Puutiasaivokuume/ Alzheimer

Voisiko todella olla yhteyttä keskenään?
Suomessa ei todella osattu hoitaa punkin pistoa aikoinaan ja nyt lääketieteelliseti vasta herätty?
No tosin nuoret lääkärit osasivat hoitaa,mutta vanhat jäärä eivät?

Tuttavani vaimo menehtyi punkinpiston jälkimainkeihin Alzheimeriin,häntä ei osattu hoitaa vahvoilla antibiooteilla ja tarpeellisen kauan?

Nyt kesä tulossa,joten suojautukaa,peittäkää nilkanne

16

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiuska.Kotka

      Alzhaimer taitaa olla kuitenkin aivojen rappeutumissairaus. Hyvä aloitus muuten! Tauteja kantava punkki on pohjoiseuroopan vaaraisimpia ötököitä.
      Moni on menettänyt punkin puremaan lopuniäkseen terveytensä. Hiukan groteskityyliin voisi sanoa, että ne onnekkaammat menehtyivät. voisi sanoa.

      • Nimenomaan sen puutiasen aiheuttama aivokuume voi vioittaa juuri niitä osia avoissa,siis etulohkoa,jotka alkavat nopeasti rappeutumaan??

        Neurologit eivät vielä myönnä,mutta psygiatrikin ovat tietoiseti olettamusten perusteella,että ehkä se saattais ,ehkä se vois olla mahdollista?


    • Tiuska.Kotka
      • Hienosti hoidettu osio!Kiitos Tiuska.Kotka!
        En asu punkkialueella,mutta kyllä meillä todella on syytä tietää borrelioosista ja
        sen haittavaikutuksista


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Hienosti hoidettu osio!Kiitos Tiuska.Kotka!
        En asu punkkialueella,mutta kyllä meillä todella on syytä tietää borrelioosista ja
        sen haittavaikutuksista

        Minä sairastin aikoinaan myyräkuumeen,siis sen puumalaviruksen sain risumetsästä,kun niitä hakkuuaukeita kävin läpi ja kopasin jotain mätästä.
        Puulavirus voidaan verestä vasta tunnistaa kuuden vuorokauden jälkeen.
        Minulle soitti ihana terveydenhoitaja klo 19.30,että kyllä sinulla se virus on.

        No hoitsutytäreni sanoi,että kuusi litraa nesteitä,/ vuorokausi,eikä siihen kuulu saunakaljoja,eikä punaviinejä.Minä lähes neljänkymmennen asteen kuumeessa,edes muistanut,että onko jotain punaviiniä olemassa edes?


      • Eivät sivustot avaudu? Tiuska .Kotka ainakaan minulle??


    • Per-kel

      Koirani kuoli borreliaan , 8 vuoden ikäisenä :´-(

      • Voi kamala!Otan osaa!
        Eivät kaikki punkit kanna sitä borrelioosivirusta.
        Kyllä minäkin napsin koirastani punkkeja pois.

        Viime syksynä jouduin sen ihanan 6v. rotvailer/beaceronnartun
        hautaamaan puutarhaani,syöpä tuli ikeneen,en ole toipunut vieläkään.
        Tiedän todella mitä on luopua eläimestä ,jonka aika ei vielä enkelikoiraksi
        mennä.


    • Hoitakaaitsejänne

      Kuka tietää, periaatteessa mikä vain voi aiheuttaa mitä vain. Itse kuitenkin oletan esim. ruokavalion vaikuttavan enemmän muistisairauksien syntyyn kuin kuumeisen punkin piston. Ja siihen uskon vielä enemmän, että kaikki päähän kohdistuneet tällit, iskut yms. kolahdukset synnyttävät aivoihin plakkia, joka edesauttaa kaikkien muistisairauksien syntyä.

      Kuuntelin työmatkalla jotain Yle1:n tiedeohjelmaa, jossa kerrotaan jutuista kansantajuisesti ja tuo edellä mainittu aihe sai melkein silmät tippumaan. Hiirikokein saatiin selville, että aivoista plakkia pois liuottamalla hiirien muisti palasi melkein entiseksi. En osaa sitä liuottamismenetelmää kertoa, se oli maallikolle liian vaikeatajuista, mutta liittyi jotenkin lymfaattiseen hermostoon jos en nyt aivan päin seiniä ymmärtänyt.

      • ja.joka.sana.tosi

        Tuosta plakkijutusta aivoissa luen ensimmäistä kertaa mut voihan se olla tottakin. Perinnöllisyystekijät ovat kai jonkinlaisessa yhteydessä muistisairauksiin.
        Ja totta kai elämäntavat ja ruokavalio siinä ohessa tietenkin vaikuttavat.

        Tunsin alle kolmekymppisen nuoren miehen. Hän alkoi juomaan kaikilla rahoilla, jotka sai. Hänelle kehittyi alituisesta väkevien viinojen kittaamisesta alkoholidementia.


      • Salanikki

      • Hopi-hopi-heti

        Kuuntelemani radio-ohjelman menetelmä ei ollut rokote. Mutta uni ja ravinto siinä mainittiin aivoterveyttä ylläpitävinä aiheina. Muistisairauksien liian myöhäisestä huomaamisesta tekee mieli sanoa, että olkaa ihmiset rehellisempiä itsellenne; kun kaikki ei enää tunnu ja selvästi ole kohdillaan, menkää heti, ajoissa muisti- ym. testeihin. Itse en tiedä mitään muuta niin typerää, kuin itsensä narraaminen, johon se myöhäinen huomaaminen perustuu.


      • täältä.tähän
        Hopi-hopi-heti kirjoitti:

        Kuuntelemani radio-ohjelman menetelmä ei ollut rokote. Mutta uni ja ravinto siinä mainittiin aivoterveyttä ylläpitävinä aiheina. Muistisairauksien liian myöhäisestä huomaamisesta tekee mieli sanoa, että olkaa ihmiset rehellisempiä itsellenne; kun kaikki ei enää tunnu ja selvästi ole kohdillaan, menkää heti, ajoissa muisti- ym. testeihin. Itse en tiedä mitään muuta niin typerää, kuin itsensä narraaminen, johon se myöhäinen huomaaminen perustuu.

        Elkä ny ihmiset liian ankaria ittellenne ala oleen. Nimittäin. Muistin heikkeneminen ja lievä höperisaatio kuuluu vaan ikääntymiseen.


      • Yleinenväärinkäsitys

        Jep-jep, mutta "muistin heikkeneminen ja lievä höperisaatio" ovat aivan eri asioita kuin dementoiva muistisairaus.


    • Alzheimerin syitä ei tiedetä siksi kaikenlaisia villejä teorioita liikkuu. Väitetään että kolesteroli lääkitys aiheuttaa Alzheimerin. Aivothan ovat melkein kokonaan rasvaa, Alzheimerissa valkuaisainetta "plakkia" kertyy hippokampukseeen jossa lähimuisti on. "Aivot tykkää läskistä" sanovat tähän uskovat.

    • totta_vai_tarua

      Viina on hyvä liuotinaine. Aivotkin liukenevat. Sitten vain kuona-aineena virtsaa ne pellolle. Urobiliini värjää keltaiseksi. Tai jos syö mustikoita tai punajuuria samalla voi tulla punertavana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe