WordPress paikallisesti Linux Mint 18.3:een

MiksiEnOsaa

Onko kukaan asentanut, siis ensin palvelinta omalle koneelle ja siihen sitten WordPress? Olen kokeillut ainakin kolmen ohjeen mukaan mm tuo https://www.apachefriends.org/faq_linux.html
ja kaikki Youtubesta löytyvät, mutta ei onnistu. Pahimmillaan kone menee niin junkkuraan, että ainoa keino on vetää töpseli irti seinästä!

Onko siis kellään toimiva ohjetta, jolla vois tähän Mint 18.3:een asentaa paikallisesti WordPressin?

12

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LMDE2

      Pakettivarastossa näkyy olevan kaikenlaista WordPress krääsää.
      Tiedä sitten onko sellaista mitä etsit.

    • asennaMintPuhtaan

      Voi olla jotain vikaa käyttöjärjestelmän asetuksissa. Sinun täytyy käydä niitä läpi tai tehdä käyttiksen uudelleen asennus. Reinstall on helpompi ja nopeampi jos ei tiedä mikä on muuttanut oletuksia.

    • huomaaja

      linux on harrastelijoiden puuhastelua

      • Avaa_silmäsi

        Juu.... Eihän linuxia käytä kuin Nasa, useat pörssit ja muutamat muut mitättömät pikkunarikat.


    • Turbo-Urpo

      Minulla tuo on asennettuna Mintissä, ja sivulle pääsee valikosta. Tuosta asennuksesta on vaan mennyt jonkin aaikaa, joten yksityiskohdat ovat unohtuneet. Tällä hetkellä testaan btrfs osiota, johon olen asentanut Mint 18.3 Sylvia Xfce järjestelmän. Tässä olisi hyvä sauma verestää kuinka tuo WordPress asennettiin kun aloitetaan tyhjästä. Jos tuosta puhtaasta asennuksesta tekee muistiinpanoja laittaa ne sitten jakoon, sikäli mikäli asentaminen menee kopuroimatta.

      Minkä palvelin ohjelman olet asentanut (jos olet) alustaksi, Nginx vai Apache ?

      LEMP on vaativampi asetuksiltaan mutta nopea ja kevyt, kun taas LAMP raskas ja hitaampi, mutta helpompi ylläpidettävä. Minulle on ihan sama kumpi noista tähän testi Minttiin laittaa. Ohjeesta tulee suhkot pitkä, A4 sivullinen ainakin, tähän pituuteen vaikuttaa tuo valikosta etusivulle pääsy ja ehkä myös admin-sivulle, perinteisen kirjanmerkki linkkien ohella .

      Jos sinulla on joku muu mintti kuin Sylvia Xfce, en pysty valikkovalintojen tekoa neuvomaan, koska Cinnamonin ja MATEn valikot ovat erinlaisia kuin Xfcen. Enkä myöskään viitsi niitä asennella kun niissä se käynnistyminen vie 110 - 160 sekuntia.

      LEMP = Nginx, MySQL, PHP ja phpMyAdmin
      LAMP = Apache, MySQL, PHP ja phpMyAdmin

      Eli jotain on mahdollisesti luvassa lähiaikoina, ellei joku kerkiä sitä ennen ohjeistamaan sinua.

      • MiksiEnOsaa

        Palveliunohjelma on LAMP=Apache,MySQL,PHP ja phpMyAdmin

        Ja tämä kokoonpano = Mint 18.3 Sylvia Mate

        Taitaa homma siirtyä Windowsin puolelle, siellä ainakin tuo palvelinohjelmisto asentui kivuttomasti ja lähti heti toimimaan ilman virheitä. Ainoa miinuspuoli tässä Bitnami-asennuksessa meikälle on WodPressin englanninkielisyys. Suomenkielistä WordPressiä ei ole tuolla Bitnami-asennuksessa tarjolla.


      • Turbo-Urpo
        MiksiEnOsaa kirjoitti:

        Palveliunohjelma on LAMP=Apache,MySQL,PHP ja phpMyAdmin

        Ja tämä kokoonpano = Mint 18.3 Sylvia Mate

        Taitaa homma siirtyä Windowsin puolelle, siellä ainakin tuo palvelinohjelmisto asentui kivuttomasti ja lähti heti toimimaan ilman virheitä. Ainoa miinuspuoli tässä Bitnami-asennuksessa meikälle on WodPressin englanninkielisyys. Suomenkielistä WordPressiä ei ole tuolla Bitnami-asennuksessa tarjolla.

        Minäkin olen tuon muutaman kerran asentanut, mutta olen jo unohtanut miksi en tuosta asennustavasta tykännyt. Mutta jos sinulla on vain kielipaketeista kiinni niin nehän löytyvät tuolta: https://wpcentral.io/internationalization/fi/
        tuuppaat ne tuonne wordpress/wp-content/languages/ kansioon.

        Tässä jotain jo kyhäilin ohjeeksi: https://i.imgur.com/pWvWDUu.jpg
        Kyllä tuo alku ainakin meni niin monisanaiseksi ettei neljäkään A4:sta olisi riittänyt, asiaahan siinä oli vain neljä riviä, ja loput turhaa höpötystä ja kirjoitusvirheitä.

        Miten se Bitnami asennus toimii, voitko esimerkiksi ladata ja asentaa WodPressiin eri teemoja ja vimpaimia, minä kun muistelen että jotain siinä oli sellaista jonka vuoksi lopetin sen asennustavan käytön, sen helpoudesta ja nopeudesta huolimatta.


      • MiksiEnOsaa
        Turbo-Urpo kirjoitti:

        Minäkin olen tuon muutaman kerran asentanut, mutta olen jo unohtanut miksi en tuosta asennustavasta tykännyt. Mutta jos sinulla on vain kielipaketeista kiinni niin nehän löytyvät tuolta: https://wpcentral.io/internationalization/fi/
        tuuppaat ne tuonne wordpress/wp-content/languages/ kansioon.

        Tässä jotain jo kyhäilin ohjeeksi: https://i.imgur.com/pWvWDUu.jpg
        Kyllä tuo alku ainakin meni niin monisanaiseksi ettei neljäkään A4:sta olisi riittänyt, asiaahan siinä oli vain neljä riviä, ja loput turhaa höpötystä ja kirjoitusvirheitä.

        Miten se Bitnami asennus toimii, voitko esimerkiksi ladata ja asentaa WodPressiin eri teemoja ja vimpaimia, minä kun muistelen että jotain siinä oli sellaista jonka vuoksi lopetin sen asennustavan käytön, sen helpoudesta ja nopeudesta huolimatta.

        Asennuksen mukana tulee muutama teema, mutta jälkeenpäinhän niitä voi ladata vaikka kuinka paljon. Muistaakseni ilmaisiakin on tarjolla pari tuhatta ja maksulliset päälle.


    • MikäOnPointti

      Mitä järkeä on asentaa Blogi-ohjelmisto tavalliseen tietokoneeseen? Eihän sitä pääse kukaan ulkopuolinen silloin lukemaan.

      • VaikkapaTämä

        Esimerkiksi vaikka sen ylläpidon opiskelu, kannattaa ensin opetella ennenkuin laittaa julkisen asennuksen. Eikö tuollainen tullut mieleen ?


      • Turbo-Urpo

        Minä käytän sitä sellaisena ohje-tietokantana, johon kirjoittelen omat ja kopioin muiden hyviä ohjeita. Paikallisesti kirjoitettuna/oikoluettuna ja muuten viimeisteltynä voi sitten siirtää julkiseen verkkoon lopullisen version.

        Vaikka WodPressiin on olemassa aivaan tolkuttomasti valmiita teemoja ja vimpaimia, aina niissä on jotain hiomista, nekin on parempi tehdä omalla koneella, kuin palvelimella verkon yli.


      • nettiinHelpostiOmalKonel

        Kyllä sen saa nettiin jos tietää IP ja port forwarding asiat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe