yritin tuossa laittaa kattolistoja, mutta en saanut kulmia kohdilleen. yritin useanlaisia kulmia ja terän kallistuksia mutta ei se silti onnistanut.
Paljonko on suurin piirtein terän kulmat???? ei ole mikään vinokatto vaan ihan "normaali" tapaus
kattolistojen kulma
3
6863
Vastaukset
- Mikko 7
Siis jiirikulma on puolet suorasta elikkäs 45 astetta.
Lyhyt työohje.
Laita sirkkelin vaakajiirikulmaksi -45. Sahaa lista lopullisessa aksiaalisessa asennusasennossaan poikki, käännä vasen puolisko aksiaalisesti 180 astetta ja sahaa - niin saat nätin ulkonurkan jiirauksen. Vastaavasti, kun käännät oikeanpuolisen pätkän ympäri ja sahaat, saat palasista 90 asteen sisänurkan jiirin.
Oikeaan lopputulokseen pääset myös tietenkin asettamalla sirkkelin jiirin 45 astetta.
Jos kuitenkin haluat käyttää sirkkelin vertikaalijiirausta, niin muista asettaa lista sahaan käännettynä aksiaalisesti 90 ast lopulliseen asennusasentoon nähden - varmista kuitenkin listan asema jiirissä ennen sahausta, että saat varmasti sisänurkan jiirin.
Ja siten klapintekoon...- Noviisi121
No olipa selkeä ohje :)
Ja jos sitten vielä saisi saman asian suomeksi, siis "palikka" kielellä kiitos, niin ei tulisi niin paljoa tuota kallista polttopuuta. - helppoa
Raksamiehet teki, kato rahaa on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082