KIMOLAN KANAVAN HINTA TUPLAANTUU

kaikkisamaanarvoon

Toivottavasti Ami ja muut Heinolan Kimolan kanavan kannattajat ottavat huomioon myös tämän hinnan nousun, kun koulujen rakentaminen on liian kallista.

49

3302

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päitsillemennään

      Mitä välii. Tärkeintä on kouvolalaisten päästä veneilään Päijänteelle. Otetaan kulut energiarahastosta

      • opserveri

        KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..


      • miettikääkahdesti
        opserveri kirjoitti:

        KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..

        Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!


      • rahanreikä
        miettikääkahdesti kirjoitti:

        Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!

        Vuolenkosken voimalaitos tulee vaatimaan korvauksen ohijuoksutuksesta - onhan sulutus suoraan pois sähkön tuotannosta. Tästä ei hankkeen "puuhamiehet" puhu mitään


      • tuskinpavaan
        miettikääkahdesti kirjoitti:

        Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!

        JOS hanke oikeasti toisi veneliikennettä merkittävästi, miksi asikkala ja lahti eivät ole maksajina. Pysähtyvätkö nuo muutamat veneet vain heinolassa ?


      • älykääpiöt
        opserveri kirjoitti:

        KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..

        Pitkälläkään aikavälillä ei hanke tuo investoiteja takaisin. Hoito- ja illäpitokustannukset syövät saadun hyödyn. MIKSI asikkala ja lahti eivät ole hankkeessa maksajina ? Kuitenkin hehkutetaan yhteyttä päijänteelle.
        Voimalaitoksien vaatimista korvauksista ei puhuta mitään, heille menetys sulutuksista


      • voimalaitokselle
        opserveri kirjoitti:

        KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..

        Kyllä on melkosta optimismia "200-300 työpaikkaa". Lukekaa nyt arvioitua käyttöä - vaikka kaikki kanavasta menevät myös yöpyisivät noihin lukemiin ei päästä. Valtio myös ilmeisesti älysi hankkeen älyttömyyden EI ole myöntämässä lisärahoitusta, tuplaantuneelle kustannus "ARVIOLLE" (20 miljoonaa voi vielä tuplaantua ja käyttö/ huoltokulut pysyy)


      • täyttäsoopaa
        voimalaitokselle kirjoitti:

        Kyllä on melkosta optimismia "200-300 työpaikkaa". Lukekaa nyt arvioitua käyttöä - vaikka kaikki kanavasta menevät myös yöpyisivät noihin lukemiin ei päästä. Valtio myös ilmeisesti älysi hankkeen älyttömyyden EI ole myöntämässä lisärahoitusta, tuplaantuneelle kustannus "ARVIOLLE" (20 miljoonaa voi vielä tuplaantua ja käyttö/ huoltokulut pysyy)

        "200-300 vakityöpaikkaa" tästä kanavahankkeesta ! HAH, onko todella optimismi näin kovalla tasolla, tammikuussa kanavahanke työllistää 300 henkilöä !
        Tästä näkee kuinka metsässä hanke ja sen puolustajat on.
        Täysin toinen aihe vertauksena ; Aikoinaan ravintoloiden alv. pudotettiin 1% !!!!!
        Laskelmissa 10000 UUTTA työpaikkaa ravintola alalle = ravintolat EI edes moista pudotusta siirtäneet annosten hintoihin - saatika palkanneet lisää väkeä. Todellista optimismia tällänen "laskelma"


      • hölmöhanke
        opserveri kirjoitti:

        KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..

        Hyötyjä kanavasta ! Kuluja tulee joka vuosi, se on varmaa. Tämänhetkinen arvio 100000e/v. Hinta tuplaantunut ? Sehän on vasta arvio, tuskin jää tuohon 20 miljoonaan. Uusittavia siltoja 3 kpl. Sulutuksen korkeus poikkeuksellisen iso (11m). Uusien työpaikkojen toteuma EI tule olemaan 200, niinkuin väitetään, yläkanttiin laskettu käyttäjämäärä kanavalle


      • maksaja
        opserveri kirjoitti:

        KANAVAN KORJAUSHINTA on määräytynyt urakkatarjousten mukaan......eli markkinat sanelevat ja tällaisten infrakorjausten kustannukset ovat aina ennakoitua kalliimmat. Ei teidenkän rakentaminen ilmaista ole puhumattakaan silloista ja kanavista. Hyödyt tulevat 30 vuoden kuoletusajalla. Mitään suuria työpaikkaodotuksia ei voida odottaa, analyyttinen arvio olisi noin 200-300 vakityöpaikkaa pääosin matkailu- ja vapaa-ajanviettotoimintojen ympärille. Kuntien lisäarvo tulee juuri siitä, että toimivien vesireittien ansiosta voidaan liikkua jatkossa Kouvolasta Keiteleelle saakka. Eli SUOMEN PISIN VESIREITTI..

        Mitkähän ovat tämän kanavan hyödyt ? Tuon 30v aikana on ainakin maksettu paljon käyttö-,huolto- ja korjauskuluja ( ARVIO 100000/v ). Toteutus hakusessa vieläkään ei tiedetä siltojen lopullista toteutusta. Sulutus aivan älytön toteutta yhdellä sulkualtaalla. Esim. saimaalla pudotusta vähän seuraavalle sululle. Tässä suoraan 12m ! Laittakaa hyvin päälle kun alhaalla tunnelissa (n.25m maanpinnan alapuolella) sulutusta oottelette


      • pashanke
        älykääpiöt kirjoitti:

        Pitkälläkään aikavälillä ei hanke tuo investoiteja takaisin. Hoito- ja illäpitokustannukset syövät saadun hyödyn. MIKSI asikkala ja lahti eivät ole hankkeessa maksajina ? Kuitenkin hehkutetaan yhteyttä päijänteelle.
        Voimalaitoksien vaatimista korvauksista ei puhuta mitään, heille menetys sulutuksista

        Toteutus yhdellä sulkualtaalla vie myös vettä enemmän, kuin olisi toteutettu useampiportainen sulutus, kuten saimaalla. Voimalaitoksille maksettavista korvauksista ohijuoksutuksesta on oltu hiljaa


      • älytöntä.hanketta
        miettikääkahdesti kirjoitti:

        Lukekaa ess (19.4) mielipide kirjoitus ja hinta kustannuksista/ veneiliä, jatkossakin rahoittaville kaupungeille. Alkuperäinen kustannusarvio oli 9 miljoonaa, jolla saatiin kaupungit ja valtio kiinnostumaan hankkeesta. Nyt hinta ARVIO on yli 20miljoonaa ! tämäkin siis edelleen tiettysti "arvio" - eli todennäköisesti kustannukset vielä nousee. SITTEN vuosittainen ylläpitokustannus (arvio) 100000e. Arvioitu veneiliöiden määrä 5kk veneilykautena, ensimmäisenä vuotena 1000 venekuntaa, hinta / venekunta kunnille 100e ! Seuraavina vuosina käyttäjien määräksi arvioidaan 600 venekuntaa, hinta / venekunta 166e !!! Tässä VAIN hoitokulujen hinta, ei lainkaan rakentamisen kuluja (heinola 1,3 miljoonaa). Ostaako venekunnat tuotteita edes tuolla 166e / kerta - tuskin. Lisäksi kanavan läheisyydessä EI OLE MITÄÄN palveluja, eikä noilla käyttömäärillä ole kannattavaa niitä rakentaakkaan, 4 venettä/ päivä !!!!!

