Toyotan hybridissä on todella pienet ylläpitokulut

EdullistaAutonPitoa

1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.

2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.

"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.

http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa

5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

89

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sevenisti

      Entäs EGR-hässäkän puhdistaminen, onko sekin halpaa?

      • Toyota_toimii

        EGR-hässäkkä ei ole aiheuttanut mitään ongelmia 185 tkm matkalla. Jarrut ym kulutusosatkin vielä alkuperäisiä. Tätä on monen ehkä vaikea ymmärtää mutta osia ei ole tarvinnut juuri vaihtaa.


      • Sevenisti

        No tiedät mitä on tehtävä kun helikopterivalo mittaristossa syttyy. 700 ekua marmoritiski haluaa veloittaa. Venttiili ja lämmönvaihdin uusiksi gen 3 -mallissa.


    • vain.laskutaidottomille

      Tojon hybridit ovat niin kalliita vastaaviin bensaturboihin verrattuna ettei hinnan erotusta saa koskaan takaisin bensalaskussa. Esim Auriksen ja 1.0 TSI golfin kulutusero on luokkaa puoli litraa sataselle. Priusia paremman bensa-auon saa monelta merkiltä 5.000 euroa halvemmalla.
      Varsinkin kun tojojen huoltoon menee selkeästi enemmän rahaa kuin eurooppalaisten

      • Kalleinhuolto

        Vw:n huotokulussa pitää muistaa se DSG-vaihteiston öljynvaihtokulu 395 euroa.


      • Äläpä_valehtele
        Kalleinhuolto kirjoitti:

        Vw:n huotokulussa pitää muistaa se DSG-vaihteiston öljynvaihtokulu 395 euroa.

        Toyotan hybrideihin (Auris, Prius) vertailukelpoisten moottorien yhteydessä käytettävien turbomoottoreiden kanssa DSG-vaihteiston öljynvaihtoa ei ole.


    • ensimmäinen_kirjoitus

      Aloituksessa vetäisty mutkat aikalailla suoriksi.

      1. Jos laskee tuon ihan suoraan tuon 600€/vuosi niin olen sen valmis maksamaan kyllä dieselin tasaisesta väännöstä ja voimasta (talon toiseen autoon joka diesel niin tulee 60tkm/vuosi).

      2. Tuollaisessa pienellä otannalla varmaan pitää asia paikkansa. Mitähän se Toyota kuluttaa tosiasiassa täydellä kuormalla maantiellä esim. kesällä täydellä kuormalla keskinopeuden olessa noin 90km/h?
      Jokainen ymmärtää varmaankin ettei se tehokaan ihan taivaasta tipahda? Jostain pirun kumman syystä kun painaa sen oikean polkimen pohjaan niin kierre käy tankissa juuri sen mukaan miten paljon tehoa pellin alla tarvitaan.

      3. Huom!! He kuvailevat. Itsellä ainakin aika ronskilla ajotyylillä ESP kuluttaa paloja aikalailla. Palt kuitenkin vaikka jäähdytetyt ovat niin halpoja artikkeleita ja kuluvia osia. Ja loppupeleissä huoltokustannukset laskettu testeissäkin aika persiilleen. Yleensä huolto-ohjelmiin ei kuulu automaatin huuhtelut ja öljynvaihdot, Noita arvoja olisi jokaisen ihan oikeasti katsella kriittisesti. Vaikka oli pari vagenia tuossa niin öljyt vaihdettiin 20tkm välein.

      4. Ei kaikki asu isolla kirkolla.

      5. No eipä Toyotalla paljoa enää pelkkiä polttomottoreita olekkaan. Tilastoakin pitää hiukan kriittisesti katsella. Toyotaa myydään paljon uutena joten sitä liikkuu paljon käytettynäkin.

      P.S. Hävettää omistaa Toyota kun tätä palstaa seuraa.

      • 4569855

        Mitähän tekemistä tuolla kirjoituksella oli aloituksen kanssa? Kertoo paljon palstan tasosta.


      • Meluisa.itäpulkka.skeida

        Miksi hönö sitten roikut täällä.


      • Anonyymi

        Trumppi valittaa kun Eurooppa ei osta niiden autoja !

        Eihän ne osta itsekkkään ! Miksei tuppi kysy sitä donaltilta että miksette tee parempia autoja ? kun eihän ne romuja itsekkään osta.
        Noita isoja pikapeja Suomeen ei voi ostaa kuin Kuormaautoina muuten menee 200% tullit ja toinen syy on järjetön kulutus...
        (TRUMPIN OLISI HYVÄ TIETÄÄ SUOMEN TULLLI KÄYTÄNNÖSTÄ ,NÄIN SUOMEN AUTOVERO POISTUISI HETKESSÄ)


        Jos Usa:n eniten myydyimpien autojen listalta otetaan pois täällä kuormaautoiksi luokiteltavat isot Pick upit 3 kpl For,Chevrolet ja Dodge (Tässä järjestyksessä)
        Niin seuraavaksi tulee henkilöautot jota on Usa:n eniten myytyjä

        4.TOYOTA RAV 4
        5. HONDA CRV
        6.TOYOTA CAMRY

        Siis tässä on Usa:, eniten myydyimmät henkilöautot , ja kun muistetaan että Toyota on ylivoimaisesti maailman eniten myyty auto niin kannataa miettiä että mistähän on oikein kyse.
        Kysyin Taksi mieheltä että miski kaikki Taksit ainakin 90 % on töyotia...Espanjassa jossa ei toyota kovin yleinen auto ole kun on kalliimpi reilusti kuin eurooppalaiset...
        Taksi mies taputteli koelautaaa Toyota is best ,no proplem ! sanoi että 8 kk vanha auto ja 150 tkm mitttarissa jo, ei muuut autot kestä sellaista ajoa vuosia...
        Ne ajaa siellä turistipaikoissa 200.000 tkm vuodessa ei ne voi romuilla ajaa...
        Sehän on kuin omaa pääätä seinään hakkaisi ,ei ne tyhmiä ole.

        ps. Mienasin ostaa Usa:sta Fordin osakkeita kun se on ainoa osake jonka hinta näyttää jjärkevälle.Mutta sitten tuli samaan aikaan uuden Ford Caprin mainos hyi hirveä mikä auto....jäi osakkeetkin ostamattta ja olikohan siihenkin ostkettu Vw :nia ??? siis lopullisesti pilattu. Vw ja ford:han on samaa autoa nykyään esim. Uusi kaikkien aikojen paras Transporter (Vw mainosten mukaan) on 100 % ford Transit.

        Toyotan paku on taas pösö/ citroen jossa on kyllä kestävin Diesel mooottori jota tällä hetkellä myydään Suomessa (tai ehkä Izusun lava autossa ja toyota hiluzxissa on vielä kestävämpi mutta jos pakuista ja henkilö autoista puhutaan....
        Oikeaa Toyota Hiaceakin tehdään maailmalla ja myydään miljoonia mutta Suomeen sitä ei tuoda ...Harmi !


    • euroja.vai.tuhansia

      Aloittaja ei ole ilmeisesti koskaan omistanut uutta autoa ja maksanut kaikkia sen kuluja,kun noista lillukanvarsista tekee jo suuria asioita.

      • AutoEino

        Noista aloittajan kuluistapa nuo ylläpitokulut aina muodostuvat.


      • vääristellystilaskettu
        AutoEino kirjoitti:

        Noista aloittajan kuluistapa nuo ylläpitokulut aina muodostuvat.

        Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.

        Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
        Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        TSI Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€
        Hybridi Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
        Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin.


      • Arvon.alenema
        vääristellystilaskettu kirjoitti:

        Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.

        Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
        Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        TSI Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€
        Hybridi Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
        Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin.

        Vähäpäästöisen auton alennettuun parkkimaksuun ei pääse enää kuin hybridit, dieseleitä ei hyväksytä lainkaan ja niillä ajaminen tullaan kieltämään muutenkin Kehä III:en sisäpuolella lähivuosina.
        TM:n testin ajaminen kestää tavalliselta autoilijalta 3,5-4 vuotta, jona aikana muun kuin Toyota hybridin arvo laskee 2000-5000 euroa vuodessa, joten huoltokuluilla ei ole minkäälaista merkitystä. Toyotan arvonalenema on luokkaa 500-1000 euroa vähemmän. Ja jos aikoo autonsa toimivan vioitta on syytä vaihtaa ainakin öljyt vuosittain.


      • EI.OKSENNELLA

        VOI VOI..TÄMÄKÖ SE PIENTÄ TROLLI HÖNÖÖ HARMITTAA.

        TOYOTAN YLIVOIMAA

        https://m.kauppalehti.fi/uutiset/yksi-automerkki-on-vuodesta-toiseen-vahavikaisin-katsastuksessa/68TYsqFA?ref=iltalehti:6417

        Muhahahahahshshshshshssssss.skoda hylätään aina.Muhahahahahahshshshshshshshss.

        Taas toyota teki skoda hönölle temput.

        Muhahahahahshshshshshssssss

        Markkinajohtajaksi hybrideillä – Toyota teki Suomessa tempun johon muut vasta pyrkivät.
        Suomen markkinajohtajan ensirekisteröinneistä jo puolet ovat hybridejä.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/markkinajohtajaksi-hybrideilla--toyota-teki-suomessa-tempun-johon-muut-vasta-pyrkivat/YEYftYFb?ref=iltalehti:20a4

        Upeita lukemia ja tänä vuonna ne tulevat vieläkin kauniimmiksi.

        https://ls24.fi/autorauma/toyota-nousi-vuoden-2017-markkinajohtajaksi-hybridimenestyksella

        NÄIN SE MENEE...EIKÄ TARTTE SELITELLÄ SKEIDAA.


      • laskutaitoinen

        Jos ajaa autolla 60.000 km neljässä vuodessa niin Auris hybridikuski säästää bensakuluissa noin 6-8 euroa kuukaudessa TSI 1.0 Golfiin verrattuna. Kulutuksen erotus laskettu Spritmonitorin oikean elämän kymmenien tuhansien kilometrin mukaan.
        Ei riitä kattamaan korkeampia huoltokustannuksia ja vakuutusmaksuja.
        Varsinkin kun huollot on tehdä kalliissa toyon merkkihuollossa, muuten akkutakuu raukeaa.


      • Trollille_tiedoksi
        vääristellystilaskettu kirjoitti:

        Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.

        Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
        Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        TSI Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€
        Hybridi Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
        Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin.

        Volkkarin kaasuauto on todellakin "pieksänyt" monen tankkaajan, jopa hengiltä räjähdettyään.


      • itselataava.itsesyttyvä
        Trollille_tiedoksi kirjoitti:

        Volkkarin kaasuauto on todellakin "pieksänyt" monen tankkaajan, jopa hengiltä räjähdettyään.

        Enemmän on näitä itsestään tuleensyttyneitä tojon hybridejä. Pahempi ongelma nuo ovat.


      • Tero.ei.päästele
        laskutaitoinen kirjoitti:

        Jos ajaa autolla 60.000 km neljässä vuodessa niin Auris hybridikuski säästää bensakuluissa noin 6-8 euroa kuukaudessa TSI 1.0 Golfiin verrattuna. Kulutuksen erotus laskettu Spritmonitorin oikean elämän kymmenien tuhansien kilometrin mukaan.
        Ei riitä kattamaan korkeampia huoltokustannuksia ja vakuutusmaksuja.
        Varsinkin kun huollot on tehdä kalliissa toyon merkkihuollossa, muuten akkutakuu raukeaa.

        Toyota hybridin säästö on päivittäisellä noin 50 km kaupunkiajolla ainakin 8 euroa päivässä verrattuna Golfin automaattiautoon, joten kyllä siinä euroja säästyy paljonkin. Ja mikä tärkeintä päästöt ovat vain murto-osa kansanvaunun tupsuttelusta!


      • Anonyymi
        vääristellystilaskettu kirjoitti:

        Onhan nuo vähän sinnepäin, mutta kuitenkin päin persettä jos katsoo vähänkin tarkemmin ja tietää asiat.

        Esim vakuutukset on unohtunut kokonaan ja huoltokuluissakin on valehdeltu räikeästi.
        Tässä oikeaa tietoa huoltokuluista.
        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        TSI Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€
        Hybridi Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Parkkimaksu-alennukset koskevat myös muita autoja kuin ybridejä ja vuotuisissa veroissa bensaturboissa ja hybrideissä ei ole oikeastaan mitään eroa.
        Sanoisin että tällä hetkellä kaasuauto pieksee tojon mukahybridit joka saralla kun katsoo kuluja ja ympäristöystävällisyyttä. Niihin saa kaikkiin täyden romutuspalkkionkin.

        Ei kannata TSI VW verrata Toyotaan jjärjetöntä amatöörien puhetta tuollainen !
        Jotka ei tiedä autoista yhtään mitään....

        TSI volkkariin maksaa jakoketjun vaihto tuhansia euroja se pitää tehdä 60.000km välein.

        Toyotalla kun ajaa 500.000 km niin jakoketjussa tai moottorissa ei ole mitään ongemia siihen mennessä.

        Eihän Volkkarin kone edes kestä 500.000 km... ! ja vaikka kestäisikin niin onko mitään järkeä ajaa niin pajon kun jakoketjun vaihtoihin pelkästään menee uuden auton hinta !!!!

        On volkkarillakin ollut joitain kestäviä moottoreita esimmäiset 1.9 TDI kesti jopa 500 tkm (muttta vertailun vuoksi toyotan saman ikäiset Dieselit kesti 1,5 Miljoonaa km )
        Sitten vielä vanhempi 2,5 TDI kesti jopa 800.000 km jos muista jako remmin aikoinaan vaihtaa ja jos ei sattunut kansi menemään,osa kesti kyllä pitkään mutta siitä tuli uudempi versio jossa ei ollut jakopään remmiä joka oli aivan susi.
        Ehkä kestävin vw bensa moottori on 1.6 laiska ja iso ruokainen tehoihin nähden sen kestää 200-300 tkm kunne ei mene enään katsastuksesta läpi päästöjen takia.
        Voi olla että teese itse mies saa sen leimattua männänrengas ja kansi remontilla mutta 99% paaleimeen niistä menee siinä tapauksessa.
        Pitää muistaa ett toyota on täysin uuden veroinen moottoriltaan noissa kilometreissä.

        t. Alan asiantuntija 40 v. kokemuksella.

        ps. jo -70 luvulla kaiksita heikoimmat maattorit oli Vw kuplassa tai no ehkä skodassa ja Wartburkissa myös muta esim. Ladassa oli paljon kestävämpi moottori ja lämpöäkin tuli lämmityslaitteesta aivan eri malliin kuin kuplan ilmajäähdytteisestä allun keksinnöstä.
        Mutta autoista kestävin moottori oli -70 luvulla Datsunissa vasta -80 luvulla Toyota saavutti kestävyydessä sen.
        Silloinkin haukuttiin Japanilaisia vaikka Eurooppaliset oli aivan surkeita keksintöjä kuten esim. Fordit ja Opelit eihän niitä tekniikoita voinut Japanilaisiin verrata samana päivänäkään...eihän niissä öljyt edes pysynyt sisällä.


      • Anonyymi
        AutoEino kirjoitti:

        Noista aloittajan kuluistapa nuo ylläpitokulut aina muodostuvat.

        Tosiasia !

        Kun Hybridillä ajetaan 200.000 km niiin kukaan autoliike ei halua sellaista ottaa mistään hinnasta ellei se ole TOYOTA !

        Tämä on totuus vaikka olisi kyseessä Vw liike !

        Sitten toinen homma ! Oli bensa tai Diesel
        Jos auton kittarissa on ylli 300.000 km niin ei kukaan autoliike halua sitä riviinsä ellei se ole TOYOTA
        Esim. sen verran ajettu Land Cruiser on niin kysyttyä kamaa että niistä maksetaan enemmän kuin uusista pikku autoista.


    • hybridit.hiiteen

      Tallissa seisovalla alle 2000 euron pappa-Tojolla on kaikkein pienimmät kulut. Ei kaskoa, vain perusvakuutus, ajoneuvovero ja katsastusmaksu.

      • Pappatojo_on_pop

        Moni pärjää hyvin tuollaisella pappatojolla. Vähän ajoa ja nekin taajamissa. Äärimmäisen taloudellinen eikä auton arvo juuri alene. Pienet ylläpitokulut ja äärimmäinen tekninen luotettavuus. Ei suunnittelu- ja valmistusvirheitä ekä ylimääräisiä korjauskuluja. Tästä kaikesta muodostuu se mielenrauha jota Toyotan omistajat huokuvat.


      • hybridit.hiiteen
        Pappatojo_on_pop kirjoitti:

        Moni pärjää hyvin tuollaisella pappatojolla. Vähän ajoa ja nekin taajamissa. Äärimmäisen taloudellinen eikä auton arvo juuri alene. Pienet ylläpitokulut ja äärimmäinen tekninen luotettavuus. Ei suunnittelu- ja valmistusvirheitä ekä ylimääräisiä korjauskuluja. Tästä kaikesta muodostuu se mielenrauha jota Toyotan omistajat huokuvat.

        Eipä nuo ajo-ominaisuudet ja mukavuus noissa uusissa ole paljon parantuneet paremminkin huonontuneet, kun niitä lättärenkaita on laitettu alle jyrisemään ja urissa vetelemään.


      • Jdjdjdjdk

        Jos lukea osaat niin edellinen kommentoi vain ettei pakasta nykäistä Toyota eroa juurikaan pappatojosta.


      • Vertailtaessa
        Jdjdjdjdk kirjoitti:

        Jos lukea osaat niin edellinen kommentoi vain ettei pakasta nykäistä Toyota eroa juurikaan pappatojosta.

        Ehkä saman verran kuin 90-luvun Golf III nyky-Golfista.


    • todistettu.fakta

      "Toyotan arvonalenema on luokkaa 500-1000 euroa vähemmän. Ja jos aikoo autonsa toimivan vioitta on syytä vaihtaa ainakin öljyt vuosittain."

      Kun katsoo neljä vuotta vanhoja 55-65tkm Auriksia ja TSI Golfeja niin näkee että arvonalenemassa ei ole mitään eroja. Tämäkin on taas näitä väitteitä ilman mitän todellisuuspohjaa. Näitä terot viljelevät laajasti ja joka päivä. On näköjään täysin mahdotonta pysyä totuudessa.

      • TSI-DSG_EI_IKINÄ

        Paitsi ettei TSI-Golfia kukaan asioista tietävä uskalla edes ostaa koska tietää että ongelmat ovat Volkswageniin jo ennalta ohjelmoitu. Siinä se ero on.


    • EiVaihtoarvoa

      Kävin tarjoamassa omaa saksalaista paikallisessa Toyota-liikkeessä. Eivät aikoneet hyvitää mitään. Oli kuulemma niin paljon myymättömiä samoja autoja varastossa.

      • Ihmiset_havahtuneet

        Se oli myyjältä nätisti sanottu. Ei halunnut pahoittaa mieltäsi kertomalla totuuden. Tiettyjä Vw-konsernimerkkejä ja malleja ei osta käytettynä kukaan


    • Itsensä.nolaaja

      "Toyota hybridin säästö on päivittäisellä noin 50 km kaupunkiajolla ainakin 8 euroa päivässä verrattuna Golfin automaattiautoon, joten kyllä siinä euroja säästyy paljonkin. "

      Näyttää olevan hybrideistä kirjoittamiseen ehdottomana vaatimukssena on täydellinen laskutaidottomuus, tietemättömyys autoista ja kyky puhua täyttä paskaa.

      8 euroa on viisi iitraa bensaa. Tuollaisen eron saisi aikaan vain jos hybris ei veisi mitään ja verrokki 10 litraa sataselle.
      Kuinka idiootti pitää olla että lähtee tuollaista väittämään? Hybridifani näköjään on.

      • laskekelija

        Jos ero olisi neljäkin euroa päivässä, olisi se vuoden aikana 200 työpäivän rytmillä 800 euroa.


    • Talouden.tuho
    • Kokomaakärsii

      KOKO SUOMI KÄRSII:

      VOLKSWAGENIN SEKÄ DIESEL- ETTÄ BENSIINIMOOTTORIT EIVÄT KESTÄ:

      Dieselmoottorit eivät kestä:

      http://www.talouselama.fi/uutiset/varo-tata-kaytettya-laatuautoa-taysi-pommi-3421283

      Eivätkä pienet turbot:

      Auto Bild Suomi: Moottorivikojen määrä kasvanut, uusilla pienillä turbokoneilla mahdollisesti osuutta asiaan.

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001254460.html

      VW lopettaa risojen pikkuturbojen valmistuksen. Tämä koskee sekä diesel- että bensamottoreita. Todellinen syy on se, että pienet Volkswagenin pikkuturbot eivät kestä ja aiheuttavat valtavat takuukorjauskustannukset:

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001931076.html

      Asia tietysti pitää selittää kauniimmin. Esim. vedoten päästöihin.

      KORI EI KESTÄ VAAN LAHOAA NOPEASTI:

      "Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"

      http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482

      Ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:

      "Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."

      http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma

    • Laskekaasoikein

      "Jos ero olisi neljäkin euroa päivässä, olisi se vuoden aikana 200 työpäivän rytmillä 800 euroa."

      Ei ole sullekaan laskutaitoa paljoa siunaantunut. Neljä euroa on melkein kolme litraa bensaa.
      50 km matkalla ero selkeästi alle litraan eli ero per päivä lasketaan centeissä.

    • Oksentelun.loppu
    • Järjen.ääni

      "Ota Pentti huomioon että Spritmonitor kertoo saksalaisten ajotavoista ja siellä suuri osa kilometreistä ajetaan moottoritiellä, usein yli 150 km/h. Siinä auton kuin auton kulutus nousee eikä ole verrattavissa suomalaiseen maantiekulutuksee"

      Tässä taas malliesimerkki hybridihöynäytetyn tietämättömyydestä ja ymmärtämättömyydestä. Et ole Saksassa paljoa ajellut?
      Saksassa on pikkaisen isompia kaupunkeja kuin täällä peräpohjolassa ja moottoritiet aika usein hyvin ruuhkaisia. Voin vakuuttaa että Auriksen tyyppisillä laiskoilla kipoilla ei ajeta moottoritiellä 150 lasissa vaan pääasiassa nimenomaan kaupunkipyöritystä. Ja sitä Saksassa riittää.
      Jos saksalainen ajaa pääasiassa moottoritietä ja 150 lasissa, hän ei koskisi aurikseen edes pitkällä tikulla.

    • Turhaa.riehumista

      "Mistä sinä Pentti olet saanut päähäsi tuollaista paskaa. Terve ei edes yrittäisi noin törkeitä valheita koska ymmärtää jo etukäteen missä voi jutuissaan vähän liioitella. Sinun väitteesi ovat juuri sellaisia joita amiksen pojat toisilleen väittävät."

      Itse olet täysin ulapalla etkä tiedä autoista mitään. Tojon Hybridien kanssa lähimmät TSI-DSG verrokit käyttävät aina kuivakytkintä. Ei niissä ole kallista öljynvaihtoa. Nolasit taas itsesi kun esittelit tietämättömyyttäsi.

      • KallisHuolto

        Lue tuosta DSG-vaihteiston öljynvaihdosta:

        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18031.0

        Kovahinta:

        https://www.aallonauto.com/autohuolto/automaattivaihteiston-100-oeljynvaihto


      • Vajakille.tiedoksi

        Koeta nyt vajakki ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin.
        1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä.


      • Vw-Ei_ikinä_enää
        Vajakille.tiedoksi kirjoitti:

        Koeta nyt vajakki ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin.
        1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä.

        DSG-kuivakytkinhän vaihdetaankin 30-60 tkm välein uuteen, auton käytön mukaan.


    • Tietämättömän.höpinää

      "Vähäpäästöisen auton alennettuun parkkimaksuun ei pääse enää kuin hybridit, dieseleitä ei hyväksytä lainkaan ja niillä ajaminen tullaan kieltämään muutenkin Kehä III:en sisäpuolella lähivuosina."
      Ja lisää oman tietämättömyyden esittelyä.
      Esim Golilla on valittavana jopa kolme erilaista käyttövoimaa jotka kaikki mahtuvat rajojen alle. GTE, eGolf ja TGI.

      Diseleillä ei Suomessa ole näköpiirissä minkäänlaisia kieltoja missään. Ei edes lisämaksuja. Saksan alennusmyynnit päinvastoin lisäävät niiden kilpailukykyä ja suosiota lähivuosina.

    • HALUTUIN.LAADUKKAIN
      • Teron.ympyrät

        "Japanilaismerkki on Suomen halutuin vaihtoauto. Tori.fi:n kyselyssä 15 prosenttia suosi Toyotaa."
        No just joo. Siinä on taas lähde ja kyselyn kohderyhmä kohdillaan.
        Pelkkää persaukista tonnin pommin myyjää ja ostajaa. Autoja joita ei voi muualla edes tarjota.


      • ladies.first

        Sä tiedät kuka mä olen ja missä mä asun. Mikset tule hiljentämään niinkuin olet pitkään kertonut tekeväsi. Ja korostanut vielä että teilläpäin mies tekee mitä mies sanoo.
        Et nähtävästi olekaan mies. Mutta ei se mitään, naisetkin ovat tervetulleita autopalstalle.


    • KalleimmatHuollot
      • Tahvolle.tiedoksi

        Koeta nyt tahvo ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin. 1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä.


      • valiin-oikeaa-tietoa

        DSG:n öljynvaihto tarvitaan vain 6- ja 7-vaihteisissa MÄRKÄKYTKIMILLÄ varustetuissa vaiihteistoissa. Niitä käytetään moottorien kanssa joissa on vääntömomentti yli 320Nm. Alle 2 litraisten konsernimoottoreiden kanssa niitä ei käytetä, vaan viissä on 7-vaihteinen KUIVAKYTKIMILLÄ varustettu DSG. Sen huolto-ohjelmaan ei kuulu öljynvaihtoa.
        Sitäpaitsi esim. Autojerry ilmoittaa DSG öljynvaihtojen keskihinnaksi vain 224€. https://autojerry.fi/hinnat/dsg-oljynvaihto-hinta/
        Tässä keskustelussa DSG:n öljynvaihdon kalleudesta kirjoittelu on vain tahallista harhaanjohtamisen yritystä, koska puheena olevien Toyotan hybridien parhaat verrokit ovat 1,0-1,2-litraisia DSG-vaihteisia, joissa ei ole koskaan märkäkytkimiä!


      • ÄläVäännä
        Tahvolle.tiedoksi kirjoitti:

        Koeta nyt tahvo ymmärtää että tuo koskee vain niitä DSG-laatikoita joissa on märkäkytkin. 1.0 TSIssä (joka on paras verrokki hybridille) on aina kuivakytkin eikä ko huoltotoimenpidettä edes voi tehdä.

        Lähes kaikssa moottoreissa. kallista touhua, alkaen 400 euroa.

        Esim. kaikille näille pitää tehdä:

        Touran, Caddy, Passat, Octavia, Audi TT, Audi A3, Golf, SuperB yms.

        Seat Leon 2.0 TDI 2015
        Skoda Octavia 2.0 tdi
        Skoda Octavia 2.0 TDI
        Skoda Superb 2.0 TDI
        Volkswagen Golf 1.4 TSI
        Volkswagen Golf 1.4 TSI
        Volkswagen Golf 1.9 TDI
        Volkswagen Golf 2.0 tdi
        Volkswagen Golf 2.0 TDI
        Volkswagen Jetta 2.0 TDI

        Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:

        http://www.rvs.fi/diagnostic/page82.html


      • sinnikäs_hämääjä_olet
        ÄläVäännä kirjoitti:

        Lähes kaikssa moottoreissa. kallista touhua, alkaen 400 euroa.

        Esim. kaikille näille pitää tehdä:

        Touran, Caddy, Passat, Octavia, Audi TT, Audi A3, Golf, SuperB yms.

        Seat Leon 2.0 TDI 2015
        Skoda Octavia 2.0 tdi
        Skoda Octavia 2.0 TDI
        Skoda Superb 2.0 TDI
        Volkswagen Golf 1.4 TSI
        Volkswagen Golf 1.4 TSI
        Volkswagen Golf 1.9 TDI
        Volkswagen Golf 2.0 tdi
        Volkswagen Golf 2.0 TDI
        Volkswagen Jetta 2.0 TDI

        Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:

        http://www.rvs.fi/diagnostic/page82.html

        "Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:"
        Voimme lukea joo! Kaikki linkkisi listan automaatit ovat jotain muuta kuin DSG-vaihteistoja. DSG tuli markkinoille vasta 2003. Kaikki listasi autot ovat vanhempaa kalustoa joissa ei ole kaksoiskytkinvaihteistoa.


    • megaLOL

      "TOYOTA LAATUA HALUTAAN.

      https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201803272200839797_oa.shtml"

      No nyt on löytynyt vielä parempi kyselytutkimus "voitto" kuin eläkeläisten äänestys Valituissa Paloissa.

      Artikkelissa kerrotaan kuinka Tori.fi-palvelun käyttäjät ovat löytäneet Toyotan omakseen. :-)
      Siellä vanhoja paskoja tyrkyttävät jobbarit ovat käyneet fanittamassa Tojoa että saisivat ruostelintallen näkyvyyttä.
      Ehottomasti klassinen "vertailuvoitto" Toyotalle.

    • KaalliitHuoltokulut

      Trolli yritti antaa kuvan, että vain yhdessä 1.0 mottorin autossa DSG-öljy pitää vaihtaa. Lähes kaikssa moottoreissa. Kallista touhua, alkaen 400 euroa.

      Esim. kaikille näille pitää tehdä:

      Touran, Caddy, Passat, Octavia, Audi TT, Audi A3, Golf, SuperB yms.

      Seat Leon 2.0 TDI 2015
      Skoda Octavia 2.0 tdi
      Skoda Octavia 2.0 TDI
      Skoda Superb 2.0 TDI
      Volkswagen Golf 1.4 TSI
      Volkswagen Golf 1.4 TSI
      Volkswagen Golf 1.9 TDI
      Volkswagen Golf 2.0 tdi
      Volkswagen Golf 2.0 TDI
      Volkswagen Jetta 2.0 TDI

      Tästä voimme vaihteistoöljyn kohdalta lukea:

      http://www.rvs.fi/diagnostic/page82.html

    • tyhmällä.tylsää

      "Trolli yritti antaa kuvan, että vain yhdessä 1.0 mottorin autossa DSG-öljy pitää vaihtaa. Lähes kaikssa moottoreissa. Kallista touhua, alkaen 400 euroa."

      Siinäpä taas tahallaan väärinymmärtämisen ja päivän-yöksi-väittämisen juhlaa. Sulla taitaa olla oikeasti tylsää ja hyvin rajalliset älylahjat kun et saa aikaiseksi mitään oikeaa asiaa. Pakko jotain vängätä että saisi ajan kulumaan, mutta mitään oikeaa argumenttia ei tyhmästä päästä irtoa.

      Kaikilla muilla ei ole mitään vaikeaa ymmärtää mihin DSG:hen öljyt vaihdetaan ja mihin ei. Sinä pidät vänkäämällä keskustelua yllä kun mania painaa päälle mutta mieli on tyhjä.
      Tai sitten et vaan oikeasti ymmärrä autoista hevon persettä. Ei kukaan noin pihalla voi olle, joten ilmiselvää vedätysyritystä.

      • paksukalloisellakin

        ...syttyi lopulta lamppu päässä

        "Kaikissa vaihteistoissa missä öljyä on, se kannattaa vaihtaa. "

        Ja höpöhöpö taas. Vain harvassa laatikossa on edes öljynpoistoproppua. Olet taas vaan niin pihalla ja sinua vituttaa kun jäit kiinni tietämättömyydestä housut kintuissa.

        Nyt olet jo sen verran ymmärtänyt että olet muuttanut väitteesi muotoon "kannattaa vaihtaa" eli sen verran on lamppu syttynyt omasta mokasta että olet ymmärtänyt että huolto-ohjelmaan tuo ei kuulu.

        Voi hölmöläisparkaa.


    • R.Kivi

      Hybridi on monimutkainen rakenne ja tarvitsee huoltoa vuosittain - ajoi tai ei. Nesteet vaihdettava kuten bensiiniautossa, suodattimet jne.. Sähköpuolen ohjelmapäivitykset... Ei ole teeseitse-tyypin auto.

      • DIY.vain.vanhoille

        On totta että tuollainen hybridi joka kulkee kokonaan bensan voimin on täysi turhake. Samoin sen korkea huollon tarve, joka on pakko tehdä merkkihuollossa, on rasite.
        Kuitenkin, mikään viimeiseen reiluun vuosikymmeneen valmistettu auto ei ole teeseitse-tyypille. Toki niille voi tehdä huollot itse, mutta hoitaakseen homman kunnolla tarvitsisi ostaa elektroniikkaa ja muuta tilpehööriä joka vie taloudellisen pohjan koko hommalta.
        Harrasteena aivan ok, mutta taloudellisesti ajateltuna kymmenen ekan käyttövuoden aikana dead-end. Virhevastuut, akkutakuut yms raukeavat saman tien, Siinä samalla putoaa myös jälleenmyyntiarvo.
        Kymmenen vuoden jälkeen tietysti aivan sama, Silloin auton arvo ei ole enää kummoinen.


      • ei.kyläseppä

        Pari juttua. Kuten sanoin, 10 vuotiaiden autojen kanssa aivan sama, niiden arvo on joka tapauksessa siellä auringonlaskun puolella.
        Takuun ja virhevastuun raukeaminen huoltoleimojen puuttumisen takia on päivänselvä juttu. Ne on printattu hyvin selkeästi takuuehtoihin eivätkä ole mielipidekysymyksiä. Minun tai sinun sanomiset ei tässä paina mitään. Mutta kuten sanottu, tuon ikäluokan autossa ei ole enää tälläkään suurta merkitystä. Puhuin paljon tuoreemmasta kalustosta, siellä asialla on aivan eri merkitys.
        Mekaanisten korjausten kanssa pärjää kyllä kylsepän vehkeillä, mutta sähkö- ja tietotekniikka-puoli vaatii sellaista kalustoa että eipä kannata yksityisen alkaa hankkimaan. Ohjelmistopäivitykset, vikakoodien ja huoltopyyntöjen nollaukset eivät onnistu jeesusteipillä ja rautalangalla.
        Kyllä auton saa pysymään liikkeellä vähän alkeellisimmillakin metodeilla, mutta sanoinkin että jos haluaa hoitaa homman kunnolla. Meillä jokaisella on eri standardit ja vaatimustaso.


    • Kaikki.kustannukset

      "Minulle on tarjottu autosta enemmän kuin siitä itse maksoin viitisen vuotta sitten Saksassa."
      Tuo Saksassa maksettu hinta ei liene se oikea vertailukohde jos haluaa olla itselleen rehellinen. Olen ymmärtänyt että Suomen valtio otta aina pari roposta välistä näistä uitoista ennenkuin ne ovat Suomen kilvissä.

    • vanhempiprius

      On kyllä totta siihen asti kun alkavat hybriditekniikan korjaukset. Silloin Toyota ottaa omansa takaisin. Terv. vanhempi Prius

      • Hybridionkestävin

        Hybriditekniikan korjaukset eivät ala koskaan. Ei ole näkynyt korjaamoilla hybridejä vaikka ovat olleet markkinoilla 20 vuotta. Näin korjaamoyrittäjänä pelottaakin noiden hybridien kestävyys, joka on nostanut Toyotat katsastustilastojen kärkeen. Menestys katsastustilastoissa johtuu nimenomaan hybridien kestävyydestä.


      • ei.ole.kuntotarkastus

        Katsastus ei ole kuntotarkastus. Akuston tai hybridijärjestelmän viat eivät aiheuta hylkäystä katsastuksessa. Ison kaskun omistajalle kylläkin.


    • KaikkeinPienimmät

      Toyotan hybridien ylläpitokulut ovat kaikkein pienimmät kuten aloittaja toteaa.

    • Hybridi

      Toyotan hybridi on kaikissa tapauksissa edullisin hanlkinta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo "tutkimus" on ammuttu virheellisenä alas jo vuosia sitten, koska sen laskelmat oli tehty olettaen, että kaikissa autoissa on sama Toyotan mukainen lyhyt huoltoväli. Näinhän ei oikeassa elämässä ole, vaan eurooppalaisten autojen huoltoväli on jopa 100% pitempi.
        Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä Auris hybridin huoltokulut olivat 40% korkeammat kuin Golf 1,4 TSI :n.


    • Anonyymi

      Vaihdoin 2 l bensaturbon Toyotan 1.8 hybridiin ja säästän nyt 2600 EUR vuodessa

      • Anonyymi

        En ottanut dieseliä pienhiukkaspäästöjen vuoksi.


      • Anonyymi

        Ja mistähän tuo säästö tulee?
        Yksi asia on ainakin varma; että olet säästänyt suorituskyvyn suhteen rajusti. 2.0 turbossa on tuplasti voimaa tohjon nuhapumppuun verrattuna.


      • Anonyymi

        Nyt ymmärrän, miksi kaikki Yaris ja Auris Hybrid kuskit kulkevat kalliissa mittatilauspuvuissa, tukka aina juuri leikattuna, hampaat valkaistuna, sormet täynnä kulta- ja timanttisormuksia. Valtavat rahamäärät ovat autovalinnan ansiota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ymmärrän, miksi kaikki Yaris ja Auris Hybrid kuskit kulkevat kalliissa mittatilauspuvuissa, tukka aina juuri leikattuna, hampaat valkaistuna, sormet täynnä kulta- ja timanttisormuksia. Valtavat rahamäärät ovat autovalinnan ansiota

        Tuulipuku, ostettu Sadamarketista.


      • Anonyymi

        Mistä säästät?? Paljonko tuo "säästäminen" aiheutti kustannuksia?? Eikö olekin kurjaa tuhnutella ja olla tulppana liikenteess? Kuulut vihattuun tulppaanien ryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistähän tuo säästö tulee?
        Yksi asia on ainakin varma; että olet säästänyt suorituskyvyn suhteen rajusti. 2.0 turbossa on tuplasti voimaa tohjon nuhapumppuun verrattuna.

        Nykyään suorituskyky = pienet päästöt. Pieniin päästöihin päästään mm. pienellä kulutuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä säästät?? Paljonko tuo "säästäminen" aiheutti kustannuksia?? Eikö olekin kurjaa tuhnutella ja olla tulppana liikenteess? Kuulut vihattuun tulppaanien ryhmään.

        En ole tulppana liikenteessä vaan näytän hyvää esimerkkiä kanssa-autoilijoille. Pyrimme yhdessä pienentämään päästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tulppana liikenteessä vaan näytän hyvää esimerkkiä kanssa-autoilijoille. Pyrimme yhdessä pienentämään päästöjä.

        Vastauksena saat keskisormia.


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo totuuden.

    • Anonyymi

      Toyota on todella edullinen ylläpitää. Ylläpitokulut muissa autoissa ovat todella paljon korkeammat kuten tutkimukset osoittavat.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa aika vajavaiselta tuo Volkswagen/Skoda -puolustaja.

    • Anonyymi

      Monet ajot ajelee jos ajatellaan että hybridin verot on vaikka 100eur ja uudehkon pienen dieselin 570-600eur

      Reilulla 500eur tankkaa montaa kertaa sillä 20 kympillä ja bensapihillä ajelee tuollaisella paljon ja ostaa useit ale konjakkeja kaupasta

      Tankkiahan ei täynnä kannattaisi pitää koska ylimääräinen paino ottaa omansa varsinkin pätkäajossa

      • Anonyymi

        Moni ei osaa jatella noita hurjia dieselien vuosimaksuja. Maksuja jotka menee, vaikka auto seisoo pysäköitynä.


    • Anonyymi

      Dieselmiehet eivät osaa edes ajatella, että kun vuosi vaihtuu toiseksi niin heillä on pstilaatikossaheti jo vähintään 600 euron lasku.

    • Anonyymi

      Tuo jarrulevyjen ja -palojen vaihto aiheuttaa muille automerkeille kuin Toyotille aika kovat kustannukset.

      • Anonyymi

        Noiden vaihtaminen töineen on aika kallis juttu. Toyotalla senkin tarvitsee tehdä vasta 240.000 km välein.


    • Anonyymi

      Toyota on luokkansa kallein ylläpitää. Siinä on kallis huolto-ohjelma ja vikoja on alkanut olla aina vaan lisää mitä uudemmista autoista on kyse.

    • Anonyymi

      Minulla on 225hv plugarissa ajoneuvo- ja käyttövoimavero vain 164€ vuodessa. Kulutus on ollut keskimäärin 4,3L/100km, eikä normaalihuoltojen välillä ole tarvinnut siellä käydä. On hiljainen, tehokas ja mukava ajettava. Mutta se onkin BMW.

      • Anonyymi

        225hv tehokas? hahhahhahhaa, keskinkertaisessa perheautossa on tänäpäivänä jo noin 300hp,kuten tojon rav4 plugarissa.


      • Anonyymi

        Mulla 223 hp "itselataavan" takavedon kulut 2024:
        Ajoneuvovero: 121,91
        Huollot merkkiliikkeessä (Toyota): 208,44
        Liikennevakuutus: 190,93
        Laaja kasko: 257,30
        Ja kulutus ollut keskimäärin 5,3 l/100km
        Kallista, mutta se onkin Lexus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 223 hp "itselataavan" takavedon kulut 2024:
        Ajoneuvovero: 121,91
        Huollot merkkiliikkeessä (Toyota): 208,44
        Liikennevakuutus: 190,93
        Laaja kasko: 257,30
        Ja kulutus ollut keskimäärin 5,3 l/100km
        Kallista, mutta se onkin Lexus.

        Ompa pienet vakuutusmaksut,mikä vakuutusyhtiö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa pienet vakuutusmaksut,mikä vakuutusyhtiö?

        Lähi-Tapiola, täydet bonukset ja keskittämisetu, Keski-Suomessa. Vakuutusmaksusta kyllä tulee lisäksi S-bonusta, että todellinen kustannus ei ole ihan noin suuri.


    • Anonyymi

      Pienet ovat.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä kaivatussasi

      Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2165
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

      Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      340
      1401
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1365
    4. 168
      1271
    5. Hitto että tekis

      Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1061
    6. Minä tiedän sen

      Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      968
    7. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      929
    8. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      910
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

      https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      862
    10. Onko kaivattusi

      Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      839
    Aihe