Tilannekatsaus. Plussat ja miinukset.

Kadita

Viimeaikainen palstan henki? Plussat ja miinukset- löytyykö molempia?

28

444

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

En ole koskaan nähnyt kenellekään laitettavan peukkua alaspäin.
      Joskus oikein ihmetyttää, kun näkee hulluakin hullumman kommentin, niin eiköhän sen alla könnää peukku ylös.
      Minunkin joskus tekisi mieli plussata tai miinustaa, vaan se ei ole minulle suotu.

Olen sitä mieltä, että on aivan väärin, että rekisteröimättömät eivät voi peukuttaa.
      Täälä ei ole rekisteröimispakkoa eli miksi on eri sääntöjä rekisteröidyille ja rekisteröimättömille?

Miksihän tuo peukku alaspäin ylipäätään on tuonne tällätty?

Palstan hengestä en sano mitään. Keskityn vaan omaan henkeeni.
      Että se jotenkin pihisisi:) Yritän pihistä sillä tavalla, että se menisi positiiviselle puolelle.

• hehehehee

@Heikunkeikku

Punaiset miinuspeukut eivät näy muille kuin antajalle ja saajalle.

• Heikunkeikku
        hehehehee kirjoitti:

@Heikunkeikku

Punaiset miinuspeukut eivät näy muille kuin antajalle ja saajalle.

Mitäs ideaa siinä sitten on?
        Voiko olla noin?

Mitähän täs olis aikaa, kun tästä samasta asiasta keskusteltiin ja minä siinä sitten anelin, että jos joku viitsisi miinustaa mua. Se joku sitten iloissaan oli ystävällinen ja kirjoitti, että on nyt miinustanut minua.
        Odottelin sitä miinusta sitten aikani, mutta ei sinne mitään tullut.
        Jos asia olisi noin, kuten kirjoitit, niin sittenhän minä ja se "joku" olisimme nähneet sen miinuksen. En tiedä näkikö "joku", mutta mulle ei tullut mitään peukkua alaspäin.

Pistää vihaksi tuommoset typerät systeemit. Oi että ma sanon vaan :/

Tekis mieli purra hampahat yhteen oikeen viimesen päälle tiukasti-kiukusti, mutta sen verran flunssavetelyyttä kehos ja naamas, että ei oo voimia.

• hehehehee
        Heikunkeikku kirjoitti:

Mitäs ideaa siinä sitten on?
        Voiko olla noin?

Mitähän täs olis aikaa, kun tästä samasta asiasta keskusteltiin ja minä siinä sitten anelin, että jos joku viitsisi miinustaa mua. Se joku sitten iloissaan oli ystävällinen ja kirjoitti, että on nyt miinustanut minua.
        Odottelin sitä miinusta sitten aikani, mutta ei sinne mitään tullut.
        Jos asia olisi noin, kuten kirjoitit, niin sittenhän minä ja se "joku" olisimme nähneet sen miinuksen. En tiedä näkikö "joku", mutta mulle ei tullut mitään peukkua alaspäin.

Pistää vihaksi tuommoset typerät systeemit. Oi että ma sanon vaan :/

Tekis mieli purra hampahat yhteen oikeen viimesen päälle tiukasti-kiukusti, mutta sen verran flunssavetelyyttä kehos ja naamas, että ei oo voimia.

@Heikunkeikku
        "Jos asia olisi noin, kuten kirjoitit, niin sittenhän minä ja se "joku" olisimme nähneet sen miinuksen"

Koska et ole kirjautunut-rekisteröitynyt, niin et voi nähdä miinuksia. Etkä voi antaa miinuksia etkä plussia.
        Jäi multa ederllisessä kommetissani mainitsematta tämä rekisteröitymis kirjautumusvelvollisuus :)

• Heikunkeikku
        hehehehee kirjoitti:

@Heikunkeikku
        "Jos asia olisi noin, kuten kirjoitit, niin sittenhän minä ja se "joku" olisimme nähneet sen miinuksen"

Koska et ole kirjautunut-rekisteröitynyt, niin et voi nähdä miinuksia. Etkä voi antaa miinuksia etkä plussia.
        Jäi multa ederllisessä kommetissani mainitsematta tämä rekisteröitymis kirjautumusvelvollisuus :)

Tiedän, että en voi antaa peukkua minnekään päin. Joo, aluksi yritin, vaan metsähän menevi lyhytjalka lynkyttävi.)
        Eli rekisteröitynyt voi miinustaa mua, mutta en sitä itse näe ja se miinustaja näkee, mutta muut eivät näe sen miinustajan miinusta.
        No heh:)
        Kallistuisin nyt selkäkieppunauruun, mutta paikat kipiänä, niin ei nyt luonnistu. :)

Kukahan tuommosen systeemin on keksinyt?
        Minusta tuossa ideassa on tapahtunut valokatkoksia:)

Mä kyllä nyt buuaan:
        BUUUUUUU!!

• Tämä on kaikenlaisille ikäihmisille avoin keskustelukanava.
      Yhtä heterogeenista joukkoa en kai ole muualla kohdannutkaan, en ainakaan sellaista, jossa kaikki osallistuisivat aktiivisesti myös keskustelemalla.
      Iloitsen mahdollisuudesta poikea täällä aina välillä - ja siitäkin, ettei palstalla vierailemiseen liity mitään velvollisuuksia.

Olen joskus kysynyt täällä jotain omiin tarpeisiin ja yleistietoihin liittyvää ja saanut oikein asiallisia ja hyviä vastauksia - herja-höpötysten ohessa.

Välillä tulee luettua viestejä, joista on vaikea päätellä, onko kirjoittaja hassutellut vai onko kirjoittanut tosissaan. Tilaa näkyy löytyvän kaikille. Rasistiset ja henkilöön kohdistuvat vihamieliset viestit näkyvät katoavan melko pian. Valvojakin näkyy hoitavan hommansa.

Olisi kiva kuulla, mistä aiheista täällä on käyty - tai voitaisiin käydä - kaikkein kiinnostavimpia ja viestejä runsaasti kerryttäviä keskusteluja.
      Haluaisitko sinä tehdä ehdotuksia tai onko sinulla yleistä kiinnostusta herättävistä ketjuista hauskoja muistoja?

• Ei-voi-tietää

Entä jos täällä käy piilohomogeenista puskaa jotka eivät osallistu juurikaan? Tai ovat ilkiöitä?

• hehehehee

Pelkkää plussa mennyt aika ja nykyinen ja oletettavasti tulevakin.
      Kansan syvät rivit puhuvat. Hirmuisen mielenkiintoista luettavaa! Ja joskus kauhistuttavaa luettavaa. Yhtä kaikki, jänskä palsta on tää,
      Yliedustettuina ovat katkeroituneet, kateelliset ja yksinäiset vanhat naiset, jotka ovat oikeita myrkyn kylväjiä ja pyrkivät toisten mielen pahoittamaan kaikin keinoin.
      Näiden lukemisesta on apua, uskoisin
      - Katkeruus on pettyneen suojakuori
      TEKSTI RIITTA RYYNÄNEN
      https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/psykologia/katkeruus_on_pettyneen_suojakuori

• Näinhän se on. Itsekin olen ollut katkera joskus nuorempana. Olin vihainen kaikille joten ymmärrän katkeruutta.
        Oli varmaan syytäkin katkeruuteen, vihainen saa olla eikä peitellä tunteitaan ja padota kaikkea sisäänsä.
        Vuosia vieri ja olen unohtanut olla katkera kenellekään, ehkä se auttoi kun annoin itseni olla vihainen, viha poltti itsensä loppuun.
        Vaikka kuinka miettisin, en ole nyt vihainen enkä katkera mistään enkä kenellekään. Minulla on vähän outo huumorintaju, ehkä siitäkin on ollut apua.

• Haluatko elämääsi lisää hyvää vai harmistuksia?

Kun kiinnität huomiosi ja jäät pohtimaan jotain päivän tapahtumaa, onko se jokin iloa tuottanut vai harmittava? Normaalioloissa valitset itse, kumpia tapahtumia tulee enemmän. - Kun huomaat ilon aiheita, niitä näyttää usein tulevan lisää. Jos harmittelet ja valitat jotain tapahtunutta, harmeja saattaa ilmetä lisääkin. Sanonta, sitä saa, mitä tilaa, näyttää yllättävän usein pitävän paikkansa. Mitä tilaisimme tälle päivälle tai huomiselle? ;)

• Pitää vielä lisätä, luin artikkelin, allekirjoitan. Varsinkin tämä kolahti.
        "Kun käsittelee sisäistä tunnekuormaa, tunnistaa aggressioitaan ja suree aiemmin nieltyjä suruja, vähitellen suhde elämänhistoriaan alkaa muuttua. Kokemaansa pystyy katsomaan lempeämmin ja ymmärtävämmin",
        Nykyisin saamani loukkaukset eivät tunnu miltään, loukkaajan viimeinen keino satuttaa. Hän on loppujen lopuksi voimaton jos joutuu kasvokkain todellisuuden kanssa.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Haluatko elämääsi lisää hyvää vai harmistuksia?

Kun kiinnität huomiosi ja jäät pohtimaan jotain päivän tapahtumaa, onko se jokin iloa tuottanut vai harmittava? Normaalioloissa valitset itse, kumpia tapahtumia tulee enemmän. - Kun huomaat ilon aiheita, niitä näyttää usein tulevan lisää. Jos harmittelet ja valitat jotain tapahtunutta, harmeja saattaa ilmetä lisääkin. Sanonta, sitä saa, mitä tilaa, näyttää yllättävän usein pitävän paikkansa. Mitä tilaisimme tälle päivälle tai huomiselle? ;)

En edes mieti saanko harmistuksia, niitä on aina joka tapauksessa, niihinkin tottuu eivät kosketa enää jos ei todella vakavaa tapahdu.
        Pojan kuoleman jälkeen hyvin harva asia voi satuttaa, pahin oli tapahtunut ja siitäkin selvisin. Eräs ihminen sanoi nähdessään minut noin kaksi vuotta pojan kuoleman jälkeen, silmissäsi ei ole enää niin paljon surua.
        Herään joka aamu innokkaana aamun rutiineihin, en suunnittele mitään etukäteen, vietän päiväni touhuten paljonkin tai sitten vain olen, kuten tänään.

• maissiiii

"Viimeaikainen henki"

Löytääkö palstalta plussaa vai miinusta riippuu ja roikkuu enemmänkin sen hetkisestä omasta "hengestä",
      tulenko näppylöille kiukkua puhkuen tai ihanasta joutilaisuudesta.

Tykkään siitä, että kaikki kirjoittelevat niin kuin tuntevat,
      selkeät henkilöihin osuvat tahalliset ilkeydet ei niin kivoja.

Elämänmakuiset meidän ikäisten kokemukset ihan tavallisesta arjesta tai ongelmista,
      ne liikuttavat,
      Joskus kun on monia suoraan iltalehdistä tms otettuja aloituksia, on tullut mieleen, että palstalla voisi olla aloitus "Hui kauheeta" jonne voisi kauhistella maailman menoa ja sen suuria omituisuuksia.

Käyn palstalla, oli henki mimmoinen tahansa, aina täältä jonkun helmen löytää, joskus montakin.

• Pylykerö

En tiennytkään, että tämäkin on peli. Nykyään aina kilpaillaan jostain varsinkin telkkarissa. En niitä yleensä katso nykyään. Siis pisteytystä täällä myös.
      Mutta muistattekos se Kivikosken aikuisen ? Olen tosiaan vanha käpry.

• Bengalitikku

Muistan. Ja Hardi Tiidusin.
        Mä tykkäisin katsoa tietokilpailua, jos tulisi suomalainen versio "Vem vet mest" eli kuka tietää eniten. Ehkä Heikoin lenkki muistuttaa tuota.

Täällä en mieti plussaa tai miinusta. Sen kirjoitan, minkä kirjoitan.
        Kirjoitan, jos jokin ottaa päähän. Siedettävähän se toisinkinpäin on.

• Iso.plussa.aivoille

On hyvä tällä ikää ylipäätään suoltaa tekstiä. Töissä jouduin päivittäin rustaamaan meilejä, ohjeita, kysymyksiä, selvityksiä. Nyt eläkkeellä ei olisi juuri mitään ilman näitä palstoja. Ehkä jos ampuu mielipiteitään HS:n artikkeleihin, tai viikkolehtien yleisönosastoon, mutta itse niihin vain tosi harvoin, eli jos todella on jotain omakohtaista mainitsemisen arvoista.
      Myös tekstien lukeminen pitää aivoja vireillä, vähän miettiä mitä kukakin on kirjoituksellaan tarkoittanut.

• lacucaracha

Olin alun alkaen vastaan tätä peukutussysteemiä, kun se joskus vuonna x tuli.. Mihin ihmeeseen sitä tarvitaan? Jos haluaa kiittää, sanallisin keinoin se on hyvin mahdollista ja tuntuukin paremmalta kuin joku typerä peukku. Jos on moitittavaa, onko se tosiaan tarpeen? Huono tai rasistinen tms. juttu ei saa kannatusta, se on nähty - joten eikö sinä ole moitetta tarpeeksi. Nämä peukuttelut ovat niin lapsellisia, yhtä hyvin kuin facen "ystävät". Noh, peukut tulivat ja jäivät. Soromnoo.

Palstan henki - ei nyt tehdä tästä mitään pakkoa, tänne tullaan väliaikaisesti ja jotkut olemaan. Mielipiteet ovat kiinnostavia. Jos jotakin on jäänyt sanomatta, sanotaan nyt, että toivoisin vähemmän riitelyä ja kaivelua. Kun niistä ei hyödy kukaan mitenkään, paha mieli kyllä voi tulla ja monesti riepottelu hamittaa myös lukijaa - mistä nuo oikein riitelevät? Kuulemma sellainen kuitenkin kuuluu palstojen henkeen eli se on joidenkin huvi. Olkoon nyt sitten. Jos minua koskee, poistun jäämättä sanasotaan, jos muita, suljen masiinan.

Mielikki-mummo kirjoitti lapsensa kuolemasta ja tunnelmista sen jälkeen. Okei, Mielikki, tuskin luet tätä, muta aika kohdallani jakaantui ja jakaantuu ennen poikani kuolemaa ja sen jälkeen. Pojan menetys on niin kova juttu, että muiden loukkaamisyritykset eivät onnistu. Tosin ei kukaan ole sitä yrittänytkään. Kunhan tässä päivä kerrallaan jaksaa mennä, siinä riittämiin.

Kevät on kuitenkin tulollaan ja sitten kesä...Valoisaa mieltä kaikille!

• mimmimum-..mi

Ai tässäkö voi antaa plussia ja miinuksia rekkaamatonkin.....no ..minäpä annan ...luin äskön mainoksia ....katselin sänkyjä hmm....miksi sänkyjä myydään ilman jalkoja...hinta ilman jalkoja lukee monen sängyn kohdalla... oonko vähän blondi...annan -miinuksen-

• Heikunkeikku

"mimmimum-..mi"
        Mut vastaavasti niitä on ylipaljon pelkkiä jalkoja myytävänä.
        Jos ei ole sängyn tarpees ja jalakoja haluais enemmän, niin niitä voi ostaa erikseen.
        Mä annan plussia siitä.

Jos ostaisin sängyn, niin olis ihan hirveetä, jos haluaisin sisustukseen sopivat esim. mustat sängynjalat ja siinä sängys olis vaan jotkut tyhmät puupötikät, niin en voisi semmosta sänkyä ostaa. Ei saisi nukuttua. Ei mitenkään.

• Mihis sänky oikeastaan jalkoja tarvitsee, kun ei osaa kävelläkään.

• mimmimum-..mi

Ai niin...tuo väri ja malli juttu...jalkoja vois ostaa sitten ainakin kahdeksat...höh...juu ei sitä väärän värisissä uni tulisi..

• mimmimum-..mi
        Tellukka kirjoitti:

Mihis sänky oikeastaan jalkoja tarvitsee, kun ei osaa kävelläkään.

Olisi helpompi kömpiä sieltä pois....kuin lattianrajasta....ainakin se olisi yksi asia..

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Olisi helpompi kömpiä sieltä pois....kuin lattianrajasta....ainakin se olisi yksi asia..

Mutta onhan niitä sellaisia lattiaan asti ulottuvien päätylevyjen kanssa. Turvallisempi nukkua sellaisessa, kun ei tarvitse pelätä sängyn ottavan jalat alleen just kun on parhaimmassa unessa.

• Heikunkeikku
        Tellukka kirjoitti:

Mutta onhan niitä sellaisia lattiaan asti ulottuvien päätylevyjen kanssa. Turvallisempi nukkua sellaisessa, kun ei tarvitse pelätä sängyn ottavan jalat alleen just kun on parhaimmassa unessa.

Joo ja jos sillä sängyllä olis levottomat jalat, että se ei ittekään pystyis niitä kontrolloimaan.
        Sänky kuljeskelisi sinne tänne holtittomasti.
        Illalla kun ihminen menisi maate, niin esteks pitäisi etsiä sänky.
        -Mihinkähän se nyh on mennyt.

Pienessä asunnossa se etsiminen olisi toki helpompaa.

• mimmimum-..mi

Kävelevä sänky....levottominen jalkoineen...pitää kysyä huonekalu myyjältä ostotilanteessa sellaisesta....ilme vois olla kuvaamisen arvoinen....Kiva joskus täällä vähän hassutella...

• Heikunkeikku kirjoitti:

Joo ja jos sillä sängyllä olis levottomat jalat, että se ei ittekään pystyis niitä kontrolloimaan.
        Sänky kuljeskelisi sinne tänne holtittomasti.
        Illalla kun ihminen menisi maate, niin esteks pitäisi etsiä sänky.
        -Mihinkähän se nyh on mennyt.

Pienessä asunnossa se etsiminen olisi toki helpompaa.

Yhdellä taitaa sellainen sänky ollakin, joka tykkää olla hippasilla.
        Hän kertoi, että jos ei hän kädellä kokeile, että sänky on siinä, niin löytää itsensä polvirukousasennosta sängyn vierestä.

• Kahvee

Palstan henki, onko se ylläpidon renki? Miksi niin monet pitävät tätä aliarvostettuna kirjoitualustana.

• noohjooh

Tuo on hyvää ja aiheellista pohdintaa, Kahvee! Mä näen että on just tasan kyse siitä, että ylläpito, ja tällä hetkellä näkymättömät luotsit, luotsaa palstoja ristiaallokkoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5614
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      54
      1715
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      21
      1193
    4. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      69
      1027
    5. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      997
    6. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      978
    7. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      918
    8. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      129
      916
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      57
      910
    10. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      858
    Aihe