Mikä erottaa veneen kanootista ns. virallisessa mielessä? Eli miksi esimerkiksi savolaismallista soutuvenettä pidetä kanoottina, tai vastaavast airoilla varustettua kanoottia soutuveneenä?
Kanootin ja veneen ero?
7
1240
Vastaukset
- valmistaja.päättää
Valmistaja päättää kumpi se on, vene vai kanootti, ja muiden on siihen sitten tyytyminen.
No ehkäpä sen verran saattaa olla rajoitteita ettei kanootissa ole kiinteää voimakonetta, toki vaikka inkkarikanoottiin voi perämoottorin laittaa, sehän ei ole kiinteä. - cemerkki
Ero on sikäli aika iso, että soutuveneeltä vaaditaan ce-merkki ja sitä myöten kelluvuus. Kanootilta taas ei, koska venemääräykset eivät koske sitä. Se on vesilelu tai urheiluväline.
- Minäkaikentiedän
Kannootti naama menosuuntaan. Vene nuama tulosuuntaan.
- RMRM
Kanoottia melotaan, soutuvenettä soudetaan.
- timiäs
Voiko kanootti olla 7 m pitkä ja 2 m leveä? Voiko siinä olla katettu ohjaamo?
- Jättiläiskanootti
Tottakai kanootti voi olla 7m pitkä. Omani on 10,5 m pitkä ja 2,5m leveä. Kaksi hyttiä ja koneena reilu 4 litrainen diisseli.
- outoasia
Tiedonpuute vaivaa keskustelijoita. Itsekään en kyllä löytänyt eroa näille määritelmille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984