Kokemuksia Marnelasta?

Petettytilaaja

Millaisia kokemuksia muilla on Marnelasta?
Olen tilannut tavaraa ko. liikkeen nettikaupasta 34 päivää sitten, mutta en vieläkään tiedä, että koska tavarat saan.
Enää ei vastaa edes minun sähköposteihin.

Tilatessani tavarat minulla oli ylväs ajatus tukea suomalaista nettikauppaa, mutta vahingosta oppii.
Seuraavaksi SVB:ltä...

40

4609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marnela on pitkään toiminut venetarvikeliike Itä-Helsingin Laajasalossa. Ainakin viime kesänä toimi hyvin. Laaja valikoima. Ostimme uuden ankkuriliinan.

      • Anonyymi

        Ei muuten toimi. Toukokuussa tilasin liivit. Viikko sen jälkeen aloin kyselemään. Lupasivat juhannukseen mennessä. Ei kuulunut Ei näkynyt. Ei vastausta puhelimeen eikä sähköpostiin. Kesti yli kaksi kuukautta saada rahat takaisin ja sekin vasta toteutettujen uhkausten jälkeen. Kyseinen kampanjamyynti on edelleen päällä ja liivejä heillä ei ole eivätkä tiedä koska saavat. Kusetusfirma.


    • Asiakas_vuodesta_1992

      Joka kerran kun olen paikalla känyt (vuosittain) olen saanut hyvää palvelua. Liikkeessä on aika hyvin tarvikkeita ja varaosia ja laaja valikoima asuja ja elektroniikkaa, vaikka se varsinaisesti onkin ns. köysitalo ja henkilöstön puolesta purjeveneilyyn erikoistunut. Käsittääkseni tietokonejutut eivät ole niiden vahvin osaamisalue. Koita soittaa sinne.

      Messuillahan niillä oli ihan hyvän kokoinen ja monipuolinen osasto.

    • iadupiofupdiu

      Joskus ostin vähän erikoisempia köysiä netin kautta. Ei mitään ongelmia. Jos ongelmia on, kannattanee soittaa sinne eikä tänne.

      • EiIkinäEnääMarnelasta

        Kun eivät enää vastaa AP:n sähköposteihin, niin en en usko puhelinsoitonkaan auttavan.

        Itse tilasin heiltä puhelinsoitolla noin 8 vuotta sitten levankikiskon, jonka saapumista jäin sitten odottamaan. 2 kk tilauksen jälkeen soittelin kysyäkseni milloin olisi tuote saatavilla. Vastasivat että ovat keräämässä päämiehelle tilauslistaa ja kun riittävästi tavaraa on saatu listattua, niin tilaavat tuotteen kotiin.

        Tämän jälkeen tilasin saman kiskon Hjärmansilta Ruåtsista nettimyymälästä, josta se tuli kotiin alle viikon. Tämän jälkeen soitin taas Marnelaan ja kysyin onko jo tilauslista pämiehelle generoitu ja lähetetty? Ei ollut, joten pyysin etteivät tilaisi kiskoa minulle, koska olen sen jo saanut toisesta lähteestä enkä toista tarvitse. Kerroin puhelimessa vapaasti muutamalla sanalla mitä mieltä olin tällaisesta toiminnasta ja asiakaspalvelusta. Toivottavasti ymmärsivät olla noloja. Ilmeisesti siis eivät, kun tällaiselle keskustelulle on ollut tarvetta on tällä foorumilla. Mitään eivät ole oppineet ja sama meno jatkuu yhä. Ilmeisesti sataman läheisyys ja sen monet veneilijät ovat olleet tyytyväisiä, kun perustavaraa on hyllyssä ollut. Muuten Marnelan toiminta olisi jo loppunut omaan mahdottomuuteensa.

        Toiminnan flegmaattisuudelle ja leväperäisyydelle ei näköjään voi vetää mitään rajoja Marnelassa. How Low Marnela can Go?

        Yleisesti kauppanteko perustuu molemminpuoliselle luottamukselle, jota Marnela ei ilmeisesti tahdo osaltaan ylläpitää. Ei siinä mitään, mutta rehellisyyden nimissä voisivat kertoa etteivät he ole aikeissakaan palvella asiakasta saati sitten tehdä mitään asiakkaan tarpeiden tyydyttämiseksi. Näin asiakas voisi ajoissa päättää haluaako tehdä kauppaa tällaisen toimijan kanssa.


    • Petettytilaajaonnellinen

      Nyt Marnela keräsi pisteet kotiin ja petetty tilaaja on oikeastaan tyytyväinen tilaaja.
      Marnela kertoi maahantuojan toimitusvaikeuksista ja lupasi toimittaa korvaavat kalliimmat osat varastostaan samaan hintaan.

      Toivoa on vielä suomalaisten nettikauppojen suhteen...

      • Hyväkauppa

        Eli käytit huonoa nettijulkisuutta hyväksesi ja työllä kertaa se auttoi.
        Ainakin minulla on kyllä hyvä käsitys Marnelasta


      • Petettytilaajaonnellinen

        Eikö nyt ollut reilua Marnelaa kohtaan kertoa myös positiivinen asia asioiden hoidosta?
        Tuskinpa he nyt täällä roikkuvat ja palvelevat vain niitä jotka täällä kertovat kokemuksiaan.


      • Hyvänäinkin
        Petettytilaajaonnellinen kirjoitti:

        Eikö nyt ollut reilua Marnelaa kohtaan kertoa myös positiivinen asia asioiden hoidosta?
        Tuskinpa he nyt täällä roikkuvat ja palvelevat vain niitä jotka täällä kertovat kokemuksiaan.

        No olihan se hyvä korjata tilanne ennalleen. Varmaan olivat lukeneet että täällä haukutaan.


      • yliamiraal

        Mielestäni Pettytyttilaaja toimi täysin oikein. On väärin olla jakamatta huonoja kokemuksia muiden kanssa. Jakamalla niin pettymykset kuin onistumisetkin voivat muut välttyä virheiltä tai onnistua paremmin. Miksi jokaisen pitäisi oppia asiat vain kantapään kautta.
        Aloittaja yritti ensin ratkoa asiansa toimittajan kanssa, kun se ei onnistunut, varoitti muita, ja kon toimittaja ilmeisesti vasta julkisuuden vuoksi reagoi, kertoi siitäkin. Eikö tuo mennyt juuri niinkuin pitääkin.


    • Nuukaniilo

      Mulla oli tarve uuden veneen kohdalla isommalle nyytille tavaraa, köydet, lepuuttajat, plotteri, yms, pyysin sähköpostitse tarjouksen josta vertasin muutamat tuotteet saksan nettikauppoihin ja totesin hinnan kohdilleen. Tilasin gamat ja noutaessani väänsin heräteostoksista vielä kohtuuhintaisia kasvokkain-tinkimishintoja. Ei ongelmaa.

      • Asiakas_vuodesta_1992

        Olet onnellinen asiakas. Minä ostin keväällä vene-elektroniikkaa 15000 euron edestä. Lähetin maaliskuussa yksilöidyn tarjouspyynnön heidän edustamansa valmistajan tuoteista. Tarjouspyynnössä oli lueteltuna tarkkaan kaikki tuotteet valmistajan koodein, mitä halusin ostaa. Lähetin kyselyn kaksi kertaa mutta en saanut vastausta. Niinpä jäi Marnelan hinnat saamatta ja ostin paketin muualta.

        Ja syyttää ei ainakaan voi, että tarjouksen antaminen olisi ollut työlästä, kun kaikki nippelit, nappelit ja isommat kilkkeet oli lueteltuna valmistajan tuotekoodeineen. En taida enää tuolla käydä, vaikka onkin lähin kivijalkamyymälä kun on kotisatamassa.


    • kypsä

      Marnela on koko venealan suurin vitsi. Kaikki tietävät, että kaupassa kuuluu vain
      äidin ja pojan huuto. Asiakas palvelua ei ole saatika sitten myytäviä tuotteita.
      Verovelkaankin näyttää löytyvän, eli ei kovin luotettava firma.
      Itse en tule enää ikinä kyseisestä kioskista ostamaan yhtään mitään!

      Ja miksi tähän päädyin:

      Tilasin Ronstanin osia, jotka luvattiin toimittaa muutamassa päivässä, koska näitä oli hyllyssä. Odottelin viikon ja kyselin missä mahtaa olla: vastaus oli, ettei ole muistanut tilata niitä ja sanoi laittavansa asian eteenpäin, jonka jälkeen löi luurit. Meni taas viikko ja yritin soitella perään mutta kukaan ei vastannut, kunnes joku kesähessu vastasi ja pyysi pojua puhelimeen. Kesähessu ei osannut käyttää puhelimessa olevaa hiljennys nappia siksi aikaa kun kysyin toista puhelimeen, joten kuulin kaiken mitä he puhuivat, ja se meni näin: "sano sille, että mä olen koko päivän palaverissa ja, et ne tavarat on täällä ihan parissa päivässä... Mä en oo muistanu tilata niitä". Kiitin ystävällisesti kesähessua tiedosta ja tilasin tarvitsemani varaosat ruotsista. Seuraavana päivänä lapsin ko. liikkeeseen sisälle ja tiedustelin onkohan kyseinen mies myyjä paikalla, hän saapui vastaan ottamaan minut v*ttumainen hymy naamallaan. Kävimme kyseisen pojun kanssa pitkän keskustelun tilauksestani sekä siitä mitä hän oli edellisenä päivänä kesähessulle sanonut. Sanojaan hän yritti kierrellä ja lopuksi kiihtyi ja huusi, ettei hänelle v*tt*illa. Samalla kun hän poistui paikalta lensi oven vieressä oleva esiteteline maahan. Itse poistuin tyytyväisenä paikalta ja totesin sisään tulevalle herralle, etten suosittele kyseistä kauppaa kenellekkään, herra kääntyi myös tulosuuntaan.

      Suosittelen siis ostamaan venetarvikkeet, jostain aivan muualta.

    • Dsl.Cat

      Heidän verkkokaupasta tilannut useasti - noutanut olen aina liikkeestä onnistuneesti. Ei valittamista.

      Houdinin kansiluukun tilalle haeskelin myymälässä korviketta, ei onnistu oikein. Reilun 800€ Lewmareja ehdottelivat. Tilasin Gebon lasiluukun briteistä alle 300€, rahdit tiivistymassatuubi mukana. Gebo oli ainoa, jossa r=92mm mikä Houdinin reiässä - ei siis vaatinut mitään sahailuja jne..

      Mutta kyllä tarvikkeita tuolta ja muistakin kivijalkakaupoista haen silti.

    • Petettytilaaja

      Kerroin olevani onnellinen Petetty tilaaja maaliskuussa, mutta kyllä tilanne muuttui taas Petetyksi tilaajaksi, kun sain tavarat. Toinen tilaamastani aurinkokennotuulettimesta oli ilmeisesti palautettu kauppaan edellisen ostajan toimesta. Ainakin siinä näkyi huomattava määrä naarmuja. Asennuksen jälkeen huomasin, että miksi se oli palautettu - ensimmäistä kertaa aurinkoon joutuessaan tuuletin piti hirvittävää ulinaa sen toisen ollessa aivan hiljainen.
      En vaan jaksa ko firman kanssa asiaa enää puida.
      Teippasin aurinkokennon piiloon. Mennään sillä tällä kesä ja tilataan talvella uusi.
      Arvatkaa vaan mistä en ainakaan tilaa...

      • Sunwind

        Useilta olen kuullut juuri tuosta aurinkokennotuulettimien kanssa säätämisestä kyseisen firman kanssa. Ottavat rikkinäisen vastaan ja myyvät sen uutena seuraavalle... rehellistä toimintaa.


    • mowler

      Kivijalkamyymälä ihan jees. Nettikauppaan rahat kelpaa mutta tavaraa ei kuulu 60vrk jälkeenkään, sähköposteihin tai puheluihin ei vastata. Seuraavaksi pitää edistää asiaa kuluttaja-asiamiehen kautta.

    • Anonyymi

      Tilasin 4.3.2019 Marnelan nettikaupasta 4 kpl ammattilaistason kalliita paukkuliivejä yht. 888 €. Olen neljä kertaa tiedustellut firman kolmelta sähköpostiosoitteelta toimituksen viivästymisestä saamatta ainoatakaan vastausta. Kahteen puheluun on vastattu, mutta eivät tienneet milloin toimitus on heillä. Aikaa on nyt kulunut 4 kk ja olen vaatinut kaupan purkua ja rahojen palautusta. Eivät vastaa, joten teen valituksen kuluttajansuoja-asiamiehelle. Kehtaavat mainostaa samoja paukkuliivejä Suomen meripelastusseuran jäsenlehdessä. Olen seuran jäsen, mutta toimitusta vaan ei kuulu. Ostin jo uudet paukkuliivit muualta. Varokaa tätä firmaa!

    • Anonyymi

      Todella surkeaa palvelua. Tilasin n puolvuotta sitten pujotus puikon nettikaupasta. Ei ole näkynyt... sillointällöin sitä olen kysellyt mutta ketään ei saa kiinni millään konstilla. Pitäisi varmaan lähteä itse kauppaan mutta onneksi lähetyksen arvo ei ole kuin 12 € eli ei kannata lähteä ...ennemmin maksaa tuon siitä ilosta että jos joku joskus vastaa johonkin viestiin tai puheluun voi kertoa totuuksia heidän tavastaan toimia.

    • Anonyymi

      Sama meininki on edelleen nettikaupassa. Rahat kelpaa, tavaraa ei oikeasti ole varastossa ja kyselyihin ei vastata.

      • Anonyymi

        ”Mukavaa” että en ole yksin. Äsken lähti viimeinen viesti siihen firmaan. Ei taas ole monesta eurosta kyse, mutta hoitakoot luottokorttifirma rahat takaisin.


    • Anonyymi

      Sama homma. Kampanjamyynnissä edelleen paukkuliivit joita heillä ei ole. Tilaus 9.5. Eivät vastaa puhelimeen eivätkä s-posteihin. Eivät vastanneet edes Paytrailille ennenkuin kolmannella kerralla. Nyt vihdoin ottivat yhteyttä ja lupasivat rahat takaisin.

      Ei enää ikinä tästä kaupasta mitään. Mun mielestä aika petollista markkinointia. Häpeisivät. Ei todellakaan vaikuta luotettavalta suomalaiselta.

      • Anonyymi

        Mulle lupasivat rahat takas. Ei ole näkyny vaikka laitoin tilinumeron ja kyselyn vielä viikon jälkeen. Koronan ja suezin piikkiin laittavat kaiken.


    • Anonyymi

      Sama homma jatkuu kokoajan heidän verkkokaupassaan. Onneksi saatiin rahat kivuttomasti pois kun osasi rekkuloida tehokkaasti. Omasta kokemuksestani olen päätellyt että taustalla joku mätämuna joka tykkää enemmän purjehtimisesta kuin tavaroiden toimittamisesta. Sääliksi käy sitä asiakaspalvelun naishenkilöä joka joutuu näihin puheluihin vastailemaan ja pahoittelemaan tapahtunutta.

      • Anonyymi

        Kauanko odotit rahoja? En jaksa uskoa että tässä on kyse siitä että pidetään ennemmin purjehtimisesta, koska minun tilaus on tehty muistaakseni helmikuussa. Eiköhän siellä ole enemmän kyse siitä että kumarretaan isommille ostajille ja samalla pyllistellään nappikaupoille. Eivät näköjään ymmärrä vieläkää että tulevat kompastumaan omaan nokkeluuteensa kun minä ja moni muu siirtyy ulkomaisiin firmoihin.
        Tähän on turha vetää jaarittelua kivijalkaliikkeiden tärkeydestä, koska paikkakunnalla jolla asun ei ole venetarvikeliikettä ja saan kolmessa päivässä tuotteet svb:ltä, sen sijaan että lähden tekemään 100-150km ajelua lähimpään ”hyvin varusteltuun” liikkeeseen.


      • Anonyymi

        Samansuuntainen havainto, miksi myyvät verkkokaupassa tuotetta jota ei ole varastossa. Yleensä asiakas ostaa akuuttiin tarpeeseensa, ei viikkojen viiveellä.
        Juu ja totta on, että yhteyttä ei ainakaan puhelimella saa.


    • Anonyymi

      Tämä firma täyttä kusetusta. Tilauksia ei kuulu ja yhteyttä ei saa. Kuluttaja asiamieheen oltu yhteydessä. Seuraavaksi tarkoitus ilmoittaa pankkeihin, jotta eivät tarjoa nettikaupassa heidän maksuvälitystä. Huijausta koko toiminta ja rikosilmoitus harkinnassa, koska rahat ottavat ja silti tavaraa ei kuulu.

    • Anonyymi

      Tässä nähdään taas kuinka tärkeää on kertoa kokemuksistaan nettikauppojen ja muiden yritysten kanssa asioimisesta avoimesti mullekin ja kertoa myös kyseisen liikkeen nimi.

    • Anonyymi

      Rosvoavat ihmisten rahat ja tavaraa ei toimiteta. Aivan käsittämätöntä, että tällainen liike on vielä pystyssä. Suuri vaatimus ei olisi hoitaa asioita asiallisesti, mutta näiltä se ei onnistu. Selittelyä selittelyn perään. Kantakaa hyvät ihmiset rahat muualle, koska kaikki muut paikat ymmärtää asiakkaan tärkeyden. No, vahingoniloahan tässä kuitenkin, kohta on tämä kioski kiinni, koska kaikki ihmiset herää siihen, mikä tämä on liikkeitään.

    • Anonyymi

      Rahat kelpaa, tavaraa ei kuulu ja selityksiä selittelyn perään. Kiertäkää kaukaa tämä liike, muualla asiat sujuu.

    • Anonyymi

      Olsiko toi viisi vuota sitten tilattu tavara jo tullut?

    • Anonyymi

      Mukavaa ja asiantuntevaa palvelua paikanpäällä, mutta minunkaan kokemuksien pohjalta en suosittelisi etäkaupantekoa tämän firman kautta. Suomalaisista alan verkkokaupoista hyvää kokemusta on vain Marineasta. Muut ovat olleet niin hitaita, että olisi ollut paketti ovella paljon nopeammin esim SVB:ltä. Ja tietysti halvemmalla.

    • Anonyymi

      2 kk sitten tilattu eivätkä vastaa sähköpostiin, epäonnekseen en asu kaukana joten seuraavaksi liikkeeseen sitten riehumaan. Kerran olen aiemmin käynyt ja muistan että palvelu oli aika tylyä.

      • Anonyymi

        Itse tilasin 10.5.2022 yhden pikkujutun 51 Eur ja sama juttu. Tilaus ei ole lähtenyt mihinkään, yhteydenotto yrityksiin ei vastata, ei mitään tietoa koko tilauksen edistymisestä tai että milloin se toteutuu.

        Kun luin tämän keskustelun niin tulin siihen tulokseen että teenpä tässä sähköisen rikosilmoituksen petoksesta samantien nyt niin saan edes tuon etukäteen maksamani 51 Eur ehkä takaisin. Koko tuo verkkokauppa täyttää phishing sivuston määritelmät.


    • Anonyymi

      Sama juttu. Tilasin tavaraa viime syksynä. Ei kuulunut tavaroita ja pyysin rahojen palauttamista. Vastasivat parikertaa sähköpostiin ja vetosivat johonkin reskontraan että ei saa rahoja lähetettyä ja sitten tuli täysi hiljaisuus. Eivät vastanneet enää posteihin. Talvella otin yhteyden kuluttajasuojaan ja rahat tuli heti seuraavalla viikolla. Laittoivat vielä viestin, että luulivat jo maksaneensa summan tililleni.
      Että tällainen tapaus.

    • Anonyymi

      No voihan vettu, olisi pitänyt piipahtaa täällä ennen tilauksen maksamista. Siellä lepää hillot Marnelan uumenissa, viestittelyssä vallalla täysi hiljaisuus.

    • Anonyymi

      Tilasin perus kiinnitystarvikkeita heidän verkkokaupasta. Kun kyselin tuotteiden perään väittivät toimittaneensa ko. tuotteet, tulivat vasta 3viikon kuluttua. En ottanut tuotteita vastaan, kun oli ollut pakko ne hankkia muualta. Rahojen takaisin saaminen oli hirveä vääntö, kesti yli 3kk ennen kuin sain rahat takaisin . Eivät vastaa ja kun vastaavat, tylyä ja epäammattimaista kieltä. Tältä putiikilta en osta enään mitään.

    • Anonyymi

      Jaa, itselläni kaikki hankinnat ovat sujuneet aivan riittävän hyvin. Ei aina nopeasti, mutta suoranaiset kuprut on avokätisesti hyvitetty. Huonoin kaupan ominaisuus on onneton sijainti Jollaksessa - kaiken kaikkiaan kätevintä on esimerkiksi köydet hakea suoraan paikan päältä.

    • Anonyymi

      Vertailkaa hintoja, ylihinnoittelu, töykeä asiakaspalvelu. Onneksi on vaihtoehtoja...

    • Anonyymi

      Tilasin vinssinvapauttajia helmikuussa ja vielä heinäkuussa ei vapauttajia ole näkynyt.
      Viimeksi kaksi viikkoa sitten luvattiin, että huomenna tulee...
      Sähköposteihin vastataan kuukauden viiveellä, jos sittenkään.
      Ainakaan verkkokauppaa ei voi suositella kenellekkään. Saldoja ei näy sivulla ja jos tavaraa ei ole hyllyssä niin juutut johonkin ihme limboon tilauksesi kanssa, kun tietoa toimituksesta ei tule.
      Jatkossa tilaan mistä tahansa muualta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe