Pitäskö antaa vaan olla?

Auttaakaa

Siis oon tämmöne yläaste ikänen tyttö ja tänään kuulin mun kaverilta et se ei haluu olla enää mun kaveri ku se on kuullu jotai juttua musta mut ei suostu kertoo mitä

7

703

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kaverisuhde hei.

    • ignoraa vaa

    • raakaZax

      Kysy suoraan mikä ongelma on, etenkin jos olette pitkään tunteneet. Samalla muista ettei sun elämän tehtävä ole miellyttää ketään muuta kuin itseäsi. Kouluajan kiusaamisen paradoksi on siinä että ne ketkä eivät välitä yhtään tykätäänkö heistä ovat niitä joita kaveerataan, mutta siinä on myös hyvä opetus: ei kannata yrittää miellyttää/olla tykätty jonkun toimesta. Maailma on hippasen isompi paikka kuin se yläasteen piha ja välitunti, ja se muuttuu nopeasti siihen että popula heilahtaa lukioon/amikseen/kotisohvalle. Siinä kohtaa osa tajuaa että se oma elämä ja kaikki on itsestä kiinni eikä kukaan kaveri tai "kaveri" vaikuta mitään mihinkään. Tietenkin mukavaa jos on hyvä kaveri ja parasta jos on ystävä (tunnistaa siitä että paskapuheen kuultua tulee luokse ja kertoo asian ja pitää puolia...).

      • "Kouluajan kiusaamisen paradoksi on siinä että ne ketkä eivät välitä yhtään tykätäänkö heistä ovat niitä joita kaveerataan"
        Nimenomaan noitten ihmisten kanssa ei olla kavereita. Lisäksi väärinkäytät paradoksi -sanaa.


      • raakaZax
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        "Kouluajan kiusaamisen paradoksi on siinä että ne ketkä eivät välitä yhtään tykätäänkö heistä ovat niitä joita kaveerataan"
        Nimenomaan noitten ihmisten kanssa ei olla kavereita. Lisäksi väärinkäytät paradoksi -sanaa.

        Kiitos antamastasi panoksesta keskusteluun :)
        Jos lainaa ja kommentoi lainaamaansa niin on hyväntavanmukaista - ja etenkin jos yrittää älyköidä niin välttämätöntä -lainata koko virkettä eikä leikata sitä siihen asti mihin oma ymmärrys riittää tai oma mielipide sopii tuottamaan itse väkisin haluamansa näkökulman....Paradoksi on ehkä sinulle sana, mutta vielä enemmän se on käsite jonka määrittelystä ja merkityksestä moni kohtuullisen älykäs ihminen on väitellyt, mutta harvemmin uskaltanut sanoa toiselle ettei "tämä ole paradoksia".

        Se, että jos itse olet kokenut että niiden ihailtujen, joita ei kiinnosta tykätäänkö heistä, kanssa ei haluta olla kavereita, on sinun kokemuksesi. Tämä voi yllättää mutta useimmiten ne keillä ei ole kaverita välittävät eniten jonkun toisen tykkäämisestä ja ne ketkä ovat ihailtuja eivät kiinnostu yhtään tykkääkö hlö x heistä.

        Turvallista matkaa.


      • raakaZax kirjoitti:

        Kiitos antamastasi panoksesta keskusteluun :)
        Jos lainaa ja kommentoi lainaamaansa niin on hyväntavanmukaista - ja etenkin jos yrittää älyköidä niin välttämätöntä -lainata koko virkettä eikä leikata sitä siihen asti mihin oma ymmärrys riittää tai oma mielipide sopii tuottamaan itse väkisin haluamansa näkökulman....Paradoksi on ehkä sinulle sana, mutta vielä enemmän se on käsite jonka määrittelystä ja merkityksestä moni kohtuullisen älykäs ihminen on väitellyt, mutta harvemmin uskaltanut sanoa toiselle ettei "tämä ole paradoksia".

        Se, että jos itse olet kokenut että niiden ihailtujen, joita ei kiinnosta tykätäänkö heistä, kanssa ei haluta olla kavereita, on sinun kokemuksesi. Tämä voi yllättää mutta useimmiten ne keillä ei ole kaverita välittävät eniten jonkun toisen tykkäämisestä ja ne ketkä ovat ihailtuja eivät kiinnostu yhtään tykkääkö hlö x heistä.

        Turvallista matkaa.

        Olet yhä enemmän väärässä.
        Lainasin väittämän, joka ei muutu miksikään loppuvirkkeen toimesta, ja esitin oman näkemykseni siihen. Loppuosa olisi siis tuottanut vain ylimääräistä sotkua, etenkin kun sen voi jokainen käydä viestistäsi katsomassa, mikäli epäilee minun kieroilevan.
        Huomauttaisin myös, että paradoksi ei ole sana vain minulle. Se on sana, kun sitä käytetään puheessa. Kaikki muu mainitsemasi voisi olla totta, ja silti se olisi vähintään myös sana.
        Hyviin tapoihin mentäessä päästäänkin suurimpaan ongelmaasi; noudatat niitä vain pinnan tasolla. sä vitun paska luulet et sil mitrn asia sanotaan on välii! mut sä ite otat jonkin ylemmän tahon aseman

        Lopuksi vielä käännät syy-seuraus-suhteen ympäri. Olet toki tavallaan oikeassa siinä, että suosittu ei välitä, mitä joku ajattelee, sillä on jo tottunut olemaan pidetty. Kuitenkin aluksi annoit ymmärtää, että kannattaa olla välittämättä päästäkseen suosituksi. Lisäksi vain sanot saman asian uudelleen, eli ainoa syy, miksi olet oikeassa, on, että sanoit kahdesti ja minä vain kerran? Vai onko ylemmyydentuntoinen "tämä voi yllättää" niin hyvä argumentinkorvike?


    • Logang

      dabaa vihaajillesi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe