Mistä yksinäinen saisi uskon voimaa?

Minulla

on masennuksen ja pahimman yksinäisyyden keskellä kuunnella ja katsella YouTubesta Matias Haaraniemen suviseuraohjelmia. Kun on oikein epätoivoista,saatan kuunnella ohjelmat sanan illan aikana useampaankin kertaan. Näen onnellisia, tyytyväisiä, uskovaisia ihmisiä.

Vain harvoin pääsen seuroihin. Juuri ketään en tunne. Minulla ei ole yhtään ystävää.

16

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta juuri sinulla on, Jeesus Esirukolijana taivaassa,
      niin kuin hän on luvannut .
      -
      Jumala antaa uskon kenelle tahtoo, sanasta se vahvistu
      vaikka sanotaan että usko tulee kuulosta, niin kyllä
      mutta se on sitä uskoa joka parantaa, ja huoltaa
      Jumalan antamaa. Koeta nyt piristyä .
      -

      • Se tulee kuitenkin huomioida, että Jumala ei anna uskoa (vai löydätkö sen Raamatusta), mutta vetää Poikaansa uskomiseen.(Joh 6;44).

        Mutta parannus, kääntymisen ratkaisee ihminen itse, tekeekö vai ei Jeesukseen.

        Hän avun antaa.

        Jumalaa on turha yrittää ”puhuttaa”, sillä Hän on antanut vallan Pojalleen, eikä ole koskaan edes puhunut Raamatun mukaan pakanalle, eikä omalle kansalleenkaan Jeesuksen kirkastumisen jälkeen.

        Hienoa kun yrität piristää masentunutta.


      • etsivähän
        Kesitas kirjoitti:

        Se tulee kuitenkin huomioida, että Jumala ei anna uskoa (vai löydätkö sen Raamatusta), mutta vetää Poikaansa uskomiseen.(Joh 6;44).

        Mutta parannus, kääntymisen ratkaisee ihminen itse, tekeekö vai ei Jeesukseen.

        Hän avun antaa.

        Jumalaa on turha yrittää ”puhuttaa”, sillä Hän on antanut vallan Pojalleen, eikä ole koskaan edes puhunut Raamatun mukaan pakanalle, eikä omalle kansalleenkaan Jeesuksen kirkastumisen jälkeen.

        Hienoa kun yrität piristää masentunutta.

        #Se tulee kuitenkin huomioida, että Jumala ei anna uskoa#
        Joh.6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        Usein kirjoitat täällä Jeesus-uskosta. Taitaa sinulla olla erilainen näkemys siitä, miten usko Jeesukseen saadaan, se on Jumalan teko.


      • haloohaloo
        etsivähän kirjoitti:

        #Se tulee kuitenkin huomioida, että Jumala ei anna uskoa#
        Joh.6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        Usein kirjoitat täällä Jeesus-uskosta. Taitaa sinulla olla erilainen näkemys siitä, miten usko Jeesukseen saadaan, se on Jumalan teko.

        Kuules nyt otappas nyt ja lue se jumalantekousko niin moneen kertaan että sinusta lähtee tuo lapsellinen harha ja pääset käsittämään mitä siinä Raamatun kohdassa sanotaan.

        SIinä kun EI sanota että Jumala uskoo kenenkään puolesta taikka tekee uskoa keneenkään noin kuin arpomalla.

        nyt töihin !


      • etsivähän kirjoitti:

        #Se tulee kuitenkin huomioida, että Jumala ei anna uskoa#
        Joh.6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
        Usein kirjoitat täällä Jeesus-uskosta. Taitaa sinulla olla erilainen näkemys siitä, miten usko Jeesukseen saadaan, se on Jumalan teko.

        Panin Sinulle nähtäväksi, mitä Jeesus itse sanoo asiasta, eli uskosta Häneen,
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

        Jumala siis vetää Poikansa, ei itsensä puoleen. Ja sitten
        Joh 6;29 "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Mitä tämä tarkoittaa, niinkö, että toiselle antaa, ja toiselle ei anna uskoa Jeesukseen.

        Ei, vaan sana ”ergon” tarkoittaa myös työtä ( Hän on tehnyt työtä, että ihmiset uskovat Jeesuksen Messiaaksi.
        Olisi aika kornia, jos Hän tekisi uskon mahdollisuuden (joka on juuri se ergon kontekstissa) vain vaikka Kerholle, muille ei.

        Ei niin, Jumala on vanhurskas, ja oikeamielinen, Hän on mahdollistanut sen kaikille ja VETÄÄ (hylkysé) tarjoaa sen vedon kokonaisvaltaisesti. Jae 29,ja 44 selittävät myös toinen toistaa.

        >> Taitaa sinulla olla erilainen näkemys siitä, miten usko Jeesukseen saadaan, se on Jumalan teko.** Tässä Jumalan teko, eli tehty työ tarkoittaa, että (jae 44 huomioon ottaen) että näin Jumala valmisti kaikille tien Jeesuksen luokse, koska Jumalaa ei voi lähestyä muuten kun Jeesuksen kautta.

        Ennen kuin alkaa Raamattua enemmälti selittämään, on parempi opetella alkukieli.


      • etsiedelleen
        haloohaloo kirjoitti:

        Kuules nyt otappas nyt ja lue se jumalantekousko niin moneen kertaan että sinusta lähtee tuo lapsellinen harha ja pääset käsittämään mitä siinä Raamatun kohdassa sanotaan.

        SIinä kun EI sanota että Jumala uskoo kenenkään puolesta taikka tekee uskoa keneenkään noin kuin arpomalla.

        nyt töihin !

        Niinpä,niin. Jumala sen uskon antaa.
        Room.12:3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.


      • etsiedelleen kirjoitti:

        Niinpä,niin. Jumala sen uskon antaa.
        Room.12:3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

        Näin on. Jumala jakaa uskon mitan, "miton pisteós" (määrä jolla tulee toineen, se on alkutekstissä.

        Kaikkien usko ei ole naapurin kertoman mukainen, se voi olla isompi tai pienempi, mutta kun valitsee Jeesuksen, Hänen vetämänään, se on riittävä.


    • näälöolk8öä

      Kuuntele ortodoksisen kirkkokuoron esitys luomispsalmi youtubesta.

    • bleeoaniska

      Et siis käy seuroissa???????????????
      -
      Ennen sanottiin saarnamiesten suulla, että jos yhden tai kaksi kertaa on pois seuroista,
      kolmannella kerralla saattaa tulla jo hoitokokouspuhuttelu. Näin P-Pohjanmaalla.

      • Xsrkvl

        Kovastipa tämä rohkaissee yksinäistä lähimmäistä...?


      • SuksillaKulkija

        Montako kertaa voi netin kautta kuunnella ennenkuin pitää taas mennä fyysisesti paikan päälle ?


    • Lohdutus_

      "Yksin en kulje, en hetkeäkään. Vierelläin aina mä Jeesuksen nään..."

      • SatavarmaLohdutus

        Upea toteamus. Kandee kantaa kameraa mukana, niin saat uskonvahvistusta lähimmäisillesikin.


      • PäikkäriäkinKiinnostanee

        Upea ajatus. Kannattaa olla liikkeellä kameran kanssa, niin voi ottaa todisteita epäuskoisille(kin).


      • PäikkäriäkinKiinnostanee
        PäikkäriäkinKiinnostanee kirjoitti:

        Upea ajatus. Kannattaa olla liikkeellä kameran kanssa, niin voi ottaa todisteita epäuskoisille(kin).

        Tulipa harmillinen toisto. Jäin kyttäämään duuniin lähteneen kaverin tekstin lähtöä Suoleen, ja kun mitään ei tuntunut tapahtuvan, nakuttelin 'saman' omasta muisistani uudelleen.

        Vaan aina kannattaa dokumentoida...


    • Palstalla neuvottiin käyttämään uskonvahvistimia, joita Oulun seudun vl-taustaiset elektroniikkafirmat voivat kehitellä ja ry:t lainata jäsenistöilleen. Mitähän hankkeelle kuuluu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe