Pitäskö antaa vaan olla?

Auttaakaa

Siis oon tämmöne yläaste ikänen tyttö ja tänään kuulin mun kaverilta et se ei haluu olla enää mun kaveri ku se on kuullu jotai juttua musta mut ei suostu kertoo mitä

7

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kaverisuhde hei.

    • ignoraa vaa

    • raakaZax

      Kysy suoraan mikä ongelma on, etenkin jos olette pitkään tunteneet. Samalla muista ettei sun elämän tehtävä ole miellyttää ketään muuta kuin itseäsi. Kouluajan kiusaamisen paradoksi on siinä että ne ketkä eivät välitä yhtään tykätäänkö heistä ovat niitä joita kaveerataan, mutta siinä on myös hyvä opetus: ei kannata yrittää miellyttää/olla tykätty jonkun toimesta. Maailma on hippasen isompi paikka kuin se yläasteen piha ja välitunti, ja se muuttuu nopeasti siihen että popula heilahtaa lukioon/amikseen/kotisohvalle. Siinä kohtaa osa tajuaa että se oma elämä ja kaikki on itsestä kiinni eikä kukaan kaveri tai "kaveri" vaikuta mitään mihinkään. Tietenkin mukavaa jos on hyvä kaveri ja parasta jos on ystävä (tunnistaa siitä että paskapuheen kuultua tulee luokse ja kertoo asian ja pitää puolia...).

      • "Kouluajan kiusaamisen paradoksi on siinä että ne ketkä eivät välitä yhtään tykätäänkö heistä ovat niitä joita kaveerataan"
        Nimenomaan noitten ihmisten kanssa ei olla kavereita. Lisäksi väärinkäytät paradoksi -sanaa.


      • raakaZax
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        "Kouluajan kiusaamisen paradoksi on siinä että ne ketkä eivät välitä yhtään tykätäänkö heistä ovat niitä joita kaveerataan"
        Nimenomaan noitten ihmisten kanssa ei olla kavereita. Lisäksi väärinkäytät paradoksi -sanaa.

        Kiitos antamastasi panoksesta keskusteluun :)
        Jos lainaa ja kommentoi lainaamaansa niin on hyväntavanmukaista - ja etenkin jos yrittää älyköidä niin välttämätöntä -lainata koko virkettä eikä leikata sitä siihen asti mihin oma ymmärrys riittää tai oma mielipide sopii tuottamaan itse väkisin haluamansa näkökulman....Paradoksi on ehkä sinulle sana, mutta vielä enemmän se on käsite jonka määrittelystä ja merkityksestä moni kohtuullisen älykäs ihminen on väitellyt, mutta harvemmin uskaltanut sanoa toiselle ettei "tämä ole paradoksia".

        Se, että jos itse olet kokenut että niiden ihailtujen, joita ei kiinnosta tykätäänkö heistä, kanssa ei haluta olla kavereita, on sinun kokemuksesi. Tämä voi yllättää mutta useimmiten ne keillä ei ole kaverita välittävät eniten jonkun toisen tykkäämisestä ja ne ketkä ovat ihailtuja eivät kiinnostu yhtään tykkääkö hlö x heistä.

        Turvallista matkaa.


      • raakaZax kirjoitti:

        Kiitos antamastasi panoksesta keskusteluun :)
        Jos lainaa ja kommentoi lainaamaansa niin on hyväntavanmukaista - ja etenkin jos yrittää älyköidä niin välttämätöntä -lainata koko virkettä eikä leikata sitä siihen asti mihin oma ymmärrys riittää tai oma mielipide sopii tuottamaan itse väkisin haluamansa näkökulman....Paradoksi on ehkä sinulle sana, mutta vielä enemmän se on käsite jonka määrittelystä ja merkityksestä moni kohtuullisen älykäs ihminen on väitellyt, mutta harvemmin uskaltanut sanoa toiselle ettei "tämä ole paradoksia".

        Se, että jos itse olet kokenut että niiden ihailtujen, joita ei kiinnosta tykätäänkö heistä, kanssa ei haluta olla kavereita, on sinun kokemuksesi. Tämä voi yllättää mutta useimmiten ne keillä ei ole kaverita välittävät eniten jonkun toisen tykkäämisestä ja ne ketkä ovat ihailtuja eivät kiinnostu yhtään tykkääkö hlö x heistä.

        Turvallista matkaa.

        Olet yhä enemmän väärässä.
        Lainasin väittämän, joka ei muutu miksikään loppuvirkkeen toimesta, ja esitin oman näkemykseni siihen. Loppuosa olisi siis tuottanut vain ylimääräistä sotkua, etenkin kun sen voi jokainen käydä viestistäsi katsomassa, mikäli epäilee minun kieroilevan.
        Huomauttaisin myös, että paradoksi ei ole sana vain minulle. Se on sana, kun sitä käytetään puheessa. Kaikki muu mainitsemasi voisi olla totta, ja silti se olisi vähintään myös sana.
        Hyviin tapoihin mentäessä päästäänkin suurimpaan ongelmaasi; noudatat niitä vain pinnan tasolla. sä vitun paska luulet et sil mitrn asia sanotaan on välii! mut sä ite otat jonkin ylemmän tahon aseman

        Lopuksi vielä käännät syy-seuraus-suhteen ympäri. Olet toki tavallaan oikeassa siinä, että suosittu ei välitä, mitä joku ajattelee, sillä on jo tottunut olemaan pidetty. Kuitenkin aluksi annoit ymmärtää, että kannattaa olla välittämättä päästäkseen suosituksi. Lisäksi vain sanot saman asian uudelleen, eli ainoa syy, miksi olet oikeassa, on, että sanoit kahdesti ja minä vain kerran? Vai onko ylemmyydentuntoinen "tämä voi yllättää" niin hyvä argumentinkorvike?


    • Logang

      dabaa vihaajillesi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe