1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.
2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.
"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa
5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/
Toyotan hybridissä on todella pienet ylläpitokulut
89
1313
Vastaukset
- Sevenisti
Entäs EGR-hässäkän puhdistaminen, onko sekin halpaa?
- Toyota_toimii
EGR-hässäkkä ei ole aiheuttanut mitään ongelmia 185 tkm matkalla. Jarrut ym kulutusosatkin vielä alkuperäisiä. Tätä on monen ehkä vaikea ymmärtää mutta osia ei ole tarvinnut juuri vaihtaa.
- Sevenisti
No tiedät mitä on tehtävä kun helikopterivalo mittaristossa syttyy. 700 ekua marmoritiski haluaa veloittaa. Venttiili ja lämmönvaihdin uusiksi gen 3 -mallissa.
- vain.laskutaidottomille
Tojon hybridit ovat niin kalliita vastaaviin bensaturboihin verrattuna ettei hinnan erotusta saa koskaan takaisin bensalaskussa. Esim Auriksen ja 1.0 TSI golfin kulutusero on luokkaa puoli litraa sataselle. Priusia paremman bensa-auon saa monelta merkiltä 5.000 euroa halvemmalla.
Varsinkin kun tojojen huoltoon menee selkeästi enemmän rahaa kuin eurooppalaisten- Kalleinhuolto
Vw:n huotokulussa pitää muistaa se DSG-vaihteiston öljynvaihtokulu 395 euroa.
- Äläpä_valehtele
Kalleinhuolto kirjoitti:
Vw:n huotokulussa pitää muistaa se DSG-vaihteiston öljynvaihtokulu 395 euroa.
Toyotan hybrideihin (Auris, Prius) vertailukelpoisten moottorien yhteydessä käytettävien turbomoottoreiden kanssa DSG-vaihteiston öljynvaihtoa ei ole.
- ensimmäinen_kirjoitus
Aloituksessa vetäisty mutkat aikalailla suoriksi.
1. Jos laskee tuon ihan suoraan tuon 600€/vuosi niin olen sen valmis maksamaan kyllä dieselin tasaisesta väännöstä ja voimasta (talon toiseen autoon joka diesel niin tulee 60tkm/vuosi).
2. Tuollaisessa pienellä otannalla varmaan pitää asia paikkansa. Mitähän se Toyota kuluttaa tosiasiassa täydellä kuormalla maantiellä esim. kesällä täydellä kuormalla keskinopeuden olessa noin 90km/h?
Jokainen ymmärtää varmaankin ettei se tehokaan ihan taivaasta tipahda? Jostain pirun kumman syystä kun painaa sen oikean polkimen pohjaan niin kierre käy tankissa juuri sen mukaan miten paljon tehoa pellin alla tarvitaan.
3. Huom!! He kuvailevat. Itsellä ainakin aika ronskilla ajotyylillä ESP kuluttaa paloja aikalailla. Palt kuitenkin vaikka jäähdytetyt ovat niin halpoja artikkeleita ja kuluvia osia. Ja loppupeleissä huoltokustannukset laskettu testeissäkin aika persiilleen. Yleensä huolto-ohjelmiin ei kuulu automaatin huuhtelut ja öljynvaihdot, Noita arvoja olisi jokaisen ihan oikeasti katsella kriittisesti. Vaikka oli pari vagenia tuossa niin öljyt vaihdettiin 20tkm välein.
4. Ei kaikki asu isolla kirkolla.
5. No eipä Toyotalla paljoa enää pelkkiä polttomottoreita olekkaan. Tilastoakin pitää hiukan kriittisesti katsella. Toyotaa myydään paljon uutena joten sitä liikkuu paljon käytettynäkin.
P.S. Hävettää omistaa Toyota kun tätä palstaa seuraa.- 4569855
Mitähän tekemistä tuolla kirjoituksella oli aloituksen kanssa? Kertoo paljon palstan tasosta.
- Meluisa.itäpulkka.skeida
Miksi hönö sitten roikut täällä.
- Anonyymi
Trumppi valittaa kun Eurooppa ei osta niiden autoja !
Eihän ne osta itsekkkään ! Miksei tuppi kysy sitä donaltilta että miksette tee parempia autoja ? kun eihän ne romuja itsekkään osta.
Noita isoja pikapeja Suomeen ei voi ostaa kuin Kuormaautoina muuten menee 200% tullit ja toinen syy on järjetön kulutus...
(TRUMPIN OLISI HYVÄ TIETÄÄ SUOMEN TULLLI KÄYTÄNNÖSTÄ ,NÄIN SUOMEN AUTOVERO POISTUISI HETKESSÄ)
Jos Usa:n eniten myydyimpien autojen listalta otetaan pois täällä kuormaautoiksi luokiteltavat isot Pick upit 3 kpl For,Chevrolet ja Dodge (Tässä järjestyksessä)
Niin seuraavaksi tulee henkilöautot jota on Usa:n eniten myytyjä
4.TOYOTA RAV 4
5. HONDA CRV
6.TOYOTA CAMRY
Siis tässä on Usa:, eniten myydyimmät henkilöautot , ja kun muistetaan että Toyota on ylivoimaisesti maailman eniten myyty auto niin kannataa miettiä että mistähän on oikein kyse.
Kysyin Taksi mieheltä että miski kaikki Taksit ainakin 90 % on töyotia...Espanjassa jossa ei toyota kovin yleinen auto ole kun on kalliimpi reilusti kuin eurooppalaiset...
Taksi mies taputteli koelautaaa Toyota is best ,no proplem ! sanoi että 8 kk vanha auto ja 150 tkm mitttarissa jo, ei muuut autot kestä sellaista ajoa vuosia...
Ne ajaa siellä turistipaikoissa 200.000 tkm vuodessa ei ne voi romuilla ajaa...
Sehän on kuin omaa pääätä seinään hakkaisi ,ei ne tyhmiä ole.
ps. Mienasin ostaa Usa:sta Fordin osakkeita kun se on ainoa osake jonka hinta näyttää jjärkevälle.Mutta sitten tuli samaan aikaan uuden Ford Caprin mainos hyi hirveä mikä auto....jäi osakkeetkin ostamattta ja olikohan siihenkin ostkettu Vw :nia ??? siis lopullisesti pilattu. Vw ja ford:han on samaa autoa nykyään esim. Uusi kaikkien aikojen paras Transporter (Vw mainosten mukaan) on 100 % ford Transit.
Toyotan paku on taas pösö/ citroen jossa on kyllä kestävin Diesel mooottori jota tällä hetkellä myydään Suomessa (tai ehkä Izusun lava autossa ja toyota hiluzxissa on vielä kestävämpi mutta jos pakuista ja henkilö autoista puhutaan....
Oikeaa Toyota Hiaceakin tehdään maailmalla ja myydään miljoonia mutta Suomeen sitä ei tuoda ...Harmi !
- euroja.vai.tuhansia
Aloittaja ei ole ilmeisesti koskaan omistanut uutta autoa ja maksanut kaikkia sen kuluja,kun noista lillukanvarsista tekee jo suuria asioita.
- AutoEino
Noista aloittajan kuluistapa nuo ylläpitokulut aina muodostuvat.
- vääristellystilaskettu
AutoEino kirjoitti:
Noista aloittajan kuluistapa nuo ylläpitokulut aina muodostuvat.
Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.
Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
TSI Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Hybridi Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€
Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin. - Arvon.alenema
vääristellystilaskettu kirjoitti:
Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.
Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
TSI Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Hybridi Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€
Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin.Vähäpäästöisen auton alennettuun parkkimaksuun ei pääse enää kuin hybridit, dieseleitä ei hyväksytä lainkaan ja niillä ajaminen tullaan kieltämään muutenkin Kehä III:en sisäpuolella lähivuosina.
TM:n testin ajaminen kestää tavalliselta autoilijalta 3,5-4 vuotta, jona aikana muun kuin Toyota hybridin arvo laskee 2000-5000 euroa vuodessa, joten huoltokuluilla ei ole minkäälaista merkitystä. Toyotan arvonalenema on luokkaa 500-1000 euroa vähemmän. Ja jos aikoo autonsa toimivan vioitta on syytä vaihtaa ainakin öljyt vuosittain. - EI.OKSENNELLA
VOI VOI..TÄMÄKÖ SE PIENTÄ TROLLI HÖNÖÖ HARMITTAA.
TOYOTAN YLIVOIMAA
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/yksi-automerkki-on-vuodesta-toiseen-vahavikaisin-katsastuksessa/68TYsqFA?ref=iltalehti:6417
Muhahahahahshshshshshssssss.skoda hylätään aina.Muhahahahahahshshshshshshshss.
Taas toyota teki skoda hönölle temput.
Muhahahahahshshshshshssssss
Markkinajohtajaksi hybrideillä – Toyota teki Suomessa tempun johon muut vasta pyrkivät.
Suomen markkinajohtajan ensirekisteröinneistä jo puolet ovat hybridejä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/markkinajohtajaksi-hybrideilla--toyota-teki-suomessa-tempun-johon-muut-vasta-pyrkivat/YEYftYFb?ref=iltalehti:20a4
Upeita lukemia ja tänä vuonna ne tulevat vieläkin kauniimmiksi.
https://ls24.fi/autorauma/toyota-nousi-vuoden-2017-markkinajohtajaksi-hybridimenestyksella
NÄIN SE MENEE...EIKÄ TARTTE SELITELLÄ SKEIDAA. - laskutaitoinen
Jos ajaa autolla 60.000 km neljässä vuodessa niin Auris hybridikuski säästää bensakuluissa noin 6-8 euroa kuukaudessa TSI 1.0 Golfiin verrattuna. Kulutuksen erotus laskettu Spritmonitorin oikean elämän kymmenien tuhansien kilometrin mukaan.
Ei riitä kattamaan korkeampia huoltokustannuksia ja vakuutusmaksuja.
Varsinkin kun huollot on tehdä kalliissa toyon merkkihuollossa, muuten akkutakuu raukeaa. - Trollille_tiedoksi
vääristellystilaskettu kirjoitti:
Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.
Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
TSI Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Hybridi Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€
Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin.Volkkarin kaasuauto on todellakin "pieksänyt" monen tankkaajan, jopa hengiltä räjähdettyään.
- itselataava.itsesyttyvä
Trollille_tiedoksi kirjoitti:
Volkkarin kaasuauto on todellakin "pieksänyt" monen tankkaajan, jopa hengiltä räjähdettyään.
Enemmän on näitä itsestään tuleensyttyneitä tojon hybridejä. Pahempi ongelma nuo ovat.
- Tero.ei.päästele
laskutaitoinen kirjoitti:
Jos ajaa autolla 60.000 km neljässä vuodessa niin Auris hybridikuski säästää bensakuluissa noin 6-8 euroa kuukaudessa TSI 1.0 Golfiin verrattuna. Kulutuksen erotus laskettu Spritmonitorin oikean elämän kymmenien tuhansien kilometrin mukaan.
Ei riitä kattamaan korkeampia huoltokustannuksia ja vakuutusmaksuja.
Varsinkin kun huollot on tehdä kalliissa toyon merkkihuollossa, muuten akkutakuu raukeaa.Toyota hybridin säästö on päivittäisellä noin 50 km kaupunkiajolla ainakin 8 euroa päivässä verrattuna Golfin automaattiautoon, joten kyllä siinä euroja säästyy paljonkin. Ja mikä tärkeintä päästöt ovat vain murto-osa kansanvaunun tupsuttelusta!
- Anonyymi
vääristellystilaskettu kirjoitti:
Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.
Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
TSI Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Hybridi Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€
Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin.Ei kannata TSI VW verrata Toyotaan jjärjetöntä amatöörien puhetta tuollainen !
Jotka ei tiedä autoista yhtään mitään....
TSI volkkariin maksaa jakoketjun vaihto tuhansia euroja se pitää tehdä 60.000km välein.
Toyotalla kun ajaa 500.000 km niin jakoketjussa tai moottorissa ei ole mitään ongemia siihen mennessä.
Eihän Volkkarin kone edes kestä 500.000 km... ! ja vaikka kestäisikin niin onko mitään järkeä ajaa niin pajon kun jakoketjun vaihtoihin pelkästään menee uuden auton hinta !!!!
On volkkarillakin ollut joitain kestäviä moottoreita esimmäiset 1.9 TDI kesti jopa 500 tkm (muttta vertailun vuoksi toyotan saman ikäiset Dieselit kesti 1,5 Miljoonaa km )
Sitten vielä vanhempi 2,5 TDI kesti jopa 800.000 km jos muista jako remmin aikoinaan vaihtaa ja jos ei sattunut kansi menemään,osa kesti kyllä pitkään mutta siitä tuli uudempi versio jossa ei ollut jakopään remmiä joka oli aivan susi.
Ehkä kestävin vw bensa moottori on 1.6 laiska ja iso ruokainen tehoihin nähden sen kestää 200-300 tkm kunne ei mene enään katsastuksesta läpi päästöjen takia.
Voi olla että teese itse mies saa sen leimattua männänrengas ja kansi remontilla mutta 99% paaleimeen niistä menee siinä tapauksessa.
Pitää muistaa ett toyota on täysin uuden veroinen moottoriltaan noissa kilometreissä.
t. Alan asiantuntija 40 v. kokemuksella.
ps. jo -70 luvulla kaiksita heikoimmat maattorit oli Vw kuplassa tai no ehkä skodassa ja Wartburkissa myös muta esim. Ladassa oli paljon kestävämpi moottori ja lämpöäkin tuli lämmityslaitteesta aivan eri malliin kuin kuplan ilmajäähdytteisestä allun keksinnöstä.
Mutta autoista kestävin moottori oli -70 luvulla Datsunissa vasta -80 luvulla Toyota saavutti kestävyydessä sen.
Silloinkin haukuttiin Japanilaisia vaikka Eurooppaliset oli aivan surkeita keksintöjä kuten esim. Fordit ja Opelit eihän niitä tekniikoita voinut Japanilaisiin verrata samana päivänäkään...eihän niissä öljyt edes pysynyt sisällä. - Anonyymi
AutoEino kirjoitti:
Noista aloittajan kuluistapa nuo ylläpitokulut aina muodostuvat.
Tosiasia !
Kun Hybridillä ajetaan 200.000 km niiin kukaan autoliike ei halua sellaista ottaa mistään hinnasta ellei se ole TOYOTA !
Tämä on totuus vaikka olisi kyseessä Vw liike !
Sitten toinen homma ! Oli bensa tai Diesel
Jos auton kittarissa on ylli 300.000 km niin ei kukaan autoliike halua sitä riviinsä ellei se ole TOYOTA
Esim. sen verran ajettu Land Cruiser on niin kysyttyä kamaa että niistä maksetaan enemmän kuin uusista pikku autoista.
- hybridit.hiiteen
Tallissa seisovalla alle 2000 euron pappa-Tojolla on kaikkein pienimmät kulut. Ei kaskoa, vain perusvakuutus, ajoneuvovero ja katsastusmaksu.
- Pappatojo_on_pop
Moni pärjää hyvin tuollaisella pappatojolla. Vähän ajoa ja nekin taajamissa. Äärimmäisen taloudellinen eikä auton arvo juuri alene. Pienet ylläpitokulut ja äärimmäinen tekninen luotettavuus. Ei suunnittelu- ja valmistusvirheitä ekä ylimääräisiä korjauskuluja. Tästä kaikesta muodostuu se mielenrauha jota Toyotan omistajat huokuvat.
- hybridit.hiiteen
Pappatojo_on_pop kirjoitti:
Moni pärjää hyvin tuollaisella pappatojolla. Vähän ajoa ja nekin taajamissa. Äärimmäisen taloudellinen eikä auton arvo juuri alene. Pienet ylläpitokulut ja äärimmäinen tekninen luotettavuus. Ei suunnittelu- ja valmistusvirheitä ekä ylimääräisiä korjauskuluja. Tästä kaikesta muodostuu se mielenrauha jota Toyotan omistajat huokuvat.
Eipä nuo ajo-ominaisuudet ja mukavuus noissa uusissa ole paljon parantuneet paremminkin huonontuneet, kun niitä lättärenkaita on laitettu alle jyrisemään ja urissa vetelemään.
- Jdjdjdjdk
Jos lukea osaat niin edellinen kommentoi vain ettei pakasta nykäistä Toyota eroa juurikaan pappatojosta.
- Vertailtaessa
Jdjdjdjdk kirjoitti:
Jos lukea osaat niin edellinen kommentoi vain ettei pakasta nykäistä Toyota eroa juurikaan pappatojosta.
Ehkä saman verran kuin 90-luvun Golf III nyky-Golfista.
- todistettu.fakta
"Toyotan arvonalenema on luokkaa 500-1000 euroa vähemmän. Ja jos aikoo autonsa toimivan vioitta on syytä vaihtaa ainakin öljyt vuosittain."
Kun katsoo neljä vuotta vanhoja 55-65tkm Auriksia ja TSI Golfeja niin näkee että arvonalenemassa ei ole mitään eroja. Tämäkin on taas näitä väitteitä ilman mitän todellisuuspohjaa. Näitä terot viljelevät laajasti ja joka päivä. On näköjään täysin mahdotonta pysyä totuudessa.- TSI-DSG_EI_IKINÄ
Paitsi ettei TSI-Golfia kukaan asioista tietävä uskalla edes ostaa koska tietää että ongelmat ovat Volkswageniin jo ennalta ohjelmoitu. Siinä se ero on.
- EiVaihtoarvoa
Kävin tarjoamassa omaa saksalaista paikallisessa Toyota-liikkeessä. Eivät aikoneet hyvitää mitään. Oli kuulemma niin paljon myymättömiä samoja autoja varastossa.
- Ihmiset_havahtuneet
Se oli myyjältä nätisti sanottu. Ei halunnut pahoittaa mieltäsi kertomalla totuuden. Tiettyjä Vw-konsernimerkkejä ja malleja ei osta käytettynä kukaan
- Itsensä.nolaaja
"Toyota hybridin säästö on päivittäisellä noin 50 km kaupunkiajolla ainakin 8 euroa päivässä verrattuna Golfin automaattiautoon, joten kyllä siinä euroja säästyy paljonkin. "
Näyttää olevan hybrideistä kirjoittamiseen ehdottomana vaatimukssena on täydellinen laskutaidottomuus, tietemättömyys autoista ja kyky puhua täyttä paskaa.
8 euroa on viisi iitraa bensaa. Tuollaisen eron saisi aikaan vain jos hybris ei veisi mitään ja verrokki 10 litraa sataselle.
Kuinka idiootti pitää olla että lähtee tuollaista väittämään? Hybridifani näköjään on.- laskekelija
Jos ero olisi neljäkin euroa päivässä, olisi se vuoden aikana 200 työpäivän rytmillä 800 euroa.
- Talouden.tuho
Niinpä.moniongelmaisista varoitellaan kaikkialla.
TÄHÄN TULOKSEEN ON TULTU VIIMEIN JENKEISSÄKIN
Kertakäyttö kulttuuria.korjaamojen onni.
moniongelmaisista volkswageneista varoitellaan nyt jenkeissäkin
https://tekniikanmaailma.fi/kaytettya-autoa-ostamassa-valta-erityisesti-naita-varoittaa-arvostettu-amerikkalaislehti/ - Kokomaakärsii
KOKO SUOMI KÄRSII:
VOLKSWAGENIN SEKÄ DIESEL- ETTÄ BENSIINIMOOTTORIT EIVÄT KESTÄ:
Dieselmoottorit eivät kestä:
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo-tata-kaytettya-laatuautoa-taysi-pommi-3421283
Eivätkä pienet turbot:
Auto Bild Suomi: Moottorivikojen määrä kasvanut, uusilla pienillä turbokoneilla mahdollisesti osuutta asiaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001254460.html
VW lopettaa risojen pikkuturbojen valmistuksen. Tämä koskee sekä diesel- että bensamottoreita. Todellinen syy on se, että pienet Volkswagenin pikkuturbot eivät kestä ja aiheuttavat valtavat takuukorjauskustannukset:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001931076.html
Asia tietysti pitää selittää kauniimmin. Esim. vedoten päästöihin.
KORI EI KESTÄ VAAN LAHOAA NOPEASTI:
"Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"
http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482
Ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:
"Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."
http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma - Laskekaasoikein
"Jos ero olisi neljäkin euroa päivässä, olisi se vuoden aikana 200 työpäivän rytmillä 800 euroa."
Ei ole sullekaan laskutaitoa paljoa siunaantunut. Neljä euroa on melkein kolme litraa bensaa.
50 km matkalla ero selkeästi alle litraan eli ero per päivä lasketaan centeissä. - Oksentelun.loppu
30
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/yksi-automerkki-on-vuodesta-toiseen-vahavikaisin-katsastuksessa/68TYsqFA?ref=iltalehti:6417
Muhahahahahshshshshshssssss.skoda hylätään aina.Muhahahahahahshshshshshshshss.
Taas toyota teki skoda hönölle temput.
Muhahahahahshshshshshssssss
Upeita lukemia ja tänä vuonna ne tulevat vieläkin kauniimmiksi.
https://ls24.fi/autorauma/toyota-nousi-vuoden-2017-markkinajohtajaksi-hybridimenestyksella - Järjen.ääni
"Ota Pentti huomioon että Spritmonitor kertoo saksalaisten ajotavoista ja siellä suuri osa kilometreistä ajetaan moottoritiellä, usein yli 150 km/h. Siinä auton kuin auton kulutus nousee eikä ole verrattavissa suomalaiseen maantiekulutuksee"
Tässä taas malliesimerkki hybridihöynäytetyn tietämättömyydestä ja ymmärtämättömyydestä. Et ole Saksassa paljoa ajellut?
