Asiat on helppoja, ihmiset

MikäOnOngelma

tekee niistä vaikeita. Jos ihmiset toimisi suoraviivaisesti ja järkevästi, sydäntä ja järkeä yhtäaikaa kuunnellen ei asiat menisi metsään.

Ihmiset kuitenkin ovat erilaisia. Toiset enemmän tietoisia omista tunteistaan ja osaa etevämmin ohjata omaa käytöstään järjellä ja kontrolloida tunne heilahteluitaan.

Heidän pää ei tunteiden takia mene niin helposti solmuun eivätkä he saa tunteista johtuvien äkkipikaisena tekojen takia jatkuvasti ihmissuhteitaan solmuun.

Toiset taas eivät osaa laittaa jäitä hattuun ja pitää järkeä päässä ja silloin asiat ja tunteet menevät umpisolmuihin.

Kun asiat pitää suoraviivaisen selkeänä kaikki sujuu mutta ihmissuhteissa äkkipikaisuus ja kieroilu usein johtaa ongelmiin joista seuraus esim. Ikävä palsta

Rakkaus ei ole vaikeaa. Joko rakastaa reilusti, rehellisesti, suoraan ja aidosti tai sitten ei rakasta ja antaa sitten toisen olla ihan rauhassa

Ei se sen enempää vaadi. Ei ole vaikeaa

35

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutaeitarvita

Niiihh...siinäs kuulitte tai luitte!!

• Rakastunu

Sehän on vanha totuus että järki jää aina toiseksi suhteen alussa. Järki kyllä palautuu myöhemmin ja johtaa sitten usein eroon.

• MikäOnOngelma

Näin on.

Varatut tulee kohta selvittään että kun se ei ole niin helppoa mutta kun se on oikeasti hyvin helppoa silloinkin.

Varatutkin syvällä sisällään tietää tasan ja tarkkaan mitä oikeasti haluaa ja mihin käytöksellä tähtää.

Jos ei tajua tässä auttavia kysymyksiä:

Mitä ilman et pysty kuvittelemaan elämääsi?

Minkä asian ajattelu saa sinut raivostuun?

Mitä haet siltä suhteen ulkopuoliselta ?

Olisitko valmis antaan oman puolisosi toimia samoin kuin sinä?

Miltä tuntuisi jos puolisosikin olisi rakastunut toiseen ja pettäisi sinua salaa myöskin ?

Mitä tunteita herättäisi ajatus että huomenna kun heräät kotisi olisi tyhjä ja pöydällä avaimet, sormus ja kirje jossa sinut olisi jätetty?

Näiden kysymysten aiheuttamat fiilikset varmasti selkiinnyttää varattujenkin päätä

• greengreeengreeeennn
        MikäOnOngelma kirjoitti:

Näin on.

Varatut tulee kohta selvittään että kun se ei ole niin helppoa mutta kun se on oikeasti hyvin helppoa silloinkin.

Varatutkin syvällä sisällään tietää tasan ja tarkkaan mitä oikeasti haluaa ja mihin käytöksellä tähtää.

Miltä tuntuisi jos puolisosikin olisi rakastunut toiseen ja pettäisi sinua salaa myöskin ?

Mitä tunteita herättäisi ajatus että huomenna kun heräät kotisi olisi tyhjä ja pöydällä avaimet, sormus ja kirje jossa sinut olisi jätetty?

Näiden kysymysten aiheuttamat fiilikset varmasti selkiinnyttää varattujenkin päätä

https://www.youtube.com/watch?v=kPCe3bQHUdg
        Green green grass.

• Diipadaapaa---
        MikäOnOngelma kirjoitti:

Näin on.

Huomaa että sinä ainakaan et pitkässä suhteessa ole ollut koskaan. Kaltaisesi mustavalkoiset oraakkelit naurattaa mua aina.

• tulimieleennnnnn

Kysyisin sinulta, miksi sinä sitten olet tällä palstalla?

• MikäOnOngelma

Koska mies jota kaipaan ei ole yhtä hyvä kontrolloimaan ylilyöntejään kuin minä.

Hän on jotenkin sekaisin ja omassa sekavuudessaan toimii minua loukkaavasti. En voi kuin pysyä kauempana kunnes hän saa käytöksensä kuriin jottei hän satuta minua tahattomasti

Suojelen itseäni

• klapklapklap
        MikäOnOngelma kirjoitti:

Koska mies jota kaipaan ei ole yhtä hyvä kontrolloimaan ylilyöntejään kuin minä.

Hän on jotenkin sekaisin ja omassa sekavuudessaan toimii minua loukkaavasti. En voi kuin pysyä kauempana kunnes hän saa käytöksensä kuriin jottei hän satuta minua tahattomasti

Suojelen itseäni

Huonoin selitys ikinä.

• MikäOnOngelma
        klapklapklap kirjoitti:

Huonoin selitys ikinä.

Miehet usein ovat enemmän äkkipikaisuuksiin taipuvia koska heillä on heikompi kyky käsitellä voimakkaita tunteita muulla tavoin

Miehet usein vähemmän tietoisia tunteistaan ja heillä heikompi kyky erotella mistä tunne kumpuaa

He myös heikommin sietävät kauaa epämukavia voimakkaita tunteita lähtemättä tekoihin

Silloin sivullisiin sattuu kun mies yrittää tekojen kautta käsitellä epämukavia tunteitaan

• kaikkealöytyyyyy
        MikäOnOngelma kirjoitti:

Miehet usein ovat enemmän äkkipikaisuuksiin taipuvia koska heillä on heikompi kyky käsitellä voimakkaita tunteita muulla tavoin

Miehet usein vähemmän tietoisia tunteistaan ja heillä heikompi kyky erotella mistä tunne kumpuaa

He myös heikommin sietävät kauaa epämukavia voimakkaita tunteita lähtemättä tekoihin

Silloin sivullisiin sattuu kun mies yrittää tekojen kautta käsitellä epämukavia tunteitaan

Voi olla, mutta on naisia joilla on samanlaisia ongelmia.
        Ja miehiä joilla on selkeä pää.
        Kyllähän tilastot kertovat omaa karua kieltään, mutta tuskin onkaan kyse enää rakkaudesta, vaan jostain ihan muusta.

• dubist

Hah. just ja joo, kannattaa miettiä tunteensa valmiiksi entiseen puolisoon, josta on eronnut, ennekuin sössii uusia ihmisiä elämäänsä . Kyllä on v..tumaista oikoa omaamieltä nyt sellasen ukon jäljiltä,joka näköjään olikin vielä exäänsä rakastunut.
      niin niin, pitäis tuntea itsensä ennenkuin yrittää uutta suhdetta. Hallelujaa vasn aapeelle.
      Pikkasen otti kierroksia, kun tuollanen itsensä epäasiantuntija teki lähtöä parin kk jälkeen.
      Äkkipikaisuus ja kieroilu? mä luulen, että mies saattoi jopa kieroilla suhteemme tietoisesti, hyvin tietoisesti, pillu mielessään. jo ensi tapaamisen jälkeen pyysi lupaa kertoa sukulaisille, että seurustelemme ja toivin oli vain pyrkimys luoda minulle luottamus. Joka päivä puhelimessa vähintäön tunnin pulinat (etäsuhde135 km) Kaikki ne vihjeet tulevaisuudesta, matkustelusta, yhdessäolosta ja kertomukset
      kohtaamastaan kaltoinkohtelusta edellisessä suhteessa. Sitten alkoi se seksillä varmistelu. Kiltti tyttö ja läheisriippuvainen tipahti taas ansaan . Lisäksi jäi kiinnittoisesta treffiprofiilista. Meinasi vähän äkkipikaistuttaa minua rakkaudessa löytää itseni tällaisesta sopasta.
      Ap. kirjoittaa rakkaudesta narsistin kannalta. Rakkaudessa tunteita on vaikea laskelmoida, rakkaus ei ole kalkyyli.
      Ap:n aloitus kuulostaa ko. mieheltä. Taisin taas kerran uhriutua narsistin kelkkaa. Onneksi kesti vain vajaa kolme kuukautta, mutts söi taas luottamusta miehiin.

• MikäOmOngelma

Kun menee tunteisiin osuu kipupisteisiin

Joskus totuus tekee kipeää ja olisi kivempi kun sinulle jauhettsid paskaa

Olen minäkin monesti halunnut uskoa suloisiin valheisiin koska totuus on tuntunut liian pahalle

• pissspisssssss
    • kertakerranjälkeen

Kyllä se niin on että jos ei ole valmis haavoittumaan ei ole valmis rakkauteenkaan.
      Sitä pestiä on turha mennä analysoimaan.

• dubist

Kyllä kyllä, mutta teon tahallisuus, se miten toinen ilmeisen laskelmoiden hyväksikäyttää hyväuskoista sinisilmäisyyttä, loukkaa suunnattomasti.

• Ja mistäs tiedät onko Sua huijattu laskelmoiden, vaiko ihan typeryyttään ja tietämättömyyttään. Molempi tapaus loukkaa ainakin mua. Ja molemmissa tapauksissa voi mainiosti syyttää omaa naiviuttaan ja ikuista paskamaista epäonneaan, joka ei koskaan näytä jättävän.

Kirottu olkoon hän, nyt ja aina!

• Selkeää

Saarnaaja 7:30:
      Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Silti en ole oppinut suoraa tietä, olen matkalla vain.

• MariaMagdaIena

Tärkeintä on liike.

• tässäontotuus
      • Vähännoinkin

No tuota...

• näinnäenmyös

Totta. Jos ei rakasta eikä oikeasti mitään halua niin sanokaa ja tehkää se selväksi. Soutaa ja huopaa sekä itsekäs roikottaminen rikkoo sen toisen rakastavan pahemmin kuin suora selonteko.

• eihänelämältäsaa

• Hajottanut

Entä jos rakastaako ja on itse niin reppana, ettei asian hoitamisesta tule mitään... en ikinä ole tahallaan halunnut loukata häntä.

• Rakkauskorjaa
        Hajottanut kirjoitti:

Entä jos rakastaako ja on itse niin reppana, ettei asian hoitamisesta tule mitään... en ikinä ole tahallaan halunnut loukata häntä.

https://www.youtube.com/watch?v=3ekOznhZkhU
        Minä pysyn rakkaudessa. Pysy sinäkin.

• näinnäenmyös
        Hajottanut kirjoitti:

hajota totuudella elä koskaan valheella. Sen olen itse oppinut elämässä kantapään kautta kuinka toisen valheet rikkoo enemmän kuin kylmä totuus. Jos itse myös rakastat tai ehkä rakastat, katso rauhassa miten asia kehittyy. Mutta tee silloinkin selväksi rakastavalle miten asia on.

• seonasenne
        näinnäenmyös kirjoitti:

hajota totuudella elä koskaan valheella. Sen olen itse oppinut elämässä kantapään kautta kuinka toisen valheet rikkoo enemmän kuin kylmä totuus. Jos itse myös rakastat tai ehkä rakastat, katso rauhassa miten asia kehittyy. Mutta tee silloinkin selväksi rakastavalle miten asia on.

https://www.youtube.com/watch?v=-QNr9zzkV4s
        Rakkaus on olotila, kaikkea elävää kohtaan.

• Hajottanut

• shapeofmy

• Kehityskertomus

Onko ihminen Luojan epäonnistunut keksintö?

• jokuvaaaannnn

Jos meitä ihmisiä katsoo tarpeeksi korkealta ja kaukaa, me olemme kuin muurahaiset. Kaikki ne suuret ja järkyttävät asiamme ovat yhtä merkityksellisiä kuin muurahaisten päivätouhut.
        Meillä on maailma sisällämme, se tekee meistä ainutlaatuisia, niin suuria tai pieniä kuin sisällämme oleva maailma on.
        Joka tapauksessa rakkaus on suurinta, mihin me kykenemme. Kannattaa siis pyrkiä suureen, vaikka onkin pikkuriikkinen, erehtyväinen, murehtivainen, kipuinen, epäonnistunut, kärttyinen tai mitä nyt päähän sattuu milloinkin tulemaan.
        Minä en tiedä mitään Luojan suunnitelmista, ne ovat minulle varmasti liian monimutkaisia käsittää.

• Kyllä. Erittäin useat ovat tai tulevat olemaan Luojan epäonnistuneita kokeiluja.

• eioomuidenvika

Ottakaa vastuu omista tunteistanne!

• dubist

Ninenomaan, olen itse vastuussa siitä, että päästin/hyväksyin sinisilmäisyyttäni hyväksikäyttävän lieron elämääni. Olen itse vastuussa siitä, mitä nyt tietoisesti tunnen lieron takia. Mnulla on lupa tuntea.
        MUTTA...en ole vastuussa lieron käytöksestä tahi hänen tunnekylmyydestään.

• eioomuidenvika
        dubist kirjoitti:

Ninenomaan, olen itse vastuussa siitä, että päästin/hyväksyin sinisilmäisyyttäni hyväksikäyttävän lieron elämääni. Olen itse vastuussa siitä, mitä nyt tietoisesti tunnen lieron takia. Mnulla on lupa tuntea.
        MUTTA...en ole vastuussa lieron käytöksestä tahi hänen tunnekylmyydestään.

Millainen liero on kyseessä? Mitä teki?

• Miten niin "rakkaus on suurinta, mihin kykenemme"? Rakkaus voi olla monen kohdalla mahdotonta, mahdoton tavoite, eikö ole väärin asettaa silloin tuollaista rimaa henkilölle, joka ei moiseen pysty ? Miksi pitäisikään? Sikiäminen on tärkeintä ja suurinta, eikä siihenkään mitään ylimaallista "rakkautta" tarvita. Riittää ihan biologinen hoivavietti ja itsesuojeluvaisto. Varsinkin, jos tekee lapsen yksin, kuten niin monen kohdalla on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3902
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2833
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      98
      2214
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      27
      1760
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1707
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      30
      1664
    7. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1518
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1464
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1463
    Aihe