Itselläni alkaa taas jossain vaiheessa tuo tulevan syksyn (matka ajoittunee jonnekkin Syys-Marraskuun tietämille, ja kesto taasen joku 10-15pv.) Thaimaan matkakohteen mietintä.
Viime syksynähän olin pohjois-Thaimaan Chiang Maissa, josta käsin sitten tein moottoripyörällä eripituisia ajolenkkejä, mutta kuitenkin aina niin, että illaksi palasin takaisin Chiang Main hotellilleni. Etukäteen olin ajatellut että olisin vain pitänyt tuota Chiang Main hotelliani "tukikohtana" mistä olisin lähtenyt sitten useamman päivän ajomatkoille, joissa olisin yöpynyt reitin varrella. Mutta tämä suunnitelma kariutui sitten hyvin nopeasti, kun tajusin että ajo/matkavarusteeni eivät olleet kaikkein sopivimmat kyseisenlaiseen matkustukseen.
Nyt alkanut käymään mielessä että voisin toteuttaa alkuperäiset suunnitelmani hieman paremmalla tietämyksellä ja kokemuksella noista Pohjois-Thaimaan olosuhteista.
Mutta mielessä on käynyt vielä myös se, että nyt kun olen kahdesti (edellinen Chiang main reissu kolme-neljä vuotta aikaisemmin) tuolla Chiang Maissa aikaani viettänyt, niin minkälainen vaihtoehto tuolle Chiang Maille olisi tuo Chiang Rai, koska sinne on myös kohtuullisen hyvät lentoyhteydet Bangkokista, eli mielipiteitä/vinkkejä sille asialle, että ottaisinkin "tukikohdan" tuolta Chiang Raista Chiang Main sijasta kaipailisin (haluan ottaa koko reissun ajaksi yhden hotellin jossa voin pitää tavaroitani, ja ottaa sitten 1-2 yön ajoreissuille mukaani vain siinä tarvitsemat tavarat).
Itse Chiang Raitahan ei tosiaan kauheasti "kehuta" suhteessa erittäinkin viehättävään Chinag Maihin joten siinä mielssä tuo "vaihto" ei oli plussaa matkan kannalta, mutta kun Chiang Maissa on kahdesti jo tullut oltua, niin aina uusi paikka kiehtoisi...
Chiang Mai vs. Chiang Rai
6
332
Vastaukset
- Aviomiess
Se on kuules Santtu sellanen juttu nyt, että tuo tuon Chiang Rain minä tunnen aika hyvin myös, koska meillä on siellä myös kaksi toimipistettä.
Yksi liittyy kukkiin ym. puutarhan rakentamiseen ja ylläpitoon, sekä tämä toinen pienimuotoisesti työllistää muutaman vähäosaisen henkilön turvaten heille parempaa elämää heidän palvellen nälkäisiä ja janoisia thaimaalaisia ilman alkoholi- ja oheispalvelujen tarjontaa.
En tällä kertaa nyt osallistu opastamiseen tässä asiassa, koska tahdon sivusta seurata pysyykö edes tämä Sinun ainakin tähän mennessä 0-kiinnostusta aiheuttanut asianmukainen aloituksesi asianmukaisena jatkossakin.
Tiedossahan kuitenkin aiempia kirjoituksia tulkiten ainakin Pattayan matkailijat ovat täällä pohjoisessa paljonkin matkailleet ja valokuviakin ottaneet, jopa ihan muutama viikko sitten Herra 42x, joten varmaankin saat opastusta kun muilta kiireiltään ehtivät.
Mukava että suuntaat matkasi usemmin tutustumaan oikeaan Thaimaahan vaikka seuraavaksi vietätkin aikaasi Pattayalla. Chiang Rai on ränsistyneen näköinen kaupunki. Hyvä pitää tukikohtana jos ajelee moottoripyörällä maaseudulla ja vuoristossa. Päivän retkiehdotuksena esimerksi käydä Myanmarissa ja kultaisessa kolmiossa. Kultaisesta kolmiosta on kiva ajella Mekong joen vartta alaspäin ja takaisin tukikohtaan hotellille.
Valkoinen temppeli Chiang Rain lähellä on mielestäni mailman kaunein rakennus ja tutustumisen arvoinen.- Vuorille
Hyviä reittivaihtehtoja myöskin Pai, Mae Hong Song (sinne pääsee myös lentäen BKK:sta), upeaa vuoristoa. Mae Sae Burman raja ja siitä Mekong jokea alas Kultaiseen kolmioon hyvä reitti. Yllätys: jokirannassa västäräkki!
Yleensäkin tuo Burman raja Mae Sot- Mae Sariang-Mae Hong Son-Mae Sae on kaunista ja mielenkiintoista seutua. Yritäpä ottaa selkoa noista vuoristolaisheimoista, minkä pohjoisemmaksi menee, sen pienempiä ihmiset ovat! Hienoja seutuja, hienoja ihmisiä.
Siellä taivaski on niin lahellä maata, ettei mahu ku kaksi jauhoa päällekkäin! (Nätti-Jussi sanoi Norjasta)
Ai niin, Joulu-Tammikuun illat ja yöt voivat olla hyvin kylmiä, vuorilla voi olla pakkasasteita, joten vaatteitakin tarvitaan.Kiitoksia vinkeistä. Nyt alkaa matkan ajankohta hahmottumaan (osuu viikoille 38-40) ja kun viimeiset asiat ratkeavat, niin varmaan lennon varaaminen nyt 2-3 viikon sisällä. (tällähetkellä näyttää lentojen hinnat ihan hyviltä, Finskilla Bangkokiin reilu 600€ ja Qatarilla jopa luokkaa 460e). Sitten pääsee taas suunnittelemaan mitä tekee ja missä kohteissa. Tosin matkan kesto taasen vain 9-11 päivää, joten ihan kauheita siihen ei mahdu.
Vuoristoheimojen tapaaminen on varsin mielenkiintoinen kokemus. Itse kävin Long Neck Karen heimon kylässä. Hieman häkellyttivät heidän naisten kaularenkaat.
Itse olen muuten Thaimaassa tällä hetkellä täällä Mekong joen varrella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1317789- 555798
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72923Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091620Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3321335Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071