Me suomalaiset olemme onnellisia koska meillä on oikeasti neljä vuodenaikaa.
Ainainen kesä ei tuo onnellisuutta, mutta kesän odottaminen kyllä.
Kun se välillä puuttuu, niin sitä osaa arvostaa.
Samaa voidaan sanoa muidenkin vuodenaikojen suhteen.
Tähän liittyy valon ja lämmön määrä ja niiden vaihtelu.
Vuodenajat tuovat onnellisuutta
2
267
Vastaukset
- witchofnovembercameearly
Mun lempivuodenaika on syksy ja joulukuu. Kevät on raskainta ja väsyttävintä aikaa usein, tosin harvoin täällä etelä-Suomessa kevät kovin pitkä on, usein vain huhtikuun ja silloinkin voi olla lunta kuten vuos sitten.
Kesä on monessa mielessä ihana, varsinkin alkukesä lintujen lauluineen.
Kuitenkin kun olen joskus muistellu vuosikymmeniä niin huomaan että talvisin olen ollut paljon onnellisempi ku kesällä vaikka talvi tuokin mulle terveydellisiä ongelmia usein. - lumisadehippi
Olen samaa mieltä siitä, että on rikkaus, että meillä on niin monessa mielessä vaihtuvaiset ja erilaiset vuodenajat.
Eri mieltä olen siitä odottamisen ilosta. En nimittäin saa mitään iloa jonkun vuodenajan odottamisesta, vaan siitä, että iloitsen ja nautin kustakin vuodenajasta ja päivästä sen sääilmiöineen sellaisenaan tänään. Tänään olen rakastanut lumisadetta ja sen kaiken täyttävää totaalisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847