Olenko vaativa kaverilleni? MP?

Koen olevani vielä lapsi, vaikka puolivuotta sitten täytin 18. Oon ollut varsin epätoivoinen, välillä erittäin huomaavainen jos jokin asia on oikeasti pielessä. Oon myös ollut todella innokas lähtemään vaikka mihin ja ehdottamaan paljon kaikenlaista. Ja nyt haluan jakaa oman kokemuksen eräästä hyvin pitkäaikaisesta kaverista, joka ei selvästikkää pidä mua tärkeänä henkilönä.

Mun pitkäaikainen kaveri on ollut mulle kaverina jo 4-5 vuotta ja edeltävät vuodet meillä on sujunut tosi hyvin. Mutta tää vuosi on ollut yhtä farssia ja sellaista ns. leikittelyä. :'( Oon häntä kutsunut vaikka mihin esimerkiksi ulos, pitsalle, elokuviin ja oon jopa tarjonnu että menis mun kustannuksilla. Mutta aina joka kerta "katotaan", "ehkä". Myöhemmin kun kysyn uudestaan niin vastaus on "EI, en voi olla" - syytä hän ei mainitse. Yleensä tuon vastauksen jälkeen kysyn "minkä takia" ja vastausta en vain saa, hän vain katoaa. Joka kerta kun kysyn jtn tai ehdotan niin se on aina 2x kysynnän ja ehdonnan jälkeen "ei". Mä en tiedä mitä oon tehnyt sille, ja oon jopa kysyny, että onks mussa jokin vika tai mikä mättää ettet voi olla.. hän väittää vahvasti vähän niinkuin nyrkkiä pöydälle että välittää ihmisenä musta ja niin myös kaverina, että olisin tärkeä. Mutta miten hän käyttäytyy mua kohtaan ja miten asiat esittää antaa sellaisen pahan olon tunteen ettei kaveri välitä hevon paskaakaa musta. Oonko mä vaa niin herkästi syttyvä liekki, ku saan niin useasti masentavan viestin mun pitkäaikaiselta kaverilta? Mä oon laskenut mun whatsapp-viestit, jossa oon kehottanut tapaamista niin niitä on jo peräti 11 kysyttyä tapaamista, mutta kaikkiin on vastattu kielteisesti :( mä oon käynyt kaverini ovella monesti tnä vuonna, mutta en enää kehtaa edes mennä sen ovelle kun kerta ei koskaan ole kotonakaan ku aina oven avaa sen isä, joka sanoo hänen olleen ulkona. Ja nyt tässä sitten suutuin mun kaverille, löin estot kaikkialla someissa, kun sopimista ei tapahu ja mun tunteista ei välitetä.

Sanokaa te, mitä te mietitte mun pitkäaikaisesta kaverista, joka on käyttäynyt todella huonosti mua kohtaan? Oliko mun esto-juttu nyt liian ankara rangaistus? Vai olisko mun pitänyt jtn tehä toisin? Auttakaa, kun en osaa itseäni auttaa tästä tilanteesta ylitse pääsemiseksi. Kokoajan mietin, että teinkö mä jonkun pahasti väärin vai teinkö mä oikein, että jätin sen oman onnensa nojaan?

3

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MUNMPSIT

      Mhh.. jospa sun kaverilla on joku toinen? Mun mp on, että teit ihan oikein, koska millä oikeudella sun pitää jaksaa kestää yhen vittumaiset käytökset, kun asioista puhuminen on varsin vaikeaa ja eikä kaveris välittänyt millään tavalla ajattele miltä susta tuntuu. Ja sä oot ihan kysynykki suoraan mikä ongelman nimike, mutta ei vastausta. Jos mä oisin sun tilal, nii olisin JÄTTÄNYT SEN, koska mä en ainakaa siedä minuuttiakaan sellaista henkilöä, joka kokoajan vastaa kielteisesti sit mitä sopikin!>:(

    • klajkakt

      Ehkä sun kaverilla on ongelmia/muutaa tekemistä/motivaatio puuttuu/eksistentiaalinen kriisi/tulevaisuuden huolia/turhautunut/ei näe minkä takia menisi/kokee sosialisoinnin epämieluisena/ekhä haluaa vain olla yksin/maata kotona/oot tylsä/sitä ei kiinnosta sun kanssa hengailu/ei saa mitään sun kanssa olemisesta/ette tee sitä mistä hän on kiinnostunut/

      Neuvoni on että alat tekee juttuja yksinäs tai hankit muuta seuraa kun ei vaan toimi näköjään tuo kaverisuhde.

    • Mielestäni somessa - ja kaikkialla muuallakin - estäminen/blokkaaminen on lapsellista. Häiriköintiin reagoiminen on tietysti asia erikseen, mutta muutoin se on merkki kypsymättömyydestä ja kyvyttömyydestä handlata normaaliin elämään kuuluvia juttuja.

      Valitettavasti kaverisuhteet väljähtyvät joskus. Itse olin yhden tyypin kanssa kuin paita ja peppu yläasteella ja lukiossa, mutta lakkiaispäivän jälkeen en ole häntä nähnyt. Sen jälkeen pidettiin parin vuiden kuluttua jonkun aikaa yhteyttä sähköpostilla (kyllä, olen vanha, mutta ei sentään kirjeillä), mutta sekin tapahtui aina minun aloitteestani. Jossain vaiheessa päätin antaa sitten asian olla.

      Jos kaveriasi ei kiinnosta, niin häntä ei kiinnosta. Silloin pitää vaan etsiä uusia kavereita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe