Mikä on "orb"?

Dream

Mitä tarkoittaa suomeksi "orbs"? Eikös niitä ole kuulemma paljon valokuviin tallentunut? Meillä on siskon pojan ristiäisistä kuvia. Semmonen kuva jossa kaikkien kädet ovat lapsen päällä myös papin, niin meidän päiden yläpuolella on semmoinen isohko valoympyrä!!! Onko tämä joku kuvaus virhe???

24

9987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noita-Nainen

      orb = pallo, ympyrä,
      rengas; kehä; piiri; rinki; ympyrä

      jne, jne...

      Orb on juuri sellainen vaalea/valkoinen pallon muotoinen ilmio, joka yleensa "liukuu" hitaasti eteenpain, jos oletetaan etta henkienergia on liikkeessa.

      Tai sitten pysyy paikoillaan, kun henkienergia pysyttelee paikoillaan.

      Orbit jaavat helposti filmille tai tallentuvat digikameraan. (siis tietysti sen lisaksi, etta niita nakee paljaalla silmalla!)

      • susQ

        orbsit ovat henkiä.. miten te jotka *ette* usko näihin *KUMMITUS* juttuihin selitätte sen ettei orbseja näy joka kuvassa?? uskon itse täysin niihin.. olin pappani hautajaisissa ja otin kuvia sieltä. Kun sitten kehitimme kuvat näkyy kameran edessä suuri ympyrä joka on sellainen vaalea ja sen sisässä on pienempiä palloja.. onkohan kyseessä orrbsi?? vastatkaa pian..


      • gssetwety
        susQ kirjoitti:

        orbsit ovat henkiä.. miten te jotka *ette* usko näihin *KUMMITUS* juttuihin selitätte sen ettei orbseja näy joka kuvassa?? uskon itse täysin niihin.. olin pappani hautajaisissa ja otin kuvia sieltä. Kun sitten kehitimme kuvat näkyy kameran edessä suuri ympyrä joka on sellainen vaalea ja sen sisässä on pienempiä palloja.. onkohan kyseessä orrbsi?? vastatkaa pian..

        SusQ jaa selitän sillä, että kyse on optisesta harhakuvasta juuri siinä yhdessä kuyvassa, jossa orb näkyy. Jos näkyisi useammassa kuvassa, SILLOIN asialla olisi jotain merkitystä.


      • Anonyymi

        Hei, tuota olin yhdessä hylätyssä koirahoito paikassa, ja siellä oli kaksi orb:ia ja sain molemmat videolle. Mutta minulla on ongelma että yksi orb menee niin nopeasti ja toinen todella hitaasti. Sitten menimme yhteen huoneeseen ja siellä oli kirjoja, ja kun katsoimme kirjoja nii minulla oli kädessä (lukkojen muisti) niminen kirja kädessä ja laitoin sen kahden pussin väliin. Sitten kun lähdimme/menimme toiseen huoneeseen kuului pamaus, ja lähdimme juosten pellolle ja sen jälkeen lähdimme pois seuraavana aamuna katsoimme videoita ja näimme orb:it se oli hieno. Mutta menimme takaisin talolle ja kun katsoimme kirjoja se kirja johon koskin oli kaatunut oudosti että se oli tullut pois kolosta ja kaatunut kansi edellä maahan ja siinä oli toinen kirja päällä on outoa kun laitoin sen sinne koloon siellä ei ollu toista kirjaa.

        Tämä on outoa kun kerron eri asiasta mut joo


    • Irwin Badman

      Jos kyseisen ilmiön näkee ainoastaan kameralla on kyse pikemminkin valoheijastumasta joka näkyy epätarkkana kuvassa koska tarkennus ei ole keskitetty kohteeseen josta valoheijastuu. Kyse ei ole siis mistään mistään maagisesta hengestä.

      Tämän tietää jokainen joka on vähänkin enemmän valokuvannut. Taikauskoa kaikki orbit.

      Löysin tälläisen artikkelin

      http://www.henkientalo.com/artikkelit.html?artikkeli=3

      • Noita-Nainen

        Miten selitat sen, etta orbeille jaa usein nahtavissa oleva VARJO valkokuviin?


      • Noita-Nainen
        Noita-Nainen kirjoitti:

        Miten selitat sen, etta orbeille jaa usein nahtavissa oleva VARJO valkokuviin?

        ...siis valokuviin, ei valkokuviin...:)


      • Orson
        Noita-Nainen kirjoitti:

        ...siis valokuviin, ei valkokuviin...:)

        En tiennytkään, että orb-kuvista näkyisi varjot.

        Olen nähnyt kyllä ob-kuvia, ja joillakin niillä on näkynyt mm. pääkallo-kasvot.

        -Orson-


      • sdgsd
        Orson kirjoitti:

        En tiennytkään, että orb-kuvista näkyisi varjot.

        Olen nähnyt kyllä ob-kuvia, ja joillakin niillä on näkynyt mm. pääkallo-kasvot.

        -Orson-

        yleensä tollanen orb tulee kuvaan lumi tai pöly hiutaleesta salaman kanssa otettaessa, joskus kirkkaassa tai takaa tulevasta suorasta valaistuksesta. sillä ei kyllä oo mitää tekemistä asian kanssa.


      • Haamubongari

        MInä suhtaudun kriittisesti orbeihin. Olen itse pitänyt niitä pölypalloina. Kumma juttu kuitenkin on, että niitä ei näy lainkaan, ikinä eikä missään kuvissa mitä olen ottanut - siis mitä todennäköisimmin juuri pölyisissä kohteissa (varsinkaan kotona otetuissa, ja kotimme ei ole mitenkään übersiisti) niitä ei esiinny. Ei näy pölypalloja ei, eikä orbejakaan.

        Mutta huomasin Turun Kakolasta otetusta yhdestä ainoasta kuvasta, että se on täynnä orbeja. Kummallista, miksi ne pölypallot olisivat siellä missä ei ole mitään tekstiileitä tai muuta mistä irtoaa pölyä. Ihmiset, vangit ja henkilökunta olivat jättäneet Kakolan puoli vuotta sitten kuvausajankohdasta. Eikä niitä palloja näy kuin yhdessä ainoassa kuvassa.

        Joten ihmettelen kyllä...


    • jeepo

      Viime käynnilläni mummolassa sain kuvalle muutaman orbin. Mummo asuu vanhassa kartanossa, missä myös kummittelee.

      Kuvissa orbeja on useita. Mietin myös pölyhiukkasten mahdollisuutta, mutta yhden kuvan negatiivissa orb näkyy puoliksi henkilön takaa...

      Yläkerrassa kuuluu rasahtelua ja tuulenvirtausta papan työhuoneessa.

      Osan rasahteluista selittää vintillä majaansapitävät lepakot, jotka joskus lentelevät talon sisälläkin.

    • orbsiii
    • palstan historiasta

      sitkeä sissi
      4.11.2010


      Kauan sitten julkaisit tällä palstalla vaikuttavan orbikuvan
      erään sukulaisesi hautajaisista.
      Jutussa myös mainitsit toisesta (elävästä) sukulaisestasi,
      josta otetuissa valokuvissa esiintyi jonkinlaisia vaikeasti
      selitettäviä valoefektejä.
      Pyysin tuolloin, että julkaisisit myös jonkin niistä, mutta
      tuolloin esitit tiettyjä esteitä pyynnön täyttämisen suhteen.
      Ovatko nämä esteet edelleen voimassa?
      -----------------------------------------------------

      Gybo-g-gero
      28.11.2010
      Moi.
      Moro.
      En saa juuri sitä kuvaa käsiini. Tässä linkissä http://pohja.kuvat.fi/kuvat/
      on otoksia hautajaisista, aika jänniä efektejä. Katso myös "nalliksi" profiilikuvaani, se on suurennos eräissä häissä otetusta kuvasta. Kuvassa on suurennos orbista joka leijaili sulhasen selkämyksen liepeillä.

      • 9868687687786678

        Sulavaa räntää linssissä?


    • _Sumupisara
    • Salamavalokuva
      • ed. kuvien ottaja

        Käsitykseni mukaan valtaosa orbeista on esitetyn kaltaisia.
        Tämä ei tarkoita, etteikö myös paranormaaleja orbeja voisi olla.
        Jos hyväksytään ajatus, että "henkienergia" voisi ilmetä jonkinlaisen
        materian kaltaisena, niin yksinkertaisin muoto olisi juuri ehkä tuollainen pallo.


    • Seeeerah

      Muutamissa viimeaikoina (marras-joulukuu 2011) otetuissa kuvissa digikuvissani on vilahtanut ORBeja. Samasta tilanteesta on useita kuvia, mutta ORBeja näkyy vain osassa. Ne näkyvät vain sellaisissa kuvissa, joissa itsekin olen ja seuraavista otoksista ne puuttuvat kokonaan. Hiukan pelottavaa, mutta toisaalta... Pölypalloja, jotka osaavat valita juuri minut?!

    • Orbi et urbi

      Orbi on se, minkä voit kiusallisesti saada sukuelimeen, jos et käytä yhdynnässä varmuusvälineitä.

    • sinikukka

      Itselläni on erikoinen valokuva sinikellosta.

      Kuvasin kukkaa läheltä, mutta kuvassa se on aivan hohtavan valkoinen, vain reunoilla hiukan sinistä. Voisiko salamavalo saada tuollaisen aikaan, vai onnistuinko tavoittamaan jotain elävää? Itse toivon niin.

      • Hemuli-setä

        Tarkoitatko kenties kissankelloa (Campanula rotundifolia)? Mitään sinikello-nimistä kasvia Suomessa ei nimittäin pitäisi olla.


    • Minna

      Orbsen syynä on kameran likainen linssi.

    • see on

      Kummitus.

    • skeptinenpaskiainen

      Orb tarkoittaa "oikein railakasta bullshittiä".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3841
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3625
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3602
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2271
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2229
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1766
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1433
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe