Mihin hävisivät LRn perussäädöt? Kirkkaus, kontrasti, huippukohdat ja varjot yms. eivät näy, eivätkä toimi. Paitsi, kun valitsen säädettävän alueen maalaten tms., jolloin voin tehdä ko alueille säädöt. Mitä olen napsauttanut huomaamattani?
Lightroom perussäädöt hukassa
4
262
Vastaukset
- öönotota
Tuo säädettävän kohdan maalaaminen viittaisi "adjustment brushiin", mutta ei sekään kyllä poista perussäätöjä. Pitäisi ne siitä alapuolelta löytyä skrollaamalla, ellet sitten ole klikannut "Basic" säätöjä kiinni. No, siitä Basicista klikkaamalla ne saa takaisin auki. Ja sen adjustment brushin saa auki/kiinni K-näppäimellä, tai hiirellä siitä säätöjen yläreunassa olevasta kuvakkeesta, joka näyttää minusta kepin päässä olevalta pallolta, vaikka esittää kai oikeasti jotain paksupäistä pensseliä.
- Erdgas
Ei ole, en löydä basic -säätöjä. Adjustment -brushilla ja graduated filterillä pääsee jotenkin etiäppäin, samoin tone curvella ym oikean reunan alaosan työkalulla pystyn toimimaan.
- Öönotota
Löysin vielä sellaisen ohjeen, että noita säätöpaneeleja voi saada piiloon ja näkyviin oikealla hiiren napilla avautuvasta valikosta, tai sitten menusta Window > Panels > Histogram / Basic / Tone Curve etc.
https://forums.adobe.com/message/5487260#5487260#5487260 - Erdgas
Kiitos, sieltä löytyivät! Tremolokäsi vipattaessaan hallitsemattomasti oli aiheuttanut tämän minulle ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893534Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253093- 543022
- 592843
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542687Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.592653On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle602413Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802271- 692128
- 452122