Mihin hävisivät LRn perussäädöt? Kirkkaus, kontrasti, huippukohdat ja varjot yms. eivät näy, eivätkä toimi. Paitsi, kun valitsen säädettävän alueen maalaten tms., jolloin voin tehdä ko alueille säädöt. Mitä olen napsauttanut huomaamattani?
Lightroom perussäädöt hukassa
4
248
Vastaukset
- öönotota
Tuo säädettävän kohdan maalaaminen viittaisi "adjustment brushiin", mutta ei sekään kyllä poista perussäätöjä. Pitäisi ne siitä alapuolelta löytyä skrollaamalla, ellet sitten ole klikannut "Basic" säätöjä kiinni. No, siitä Basicista klikkaamalla ne saa takaisin auki. Ja sen adjustment brushin saa auki/kiinni K-näppäimellä, tai hiirellä siitä säätöjen yläreunassa olevasta kuvakkeesta, joka näyttää minusta kepin päässä olevalta pallolta, vaikka esittää kai oikeasti jotain paksupäistä pensseliä.
- Erdgas
Ei ole, en löydä basic -säätöjä. Adjustment -brushilla ja graduated filterillä pääsee jotenkin etiäppäin, samoin tone curvella ym oikean reunan alaosan työkalulla pystyn toimimaan.
- Öönotota
Löysin vielä sellaisen ohjeen, että noita säätöpaneeleja voi saada piiloon ja näkyviin oikealla hiiren napilla avautuvasta valikosta, tai sitten menusta Window > Panels > Histogram / Basic / Tone Curve etc.
https://forums.adobe.com/message/5487260#5487260#5487260 - Erdgas
Kiitos, sieltä löytyivät! Tremolokäsi vipattaessaan hallitsemattomasti oli aiheuttanut tämän minulle ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294