        Nyt kustannuksia "peitellään" jo esim. taipaleen yksityistie haki valtiolta avustusta (ja sai ) 765000e sillan korottamiseen, loput n.1100000 hintaarviosta maksaa tien osakkaat !
        Tämä sillan korottaminenhan olisi kuulunut hankkeen puuhastelioille , jotta heidän purtensa alitse mahtuvat ! Jälleen 1 milli saatiin pois kustannuksista tällä tavalla "keplottelemalla", eli veronmaksajat maksaa


    • rahaa.riittää.hyväveli

      Veneilyharrastajien piirit ovat sellaisia, että rahoituksen saaminen kanavalle on selviö (veneilyharrastajiksi ei varsinaisesti lueta soutuveneilijöitä)

      • laiturilautturi

        Minuakin oikeasti kummastuttaa tämä vesireitti, josta en usko mitään hyötyä kelleen olevan. Ei kulje tavara, ei ihmiset. Mutta ehkä sitten löytyy se ponttoonilaituri, jota joku täällä alvariinsa kyselee.


    • Eijärkeeeeeee

      Tämä investointi ei maksa Heinolalle koskaan itseään takaisin. Homma on sama kuin sijoittaisi Peliittoihin

      • SoutuveneelläKiinaan

        Peliitatkin onnistuu, mutta kanavahanke on hölmöilyä.


    • Nobååt

      Kouvolassa käydään asiallista keskustelua kanavahankkeesta.

      • Nurkkapatriootti

        Niin keskustelu on kyllä Kouvolassa asiapitoista, numeropohjaista. Vertaillaan hyötyä ja haittoja sekä kustannuksia sekä miten vaikuttaa alueen talouteen. Näkökulma ei ole yhtä nurkkakuntalainen kuin Heinolassa, joka ilmeisesti haluaa eristäytyä. On kai parempi jättää kymijoki hyödyntämättä ja takametsänä.


    • Sillee

      Hyvä, että rahaa riitää myös veneilijöille eikä aina vain laiskistaviin sossutukiin :-)

    • turhuuksien-hanke

      Päättäjät on lyhytnäköisiä idiootteja. Kanavahanke tuhoa luontoa ja ympäristöä, eikä se tuo kuitenkaan yhtään mitään rahallista hyötyä heinolalle eikä muillekkaan kanavan varrella sijaitseville kunnille.

      Sama koskee liikenne-päättäjiä valtakunnallisella tasolla.
      Oikoratahankeilla tarkoitus tyhjentää suomen luonnonvarat 20 vuodessa, ja jättää "savuavat passkakasat" nykyisten lasten ja nuorten hoidettaviksi.

    • HannesViimala

      No se 300 työpaikkaa lisää tarkoittaa sitten että niitä palvelualan pisteitä on 500 metrin välein koko reitin varrella? Ja tietysti nykyiset palvelupisteet pärjäävät näiden uusien kanssa kilpaillessa...... :)

    • Ankaralapsuusko

      Voisko nämä 2 ammattivalittajaa olla täyttämättä näitä Heinolan palstoja. Tylsää luettavaa tommonen itku. Joko kuulitte keskustan K-kauppiaasta. Ottakaas vähän mallia

    • simpannssi

      En usko, että mitään järkeä on tässä. Ketä kulkee? Venemoottorit savuttaa. Mistä ne veneet sinne tulee?

    • Soutelija

      Kimola tuloo, ihanata, valtio ja Kouvola, Iitti sekä Heinola. Kiitos

    • turhan-kallis-tukkiränni

      Kimolan tukkiränniin on nyt monin verroin tärkeämpää ja kiireeliisempää upottaa 20 miljoonaa euroa kuin esim. Kotolan ratapihan valmiiksi rakentamiseen Kotkan Mussalon satamassa. Ratapiha on valtiomme "köyhyyden" takia roikkunut keskeneräisenä jo kymmenkunta vuotta, mistä syystä ratapiha on entistä ahtaampi.
      Ratapihasta uupuu juuri tuo sama Kimolan kukkapenkkiin uppoava 20 miljoonaa euroa, josta Kotkan Satama Oy maksaa tietenkin oman osuutensa.
      Nyt toukokuun lopulla Kimolan kukkapenkkiin lohkesi valtion lisäbudjettiin nopeasti jo 5 miljoonaa euroa ja ex-voikkaan paperilaboranttiministeri Lindström myhäilee jostain syystä nettisivullaan.
      Keväällä maastoon ja järviin vuotanut myrkkyjuna oli odottelemassa vuoroaan Mussaloon Kouvolan pohjoispuolella.
      Oikein suurenmoista vastuun kantamista ja asiantuntemusta liikenneväyliemme rahanjakajilta, eikö olekin????

      • Laituri.valssit.kesällä

        Jos projektin lisäselvitystyönä saadaan selvyys kadonneen Sulkavankosken betoniponttoonilaiturin kohtaloon, on hanke kannattava! Niin paljo mä karonneest laiturist kärssii saan!


    • kallis-kukkapenkki

      Onhan näitä kaikenlaisia rännejä tähän maahan ennenkin kaivettu. Kaksi viikkoa ennen Tshekkoslovakian miehitystä 1968 UKK kävi vihkimässä Saimaan rännin, jonka 42 km kustnnusarvio 150 milj. mk pomppasikin lähes 293 miljoonaan markkaan. Helsinki-Lahti-moottoritie olisi maksanut silloin suunnilleen saman verran. Nykyrahassa tuo olisi noin 450 miljoonaa euroa eli 10,7 milj.e per kilometri.
      Kimolan kukkapenkin kuokkijat uskovat saavansa 7 kilometrin ränniin uppoamaan ainakin noin 21 miljoonaa euroa eli 3 miljoonaa euroa per kilometri. Se on PALJON pelkästä huvirännistä.
      Kuinka moni kouvolalaiskippari aikoo ajella veneellään Pielavedelle asti??? Onko semmoisia??

    • ilmasto-kiittää-kimolaa

      Ilmastokin kiittää, kun kouvostoliiton porhot alkavat kurluttaa entistä enemmän erilaisia polttoaineita ökyveneissään. Ei kun hanaa ja entistä enemmän usvaa putkeen ynnä hajut Päijänteen taivaalle!!

    • Hyväveljethyötyy

      On meilläkin porhoja, jotka tulevat käyttämään yhteiskunnan rahoilla rakennettavaa ja ylläpidettävää Kimolan kanavaa. Reuman kiinteistömoguli
      Kukkonen on ostanut laivan, joka on nähtävillä kaupungin uudessa vieraslaiturissa.
      Laivan esittelijänä toimii aktiivisesti demarivaltuutettu Risto Turunen.

    • Kanavavaikippari

      Kumpi on muna ja kumpi kana: Kimolan kanava vai kipparin laivahanke?

    • Kansipoika

      Voisiko joku kertoa, kuka tämän Pyhäjärvi paatin oikeasti omistaa tai osakeyhtiön
      omistajan. Matruusi tunnetaan. Paljonkohan on vuokra kevääseen saakka vieras-
      laiturista.

    • ajojahti

      Lienee taas asialla Jussin tukija Rinnevaara-asiassa kuten aina taustalla.

    • kanavamaksut-koviksi

      Aika plutakkoa näyttää olevan Kimolan kukkapenkin molemmin puolin eikä minkäälaista hyötyliikennettä olisi luvassa mihinkään ilman suuntaan. Joten kustannusvastaavat kanavamaksut käyttäjille alusta loppun, kunnes viimeinenkin valtion maksama rakentamiseuro on kuitattu.

    • Kimolakauppias-kanavalle

      Kimolan kauppias pitää rekrytoida kanavaristeilijöihin myymään taatusti ilmakuivattuja ja -kypsytettyjä sapuskoita. Kassamagneetti ON !!
      https://yle.fi/uutiset/3-10550628

      • Laituri-olisi-ilomme

        Kimolan kanavalle voisi siirtää Sulkavankosken kadonnut betonibonttoonilaiturin heti kun se vain ensin löytyisi!


    • Anonyymi

      Paljonkos niitä työpaikkoja tuli? Ja tuloja?

      • Anonyymi

        Laivuri turunen kääri satoja tuhansia euroja viime kesänä, ensi kesänä tulot tuplaantuu,jos
        Potkurit kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivuri turunen kääri satoja tuhansia euroja viime kesänä, ensi kesänä tulot tuplaantuu,jos
        Potkurit kestää.

