Positiivinen kokemus roaccutan-kuurista

Heipuli

Heippa,
Ajattelin kertoa oman tarinani auttaakseni niitä, jotka kärsivät aknesta. Olen 24-vuotias nuori nainen, ja olen kärsinyt murrosiästä asti jonkin asteisesta aknesta. Kaikki paheni kuitenkin vasta, kun n. 19-vuotiaana lopetin e-pillereiden syömisen 3-4 vuoden jälkeen. Pillerit oli alunperin määrätty koviin kuukautiskipuihin ja tuolloin minulla oli myös joitakin finnejä ja minulla on aina ollut rasvainen iho. Pillereiden lopettamisen jälkeen ihoni kunto huononi nopeasti, ja parin vuoden kärsimisen jälkeen menin ihotautilääkärin luokse. 2-3 vuoden aikana kokeilin kaikki mahdolliset voiteet aknen parantamiseksi ja söin kaksi antibioottikuuria, joista ensimmäinen auttoi hetkellisesti, mutta finnit palasivat heti kuurin loppumisen jälkeen takaisin.
Kokeilin myös maidotonta, sokeritonta ja vehnätöntä ruokavaliota, mutta minulle niistä ei ollut mitää apua.
Kaikki aknesta kärsivät tietävät, mitä se tekee itsetunnolle. Olen itkenyt niin monet kerrat peilin edessä ja jättänyt niin monet tapahtumat väliin ihoni takia. Kun ei itsekään siedä omaa peilikuvaansa, se on ihan hirveää!! Edes meikillä ei saanut piilotettua niitä isoja, tulehtuneita finnejä. Ja kamalan ulkonäön lisäksi ne olivat vielä ihan järkyttävän kipeitä!
Lopulta ihotautilääkäri suostui kirjoittamaan minulle Roaccutan-kuurin. Verikokeissa piti käydä ennen kuurin aloittamista ja kuukauden jälkeen siitä. Ensimmäiseen kahteen kuukauteen ei tapahtunut mitään, huulien kuivumista lukuunottamatta. Kahden kk:n jälkeen lääke alkoi kuitenkin toimia, ja nyt olen syönyt kuuria 4 kk, eikä uusia finnejä ole enää tullut.
Ihoni on kuivunut sopivasti, puuteria ei tarvitse lisätä koko päivän aikana ja meikki pysyy paikoillaan. Hiukset eivät rasvoitu lainkaan. Ainoastaan huulien ja välillä silmien kuivuminen on ollut havaittavissa. Kuuria olisi kuukausi jäljellä ja ihoni on kuulas ja virheetön, toki joitakin arpia lukuunottamatta. Kesä on tuloillaan, enkä malta odottaa, että voin ensimmäisen kerran viettää sen ilman jatkuvaa meikkaamista ja itsensä häpeämistä!
Mitä iholleni tapahtuu kuurin jälkeen huolettaa toki hieman, mutta ainakin vielä olen optimistinen!
Halusin kirjoittaa tämän teille, jotka kamppailette ihonne kanssa! Roaccutan ei välttämättä ole niin kauhea lääke kuin väitetään. Minut se pelasti masennukselta, johon olin vajoamassa epätoivoni takia.

2

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rt88

      Itselläkin lähinnä positiivista sanottavaa kuukauden käytön jälkeen. Sivuoireina lähinnä että huulet kuivuneet hitusen enemmän, muutaman kerran useammin saa rasvata päivittäin kuin ennen. Silloin tällöin kosteusvoidetta on tarvinnut naamaan, mutta ei tää vielä sen pahemmin ole kuivattanut naamaa kuin Epiduokaan. Ei edes joka päivä tarvi kosteusvoidetta. Joten ei mitään häiritsevää sivuoiretta.

      Ihotautilääkärin mukaan varsinainen akne alkaa häviämään vasta 2kk käytön jälkeen, mutta mielestäni se jo hieman rauhoittunut kun iho hieman kuivempi.

      Paras asia tähän mennessä on ettei iho paljon rasvoitu enää. Kärsin pahasti rasvoittuvasta nenästä/otsasta jotka ennen kiilti rasvasta jo muutama tunti pesun jälkeen. Nyt ei koko päivän aikana ala enää kiiltämään eikä rasvoitu juurikaan vaikkei koko päivänä pesisi kasvoja.

    • hilma89

      Kiitos, kun jaoitte kokemuksianne roacuttanista, itse aloitin kuurin eilen ja jännittää mahdolliset sivuoireet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe