snap ohjelmat ei toimi

test1.ubuntu.18.04

Tuli joku päivitys ja kaikki sanpit lakkas tomimasta. Tämä on testiversio Ubuntu 18.04, joku beta1.
Ensin hävisi kuvakkeet käynnistimestä, käynnistin t-koneen uudelleen ja kuvakkeet ilmesty, mutta ei käynnisty.
Päätteeltä komensin:
$ /snap/bin/firefox
execl failed: No such file or directory
child exited with status 1
Firefoxin poistin ja asensin uudelleen, jossain välissä ja tuo herja muuttui em..
Spotify herja:
$ /snap/bin/spotify
Gtk-Message: Failed to load module "gail"
Gtk-Message: Failed to load module "atk-bridge"

(spotify:1891): Gtk-WARNING **: cannot open display: :0

Win-imuria en ole kuukausiin käynnistänyt, joten se ei ainakaan ole syynä ;-D
?

11

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos-vielä-kerran

      Kiitokset testaajalle. Ilman teidän arvokasta työpanostasi meillä muilla ei olisi vakaita ja varmatomisia LTS-versioita.

      • test1.ubuntu.18.04

        Ole hyvä. Teitä varten tätä testaan ja myös itseäni varten ;-)


    • test1.ubuntu.18.04
    • $ /snap/bin/firefox
      execl failed: No such file or directory
      child exited with status 1

      Tuossa ainakin selvä virheilmoitus. Tiedostoa ei löydy eli firefox asennettu muualle.
      snap paketit tuskin ajan tasalla testiversiossa.

      • miksietkokeile

        Snapithan ovat juurikin ohjelmia jotka ovat ajantasalla, että on aina se ylläpitäjän uusin versio. Nyt vain oli päivityksissä tehty windowsit, eli rikottu toimivuus. Korjaus tulossa pikimiten.
        Tuossa taas nähdään kuinka haavoittuvaisia uusi on, jota eräs porukka kovasti halajaa. Vittu tuollaista toimimatonta paskaa ei tosissaan kukaan halua koneelensa, sehän on varma.
        Firefox löytyy em. polusta ja on uusin versio.


    • test1.ubuntu.18.04

      Nyt taas toimii Ubuntun Snapit, kiitos koodareille sata kertaa kitos ;). Ilman osaavia koodareita, käyttäjänä eläisin jatkuvassa epätoivossa.
      En nyt sano että maksullisen windowsin käyttö perustuu täysin epätoivoon, mutta siltä saattaisi tuntua...

    • En ole käyttänyt snap-paketteja. Jos välttämättä pitää saada se uusin olen yleensä kääntänyt itse. Snapit varmaan ajan tasalla, mutta tuskin niitä on vielä tehty testiasteella olevaan järjestelmään. Firefox on valmiina Ubuntussa ja en ymmärrä miksi se pitäisi snap paketista asentaa.

      • snaptuoreinaina

        kannattais ensin tutustua snappien rakenteeseen. toimivat niinku kaikissa linuxeissa. Firefox oli joku versio 57, siis ubuntu beta1 versiossa ja snap se uusin 59 ja risat.


      • Uusin firefox on jo 61 ja sillekin on repo jos ei halua kääntää itse. Moni käyttää vielä 56 versiota kun siinä toimii oikoluku Voikolla.


      • voikoton
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Uusin firefox on jo 61 ja sillekin on repo jos ei halua kääntää itse. Moni käyttää vielä 56 versiota kun siinä toimii oikoluku Voikolla.

        $ firefox --version
        Mozilla Firefox 59.0.1
        no eihä tuo ole edes lähelläkään versiota 61...


      • voikoton kirjoitti:

        $ firefox --version
        Mozilla Firefox 59.0.1
        no eihä tuo ole edes lähelläkään versiota 61...

        Onhan tuo lähempänä kuin vaikka 56 tai 57. 62 tulee 2018-05-07


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe