Olen kilvoitellut heikolla uskolla vuosia.
Välillä olen sortunut asioihin, joita vanhoillislestadiolaisen käsityksen mukaan uskovaisen ei ole sopivaa toimia. Olen laittanut niistä syntiä pois. Nyt tänään olen alkanut miettimään, onko mun usko ihan aitoa? Kun miettii mun elämää ja sitä, kuinka huonosti olen onnistunut kilvoittelemaan, niin en kyllä itteä hirveän uskovaisena kykene oikein pitämään. Tuhannen taalan paikka on, miten olisi järkevintä toimia tässä tilanteessa. Varmasti saan monenlaisia ohjeita, mutta ketä kuunnella?
Kasvotusten liian arka asia ottaa puheeksi. Alkaa olla ratkaisun paikat. Jatkanko synnin poispanijana (vanhoillislestadiolaisena uskovaisena), vai jätänkö koko touhun taakseen ja alan vieroittaa itteä uskosta.
Ja te muiden suuntien edustajat, älkää edes markkinoiko minulle teidän hengellisyyksiä. Niitä en koe tarvitsevani. Olen käynyt etsimässä yhteyttä myös muissa seurakunnissa, mutta ne ovat toinen toistaan villimpiä.. tai sitten täysin hengettömiä.
Ovatko sukusiteet ainoat, miksi olen roikkunut vl-liikkeessä mukana. Toisaalta haluaisin uskoa, mutta toisaalta epäilen, onko tässä uskomisessa mitään mieltä!
Olen kahden vaiheilla.... ristiriitaa en jaksa
23
451
Vastaukset 23
- GudsBarn
Tervetuloa Esikoislestadiolaisten joukkoon. Otamme uskon tosissamme. Usko on herätysliikkeessämme Elävää ja Voimallista, Pyhän Raamatun mukaista uskoa! Taivasta ei koskaan kannata vaihtaa helvettiin!
Painit todella tärkeän asian kanssa. Mietit, että elätkö kuten Kerho elää ja opettaa, oman käsityksensä mukaan??
Eikö olisi tärkeämpää miettiä sitä, miten Jeesus opettaa, se tuo Sinulle ainoastaan pelastuksen, Kerho ei.
Joh. 6:40
Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenäpäivänä minä herätän hänet."
Se on Jumalan tahto.
Ihmisen mielistely Kerhossa on ihmisen tahto.
Ja Jeesuksen luokse et pääse uskomalla Kerhoa, vaan ottamalla Jeesuksen vastaan jolloin löydät myös Jumalan.
Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Oikea uskon mittarin on itse Vapahtaja ilmoittanut, Matt 10
32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
Häneen voit turvautua, mutta se vaatii rohkeutta, tehdä parannus ja tunnustaa se kaikkien edessä.
Sinun myös pitää muistaa se Jeesuksen Sana, jossa Hän vakuuttaa, että juuri heikoimmat ovat Hänen suurin rakkaus, sekä esimerkki uskossaan.
Sovit hyvin näihin pelastuneiden formaattiin. Jätä ongelmat Jeesukselle, Hän on jo sovittanut ne Golgatalla, taudit mukaan luettuna, mutta muista ottaa Hänet vastaan. Se on kolmen tonnin paikka, ja ilmaiseksi.
Jeesuksen kasvojen edessä ei tarvitse hävetä, Kerhossa se on ainut tapa yrittää pitää hajoava jengi koossa.
Älä puhu synnin poispanoa? Se on vain mantraa, on parempi kun et tee syntiä, voimiesi mukaan. Jätä sellainen pelkkä turhan jauhaminen ja etsi Jeesus ja kristitty pieni seurakunta. Tämä siksi, koska Sinulla on kireä hirttoköysi kaulassa, valitse itse, annatko sen kiristyä, kohta se tappaa, vai etsitkö Jeesuksen vapauden.- vaparikerholaiselle
#Ja te muiden suuntien edustajat, älkää edes markkinoiko minulle teidän hengellisyyksiä. Niitä en koe tarvitsevani. Olen käynyt etsimässä yhteyttä myös muissa seurakunnissa, mutta ne ovat toinen toistaan villimpiä.. tai sitten täysin hengettömiä.#
Avaajan toiveesta huolimatta tulit oksentamaan näkemyksesi, säälittävää. vaparikerholaiselle kirjoitti:
#Ja te muiden suuntien edustajat, älkää edes markkinoiko minulle teidän hengellisyyksiä. Niitä en koe tarvitsevani. Olen käynyt etsimässä yhteyttä myös muissa seurakunnissa, mutta ne ovat toinen toistaan villimpiä.. tai sitten täysin hengettömiä.#
Avaajan toiveesta huolimatta tulit oksentamaan näkemyksesi, säälittävää.Niin, Jeesus ei ole teille mitään. Puhujien jalkamatto; - suksen nimessä ja veressä, suksen, suksen?
Älä todella luule, että minä sinulle seurakuntaa esitän, en halua nolata isteäni, mutta Jeesusta tarjosin muutamaan kertaan, mutta eihän se käy, kun Kerhon haju jää.
Jatka vain samaan tahtiin.- rauhattomalle
Kesitas kirjoitti:
Niin, Jeesus ei ole teille mitään. Puhujien jalkamatto; - suksen nimessä ja veressä, suksen, suksen?
Älä todella luule, että minä sinulle seurakuntaa esitän, en halua nolata isteäni, mutta Jeesusta tarjosin muutamaan kertaan, mutta eihän se käy, kun Kerhon haju jää.
Jatka vain samaan tahtiin.Mitä luulet saavuttavasi tuolla ivailulla. Seuraavissa Raamatun jakeissa kerrotaan preesensissä, miten ihminen saa synnit anteeksi. Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin.
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
1. Joh. 1:7
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Ap. t. 13:38
Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus rauhattomalle kirjoitti:
Mitä luulet saavuttavasi tuolla ivailulla. Seuraavissa Raamatun jakeissa kerrotaan preesensissä, miten ihminen saa synnit anteeksi. Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamusMitä Sinä ”luulet” saavuttavasi puskista huutamalla meikäläiselle, kommentoimatta kirjoitustani.
Minä ole sinun katrkeruutesi fokus?
Mieti vähän. Minun tarkoitus on tuoda evankeliumia, ja kirkastaa Kristusta tälläkin palstalla.
Pohjana minulla on juuri Kerhon puhujien käyttäytyminen. Asia, mikä on nyt yleisestä omien panostuksesta vähentynyt, on vilkuttelun vastaaminen, - Kaikki synnit on anteeksi annettu- Jeesuksen veressä ja nimessä. Asiaa toistetaan niin kaunan, että lopuksi Jeesuksen nimestäkin keritään mainita vain loppu, ”suksen”. Olen tänä satoja kertoja itse kuullut.
Toinen asia, miten hän, joka synnit antaa anteeksi (sitähän ei Raamatussa ole ihmisen toimesta) on varmistunut vilkuttelijan viattomuus, katuminen ja aiheuttamansa synnin korvaaminen.
Olin kerran tämä esille saarnassani ja muutama kuukausi aiemmin seurakuntaan liittynyt etsivä Vl huudahti; - Ei siitä saa seuroissa puhua?
Niin syvällä se salaus on.
Ivailu on eri asia, tämä on opetusta.
Siinä olet oikeassa; >> Seuraavissa Raamatun jakeissa kerrotaan preesensissä, miten ihminen saa synnit anteeksi. Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin. ** Juuri näin opetan. Siksi ne voidaan saada kotona ja matkalla, ja siksi juuri Jeesus on aina käytettävissä, Hän on ainut joka synnit on sovittanut, ja antaa ne anteeksi HÄNEEN USKOVALLE.
Asia ei tarvitse trokareita.
Miten Sinä hoidat asian, jos joudut Itä Tiibetiin vuodeksi? Voitko vastata.
Riittäkö Sinulle se, mikä kopioit; >>Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
>>Ap. t. 13:38
Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus** Tämä taas todistaa sitä, että pitää saarnata syntien anteeksi antaumusta, ei antamista.
Näin minä uskon ja opetan, viikosta viikkoon.- etsivä-xxx
rauhattomalle kirjoitti:
Mitä luulet saavuttavasi tuolla ivailulla. Seuraavissa Raamatun jakeissa kerrotaan preesensissä, miten ihminen saa synnit anteeksi. Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin.
Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus"Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin. "
Tässä nyt ei olla edes vanhoillislestadiolaisessa teologiassa. Se ei ole pyykinpesua päivittäin vaan elämistä jaktuvasti siinä uskossa että omistaa Kristuksen vanhurskauden. Tämä tipoittain uskominen on katolista uskoa.
Edellä oleva kuuluu oikeasti näin.
"Uskon kautta meillä on joka hetki syntien anteeksia antamus Kristuksen sovitustyön kautta"
Miksi näin:
Koska olette jo kylpeneet sanoo Kristus.
Palvelemista Kristus opettaa. Toisen jalkojen peseminen muuttuu välistä aika mahdottomaksikin kuvaukseksi, sellaiseksi että Kristuksen vanhurskauden vaatteeseen voisi tulla tahroja joita pestään pois. Kristuksen vanhurkaus on puhdas eikä siinä voi olla tahroja. Se on kertakaikkinen ja vain on/ei tilanne, lainavanhurkauden joko omistaa tai sitten ei omista.
Tietenkin olemma kaksioisaisia, kuten Paavalikin toteaa.
Vanhurskaita silti. - sivullinenkysyy
etsivä-xxx kirjoitti:
"Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin. "
Tässä nyt ei olla edes vanhoillislestadiolaisessa teologiassa. Se ei ole pyykinpesua päivittäin vaan elämistä jaktuvasti siinä uskossa että omistaa Kristuksen vanhurskauden. Tämä tipoittain uskominen on katolista uskoa.
"Uskon kautta meillä on joka hetki syntien anteeksia antamus Kristuksen sovitustyön kautta"
Miksi näin:
Palvelemista Kristus opettaa. Toisen jalkojen peseminen muuttuu välistä aika mahdottomaksikin kuvaukseksi, sellaiseksi että Kristuksen vanhurskauden vaatteeseen voisi tulla tahroja joita pestään pois. Kristuksen vanhurkaus on puhdas eikä siinä voi olla tahroja. Se on kertakaikkinen ja vain on/ei tilanne, lainavanhurkauden joko omistaa tai sitten ei omista.
Vanhurskaita silti."Uskon kautta meillä on joka hetki syntien anteeksia antamus Kristuksen sovitustyön kautta"
Raamatun paikka? etsivä-xxx kirjoitti:
"Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin. "
Miksi näin:
Vanhurskaita silti.>>Anteeksiantamusta tarvitaan päivittäin. "** Minä näen, että kaikki meidän syntimme on sovitettu ”könttinä” Golgatan Ristillä, Jeesuksen toimesta. Näin se mitä pitää tehdä, on parannusta päivästä päivään, kuten avioliitossa, - kyllä minä rakastan Sinua tänäänkin, vaikka koko liitto perustuu sopimukselle; - Rakastaa elämän loppuun asti.
Kiusaukset kuitenkin on aina ovien takana.
Luonnollisesti Anteeksiantamusta tarvitaan, jolloin on helpompi elää, ihmisten kesken, se on kun kippaisi kivet raskaasta reestä.
>>Tämä tipoittain uskominen on katolista uskoa. ** Juuri näin. Katolisuus aloin murentaa Jeesuksen kuninkuutta Paavin toimesta jo 300 luvun lopulla.
>"Uskon kautta meillä on joka hetki syntien anteeksia antamus Kristuksen sovitustyön kautta"** Sehän on yksi Hänen ihmisten välisten suhteiden suurimpia opetuksia.
Mark. 11:25
Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi.
On hyvä tietää se, että anteeksi anto on Jeesuksen vaatimus, mutta unohtaminen ei, sillä ei voi suunnitella tulevaa, ennkuin on ymmärtänyt menneisyyden.
Hyvä kirjoitus, kiitos.sivullinenkysyy kirjoitti:
Raamatun paikka?2. Tim. 3:15
ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Tämän tapaisia lupuksia on paljon, joita eneiten löytyy Hebr. Jaakobin ja Piet. kirjeissä.
- 777777777777777
Käänny Jeesuksen puoleen. Synnit voi uskoa suorassa rukouksessa anteeksi. Jos ei muuta osaa, niin Isä meidän rukous on hyvä, kun ajatuksella lausuu.
Ei kannattaisi katsoa ylen uskonsisarten ja - veljien kehoituksia. He toimivat yleensä Raamatun pohjalta. Jos muita halveksit, samalla halveksit itse Jumalaa!
Mitkään muotomenot eivät pelasta, koska kukaan ei tule autuaaksi omilla teoillaan. Oletko koskaan kokenut iloa hengessä? Osaatko olla kiitollinen siitä, mitä sinulla on? Sen ei tarvitse olla tavaraa, vaan uskoa.
Ilo tulee, kun on saanut Pyhän Hengen lahjan. Ei se tarkoita melua tms. sielullista menoa, vaan silloin kiinnittyy Jeesuksen ansioon ristillä.
Olen vuosia seurannut näitä sivuja ja surullisesksi tulen siitä, kun jotkut pitävät olevansa ainoita uskovia maailmassa! Se on sula mahdottomuus ja väärä oppi. Jumala käski viedä hyvä sanoma kaikkialle. Niin on tehty ja uskovia on joka paikassa. Uskon yksi ilmentymä onkin halu välittää uskottomista sieluista eli olla lähetyksen kannattaja. Kannattaa itse lukea Raamattua, josta selviää jokaiseen asiaan Jumalan tahto. Oikeaa opetusta löytyy radio Deissä arkisin klo 21-21.30. Avarru, niin uudistut! - Hän.on.hyvä
Sinä joka tunnet olevasi toivottomassa tilanteessa: onnittelen!
On nimittäin niin että uusi elämä alkaa vasta, kun ihminen itse on valmis luovuttamaan, eikä enää yritä!
Silloin laki on tehnyt tehtävänsä:
Room.3:9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Jos tunnet että olet sellainen kuin Paavali kuvailee, silloin laki on tehnyt tehtävänsä. Sinä et voi kerskua hyvyydelläsi. Tosiasiassa ei ole olemassakaan hyviä uskovaisia, on vain teeskentelijöitä ja armahdettuja syntisiä.
Jumalan vanhurskaus luetaan sinullekin, jos olet tullut siihen tulokseen että Kristus on sinun ainoa toivosi!
Tästä lähtien älä puolustele itseäsi, myönnä että "kyykäärmeen myrkkyä on sinun kielesi alla".
Sano: Minä olen kuollut synteiheni! Jos minussa on jotain hyvää, se on vain Jumalan armoa.
Jos pidät itseäsi kuolleena hyviin töihin nähden, silloin Jeesus voi vaikuttaa sinussa tahtomisen ja tekemisen.
Sinä et halua auttaa, mutta kun näet jonkun puutteessa olevan, autat kuitenkin.
Sinä et halua todistaa siitä että olet hyvä kristitty, vaan siitä että olet paha, mutta sinulla on hyvä Jumala.
Sinä et yritä rakastaa, mutta kuitenkin tunnet myötätuntoa toista kohtaan.
Lain vanhurskaus täytetään sinussa, jos et itse yritä olla jotain.- miettikäänytjo
JupeHulluinhuonelaisesta kirjoitti:
Hyvä kommentti!
Oli siinä hyvääkin, mutta sanaakaan ei ollut Raamatullisesta Uudestisyntymästä, jota ilman ei ole mitään !
miksi niin suuri puute häh?
Suosittelen lukemaan tämän kirjoitukseni:
http://sanaolijumala.blogspot.fi/2018/03/palveletko-kristusta-vai-kristusta.html- vlvaasa
Aivan loistavaa tekstiä vanhoilliselta tuossa "http://sanaolijumala.blogspot.fi". Itsekin vanhoillisena jo pitkään olleena nautin kovasti tuosta ja haluaisin seuroissa kuulla tuollaista aitoa raamatullista sanomaa Kristuksesta ja yksin Hänen meille suomastaan syntien anteeksiannosta armonsa ja rakkautensa tähden.
- ParempiVapaa
On olemassa paljon hyvää aiheeseen liittyvää kirjallisuutta kuten Richard Dawkinsin Jumalharha, Sam Harrisin Kirje Kristitylle Kansalle, Christopher Hitchensin Jumala ei ole Suuri...
- KRTNMN
En suosittele lukemaan näitä kirjoja missään nimessä. Itse luin aikoinaan tuon Jumalharha -kirjan ja se sai minut todella pahaan uskonkriisiin. Mieleni meinasi mennä siinä kriisissä täysin palasiksi. Meinasin jopa tappaa itteni lukuisia kertoja ennen, kun sain lopulta palaamisen armon. Tällä kertaa en löytänyt hengellistä kotia vanhoillislestadiolaisuudesta, vaan saalem-seurakunnasta. Samaa Kristusta hekin palvelevat. Minun puolesta rukoiltiin, että eheytyisin taas kuntoon, enkä vahingoittaisi itseä.
- onkotullutavattua
Ja sitten on Raamattu !
mitään muuta kirjaa ei tarvita kuin Raamattu löytääkseen oikean opin ja sille kuuluvan elämän.
Mutta... mietippäs aloittaja minkä verran elämässäsi on tilaa tälle kirjan opetukselle ja sen mukaan ojentumiselle!? - Paneminen.kunniaan
Syntiä pannaan pois. Ei laiteta.
- hellerajaa
Täällä oli sitten vain näitä "usko hyvä ihminen usko ja kärsi, niin saat palkaksi taivaanvaltakunnan"... siis mitä...
Ihminen mieti oletko onnellinen. Oletko itsesi kanssa sinut? Onko itsetuntosi hyvä vai onko se SYNNIN TAAKAN alla painettu niin alas, ettet jaksa tehdä omia päätöksiä.
Niimpä. Se että alat oikeasti elämään tuo aivan uudenlaisen näkökannan sinunkin verkkokalvoille ja aivojen syövereihin.
Huomaat, että tuolla "taivaanvaltakunnan" istuimilla ne pilkkaajat istuu ja selän kääntäjät kun uskallat vain heille sanoa heihei.... - KolmeDesibeliäTuplaaJo
Toisessa ketjussa esitettiin, että vl-omisteisissa (elektroniikka)firmoissa voitaisiin alkaa valmistaa uskonvahvistimia ry:ille jäsenkunnalle linattaviksi tai vuokrattaviksi. Jää odottamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651358
- 1131040
Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen37825Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.11779Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki54735- 70708
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää52684- 69646
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,33634Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle23621