        Tarkoitat varmaan tukia.Oli kyllä laiturissa lähes koko kesän, jolloin ei kassa paljon kilise. Laiturissakin myynti olematonta, muutama asiakas silloin tällöin. Kannattaa myydä sellaisia elintarvikkeita mitkä menee kannella kaupaksi, ei se pirunkusen myynti kannata, karkottaa vain hyvät asiakkaat. Valveutuneet ihmiset ei alkon kanssa läträä eikä vastuuntuntoinen ihminen myy viinaksia. Nyt on talvi hyvää aikaa kehittää konsepti kuntoon. Aurinkoisia kesäpäiviä!


    • Anonyymi

      Joskus aikanaan ehdotin (useiden muiden ideoiden ohessa) risteilyalusta Heinolaan joka kiertäisi lyhyttä ja tiuhaan toistuvaa lenkkiä Heinolan sataman ympäristössä (Satama - Kafe Kailas - Piestanyn rantatien laituri - Satama - ”Kaplaksen laituri” Tähtiniemessä - Heinäsaari - Kumpelin laituri - Satama. Risteilyn pitäisi olla tiuha, halpa ja ehdottomasti ilman alkoholitarjoilua, jolloin se vetäisi turisteja ja potentiaalisia uusia Heinolalaisia tutustumaan kaupungin kauneimpaan kulmaan.
      Mitä tuli.
      Tuli risteily-yrittäjä ja vanhat juopporisteilyt takaisin (vrt. Tehi)
      Yrittäjän mielikuvituksettomuutta ja kykenemättömyyttä luoda uutta.
      Tuon lyhyen kaupunkiristeilyn ohessa voi hyvin tehdä kanavaristeilyjäkahvituksin, jos kysyntää riittää. Alkoholitarjoilua suosittelen vain tilausristeilyihin, muissa risteilyissä on hyvä tukeutua kohdesatamien palveluihin.
      Veneilevä kesäheinolalainen

      • Anonyymi

        Kate on kaljassa, osta eurolla purkki myy se vitosella, huonelämpöisenä ei tule jäähdytyskustannuksia. Yhden ostin ja samalla viimeisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kate on kaljassa, osta eurolla purkki myy se vitosella, huonelämpöisenä ei tule jäähdytyskustannuksia. Yhden ostin ja samalla viimeisen.

        Kaikissa kaljakuppiloissa ihminen maksaa kalliisti siitä että voi sekoilla ja hourailla viinahöyryissään, palkkioksi saa olotilan jota katuu myöhemmin. Rahat on mennyt ja töihin ei kykene. Rakkaat ystävät, älkää menkö niihin paikkoihin ,älkääkä avatko sitä pulloa tai tölkkiä jossa on alkoholia.


    • Anonyymi

      Mikään ei voita sitä tilaa kun etanoli aloittaa (alkoholi) hauskuutustyön keskushermostossa!

      • Anonyymi

        Ei siihen alkoa tarvita


      • Anonyymi

        On se varmaan hauskaa ikuisessa vaivan paikassa kun viina nousee päähän


    • Anonyymi

      Linkki muuten hinta paksuaaaaaa puppendaalia!

    • Anonyymi

      Vaikkei kuulkkaan Kimolan kanavaan, sopii ihmetellä kuinka viisaasti kaupunki osasi rakentaa talvilaiturin elinvoimalautakunnan puheenjohtajan purkille.......
      Satama-alueen kunnostaminen varmaan palvelee vähä suurempaa käyttäjämäärää niin että kiitos siitä

    • Anonyymi

      Linkki Kimolaan - annas tulla. Muuten hinta puppendaalia!

      • Anonyymi

        Jatka vain linkittämistä puppeli


    • Anonyymi

      Tuosta kanavasta ei ollut mitään hyötyä.
      Jäi vaan hirveät kulut ja velat.
      Ketkä halusikaan hassata Heinolan rahat kanavaan?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5555
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2882
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2581
    4. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2439
    5. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      21
      2140
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1734
    7. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      57
      1313
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1193
    9. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1155
    10. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1136
    Aihe