Käsitelty kuva katoaa?

EiHuvita

Win10 ja Paint- kuvankäsittely.
Kuvat- tiedostossa ensin se kuva, Paintilla laitetaan tekstiä, tallennetaan toiseksi parasta laatua käyttäen nimellä 20180223 xxx. Tulee ilmoitus: Jos jatkat menetetään kaikki läpinäkyvyys.

Olisi odottanut kysymystä korvataanko alkuperäinen. Vain alkuperäinen sitten löytyy.
Uusi kone ja näköjään uudet hankaluudet, JPG- muotokin on valikosta kadonnut.
Miten tästä kehitysvaiheesta selviäisi?

5

1456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo ratkaisu, lataa ilmainen FastStone Image viever. Toimii Win 7 - Win10 mainiosti. Ei tosin osaa oikein RAW hommia mutta näyttää nuokin kuvat muutettuaan ne jpg muotoon omavaltaisesti. Olen jo vuosia käyttänyt tuota kevyempään kuvan käsittelyyn jossa ei tarvita lisätasoja. Paint ohjelmaa en ole edes kokeillut!

      • FastStone

        Samaa mieltä, latasin juuri hiljattain tuon FastStonen joka toimii hyvin ns kevyessä kuvankäsittelyssä. Raskaampaan käytän sitten Adopea tai Capture Onea.


    • jhjghfg

      Paintista ei ole valokuviin. Nimikin sen jo sanoo.
      Läpinäkyvyyden menetys ei tarkoita kuvan menetystä, vaan juuri läpinäkyvyyttä. silloin, kun kuvassa on useita elementtejä päällekkäin lätätään ne tallennettaessa yhteen jolloin alla olevat osat ei enää ole nähtävissä. JPG ei tue läpinäkyvyyttä, eikä kerroksia.
      Kokeile tuota edellisen kirjoittajan ehdottamaa vieweriä, se näyttäisi olevan melko monipuolinen valmistajan antamien tietojen mukaan.

    • gerg

      Paint on sinällään hyvä kun löytyy joka windows koneelta. Ainut huono juttu on tuo läpinäkyvyys. Eli ei voi tehdä logoja, missä olisi reunallinen pallo, millä olisi läpinäkyvä pallon sisäalue. (ohjelmallisesti voisi muutta läpinäkyväksi tai avata toisella ohjelmalla)

      Hyvä neliökuva rajaukseen, kuvan resoluution muuttamiseen, tekstinlaittoon ja piirtoon, mutta ei kuva editointiin.

    • 102030405060

      En keksi mitään muuta järkisyytä kuin, että tallensit sen eri kansioon, kuin alkuperäisen.

      Paintin tallennuksen osalta Win 10:ssä ei ole mitään eroa seiskaan tai aiempiin. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe