Kuinka moni rehellisesti tunnustaa

voikunolishelpompaa

elävänsä liitos missä on valehtelua tai pettämistä tai päivteiden käyttöä tms lasten tai helpomman elämän eli omaisuuden vuoksi. Pelkillä sosiaalituilla elävillehän tällä ei ole suurta taloudellista merkitystä, mutta keskituloisille velallisille sillä on isokin vaikutus varsinkin, jos on useampia lapsia. Avioero tulee heille todella kalliiksi ja sekoittaa mahdollisesti koko loppuelämän. Kun olet rakentanut elämääsi pala palalta ja matto vedetään alta on se kova isku tunteiden kuolemisen lisäksi. Yhteishuoltajuus lisää vapaa-aikaasi, mutta sinulla on mahdollisuus vain täysin ilmaisiin huvituksiin, tekevätkö ystäväsi niitä. Vai jäätkö suhteeseen ja yrität selvitä petoksista ym, niellä kiukun ja vihan, kompensoida sitä vapaa-ajan aktiviteeteilla? Mutta miten jaksat? Käykö mielessä, että samalla vuosien kuluessa menetät mahdollsuuden löytää koskaan enää kunnon kumppania itsellesi loppuelämäksesi. Vai yritätkö sivusuhteella löytää edes palasen rakkautta itsellesi? Kertokaa, nää on vaikeita juttuja?

8

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menejatiedä

Eikös ne kunnon kumppanit ole sellaista mielen harhaa. Ei niitä ainakaan eronneista löydy. Ehkä juurikin se onkin se kunnon kumppani, joka kuitenkin vierellä pysyy, vaikka parisuhteen aallonpohjalla käydään.

• aplta

Ilkeyttäsikö sitten yhdistit, että eronneet on kaikki surkimuksia. Tiedätkö muuten kuinka monelle kunnon kotikasvatuksen saaneelle, ydinperheessä eläneelle tuollainen on oikeasti pelko ja varsinkin kun sitkeästi monilla elää ajatus eronneista pelkkinä seksin metsästäjinä. Ja totta ihmeessä mietin, että vaikka puolisoni olisi epärehellinen ja kykenemätön tunnepitoisiin asioihin niin mietin, että mitä valitan eihän se fyysisesti hakkaa minua, ei juopottele, mutta tunnekylmiössä on vaikea elää. Toisaalta ajattelen myös, että sitten tosiaan joku toinen olisi juoppo, muulla tavalla mielenhäiriöinen tms. Toisaalta mietin, että osaanko itsekään rakastaa, mutta äärettömän paha ja tyhjä minulla on olla. Sanotaan, että tee sitten muita juttuja, jotka tuo iloa. Toki ne tuo muuta sisältöä, mutta ei ne poista tuota pahaa oloa. Toisaalta mietin, että jos muutenkin tekee kaikkea muuta niin eikö se ole aika sama sitten eronneena, yksin olevana muutenkin. Välillä mietin, että olisiko minulla enää edes uskoa rakastaa ketn.

• Kyllä minä tunnustan eläneeni liitossa, jossa en ollut onnellinen, lähinnä lasten takia. Olin asettanut itselleni tulevaisuuteen hetken jolloin eroan. Onneksi vaimo ehti ensiksi, jolloin en saanut sitä roiston mainetta.

Voi olla, että kyse oli myös pelkuruudesta ja laiskuudesta, mutta rahasta se ei ollut kiinni.

• 7470

Käytän päihteitä pelkästään vaimoni hyvinvoinnin vuoksi.
        Hän on sanonut, että tissuttelurupeamani ovat hänellekin lomaa.

• tottunuttavis

Suurin syy avoliitossa pysymiseen on yhteinen lapsi, oikeestaan muuta suurta syytä ei ole. Suurimmaksi osaksi elän avopuolison rahojen varassa, itse olen pois työ elämästä sairauden takia. Tiedän kyllä miksi ei nainen halua pistää suhdetta poikki, minä hoidan askareet ja ruuan laiton kotona joten naisen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin joskus pyyhkiä pölyt. Minä taas olen yksin kotona ja tyytyväinen tilaani, eipähän tarvitse muijaa katsella päivisin. Jos seksiä sattuu joskus olemaan se on hyvin yksipouolista, sitä tehdään panetuksen vuoksi, ei rakkaudesta. Näin se on toiminut vuosia, on kyllä erilleen muutto käynyt mielessä itsellä aika ajoin mutta kun tää on helppoa, molemmille omalla tavallaan. Ei kyllä juurikaan tapella mitä nyt joskus kiivampaa sanailua.

• kulissiavedänmitä

No kyllä pikkuiset valkoiset valheet toimii liitossa ihan varmasti. Mitä vähemmän kiinni jäät valheista on se helpompaa. Jos taas itselleen valehtelee ja pitää kulissia yllä niin mitä se muille kuuluu? Ei sen pitäisi sinua häiritä. Toki jos olen kertonut aviostani kuinka huonosti menee on sillekin syy. Älä huoli se että puolisoni sokeana uskoo näyttöni niin ei sinun kuulu siihenkään puuttua. Jos pysyn aviossa niin pysyn ja kysymys ketä haittaa? Toki ehkä sitä ymmärtäjää joka ei käsitä kulissien pitämisen tärkeydestä. Ja siitä miksi olen aviossa. Se että käyn nauttimassa myös muualla ei pitäisi sullekaan kuulua. Et sinä ole puolisoni pelastaja mitenkään. Enkä jää kiinni valheistani. Nämä pitää osata ja käyttäytyä sen mukaisesti. Mutta ei piisi sinua haitata kulissini mitenkään. En salaa olevani liitossa ja kuka leikkiin ryhtyy sen kestäköön.

• 9875396

Jos joku käräyttää sinut, se ei minua haittaa.

• aplta

Kiitos, kun tulitte tänne trollaileen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2947
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2819
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2313
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1773
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1679
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1566
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1556
    8. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1226
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1225
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1050
    Aihe