Psykoottisia oloja oireita

Payko

Millaisia psykoottisia oireita,oloja olet kokenut? Ajatuksia ym

7

128

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Payko

      Lisään että itselläni on se etten tunnista itseänivtai muita,kaikki on jotenkin epätodellisia.. voiko tämä olla psykoottista?

      • Onneton.erkki

        Kyllä valitettavasti on...toki jokainen on yksilö, oma itsensä. Kerron kuinka olen kokenut elämässäni irrotionaalisia kokemuksia. Olin mm enkeli, en hyvä, vaan PAHA enkeli. Ahdistus oli suuri. Näin sitten näyn, jossa kerrottiin, että olinkin HYVÄ enkeli! Oletko kokenut samaa?


    • Paykos

      En ole kokenut tuollaista,koen itseni epätodelliseksi enkä tunnista itseäni enää. Onkohan tämä psykoottista. Pelottaa jos jään tälläiseksi. Voikohan lääkkeet tehdä tälläistä tai sitten olen vaan henkisesti niin sekaisin että ei mitään järkeä.

    • Paykoss

      Kokemuksia olisi kiva saada lisää

    • d13d123d1312d

      Kerran. Vaan kerran oli semmone oire että matkasin aika koneella ajassa taakseppäi niinku fileas fogg mielikuvituksessani.

      Toka kerralla matkailin mielikuvituk-ses-sa hie-ka-rannalle. Koska ei oo rahaa menä sinne oikeesti.
      Sit tajusin et se oliki vaa psykoosi enkä oikeest i päässy lekottelemaan.

    • olisiinäkinkokemus

      Kuvittelin että äitini yrittää myrkyttää minut. Ihmiset pystyvät lukemaan ajatuksiani, mm. radio ja kuuntelemani itse päättämäni musiikki yrittävät lähettää minulle viestejä, oli paha ufopelko, uskoin erään lapsena piirtämäni eläinkuvan tuijottavan mua ja aikovan pahaa (lopulta siirsin sen pois) .
      Jossain vaiheessa kuulin myös selvästi ääniä, mutta tämä johtui varmasti alkoholista jolla aloin näitä aiempia oireita lääkitsemään, joka johti sitten kai ns. juoppohulluuteen vaikken juonutkaan pitkään enkä päiviä putkeen. Max. 4päivää putkeen enkä aamusta iltaan, vaan uutta humalaa lähdettiin iltaisin hakemaan. Luulen että jo valmis psykoottinenoireisto vaikutti siihen, että juominen ruokki näitä oireita, ja juominen olikin todella typerää, mutta ymmärtänette että siihen sortui tuollaisessa tilassa helposti eikä ajatellut että se toki huonontaa asioita.

      En tiedä tai muista, miten tästä selvisin. Meni itsestään joskus ohi, varmaan pikkuhiljaa oireet lieventyivät tai koin jonkun valaistumisen asiasta. Apua en saanut, tästäkin voin syyttää itseäni kun alussa kävin juttelemassa ennen kuin tämä kaikki puhkesi, sen jälkeen kerran ja sitten tapaamiset jäivät omalta osaltani eikä sieltä tietysti peräänkään soitella. En kehdannut enää mennä. Lääkitystä ei ollut.
      Jostain luin, että yleensä tällaiset menevät ohitse noin kuukaudessa, olisiko ollut juuri näin että ilman että asiaa käsittelee edes tai ilman lääkityksiä.

      Eipä tuu muita oireita nyt mieleen. Joskus tulee vieläkin vähän samoja oireita väliajoin, mutta tunnistan ne aikaisin ja tähän asti ainakin olen saanut jotenkin pidettyä kurissa ja mennyt sitten ohi. Mulla on masennukset usein hyvin lievästi olleet psykoottisia muutenkin, mutta trauma sai nämä oireet puhkeamaan kukkaan.


      Jälkikäteen on kyllä naurattanut kertoa tästä ajasta läheisille, kun sitä tajuaa kuinka sekaisin on ollut ja kuinka hassuilta nämä surullisuudessaan kuulostavat. Silloin aikanaan toki häpesin asiaa kun tiesi ettei nämä kuitenkaan ole totta tai ei ainakaan siltä muiden korvaan kuulosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe