. Eihän täällä pitäisi keskustella siitä on nimim. Maija entinen Mikko vaan ottaa kantaa, jos siltä tuntuu, siihen mitä aloituksen/keskustelun aihe pitää sisällään. Ja juuri sillä hetkellä ei mitä aiemmin on sanottu. Eli ei vedettäisi aina jotain tikunnokkaan nokittavaksi.


      • Ehkä.arvaatkin
        hunksz kirjoitti:

        "Tämä.tästä"

        Ymmärtääkseni kyllä täällä keskitytään ihan oikein.
        Poistuneitten ja uusien nikkien ilmaantumisen saman-aikaisuuteen.

        H.

        Joskus olen jopa hiukan ollut samoilla linjoilla kanssasi hunksz, mutta nyt vedit pohjanoteerauksen, josta näkee miten luutunut olet.


      • loukattuloukkaantunut kirjoitti:

        Juurikin noin. Eihän täällä pitäisi keskustella siitä on nimim. Maija entinen Mikko vaan ottaa kantaa, jos siltä tuntuu, siihen mitä aloituksen/keskustelun aihe pitää sisällään. Ja juuri sillä hetkellä ei mitä aiemmin on sanottu. Eli ei vedettäisi aina jotain tikunnokkaan nokittavaksi.

        "loukattuloukkaantunut"

        Valitettavasti.
        Elämä ei ole.
        -
        Esim.Minusta mainitaan usein, ilkeästikin nimi-merkillä HUNKSZ, muitakin versioita olen nähnyt.
        Hyväksyn asian-tilan täysin.
        -
        Kuten huomaat, sinunkin nimmarisi laitoin.
        Laitoin siksi että erehdystä ei voi tapahtua.
        Kohdistan kommenttini sinulle.
        Toisinaan jätän nimmarin mainitsemisen pois, jolloin kommentoin myös muillekin kuin hänelle jolle linkitän.
        -
        Siis.
        Ei kannata tulla tännekään unta nähden.
        Pitää tulla 60 -aikuisena, tietäsen että täällä ollan jo aikuisia.
        Omiin kokemuksiinsa uskovia yhteis-kunnan tuki-pilareita.:)
        -
        Pyri sinäkin kirjoittamaan fiksusti ja viisaasti.
        Siten pääsee helponmalla.
        Ehkä jopa uskottelemaan itselleen että mieli-piteillään on jotain merkitystä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "loukattuloukkaantunut"

        Valitettavasti.
        Elämä ei ole.
        -
        Esim.Minusta mainitaan usein, ilkeästikin nimi-merkillä HUNKSZ, muitakin versioita olen nähnyt.
        Hyväksyn asian-tilan täysin.
        -
        Kuten huomaat, sinunkin nimmarisi laitoin.
        Laitoin siksi että erehdystä ei voi tapahtua.
        Kohdistan kommenttini sinulle.
        Toisinaan jätän nimmarin mainitsemisen pois, jolloin kommentoin myös muillekin kuin hänelle jolle linkitän.
        -
        Siis.
        Ei kannata tulla tännekään unta nähden.
        Pitää tulla 60 -aikuisena, tietäsen että täällä ollan jo aikuisia.
        Omiin kokemuksiinsa uskovia yhteis-kunnan tuki-pilareita.:)
        -
        Pyri sinäkin kirjoittamaan fiksusti ja viisaasti.
        Siten pääsee helponmalla.
        Ehkä jopa uskottelemaan itselleen että mieli-piteillään on jotain merkitystä.

        H.

        ...tietäen että

        H.


      • Ehkä.arvaatkin kirjoitti:

        Joskus olen jopa hiukan ollut samoilla linjoilla kanssasi hunksz, mutta nyt vedit pohjanoteerauksen, josta näkee miten luutunut olet.

        "Ehkä.arvaatkin"

        Yritän jäykistää.

        H.


      • Ehkä.arvaatkin
        hunksz kirjoitti:

        "loukattuloukkaantunut"

        Valitettavasti.
        Elämä ei ole.
        -
        Esim.Minusta mainitaan usein, ilkeästikin nimi-merkillä HUNKSZ, muitakin versioita olen nähnyt.
        Hyväksyn asian-tilan täysin.
        -
        Kuten huomaat, sinunkin nimmarisi laitoin.
        Laitoin siksi että erehdystä ei voi tapahtua.
        Kohdistan kommenttini sinulle.
        Toisinaan jätän nimmarin mainitsemisen pois, jolloin kommentoin myös muillekin kuin hänelle jolle linkitän.
        -
        Siis.
        Ei kannata tulla tännekään unta nähden.
        Pitää tulla 60 -aikuisena, tietäsen että täällä ollan jo aikuisia.
        Omiin kokemuksiinsa uskovia yhteis-kunnan tuki-pilareita.:)
        -
        Pyri sinäkin kirjoittamaan fiksusti ja viisaasti.
        Siten pääsee helponmalla.
        Ehkä jopa uskottelemaan itselleen että mieli-piteillään on jotain merkitystä.

        H.

        Aikuisiako ovat he jotka kyttäävät ja veetuilevat toisilleen kuten palstalla näkee, siitä on fiksu ja viisas keskustelu kaukana.


      • loukattuloukkaantunut
        hunksz kirjoitti:

        "loukattuloukkaantunut"

        Valitettavasti.
        Elämä ei ole.
        -
        Esim.Minusta mainitaan usein, ilkeästikin nimi-merkillä HUNKSZ, muitakin versioita olen nähnyt.
        Hyväksyn asian-tilan täysin.
        -
        Kuten huomaat, sinunkin nimmarisi laitoin.
        Laitoin siksi että erehdystä ei voi tapahtua.
        Kohdistan kommenttini sinulle.
        Toisinaan jätän nimmarin mainitsemisen pois, jolloin kommentoin myös muillekin kuin hänelle jolle linkitän.
        -
        Siis.
        Ei kannata tulla tännekään unta nähden.
        Pitää tulla 60 -aikuisena, tietäsen että täällä ollan jo aikuisia.
        Omiin kokemuksiinsa uskovia yhteis-kunnan tuki-pilareita.:)
        -
        Pyri sinäkin kirjoittamaan fiksusti ja viisaasti.
        Siten pääsee helponmalla.
        Ehkä jopa uskottelemaan itselleen että mieli-piteillään on jotain merkitystä.

        H.

        Tällä palstalla ei nimenomaan ole juurikaan viitteitä siitä, että täällä kirjoiteltaisiin aikuismaisesti ja oltaisiin tukipilareita. Täällä potkitaan nekin ohuet tikkuset jotka tukevat joitakin ei samaamieltä olevia kirjoittajia.

        Ei tästä tämän enempää, olet todellakin luutunut ja katsantosi on kapea-alaista.

        EOC.


      • Ehkä.arvaatkin kirjoitti:

        Aikuisiako ovat he jotka kyttäävät ja veetuilevat toisilleen kuten palstalla näkee, siitä on fiksu ja viisas keskustelu kaukana.

        "Ehkä.arvaatkin"

        Ei kyttäystä.
        Ei veetuilua.
        Vaan.
        Teräviä, kyseen-alaistavia kommentteja typeriin lapsellisuuksiin.
        Ymmärrettävästi kommentit kohdistuvat usein yhdelle nimmarille.
        Häneen, joka eniten hölmöilee.

        H.


      • Bengalitikku

        Juopa pari kuppia ja skarppaa. Miksi aina lähdet vesittämään oikeaa asiaa.
        Sinäkin olet vain yksi täällä, yksi meistä. Vain sen verran. Et ole kaikki.
        Yritäpäs pientä myötäelämistä sillai aidosti ja aikuismaisesti. Oikein terveellistä.


      • loukattuloukkaantunut kirjoitti:

        Tällä palstalla ei nimenomaan ole juurikaan viitteitä siitä, että täällä kirjoiteltaisiin aikuismaisesti ja oltaisiin tukipilareita. Täällä potkitaan nekin ohuet tikkuset jotka tukevat joitakin ei samaamieltä olevia kirjoittajia.

        Ei tästä tämän enempää, olet todellakin luutunut ja katsantosi on kapea-alaista.

        EOC.

        "Ehkä.arvaatkin"

        Yritän jäykistää.

        H.


      • Ehkä.arvaatkin
        hunksz kirjoitti:

        "Ehkä.arvaatkin"

        Yritän jäykistää.

        H.

        Väärin suunnattu? Vai jälleen harhoja?


    • SeppäPohojanmaalta

      Iltaa hyvää vaan kaikille teille rakkahat kaverit, ihan jokaaselle erikseensä ja kaikiille yhyrees.
      Oon minä tallees ja niin on pieni kultaanen Tiituki, ollahan me molemmat ja tekin ootta, HYVÄ, HYVÄ.
      Soon tämä kesäänaika aina tällaasta jotta ei tuu niinkään istuttua tämän konehen äärees sitä on tualla ulukona niin monenmoosta työtä ja touhua menöö kesäehtoot palijolti ihan siellä touhutes.
      Jonku verran oo kirijootellu tualla suomi 24 puolella, miten ny milloonki.
      Kesä täs on menny sateenensa ja on sitä ny ollu aurinkoosiaki päiviä ja välihin näkyny vanha taivas pilivien lomaasta. Kesänkukaat on kukkinehet ja kukkakivellä on istuttu välihin rakkahan pienen Tiitun kans. Ja Tiitu pikkuunen ystävysty täs markilla ja latoniityn reunaas pienen oravan kans. On niitä kivaa seuraalla ku ovat yhyrees.
      Ja tänä kesänäki niinkuun kaikkina muinaki kesinä tämän rakkahan lakeuren yllä on lentää liihoottanu pieni ruskeanharmaa peipuunen. (Peipponen, selevennykseksi vaan) Tualta ylhäältä se siniisentaivahan laelta se katteloo suurta syntymämaatansa, näitä jokivarsi luhtia, kyliä, niis ahertavia ihimisiä ja ihimistenlapsia, meitä maanlapsia se katteloo ja laulaa korkialla elämisen riemua.
      Täällä alhaalla kukkivankesään piiloos, tuoksuvan heinämättähän kylijes on hänenki köyhä kotoonsa. Saman lakeuren lapsia ollahan kaikki, niin pieni Tiitu ku se oravaki ja peipuunen taivahan kannella. Ja kukkivan latoniityn rinnaas tanssii aina säteitten moni milijoonaanen joukko aamukasteeses heinikos.
      Oikeen lauluuksi teköö mieli laittaa ku kesä aamuusin kävelen tuanne pajahan ja töilleni.
      Siihen ku vielä kuuloo sen pikkuruusen laulajan virittämän taivahanoviilta ihanimman vitensä, se peipuusen suusta. Hopiana ja kultana heliisten sen sävelet aivan ku valuuvat sieltä siniisestä korkeuresta alas ja lankiavat kukkivalle maalle. Kelepaa siinä sepään aamuusin mennä keikuutella virkapaikallensa taivahan pienen virsimestarin sävelten tahariis.
      Kyllä syksyki on kivaa aikaa, kesä kypsyy ja kesään antimet, niinkuun ihimisen mieliki ja rauhoottuu tulevahan talavehen. Syys-sateitten harmais ja alakuloosiis aamuis on kuitenki sellaanen kovasti tuttu ja turvallinen viehätyksensä. Vesisare valuu harmaana taivaalta, pihakoivuis tuuli irrootteloo viimeesiä kellastuneita lehtiä ja uuniinen variis istuu aitaseipähän nokaas hartiat kyyryys, silimät puoli nukuuksiis. Tiitu pikkuunen laittaa pienet käpälänsä ristihin ja siunaa kesän kypsyyttämän salaatinleheren raikasta makua.
      Minä täräytän kuorma-autoon moottorin käyntihin ja painuun aamu-usvaaselle maantielle vesisatehen sekahan. " tie mittaamaton, mun edessäin on, tie maailman halki vie"
      Tällaasia miettehiä meillä Tiitu kullan kans näin viikoon kääntyes lopuilleen ja perijantai ehtoona. Ei enää piretä näin pitkiä taukoja täs kirijootteluus.
      terv. tällaanen musta seppä ja kaikiista rakkahin nukkuva Tiitu möyhkeenys täältä meirään kotoa pohojanmaalta vaan. Oli iloo kirijoottaa, ku ei olla rookattu pitkähän aikahan. no minä itte.

      Seppä pohojanmaalta, 05.09.2008

    • seppäPohojanmaalta
      • ainaainaaina

        ikävä Seppää!


    • Kotikiusattu-RIP
    • Aina.i.ankeinennnnn

      Tällä ja 50 palstalla on aina vittuiltu kaikille vuoronperään se on tosi 50 palstalla kirjoittelu loppui kaikilta kun sielä riehu joku hullu vuoronperään kaikkien kimpussa siellä haukuttiin ja jahdattiin kirjoittajia toisensa jälkeen... siellä haukuttiin puskista mutta tällä sentään uskalletaan vittuilla omilla nimimerkeillä... mutta kai se on näitten palstojen tarkoitus.

      • ÄLÄ.käytä

        noin alatyylisiä sanoja, kallistat ja vedät palstaa pahaan.


    • siipriratas

      ikävä Seppää!

      • seppälä-esiin

        Onko teillä niin aiheet vähäiset, että täytyy vetää vanhoja viestejä esiin?


      • kylmätotuus
        seppälä-esiin kirjoitti:

        Onko teillä niin aiheet vähäiset, että täytyy vetää vanhoja viestejä esiin?

        En oikein jaksa uskoa, että tätä aloitusta olisi nostettu esille siksi, että keskusteluaiheista olisi puute. Motiivi nostoon johtunee aivan muista syistä. joita en lähde arvailemaan.
        Ainoastaan nimimerkki, joka noston teki, tietää todellisen syyn. Hän sen voi kertoa, jos haluaa.

        Aloitushan koski nimimerkkiä "Seppä Pohjanmaalta" ja hänen kirjoituksiaan, joita aloittaja ikävöi. Linkki sisälsi "sepän" kirjoituksen vuodelta 2008. Oli muuten mielestäni hieno kirjoitus.
        Myöhemmin ketjussa mainittiin myös muutamia nimimerkkejä, jotka ovat palstalta poistuneet, tai he eivät ainakaan kirjoita entisillä nimimerkeillään.


      • tsypy
        kylmätotuus kirjoitti:

        En oikein jaksa uskoa, että tätä aloitusta olisi nostettu esille siksi, että keskusteluaiheista olisi puute. Motiivi nostoon johtunee aivan muista syistä. joita en lähde arvailemaan.
        Ainoastaan nimimerkki, joka noston teki, tietää todellisen syyn. Hän sen voi kertoa, jos haluaa.

        Aloitushan koski nimimerkkiä "Seppä Pohjanmaalta" ja hänen kirjoituksiaan, joita aloittaja ikävöi. Linkki sisälsi "sepän" kirjoituksen vuodelta 2008. Oli muuten mielestäni hieno kirjoitus.
        Myöhemmin ketjussa mainittiin myös muutamia nimimerkkejä, jotka ovat palstalta poistuneet, tai he eivät ainakaan kirjoita entisillä nimimerkeillään.

        Sen verran kuin kirjoitusta vilkaisin, vaikutti kutakuinkin kaunokirjalliselta vuodatukselta, mutta tässä taitaa olla nyt vain ikäpolvien välinen kuilu, sillä nuoremmat tottuneet sähäkkäämpään viestittelyyn ja se aiheuttaa vanhemmissa närää kun käsitetään tarkoitusperät väärin.


    • Muistan hänet hyvin ja olin silloin Minea44. Lämmin ja leppoisa ihminen. Hänet ja Tiitun melkein näki sielunsa silmillä, kun keskustellessaan. Enemmän hänen kaltaisiaan toivoisi tähän elämään.

    • pirremiinapas

      Kevyet mullat heille.

      Hän oli liian hyvä sydäminen ihmiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe