Journalistiikka ja viestintä Tampereen yo:lla?

mminna

Moi! Onko kukaan hakemassa tänä keväänä opiskelemaan journalistiikkaa ja viestintää Tampereelle? Ala kiinnostaisi minua, mutta onko sinne olemassa esimerkiksi jotain valmennuskurssia? En löytänyt googlesta mitään.

Haluaisin myös kuulla kokemuksia opiskelusta ja vinkkejä pääsykokeisiin! :)

2

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluan_toimittajaksi

Moi! Mä oon kans hakemassa sinne :) Tää on mun toinen kerta, viime keväänä en päässyt kun oli vaikea pääsykoe. Kuulin kaverilta että sinne on valmennuspäivä, ja ilmoittauduin sinne. Ehkä tänä vuonna sitten tärppää :)

Se valmennuspäivän ilmoittautuminen löytyy tästä http://vostok.fi/vostok/valmennuspaiva/

Siellä nähään :)

• ArmonJouni

Moikka! Olin itse tuolla valmennuspäivässä kun hain journalistiikkaa opiskelemaan Tampereen Yliopistoon, ja se auttoi ihan sikana pääsykokeisiin valmistautumisessa. Siellä sai etenkin niiden tieteellisten artikkeleiden kanssa apua ja selkeyttä. Tänä vuonna ei taidakkaan olla muuta kuin artikkeleita, joten valmennuspäivästä saa varmasti paljon irti.

Itse opiskelemisesta Tampereella oon tykännyt todella paljon, en kyllä oo katunut tätä päätöstä kertaakaan. Vaikka ekana vuonna onkin paljon teoriaa, silloinkin on käytännön juttuja jonkin verran ja toisena vuotena lähtee käyntiin vielä enemmän käytännön kursseja. Eli aika nopeesti pääsee tekeen sitä mitä on tullut opiskelemaankin. Että ei ole pelkkää lukemista ja tenttejä.

Pääsykokeisiin vinkkinä, sellainen että materiaaleista kannattaa opetella kaikki keskeiset käsitteen ja niihin vahvimmin liitetyt tutkijat. Kokeessa on aiempina vuosina ollut käsitteen selitystehtäviä, ja vaikka tänä vuonna ei olisikaan niin siitä on todella paljon apua kun kirjoittaa pitempiä vastauksia kokeessa.

Tsemppiä pääsykokeisiin!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2015
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      159
      1727
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1686
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1473
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      156
      1248
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      51
      1132
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1010
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      70
      909
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      26
      897
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      889
    Aihe