Kaasuturbiinialus Finnjet piipahti taannoin Alankomaissa, jossa siihen asennettiin turbiinien rinnalle kaksi dieselmoottoria alennusvaihteineen. Telakointi kesti noin 6 viikkoa. Kun asennusaikaa vertaa hiljattain telakalla alennusvaihteiden vaihdossa käyneeseen dieselalus Baltic Princessiin, niin kestikö dieselöinti työn vaativuuten nähden pitkään, vai suoritettiinko se nopeasti?
Kestikö Finnjetin dieselöinti mielestänne pitkään?
25
243
Vastaukset
- missä.valvonta
Älä Kalluppi jatka enää! Vitsi on jo homehtunut.
- merran.kokija
Olisiko tämä palsta parempi? https://keskustelu.suomi24.fi/harrastukset/veneily/laivat-ja-merenkulku
- Romutettu-uusiokäytetty
Ei ole. Kyllä Finnjetin kaikki osat on jo sulatettu tehty uutta metallia.
- mtream
Älkää ruokkiko trollia ja trolli menehtyy.
- ennen-osattiin
Oli se ainakin paremmin suunniteltu telakointi. BP ajettiin tyyliin Puolaan ja sanottiin että laittakaa uudet askit. No muuten hyvä muttei ne askit sopineet heittämällä. Olisihan remppaa voinut funtsia hieman etukäteenkin.
- 1Asuper
Pääasia että Baltic Princess on toiminut nyt hyvin kun kerran kuntoon saatiin. Ei näitä kukaan muista enää muutaman kuukauden kuluttua.
- toimii.joskus.muistaessa
1Asuper kirjoitti:
Pääasia että Baltic Princess on toiminut nyt hyvin kun kerran kuntoon saatiin. Ei näitä kukaan muista enää muutaman kuukauden kuluttua.
Eilen tosin viimeksi ongelmia
vain tunti myöhässä Turusta lähtiessä,
ongelmat jatkuu?
Edelleen , , , - Sarell.H
toimii.joskus.muistaessa kirjoitti:
Eilen tosin viimeksi ongelmia
vain tunti myöhässä Turusta lähtiessä,
ongelmat jatkuu?
Edelleen , , ,Mistä sellaista olet saanut päähäsi? Kyllä BP lähti eilen aikataulun mukaisesti noin klo 20.15 kuten pitikin.
- toimii.joskus.muistaessa
Sarell.H kirjoitti:
Mistä sellaista olet saanut päähäsi? Kyllä BP lähti eilen aikataulun mukaisesti noin klo 20.15 kuten pitikin.
Korjataan nyt tuo: ko. tapahtuma oli tiistaina 26.03.2018
ongelmat jatkui - Et-sellane-ongelma
toimii.joskus.muistaessa kirjoitti:
Korjataan nyt tuo: ko. tapahtuma oli tiistaina 26.03.2018
ongelmat jatkuiJoo, tosi iso ongelma. Rampilla yhdeltä rekalta laukes paineputki. Jarrut lukkiutu ja ne piti siinä korjata.
- korjaamot.erikseen
Et-sellane-ongelma kirjoitti:
Joo, tosi iso ongelma. Rampilla yhdeltä rekalta laukes paineputki. Jarrut lukkiutu ja ne piti siinä korjata.
Ei autokansi ole mikään korjaamo. Ne jumissa olevat romut vedetään kyydistä puoliperien siirtoautoilla.
- Luotsit-takaisin
Ei helkatti. Luotsit takaisin ja järkeä foorumeille.
- vain.uutta.osaa
Tuo Finnjetin keissi oli huomattavasti simppelimpi. Siinä ajettiin vaan lavetilla autokannelle päävaihteiden yläpuolelle dieselit ja alennusvaihteelliset kulmavaihteet, joista autokannen läpi akseli päävaihteille ja sinne yksi simppeli jakolaatikko. Lisäksi tietysti dieseltankki, mutta sekin mahtui autokannelle. Ei tarvinnut siis purkaa vanhaa ensin alta pois.
- Kulmajakolaatikkoon
Vai että meinaat näin toteutettavan dieselgeneraattorit...
- Väärä-foorumi
Vielä kun joku selittäisi, miten tämä liittyy laivamatkailuun.
- liittyy.siten
Finnjet oli aikoinaan maailman suurin autolautta ja kuljetti tuhansia ihmisiä Suomen ja Saksan välillä. Nähtävästi olet sen verran nuori ettet muista koko turbiinialusta. Itse matkustin Finnjetillä ensimmäisen kerran jo 1970-luvulla.
- Väärä-foorumi
liittyy.siten kirjoitti:
Finnjet oli aikoinaan maailman suurin autolautta ja kuljetti tuhansia ihmisiä Suomen ja Saksan välillä. Nähtävästi olet sen verran nuori ettet muista koko turbiinialusta. Itse matkustin Finnjetillä ensimmäisen kerran jo 1970-luvulla.
Niin, toistan vajakille kysymyksen toisessa muodossa: miten koneistoon tehtävät asennukset liittyvät laivamatkailuun?
Minulla on vankka käsitys, ettei matkusjia edes päästetä konehuoneeseen. - viikinki.rautavuori
Väärä-foorumi kirjoitti:
Niin, toistan vajakille kysymyksen toisessa muodossa: miten koneistoon tehtävät asennukset liittyvät laivamatkailuun?
Minulla on vankka käsitys, ettei matkusjia edes päästetä konehuoneeseen.Oletpa ärhäkkänä, kun oikein nimittelemäänkin ryhdyt.
Luuletko että matkustaja-alukset kulkisivat ilman koneita? Tuskin kovinkaan moni nykyihmisistä viitsii lähteä viikinkilaivan tapaiselle souturetkelle hikoilemaan.
Ilman koneita ei ole laivamatkoja eikä risteilyitä. Finnjetin matkat olisivat jääneet huomattavasti harvemmiksi ilman halvempaa polttoaineratkaisua. - Koneidenkanssajailman
viikinki.rautavuori kirjoitti:
Oletpa ärhäkkänä, kun oikein nimittelemäänkin ryhdyt.
Luuletko että matkustaja-alukset kulkisivat ilman koneita? Tuskin kovinkaan moni nykyihmisistä viitsii lähteä viikinkilaivan tapaiselle souturetkelle hikoilemaan.
Ilman koneita ei ole laivamatkoja eikä risteilyitä. Finnjetin matkat olisivat jääneet huomattavasti harvemmiksi ilman halvempaa polttoaineratkaisua.Mutta jos tämä aihe ei kuulu osastolle "laivat ja merenkulku", mitkä aiheet sinne sitten oikein kuuluvat?
Tämä on kai matkailusivusto, laivojen teknisiä seikkoja käsiteltäneen muualla, esim. juuri sivustolla "Laivat ja merenkulku"? - tarkkuutta
Koneidenkanssajailman kirjoitti:
Mutta jos tämä aihe ei kuulu osastolle "laivat ja merenkulku", mitkä aiheet sinne sitten oikein kuuluvat?
Tämä on kai matkailusivusto, laivojen teknisiä seikkoja käsiteltäneen muualla, esim. juuri sivustolla "Laivat ja merenkulku"?Tämä palsta on nimeltään "laivamatkat ja risteilyt", jos et sattunut huomaamaan.
- Eli-kaikki-kuuluu
viikinki.rautavuori kirjoitti:
Oletpa ärhäkkänä, kun oikein nimittelemäänkin ryhdyt.
Luuletko että matkustaja-alukset kulkisivat ilman koneita? Tuskin kovinkaan moni nykyihmisistä viitsii lähteä viikinkilaivan tapaiselle souturetkelle hikoilemaan.
Ilman koneita ei ole laivamatkoja eikä risteilyitä. Finnjetin matkat olisivat jääneet huomattavasti harvemmiksi ilman halvempaa polttoaineratkaisua.Niin näsäviisasta kuin vain näsäviisas voi olla. Mutta jos tuo (onhan laivassa koneet) on sulle laivamatkailun kriteeri, niin silloin kriteerejä on kai täkkipeitteen väri, savujen pesu, köysien materiaali, pohjamaalin vesistöystävällisyys, laivan rakennusmateriaalit, laivan jääkaapit jne jne. Eli kaikki mahdollinen kuuluisi laivamatkailuun. Mukaan lukien miehistön työhansikkaat.
Olet aika surkea häirikkö ja kaiken lisäksi persanan epälooginen.
Paras tuomari istuu aina katsomossa!
On siis vaikeaa yli 40 vuoden päästä arvioida T/s Finnjetin tilaajjien
mietteitä, kun aluksen käyttämän kevyen polttoöljyn hinta oli
jo ennen aluksen tilaamista merkittävästi kallistunut.
Joku saattaa jälkiviisaana sanoa, että piirustuspöydällä ollut nopea alus
olisi kenties kannattanut jättää tilaamatta, mutta siitäkin olisi ollut omat
kustannuksensa.
Reitti Travemündeen oli jaettu kahden varustamon kesken ja 38 - 40 tunnin ylitystä sen aikuisilla pienehköillä aluksilla pidettiin pitkänä. Samaan aikaan uskottiin lisäksi molempisuuntaisen automatkailun kasvuun.
Uutta kalustoa olisi lähiaikoina siis joka tapauksessa tarvittu.
Harmi, ettei alus enää myöhemmin sopinut muillekaan reiteille, joten se joutui naulatehtaalle vain n. 30 v iässä.- finnjet-
FinnJet on kyllä jo romutettu.
- 1977-2008
1977-2008.RIP Finnjet.
- tandemilla
Minkähän tempun tekivät Raumalla, kun saivat toimimaan dieselit yhtä aikaa kaasuturbiinien kanssa? Siihen saakkahan niitä oli voinut käyttää ainoastaan joko tai. Huopuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minä itkin kotona kun tajusin että
Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten111685Muistutus t-Naiselle.
Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau1511332Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta
Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu2831237Oho! Varmistusta odotellaan.
Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"1121072Mää oikeasti vielä kuolen
Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin42917Oiskohan se aika
Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t4865Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?
Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?229824- 20749
- 24739
- 39722