Matkiva naapuri

kamalaaa

Eli melkein joka kerta kun olen keittiössä laittamassa aamupalaa tai ruokaa niin naapuri alkaa myös kolistella keittiössä. Miksi?? Tämä on ahdistava talo kaikin tavoin, toivon että pääsen pian pois.
Kyräilevä tunnelma, naapuri/tai useampi yksinasuva jotka ovat meluherkkiä ja muuten vaan tykkäävät seurata koko ajan mitä muut tekee. Eivätkä käy oikein missään.
Olen asunut normaalissakin talossa ja kyllä sielläkin oli ajoittain häiriötä mutta kun suurin osa porukkaa oli normaalia ja kävivät kodin ulkopuolellakin - ei haitannut.

9

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkehtaakin

Joo se on kyllä kumma, kun jollain toisella on tarve tehdä aamupalaa ja ruokaa samaan aikaan kuin naapuri. Eikö voi keksiä ite jotain omaa aikaa, jolloin tehdä ruokaa? Kohta varmaan tulee vielä rappukäytäväänkin samaan aikaan.

• Järkikäteen

Sinun ja naapurin välissä on paksu lattia ja paksut seinät. Minunkin talossani suurin osa on meluherkkiä juoruilijoita, mutta en antanut sen häiritä tunnelmaa, vaan pidän kaappikello yölläkin soittamassa ja päällä. Minä pidän naapuristani. Heillä on omat ongelmansa ja minulla omani. Rukoilen ja kerron jumalalle ääneen päivän tapahtumia myös keskellä päivää, aivan kuten keskustelen kaikkien naapurien kanssa, jotka vain antautuvat juttusille, enkä kyräile kotinurkissa piilossa elämältä. Lähde päivittäin lenkille, juttele ihmisten kanssa ja nuorille joskus kunnolla päivän tapahtumista vastaan tulevan naapurin kanssa, tarjoa läheisille kahvit ja tee vaikka kirpputori-kiertos. Keksi tekemistä koko päiväksi äläkä vahdi naapureita ellet sitten yritä yhteyttä heihin. Osta oma tuntilyönnit soittava kaappikello.

• pop98

Joillakin on vaan tapana elää osin muiden kautta.
      Meidän omakotitalonaapuri on vaihtanut autoa nyt 4 kertaa kuukauden sisällä siitä kun itse olen vaihtanut uuteen.
      Vaihdoin sedanista maasturiin, naapuri osti maasturin ensimmäistä kertaa 3 vko kuluttua siitä.
      Vaihdoin 60" TV:n, juteltiin siitä, kertoi viikonkuluttua hankkineensa yhtä ison.
      Hankin lapsille pihalle tramboliinin, arvasin, ja niinhän siinä kävi että naapuri alle viikon sisällä hankki myös, vaikka heidät tyttö ei siinä edes halua pomppia.

Luulen että naapuri on jollain tavalla epävarma omista päätöksissään, tai siitä mitä "menstyvällä perheellä suomessa" kuuluisi olla, ja helpompi seurata mitä joku muu tekee ja tehdä perässä.

Sinänsä ei mua haittaa, huvittaa enempi.

• HuIIuja_piisaa

Minulla on ollut kaksi tuollaista matkijanaapuria, kyseessä lienee joku yleinen mielisairaus.

• Kenellepämuulle

Minäkin matkin naapuria. On jättänyt niin hirveät hajut oven taakse muutaman kerran, että kostomielialan aikana pieraisin koko rappukäytävän ihmisten edestä juuri tälle naapurille lahjaksi.

• aeö

Joo, tuo on kyllä ärsyttävää, Itselläni naapuri (yläkerrassa yksin asuva vanhempi mies) joka tekee myös tota että alkaa tekemään samoja asioita, esim. menee suihkuun samaan aikaan, illalla joskus kun sammutan telkkarin ja menen nukkumaan niin mnuutin päästä naapuri on omassa makkarissaan. Vanha talo ja aika ohuet seinät/lattiat :/ Kaikki yskäisyt ym. kuuluu.. Tässä talossa myös vähän outo tunnelma. Vanhoja ihmisiä ym.

• LifeIsStrange

Yläkerrassasi asuu uhanalaisen Homo Mimicus lajin jäsen.

• hermotonjomenny

Miksi naapurin pitää pissiä ja kakkia ja pierasta samaan aikaan kun minä? Tosi ärsyttävää!

• anonyymi_DBm

Heh heh! Mistä tiedät tuon kaiken? Eipä silti, tarkkaavaisuus on hyve.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe