Saapeli, että potuttaa

Erästoteajavain

Siis mitä. Kuulin seuroihin mennessä, ku yks totesi, että ”saapeli, että potuttaa”.
Ootteko te kuullu moista sanaa käytettävän? Mun mielestä aika ruma sana koska se muistuttaa ihan liikaa saakelia, tai saakettia. Niitähän ei yleisesti oo katottu hyvällä. Millä erolla tuonkaltainen sana tulee sallitummaksi, kun koon vaihtaa peehen. Olen kuullut myös, ku joku sanoo, että ei perhele. Todella typerää käyttää sanoja, jotka muistuttavat aivan liikaa oikeita kirosanoja. Voitaisko käyttää ihan kirosanatonta puheenpartta?
Tuon ”saapeli, että potuttaa” olisi hyvin voinut korvata sanoilla, että voi että, ku ottaa päähän.

5

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs kuulit seuroista tullessa?

Miten määritetään joku kirjainyhdistelmä kirosanaksi?

• epäilykset_suuret

Voi Littu! Kerpele, että sina saalana nuin viisaasti sanas laittelit!

No totta, lestojen vasrinkin ja voisko nyt sanoa ihan vaan melkein kokonaan vl-lestojen perinteeseen tuo kirosanojen runsas käyttö on kuulunut vuosikymmenet.

Se on ehkä typerää, mutta vapahtaa jotkut synnistä. Mutta ei kaikkia, joten pysykääme me siitä erossa.

Olet fiksu, voimia Sinulle kaikkiin eläsi tilanteisiin, jotka niitä vaativat.

• Hämmentynytäitee

Tuota littu-sanaa todella jotku käyttävät. Yleensä näitä läheltä liippaaavia sanoja käyttävät jotku yläasteikäiset teinit. Olen kuullut itekki tota kerpelettä, littua, mutta sitten olen kuullu myös saatavaa, helmettiä ja junalauttaa.
        Eka kerran ku kuulin uskovaisen suusta tuon helmetin, luulin, että se sano sen oikean kirosanan, josta toki heti sitten nuhtelin. Hän siihen, että sanoin vähän niin kuin kypäräsanan ja se sopii hyvin jääkiekkoon. Siis kun jääkiekkoa hän sillä hetkellä pelasikin. Säälittävää touhua viljellä tollasia sanoja, jotka kuulostavat ihan oikeilta!

• Warninki

Jokaisesta turhasta sanasta on kerran tili tehtävä...koskee kaikkia...

• Mehukatti

Niin, älkäätten päästäkö sanoja, jotka eivät ole tarkoituksen mukaisia. Niistä te olette kerran joutuva tekemään tiliä! Jos vaikka sanot ihan huvin vuoksi vaikka saapasjalkakissa, eikä se liity itse asiaan, niin se on turha. Älkäämme viljelkö sanoissamme turhia sanoja. Aamen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      149
      5768
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      4102
    3. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3520
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      49
      2711
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2520
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      32
      2438
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      30
      2396
    8. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      16
      2258
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      43
      2035
    10. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      25
      2007
    Aihe