Saksassa on pikkaisen isompia kaupunkeja kuin täällä peräpohjolassa ja moottoritiet aika usein hyvin ruuhkaisia. Voin vakuuttaa että Auriksen tyyppisillä laiskoilla kipoilla ei ajeta moottoritiellä 150 lasissa vaan pääasiassa nimenomaan kaupunkipyöritystä. Ja sitä Saksassa riittää.
Jos saksalainen ajaa pääasiassa moottoritietä ja 150 lasissa, hän ei koskisi aurikseen edes pitkällä tikulla. - Turhaa.riehumista
"Mistä sinä Pentti olet saanut päähäsi tuollaista paskaa. Terve ei edes yrittäisi noin törkeitä valheita koska ymmärtää jo etukäteen missä voi jutuissaan vähän liioitella. Sinun väitteesi ovat juuri sellaisia joita amiksen pojat toisilleen väittävät."
Itse olet täysin ulapalla etkä tiedä autoista mitään. Tojon Hybridien kanssa lähimmät TSI-DSG verrokit käyttävät aina kuivakytkintä. Ei niissä ole kallista öljynvaihtoa. Nolasit taas itsesi kun esittelit tietämättömyyttäsi.- KallisHuolto
Lue tuosta DSG-vaihteiston öljynvaihdosta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18031.0
Kovahinta:
https://www.aallonauto.com/autohuolto/automaattivaihteiston-100-oeljynvaihto - Vajakille.tiedoksi
Koeta nyt vajakki ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin.
1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä. - Vw-Ei_ikinä_enää
Vajakille.tiedoksi kirjoitti:
Koeta nyt vajakki ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin.
1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä.DSG-kuivakytkinhän vaihdetaankin 30-60 tkm välein uuteen, auton käytön mukaan.
- Tietämättömän.höpinää
"Vähäpäästöisen auton alennettuun parkkimaksuun ei pääse enää kuin hybridit, dieseleitä ei hyväksytä lainkaan ja niillä ajaminen tullaan kieltämään muutenkin Kehä III:en sisäpuolella lähivuosina."
Ja lisää oman tietämättömyyden esittelyä.
Esim Golilla on valittavana jopa kolme erilaista käyttövoimaa jotka kaikki mahtuvat rajojen alle. GTE, eGolf ja TGI.
Diseleillä ei Suomessa ole näköpiirissä minkäänlaisia kieltoja missään. Ei edes lisämaksuja. Saksan alennusmyynnit päinvastoin lisäävät niiden kilpailukykyä ja suosiota lähivuosina. - HALUTUIN.LAADUKKAIN
LAADULLE ON TEKIJÄNSÄ.
TOYOTA LAATUA HALUTAAN.
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201803272200839797_oa.shtml
MUTTA MYÖS LAADUTTOMUUDELLE ON TEKIJÄNSÄ.
MONIONGELMAISET ÖLJYNPOLTTIMOT OVAT ALEMYYNNISSÄ KALLEIDEN JATKUVIEN VIKOJENSA VUOKSI KAIKKIALLA
Kertakäyttö kulttuuria.korjaamojen onni.
moniongelmaisista volkswageneista varoitellaan nyt jenkeissäkin
https://tekniikanmaailma.fi/kaytettya-autoa-ostamassa-valta-erityisesti-naita-varoittaa-arvostettu-amerikkalaislehti/- Teron.ympyrät
"Japanilaismerkki on Suomen halutuin vaihtoauto. Tori.fi:n kyselyssä 15 prosenttia suosi Toyotaa."
No just joo. Siinä on taas lähde ja kyselyn kohderyhmä kohdillaan.
Pelkkää persaukista tonnin pommin myyjää ja ostajaa. Autoja joita ei voi muualla edes tarjota. - ladies.first
Sä tiedät kuka mä olen ja missä mä asun. Mikset tule hiljentämään niinkuin olet pitkään kertonut tekeväsi. Ja korostanut vielä että teilläpäin mies tekee mitä mies sanoo.
Et nähtävästi olekaan mies. Mutta ei se mitään, naisetkin ovat tervetulleita autopalstalle.
- KalleimmatHuollot
DSG-vaihteiston öljynvaihti on tehtävä 60.000 km:n välein ja maksaa alkaen 400 euroa kerta:
https://www.ta-rengas.fi/dsg-automaattivaihteiston-oljynvaihto-pesu-vw-audi/
https://www.aallonauto.com/autohuolto/automaattivaihteiston-100-oeljynvaihto- Tahvolle.tiedoksi
Koeta nyt tahvo ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin. 1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä.
- valiin-oikeaa-tietoa
DSG:n öljynvaihto tarvitaan vain 6- ja 7-vaihteisissa MÄRKÄKYTKIMILLÄ varustetuissa vaiihteistoissa. Niitä käytetään moottorien kanssa joissa on vääntömomentti yli 320Nm. Alle 2 litraisten konsernimoottoreiden kanssa niitä ei käytetä, vaan viissä on 7-vaihteinen KUIVAKYTKIMILLÄ varustettu DSG. Sen huolto-ohjelmaan ei kuulu öljynvaihtoa.
Sitäpaitsi esim. Autojerry ilmoittaa DSG öljynvaihtojen keskihinnaksi vain 224€. https://autojerry.fi/hinnat/dsg-oljynvaihto-hinta/
Tässä keskustelussa DSG:n öljynvaihdon kalleudesta kirjoittelu on vain tahallista harhaanjohtamisen yritystä, koska puheena olevien Toyotan hybridien parhaat verrokit ovat 1,0-1,2-litraisia DSG-vaihteisia, joissa ei ole koskaan märkäkytkimiä! - ÄläVäännä
Tahvolle.tiedoksi kirjoitti:
Koeta nyt tahvo ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin. 1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä.
Lähes kaikssa moottoreissa. kallista touhua, alkaen 400 euroa.
Esim. kaikille näille pitää tehdä:
Touran, Caddy, Passat, Octavia, Audi TT, Audi A3, Golf, SuperB yms.
Seat Leon 2.0 TDI 2015
Skoda Octavia 2.0 tdi
Skoda Octavia 2.0 TDI
Skoda Superb 2.0 TDI
Volkswagen Golf 1.4 TSI
Volkswagen Golf 1.4 TSI
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Volkswagen Golf 2.0 tdi
Volkswagen Golf 2.0 TDI
Volkswagen Jetta 2.0 TDI
Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:
http://www.rvs.fi/diagnostic/page82.html - sinnikäs_hämääjä_olet
ÄläVäännä kirjoitti:
Lähes kaikssa moottoreissa. kallista touhua, alkaen 400 euroa.
Esim. kaikille näille pitää tehdä:
Touran, Caddy, Passat, Octavia, Audi TT, Audi A3, Golf, SuperB yms.
Seat Leon 2.0 TDI 2015
Skoda Octavia 2.0 tdi
Skoda Octavia 2.0 TDI
Skoda Superb 2.0 TDI
Volkswagen Golf 1.4 TSI
Volkswagen Golf 1.4 TSI
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Volkswagen Golf 2.0 tdi
Volkswagen Golf 2.0 TDI
Volkswagen Jetta 2.0 TDI
Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:
http://www.rvs.fi/diagnostic/page82.html"Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:"
Voimme lukea joo! Kaikki linkkisi listan automaatit ovat jotain muuta kuin DSG-vaihteistoja. DSG tuli markkinoille vasta 2003. Kaikki listasi autot ovat vanhempaa kalustoa joissa ei ole kaksoiskytkinvaihteistoa.
- megaLOL
"TOYOTA LAATUA HALUTAAN.
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201803272200839797_oa.shtml"
No nyt on löytynyt vielä parempi kyselytutkimus "voitto" kuin eläkeläisten äänestys Valituissa Paloissa.
Artikkelissa kerrotaan kuinka Tori.fi-palvelun käyttäjät ovat löytäneet Toyotan omakseen. :-)
Siellä vanhoja paskoja tyrkyttävät jobbarit ovat käyneet fanittamassa Tojoa että saisivat ruostelintallen näkyvyyttä.
Ehottomasti klassinen "vertailuvoitto" Toyotalle. - KaalliitHuoltokulut
Trolli yritti antaa kuvan, että vain yhdessä 1.0 mottorin autossa DSG-öljy pitää vaihtaa. Lähes kaikssa moottoreissa. Kallista touhua, alkaen 400 euroa.
Esim. kaikille näille pitää tehdä:
Touran, Caddy, Passat, Octavia, Audi TT, Audi A3, Golf, SuperB yms.
Seat Leon 2.0 TDI 2015
Skoda Octavia 2.0 tdi
Skoda Octavia 2.0 TDI
Skoda Superb 2.0 TDI
Volkswagen Golf 1.4 TSI
Volkswagen Golf 1.4 TSI
Volkswagen Golf 1.9 TDI
Volkswagen Golf 2.0 tdi
Volkswagen Golf 2.0 TDI
Volkswagen Jetta 2.0 TDI
Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:
http://www.rvs.fi/diagnostic/page82.html - tyhmällä.tylsää
"Trolli yritti antaa kuvan, että vain yhdessä 1.0 mottorin autossa DSG-öljy pitää vaihtaa. Lähes kaikssa moottoreissa. Kallista touhua, alkaen 400 euroa."
Siinäpä taas tahallaan väärinymmärtämisen ja päivän-yöksi-väittämisen juhlaa. Sulla taitaa olla oikeasti tylsää ja hyvin rajalliset älylahjat kun et saa aikaiseksi mitään oikeaa asiaa. Pakko jotain vängätä että saisi ajan kulumaan, mutta mitään oikeaa argumenttia ei tyhmästä päästä irtoa.
Kaikilla muilla ei ole mitään vaikeaa ymmärtää mihin DSG:hen öljyt vaihdetaan ja mihin ei. Sinä pidät vänkäämällä keskustelua yllä kun mania painaa päälle mutta mieli on tyhjä.
Tai sitten et vaan oikeasti ymmärrä autoista hevon persettä. Ei kukaan noin pihalla voi olle, joten ilmiselvää vedätysyritystä.- paksukalloisellakin
...syttyi lopulta lamppu päässä
"Kaikissa vaihteistoissa missä öljyä on, se kannattaa vaihtaa. "
Ja höpöhöpö taas. Vain harvassa laatikossa on edes öljynpoistoproppua. Olet taas vaan niin pihalla ja sinua vituttaa kun jäit kiinni tietämättömyydestä housut kintuissa.
Nyt olet jo sen verran ymmärtänyt että olet muuttanut väitteesi muotoon "kannattaa vaihtaa" eli sen verran on lamppu syttynyt omasta mokasta että olet ymmärtänyt että huolto-ohjelmaan tuo ei kuulu.
Voi hölmöläisparkaa.
- R.Kivi
Hybridi on monimutkainen rakenne ja tarvitsee huoltoa vuosittain - ajoi tai ei. Nesteet vaihdettava kuten bensiiniautossa, suodattimet jne.. Sähköpuolen ohjelmapäivitykset... Ei ole teeseitse-tyypin auto.
- DIY.vain.vanhoille
On totta että tuollainen hybridi joka kulkee kokonaan bensan voimin on täysi turhake. Samoin sen korkea huollon tarve, joka on pakko tehdä merkkihuollossa, on rasite.
Kuitenkin, mikään viimeiseen reiluun vuosikymmeneen valmistettu auto ei ole teeseitse-tyypille. Toki niille voi tehdä huollot itse, mutta hoitaakseen homman kunnolla tarvitsisi ostaa elektroniikkaa ja muuta tilpehööriä joka vie taloudellisen pohjan koko hommalta.
Harrasteena aivan ok, mutta taloudellisesti ajateltuna kymmenen ekan käyttövuoden aikana dead-end. Virhevastuut, akkutakuut yms raukeavat saman tien, Siinä samalla putoaa myös jälleenmyyntiarvo.
Kymmenen vuoden jälkeen tietysti aivan sama, Silloin auton arvo ei ole enää kummoinen. - ei.kyläseppä
Pari juttua. Kuten sanoin, 10 vuotiaiden autojen kanssa aivan sama, niiden arvo on joka tapauksessa siellä auringonlaskun puolella.
Takuun ja virhevastuun raukeaminen huoltoleimojen puuttumisen takia on päivänselvä juttu. Ne on printattu hyvin selkeästi takuuehtoihin eivätkä ole mielipidekysymyksiä. Minun tai sinun sanomiset ei tässä paina mitään. Mutta kuten sanottu, tuon ikäluokan autossa ei ole enää tälläkään suurta merkitystä. Puhuin paljon tuoreemmasta kalustosta, siellä asialla on aivan eri merkitys.
Mekaanisten korjausten kanssa pärjää kyllä kylsepän vehkeillä, mutta sähkö- ja tietotekniikka-puoli vaatii sellaista kalustoa että eipä kannata yksityisen alkaa hankkimaan. Ohjelmistopäivitykset, vikakoodien ja huoltopyyntöjen nollaukset eivät onnistu jeesusteipillä ja rautalangalla.
Kyllä auton saa pysymään liikkeellä vähän alkeellisimmillakin metodeilla, mutta sanoinkin että jos haluaa hoitaa homman kunnolla. Meillä jokaisella on eri standardit ja vaatimustaso.
- Kaikki.kustannukset
"Minulle on tarjottu autosta enemmän kuin siitä itse maksoin viitisen vuotta sitten Saksassa."
Tuo Saksassa maksettu hinta ei liene se oikea vertailukohde jos haluaa olla itselleen rehellinen. Olen ymmärtänyt että Suomen valtio otta aina pari roposta välistä näistä uitoista ennenkuin ne ovat Suomen kilvissä. - vanhempiprius
On kyllä totta siihen asti kun alkavat hybriditekniikan korjaukset. Silloin Toyota ottaa omansa takaisin. Terv. vanhempi Prius
- Hybridionkestävin
Hybriditekniikan korjaukset eivät ala koskaan. Ei ole näkynyt korjaamoilla hybridejä vaikka ovat olleet markkinoilla 20 vuotta. Näin korjaamoyrittäjänä pelottaakin noiden hybridien kestävyys, joka on nostanut Toyotat katsastustilastojen kärkeen. Menestys katsastustilastoissa johtuu nimenomaan hybridien kestävyydestä.
- ei.ole.kuntotarkastus
Katsastus ei ole kuntotarkastus. Akuston tai hybridijärjestelmän viat eivät aiheuta hylkäystä katsastuksessa. Ison kaskun omistajalle kylläkin.
- KaikkeinPienimmät
Toyotan hybridien ylläpitokulut ovat kaikkein pienimmät kuten aloittaja toteaa.
- Hybridi
Toyotan hybridi on kaikissa tapauksissa edullisin hanlkinta.
- Anonyymi
Toyotan ylläpitokulut ovat kaikkein pienimmät ja kaikkein halvimmat huolto ja korjauskulut. Tässä 10 vuoden ajanjakso:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html- Anonyymi
Tuo "tutkimus" on ammuttu virheellisenä alas jo vuosia sitten, koska sen laskelmat oli tehty olettaen, että kaikissa autoissa on sama Toyotan mukainen lyhyt huoltoväli. Näinhän ei oikeassa elämässä ole, vaan eurooppalaisten autojen huoltoväli on jopa 100% pitempi.
Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä Auris hybridin huoltokulut olivat 40% korkeammat kuin Golf 1,4 TSI :n.
- Anonyymi
Vaihdoin 2 l bensaturbon Toyotan 1.8 hybridiin ja säästän nyt 2600 EUR vuodessa
- Anonyymi
En ottanut dieseliä pienhiukkaspäästöjen vuoksi.
- Anonyymi
Ja mistähän tuo säästö tulee?
Yksi asia on ainakin varma; että olet säästänyt suorituskyvyn suhteen rajusti. 2.0 turbossa on tuplasti voimaa tohjon nuhapumppuun verrattuna. - Anonyymi
Nyt ymmärrän, miksi kaikki Yaris ja Auris Hybrid kuskit kulkevat kalliissa mittatilauspuvuissa, tukka aina juuri leikattuna, hampaat valkaistuna, sormet täynnä kulta- ja timanttisormuksia. Valtavat rahamäärät ovat autovalinnan ansiota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ymmärrän, miksi kaikki Yaris ja Auris Hybrid kuskit kulkevat kalliissa mittatilauspuvuissa, tukka aina juuri leikattuna, hampaat valkaistuna, sormet täynnä kulta- ja timanttisormuksia. Valtavat rahamäärät ovat autovalinnan ansiota
Tuulipuku, ostettu Sadamarketista.
- Anonyymi
Mistä säästät?? Paljonko tuo "säästäminen" aiheutti kustannuksia?? Eikö olekin kurjaa tuhnutella ja olla tulppana liikenteess? Kuulut vihattuun tulppaanien ryhmään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mistähän tuo säästö tulee?
Yksi asia on ainakin varma; että olet säästänyt suorituskyvyn suhteen rajusti. 2.0 turbossa on tuplasti voimaa tohjon nuhapumppuun verrattuna.Nykyään suorituskyky = pienet päästöt. Pieniin päästöihin päästään mm. pienellä kulutuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä säästät?? Paljonko tuo "säästäminen" aiheutti kustannuksia?? Eikö olekin kurjaa tuhnutella ja olla tulppana liikenteess? Kuulut vihattuun tulppaanien ryhmään.
En ole tulppana liikenteessä vaan näytän hyvää esimerkkiä kanssa-autoilijoille. Pyrimme yhdessä pienentämään päästöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tulppana liikenteessä vaan näytän hyvää esimerkkiä kanssa-autoilijoille. Pyrimme yhdessä pienentämään päästöjä.
Vastauksena saat keskisormia.
- Anonyymi
Aloitus kertoo totuuden.
- Anonyymi
Toyota on todella edullinen ylläpitää. Ylläpitokulut muissa autoissa ovat todella paljon korkeammat kuten tutkimukset osoittavat.
- Anonyymi
Vaikuttaa aika vajavaiselta tuo Volkswagen/Skoda -puolustaja.
- Anonyymi
Monet ajot ajelee jos ajatellaan että hybridin verot on vaikka 100eur ja uudehkon pienen dieselin 570-600eur
Reilulla 500eur tankkaa montaa kertaa sillä 20 kympillä ja bensapihillä ajelee tuollaisella paljon ja ostaa useit ale konjakkeja kaupasta
Tankkiahan ei täynnä kannattaisi pitää koska ylimääräinen paino ottaa omansa varsinkin pätkäajossa- Anonyymi
Moni ei osaa jatella noita hurjia dieselien vuosimaksuja. Maksuja jotka menee, vaikka auto seisoo pysäköitynä.
- Anonyymi
Dieselmiehet eivät osaa edes ajatella, että kun vuosi vaihtuu toiseksi niin heillä on pstilaatikossaheti jo vähintään 600 euron lasku.
- Anonyymi
Tuo jarrulevyjen ja -palojen vaihto aiheuttaa muille automerkeille kuin Toyotille aika kovat kustannukset.
- Anonyymi
Noiden vaihtaminen töineen on aika kallis juttu. Toyotalla senkin tarvitsee tehdä vasta 240.000 km välein.
- Anonyymi
Toyota on luokkansa kallein ylläpitää. Siinä on kallis huolto-ohjelma ja vikoja on alkanut olla aina vaan lisää mitä uudemmista autoista on kyse.
- Anonyymi
Minulla on 225hv plugarissa ajoneuvo- ja käyttövoimavero vain 164€ vuodessa. Kulutus on ollut keskimäärin 4,3L/100km, eikä normaalihuoltojen välillä ole tarvinnut siellä käydä. On hiljainen, tehokas ja mukava ajettava. Mutta se onkin BMW.
- Anonyymi
225hv tehokas? hahhahhahhaa, keskinkertaisessa perheautossa on tänäpäivänä jo noin 300hp,kuten tojon rav4 plugarissa.
- Anonyymi
Mulla 223 hp "itselataavan" takavedon kulut 2024:
Ajoneuvovero: 121,91
Huollot merkkiliikkeessä (Toyota): 208,44
Liikennevakuutus: 190,93
Laaja kasko: 257,30
Ja kulutus ollut keskimäärin 5,3 l/100km
Kallista, mutta se onkin Lexus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla 223 hp "itselataavan" takavedon kulut 2024:
Ajoneuvovero: 121,91
Huollot merkkiliikkeessä (Toyota): 208,44
Liikennevakuutus: 190,93
Laaja kasko: 257,30
Ja kulutus ollut keskimäärin 5,3 l/100km
Kallista, mutta se onkin Lexus.Ompa pienet vakuutusmaksut,mikä vakuutusyhtiö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompa pienet vakuutusmaksut,mikä vakuutusyhtiö?
Lähi-Tapiola, täydet bonukset ja keskittämisetu, Keski-Suomessa. Vakuutusmaksusta kyllä tulee lisäksi S-bonusta, että todellinen kustannus ei ole ihan noin suuri.
- Anonyymi
Pienet ovat.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3401401Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941365- 1681271
- 681061
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31929Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59910Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27862Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46839