Toivottavasti Ami ja muut Heinolan Kimolan kanavan kannattajat ottavat huomioon myös tämän hinnan nousun, kun koulujen rakentaminen on liian kallista.
KIMOLAN KANAVAN HINTA TUPLAANTUU
49
3302
Vastaukset
- Päitsillemennään
Mitä välii. Tärkeintä on kouvolalaisten päästä veneilään Päijänteelle. Otetaan kulut energiarahastosta
- opserveri
KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..
- miettikääkahdesti
opserveri kirjoitti:
KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..
Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!
- rahanreikä
miettikääkahdesti kirjoitti:
Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!
Vuolenkosken voimalaitos tulee vaatimaan korvauksen ohijuoksutuksesta - onhan sulutus suoraan pois sähkön tuotannosta. Tästä ei hankkeen "puuhamiehet" puhu mitään
- tuskinpavaan
miettikääkahdesti kirjoitti:
Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!
JOS hanke oikeasti toisi veneliikennettä merkittävästi, miksi asikkala ja lahti eivät ole maksajina. Pysähtyvätkö nuo muutamat veneet vain heinolassa ?
- älykääpiöt
opserveri kirjoitti:
KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..
Pitkälläkään aikavälillä ei hanke tuo investoiteja takaisin. Hoito- ja illäpitokustannukset syövät saadun hyödyn. MIKSI asikkala ja lahti eivät ole hankkeessa maksajina ? Kuitenkin hehkutetaan yhteyttä päijänteelle.
Voimalaitoksien vaatimista korvauksista ei puhuta mitään, heille menetys sulutuksista - voimalaitokselle
opserveri kirjoitti:
KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..
Kyllä on melkosta optimismia "200-300 työpaikkaa". Lukekaa nyt arvioitua käyttöä - vaikka kaikki kanavasta menevät myös yöpyisivät noihin lukemiin ei päästä. Valtio myös ilmeisesti älysi hankkeen älyttömyyden EI ole myöntämässä lisärahoitusta, tuplaantuneelle kustannus "ARVIOLLE" (20 miljoonaa voi vielä tuplaantua ja käyttö/ huoltokulut pysyy)
- täyttäsoopaa
voimalaitokselle kirjoitti:
Kyllä on melkosta optimismia "200-300 työpaikkaa". Lukekaa nyt arvioitua käyttöä - vaikka kaikki kanavasta menevät myös yöpyisivät noihin lukemiin ei päästä. Valtio myös ilmeisesti älysi hankkeen älyttömyyden EI ole myöntämässä lisärahoitusta, tuplaantuneelle kustannus "ARVIOLLE" (20 miljoonaa voi vielä tuplaantua ja käyttö/ huoltokulut pysyy)
"200-300 vakityöpaikkaa" tästä kanavahankkeesta ! HAH, onko todella optimismi näin kovalla tasolla, tammikuussa kanavahanke työllistää 300 henkilöä !
Tästä näkee kuinka metsässä hanke ja sen puolustajat on.
Täysin toinen aihe vertauksena ; Aikoinaan ravintoloiden alv. pudotettiin 1% !!!!!
Laskelmissa 10000 UUTTA työpaikkaa ravintola alalle = ravintolat EI edes moista pudotusta siirtäneet annosten hintoihin - saatika palkanneet lisää väkeä. Todellista optimismia tällänen "laskelma" - hölmöhanke
opserveri kirjoitti:
KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..
Hyötyjä kanavasta ! Kuluja tulee joka vuosi, se on varmaa. Tämänhetkinen arvio 100000e/v. Hinta tuplaantunut ? Sehän on vasta arvio, tuskin jää tuohon 20 miljoonaan. Uusittavia siltoja 3 kpl. Sulutuksen korkeus poikkeuksellisen iso (11m). Uusien työpaikkojen toteuma EI tule olemaan 200, niinkuin väitetään, yläkanttiin laskettu käyttäjämäärä kanavalle
- maksaja
opserveri kirjoitti:
KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..
Mitkähän ovat tämän kanavan hyödyt ? Tuon 30v aikana on ainakin maksettu paljon käyttö-,huolto- ja korjauskuluja ( ARVIO 100000/v ). Toteutus hakusessa vieläkään ei tiedetä siltojen lopullista toteutusta. Sulutus aivan älytön toteutta yhdellä sulkualtaalla. Esim. saimaalla pudotusta vähän seuraavalle sululle. Tässä suoraan 12m ! Laittakaa hyvin päälle kun alhaalla tunnelissa (n.25m maanpinnan alapuolella) sulutusta oottelette
- pashanke
älykääpiöt kirjoitti:
Pitkälläkään aikavälillä ei hanke tuo investoiteja takaisin. Hoito- ja illäpitokustannukset syövät saadun hyödyn. MIKSI asikkala ja lahti eivät ole hankkeessa maksajina ? Kuitenkin hehkutetaan yhteyttä päijänteelle.
Voimalaitoksien vaatimista korvauksista ei puhuta mitään, heille menetys sulutuksistaToteutus yhdellä sulkualtaalla vie myös vettä enemmän, kuin olisi toteutettu useampiportainen sulutus, kuten saimaalla. Voimalaitoksille maksettavista korvauksista ohijuoksutuksesta on oltu hiljaa
- älytöntä.hanketta
miettikääkahdesti kirjoitti:
Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!
Nyt kustannuksia "peitellään" jo esim. taipaleen yksityistie haki valtiolta avustusta (ja sai ) 765000e sillan korottamiseen, loput n.1100000 hintaarviosta maksaa tien osakkaat !
Tämä sillan korottaminenhan olisi kuulunut hankkeen puuhastelioille , jotta heidän purtensa alitse mahtuvat ! Jälleen 1 milli saatiin pois kustannuksista tällä tavalla "keplottelemalla", eli veronmaksajat maksaa
- rahaa.riittää.hyväveli
Veneilyharrastajien piirit ovat sellaisia, että rahoituksen saaminen kanavalle on selviö (veneilyharrastajiksi ei varsinaisesti lueta soutuveneilijöitä)
- laiturilautturi
Minuakin oikeasti kummastuttaa tämä vesireitti, josta en usko mitään hyötyä kelleen olevan. Ei kulje tavara, ei ihmiset. Mutta ehkä sitten löytyy se ponttoonilaituri, jota joku täällä alvariinsa kyselee.
- Eijärkeeeeeee
Tämä investointi ei maksa Heinolalle koskaan itseään takaisin. Homma on sama kuin sijoittaisi Peliittoihin
- SoutuveneelläKiinaan
Peliitatkin onnistuu, mutta kanavahanke on hölmöilyä.
- Nobååt
Kouvolassa käydään asiallista keskustelua kanavahankkeesta.
- Nurkkapatriootti
Niin keskustelu on kyllä Kouvolassa asiapitoista, numeropohjaista. Vertaillaan hyötyä ja haittoja sekä kustannuksia sekä miten vaikuttaa alueen talouteen. Näkökulma ei ole yhtä nurkkakuntalainen kuin Heinolassa, joka ilmeisesti haluaa eristäytyä. On kai parempi jättää kymijoki hyödyntämättä ja takametsänä.
- Sillee
Hyvä, että rahaa riitää myös veneilijöille eikä aina vain laiskistaviin sossutukiin :-)
- turhuuksien-hanke
Päättäjät on lyhytnäköisiä idiootteja. Kanavahanke tuhoa luontoa ja ympäristöä, eikä se tuo kuitenkaan yhtään mitään rahallista hyötyä heinolalle eikä muillekkaan kanavan varrella sijaitseville kunnille.
Sama koskee liikenne-päättäjiä valtakunnallisella tasolla.
Oikoratahankeilla tarkoitus tyhjentää suomen luonnonvarat 20 vuodessa, ja jättää "savuavat passkakasat" nykyisten lasten ja nuorten hoidettaviksi. - HannesViimala
No se 300 työpaikkaa lisää tarkoittaa sitten että niitä palvelualan pisteitä on 500 metrin välein koko reitin varrella? Ja tietysti nykyiset palvelupisteet pärjäävät näiden uusien kanssa kilpaillessa...... :)
- Ankaralapsuusko
Voisko nämä 2 ammattivalittajaa olla täyttämättä näitä Heinolan palstoja. Tylsää luettavaa tommonen itku. Joko kuulitte keskustan K-kauppiaasta. Ottakaas vähän mallia
- simpannssi
En usko, että mitään järkeä on tässä. Ketä kulkee? Venemoottorit savuttaa. Mistä ne veneet sinne tulee?
