Moi! Onko kukaan hakemassa tänä keväänä opiskelemaan journalistiikkaa ja viestintää Tampereelle? Ala kiinnostaisi minua, mutta onko sinne olemassa esimerkiksi jotain valmennuskurssia? En löytänyt googlesta mitään.
Haluaisin myös kuulla kokemuksia opiskelusta ja vinkkejä pääsykokeisiin! :)
Journalistiikka ja viestintä Tampereen yo:lla?
2
1243
Vastaukset
- Haluan_toimittajaksi
Moi! Mä oon kans hakemassa sinne :) Tää on mun toinen kerta, viime keväänä en päässyt kun oli vaikea pääsykoe. Kuulin kaverilta että sinne on valmennuspäivä, ja ilmoittauduin sinne. Ehkä tänä vuonna sitten tärppää :)
Se valmennuspäivän ilmoittautuminen löytyy tästä http://vostok.fi/vostok/valmennuspaiva/
Siellä nähään :) - ArmonJouni
Moikka! Olin itse tuolla valmennuspäivässä kun hain journalistiikkaa opiskelemaan Tampereen Yliopistoon, ja se auttoi ihan sikana pääsykokeisiin valmistautumisessa. Siellä sai etenkin niiden tieteellisten artikkeleiden kanssa apua ja selkeyttä. Tänä vuonna ei taidakkaan olla muuta kuin artikkeleita, joten valmennuspäivästä saa varmasti paljon irti.
Itse opiskelemisesta Tampereella oon tykännyt todella paljon, en kyllä oo katunut tätä päätöstä kertaakaan. Vaikka ekana vuonna onkin paljon teoriaa, silloinkin on käytännön juttuja jonkin verran ja toisena vuotena lähtee käyntiin vielä enemmän käytännön kursseja. Eli aika nopeesti pääsee tekeen sitä mitä on tullut opiskelemaankin. Että ei ole pelkkää lukemista ja tenttejä.
Pääsykokeisiin vinkkinä, sellainen että materiaaleista kannattaa opetella kaikki keskeiset käsitteen ja niihin vahvimmin liitetyt tutkijat. Kokeessa on aiempina vuosina ollut käsitteen selitystehtäviä, ja vaikka tänä vuonna ei olisikaan niin siitä on todella paljon apua kun kirjoittaa pitempiä vastauksia kokeessa.
Tsemppiä pääsykokeisiin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802015
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591727Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461686- 1231473
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561248Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia511132Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581010- 70909
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26897- 15889