- Soutelija
Kimola tuloo, ihanata, valtio ja Kouvola, Iitti sekä Heinola. Kiitos
- turhan-kallis-tukkiränni
Kimolan tukkiränniin on nyt monin verroin tärkeämpää ja kiireeliisempää upottaa 20 miljoonaa euroa kuin esim. Kotolan ratapihan valmiiksi rakentamiseen Kotkan Mussalon satamassa. Ratapiha on valtiomme "köyhyyden" takia roikkunut keskeneräisenä jo kymmenkunta vuotta, mistä syystä ratapiha on entistä ahtaampi.
Ratapihasta uupuu juuri tuo sama Kimolan kukkapenkkiin uppoava 20 miljoonaa euroa, josta Kotkan Satama Oy maksaa tietenkin oman osuutensa.
Nyt toukokuun lopulla Kimolan kukkapenkkiin lohkesi valtion lisäbudjettiin nopeasti jo 5 miljoonaa euroa ja ex-voikkaan paperilaboranttiministeri Lindström myhäilee jostain syystä nettisivullaan.
Keväällä maastoon ja järviin vuotanut myrkkyjuna oli odottelemassa vuoroaan Mussaloon Kouvolan pohjoispuolella.
Oikein suurenmoista vastuun kantamista ja asiantuntemusta liikenneväyliemme rahanjakajilta, eikö olekin????- Laituri.valssit.kesällä
Jos projektin lisäselvitystyönä saadaan selvyys kadonneen Sulkavankosken betoniponttoonilaiturin kohtaloon, on hanke kannattava! Niin paljo mä karonneest laiturist kärssii saan!
- kallis-kukkapenkki
Onhan näitä kaikenlaisia rännejä tähän maahan ennenkin kaivettu. Kaksi viikkoa ennen Tshekkoslovakian miehitystä 1968 UKK kävi vihkimässä Saimaan rännin, jonka 42 km kustnnusarvio 150 milj. mk pomppasikin lähes 293 miljoonaan markkaan. Helsinki-Lahti-moottoritie olisi maksanut silloin suunnilleen saman verran. Nykyrahassa tuo olisi noin 450 miljoonaa euroa eli 10,7 milj.e per kilometri.
Kimolan kukkapenkin kuokkijat uskovat saavansa 7 kilometrin ränniin uppoamaan ainakin noin 21 miljoonaa euroa eli 3 miljoonaa euroa per kilometri. Se on PALJON pelkästä huvirännistä.
Kuinka moni kouvolalaiskippari aikoo ajella veneellään Pielavedelle asti??? Onko semmoisia?? - ilmasto-kiittää-kimolaa
Ilmastokin kiittää, kun kouvostoliiton porhot alkavat kurluttaa entistä enemmän erilaisia polttoaineita ökyveneissään. Ei kun hanaa ja entistä enemmän usvaa putkeen ynnä hajut Päijänteen taivaalle!!
- Hyväveljethyötyy
On meilläkin porhoja, jotka tulevat käyttämään yhteiskunnan rahoilla rakennettavaa ja ylläpidettävää Kimolan kanavaa. Reuman kiinteistömoguli
Kukkonen on ostanut laivan, joka on nähtävillä kaupungin uudessa vieraslaiturissa.
Laivan esittelijänä toimii aktiivisesti demarivaltuutettu Risto Turunen. - Kanavavaikippari
Kumpi on muna ja kumpi kana: Kimolan kanava vai kipparin laivahanke?
- Kansipoika
Voisiko joku kertoa, kuka tämän Pyhäjärvi paatin oikeasti omistaa tai osakeyhtiön
omistajan. Matruusi tunnetaan. Paljonkohan on vuokra kevääseen saakka vieras-
laiturista. - ajojahti
Lienee taas asialla Jussin tukija Rinnevaara-asiassa kuten aina taustalla.
- kanavamaksut-koviksi
Aika plutakkoa näyttää olevan Kimolan kukkapenkin molemmin puolin eikä minkäälaista hyötyliikennettä olisi luvassa mihinkään ilman suuntaan. Joten kustannusvastaavat kanavamaksut käyttäjille alusta loppun, kunnes viimeinenkin valtion maksama rakentamiseuro on kuitattu.
- Kimolakauppias-kanavalle
Kimolan kauppias pitää rekrytoida kanavaristeilijöihin myymään taatusti ilmakuivattuja ja -kypsytettyjä sapuskoita. Kassamagneetti ON !!
https://yle.fi/uutiset/3-10550628- Laituri-olisi-ilomme
Kimolan kanavalle voisi siirtää Sulkavankosken kadonnut betonibonttoonilaiturin heti kun se vain ensin löytyisi!
- Anonyymi
Paljonkos niitä työpaikkoja tuli? Ja tuloja?
- Anonyymi
Laivuri turunen kääri satoja tuhansia euroja viime kesänä, ensi kesänä tulot tuplaantuu,jos
Potkurit kestää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laivuri turunen kääri satoja tuhansia euroja viime kesänä, ensi kesänä tulot tuplaantuu,jos
Potkurit kestää.Tarkoitat varmaan tukia.Oli kyllä laiturissa lähes koko kesän, jolloin ei kassa paljon kilise. Laiturissakin myynti olematonta, muutama asiakas silloin tällöin. Kannattaa myydä sellaisia elintarvikkeita mitkä menee kannella kaupaksi, ei se pirunkusen myynti kannata, karkottaa vain hyvät asiakkaat. Valveutuneet ihmiset ei alkon kanssa läträä eikä vastuuntuntoinen ihminen myy viinaksia. Nyt on talvi hyvää aikaa kehittää konsepti kuntoon. Aurinkoisia kesäpäiviä!
- Anonyymi
Joskus aikanaan ehdotin (useiden muiden ideoiden ohessa) risteilyalusta Heinolaan joka kiertäisi lyhyttä ja tiuhaan toistuvaa lenkkiä Heinolan sataman ympäristössä (Satama - Kafe Kailas - Piestanyn rantatien laituri - Satama - ”Kaplaksen laituri” Tähtiniemessä - Heinäsaari - Kumpelin laituri - Satama. Risteilyn pitäisi olla tiuha, halpa ja ehdottomasti ilman alkoholitarjoilua, jolloin se vetäisi turisteja ja potentiaalisia uusia Heinolalaisia tutustumaan kaupungin kauneimpaan kulmaan.
Mitä tuli.
Tuli risteily-yrittäjä ja vanhat juopporisteilyt takaisin (vrt. Tehi)
Yrittäjän mielikuvituksettomuutta ja kykenemättömyyttä luoda uutta.
Tuon lyhyen kaupunkiristeilyn ohessa voi hyvin tehdä kanavaristeilyjäkahvituksin, jos kysyntää riittää. Alkoholitarjoilua suosittelen vain tilausristeilyihin, muissa risteilyissä on hyvä tukeutua kohdesatamien palveluihin.
Veneilevä kesäheinolalainen- Anonyymi
Kate on kaljassa, osta eurolla purkki myy se vitosella, huonelämpöisenä ei tule jäähdytyskustannuksia. Yhden ostin ja samalla viimeisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kate on kaljassa, osta eurolla purkki myy se vitosella, huonelämpöisenä ei tule jäähdytyskustannuksia. Yhden ostin ja samalla viimeisen.
Kaikissa kaljakuppiloissa ihminen maksaa kalliisti siitä että voi sekoilla ja hourailla viinahöyryissään, palkkioksi saa olotilan jota katuu myöhemmin. Rahat on mennyt ja töihin ei kykene. Rakkaat ystävät, älkää menkö niihin paikkoihin ,älkääkä avatko sitä pulloa tai tölkkiä jossa on alkoholia.
- Anonyymi
Mikään ei voita sitä tilaa kun etanoli aloittaa (alkoholi) hauskuutustyön keskushermostossa!
- Anonyymi
Ei siihen alkoa tarvita
- Anonyymi
On se varmaan hauskaa ikuisessa vaivan paikassa kun viina nousee päähän
- Anonyymi
Linkki muuten hinta paksuaaaaaa puppendaalia!
- Anonyymi
Vaikkei kuulkkaan Kimolan kanavaan, sopii ihmetellä kuinka viisaasti kaupunki osasi rakentaa talvilaiturin elinvoimalautakunnan puheenjohtajan purkille.......
Satama-alueen kunnostaminen varmaan palvelee vähä suurempaa käyttäjämäärää niin että kiitos siitä - Anonyymi
Linkki Kimolaan - annas tulla. Muuten hinta puppendaalia!
- Anonyymi
Jatka vain linkittämistä puppeli
- Anonyymi
Tuosta kanavasta ei ollut mitään hyötyä.
Jäi vaan hirveät kulut ja velat.
Ketkä halusikaan hassata Heinolan rahat kanavaan?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665555Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti932882- 2742581
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362439Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä212140Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2611734Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai571313Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131193- 881155
- 901136