Miten selviän Pääsiäisestä - selvinpäin???

Hubbe123

Hoitaja soitti juuri polilta, jonka asiakkaana olen ja kertoi, että eiliset labrakokeeni näyttävät maksa-arvoiksi 110. Olen erään uuden lääkkeen takia tarkassa seurannassa.

Hän kyseli alkoholin ja lääkkeiden käytöstä. Vastailin "lieventäen", että meneehän sitä alkoholia nykyisin enemmän kuin ennen, lähinnä viikonloppuisin, mutta joskus viikollakin.

Sitä en kertonut, että olen jo vuosikausia juonut reilun valkkaripullon illassa - siis joka ilta ja joskus enemmänkin. Olen täysin koukussa ko. tuotteeseen. Siitä ei ole epäilystäkään. Käyn kuitenkin töissä normaalisti. En usko, että kukaan arvaa asian todellista tilaa. Minut vakinaistettiinkin juuri muutama kk sitten.

Nyt sitten hoitaja antoi ehdottoman kiellon alkoholin nauttimiselle siihen saakka, kunnes menen uudelleen labraan ensi tiistaina, pääsiäisen jälkeen.

Tässä nyt vaan ihmettelen, miten selviän pyhistä ilman viinaa? Ajatus tuntuu kamalalta. Mutta pakko olisi, muuten laittavat ties mihin maksakokeisiin ja hoidettavana oleva perussairaus saattaa jäädä ilman lääkitystä.

Asun yksin, mutta yksinäisyys ei ole ongelma. Olen aina viihtynyt yksin.
Mitkään sosiaaliset riennot eivät siis kiinnosta.

Kertokaa miten selviän juomatta näiden aina vihaamieni pääsiäispyhien yli?
Miten selviän edes tulevasta illasta?

24

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehuhetki

      Huijaa elimistöä otat valkkarin korviketta jotain mehua ja siemailet niinku viiniä ja eipä mene aikaakaan kun huomaat ettei vinettoo tarvi ottaa enää.

      • ei.voi.olla.totta

        :DDD


    • Sontaseppo

      Ota kännit ja murheet haihtuu.
      Turhaan kiusaat itseäsi. Ei ne arvot viikonloppukännäyksellä muutu.
      Aiotko tosiaan viettää kuivin suin koko viikonlopun! Tissuttelen tässä kossua ja lonkeroa. Hyvät tärinät aamuisin kolmen viikon rännillä, mutta taas iltapäivällä käsi vakaa ja mieli kirkas.

      • jo.terveytensä.tuhonnut

        Sontaseppo näyttää saavan kiksejä keksityistä viinanottamisistaan. Tosiasiassa moralisoi toisten ihmisten siistiäkin dokailua.
        Ap:n kannattaa etsiä muuta tekemistä, jos maksa-arvot ovat kertomassasi tilassa. Tunti kerrallaan irti kaikista päihteistä.


    • Björneborgs_pilsner

      "En usko, että kukaan arvaa asian todellista tilaa."

      - Tosiasia on, että ainoa tuntemistasi ihmisistä joka ei tiedä asian todellista tilaa olet sinä itse.

    • Pulassa71

      Olen ihan samassa tilanteessa. Vedän skumppa-pullon illassa ja menen aamulla fressinä töihin. Työpaineet ovat valtavat ja olen aivan yksin. En tiedä mitä tekisin.

      Ainoa keino mitä minä näen on se, että en hae Alkosta kotiin yhtään mitään, jos kotona on pullo skumppaa ja ajattelen, että otan lasin tai 2, se ei nyt onnistu.

      Elämä vituttaa niin paljon ja kukaan ulkopuolinen ei uskoisi.

      Ehkä voimme auttaa toisiamme yli Pääsiäisen. Todellinen syy on toki syvemmällä, mutta juuri nyt auttaisi vertaistuki ja se, että kotona ei yksinkertaisesti ole mitä juoda.

    • Hubbe123

      Kiitos kommenteista - myös Björneborgs_pilsnerille!

      Selätin yhden illan. Kotona oli puolitoista pulloa valkoviiniä (hain eilen yhden pullon vanhasta tottumuksesta). MUTTA, jotenkin ihmeellisesti sain pidettyä itseni niistä erossa!
      Kaksi asiaa auttoi: söin heti kotiin tultua kaikenlaista - hedelmiä voileipää yms. - minulla kun alkon juominen liittyy aina pieneen nälkätilaan (nousee paremmin päähän - syömiset vasta sitten juomisten loputtua). Toinen millä tsemppasin itseäni oli se, että hoin itselleni, että kyse on vain tästä illasta. Että riittää että kestän vain tämän illan (vaikka tiesin itselleni valehtelevani).
      No, nukkumaan mennessä oli voittajaolo, samoin aamulla.

      Mutta nyt ne koettelemukset vasta alkavat: neljä päivää vapaata. Tiedän, että haen myös tänään valkkaripullon - ahdistaa ajatus, että tulisi tilanne, jossa jemmassa EI OLISI MITÄÄN ja Alko olisi kiinni.

      Pulassa71 - meillä taitaa tosiaan olla jotain yhteistä!

      Ajattelen usein samoin: "Elämä vituttaa niin paljon ja kukaan ulkopuolinen ei uskoisi."

      Kirjoittele tänne sinäkin. Rimpuillaan yhdessä pyhien yli.

    • Sontaseppo

      Nautin päivällisellä pari lasillista, yhden punkkua ja puolen litran tuopin single malt viskiä. Aika korkata kossu ja naula päähän , kuten joka pitkäperjantai.

    • keinfjefjbh

      siirryt heti kovmepiin aineisiin ja otat siltsusta vähän mallia.amfetamiinilla jaksat paiskia töitä ympäri vuorokauden ja sit pidät joka 3 viikon välein saikkua kun laskut tulee!

    • Hubbe123

      Selvisin myös eilisestä! Mutta läheltä piti: kaadoin jo lasillisen viiniä, otin pari siemausta. Mutta sitten sain jostain voimaa ja kippasin viinin takaisin pulloon. Söin hedelmiä ym. hyvää. Ilta meni jotenkuten tv:tä katsellessa. Kaksi iltaa kuudesta selätetty. Yritän jatkaa samaan malliin. Mutta himo vaanii koko ajan taustalla.Yritän välttää nälän tunnetta - se laukaisee aina juomishalun.

    • Sontaseppo

      Palstalaiset ovat taattua repsahtajasakkia, jotka makaavat montussa tai asunnottomien majalla 5 vuoden päästä.
      Lopetin aikoinani alkoholin, koska rahaa kului liikaa ja viimeinen krapula vei viinanhimon lopullisesti.
      Taidanpa pulahtaa pian poreisiin ja nauttia elämästä.

    • hyvähyvähubbe

      Hienoa Hubbe, LOISTAVAA! Mahtavaa!

      Tulinpa hyvälle mielelle kun luin että selviät. Kun oot selvinnyt jo kaksi päivää, niin loputkin päivät menee!

      Tiedätkö mitä voit tehdä?
      Voit lukea netiltä mitä kaikkea se alkomahooli aiheuttaa, katsele filmejä, tee kävelyretki ja mee Pääsiäiskirkkoon. Kuuntele musiikkia. Varaa kivennäisvettä ja lorauta sitä vaikka mustaviinimarjamehun (jos olet tumman mehun ystävä) tai päärynä- tai seljanmehun joukkoon.
      Täydestä menee!

      Kyllä sinä jaksat! Parikolme hassua päivää, olet jo selvinnyt 25 prosenttia (vai miten monta tekee?), loput menee jo lennossa.

      Mitä tulee maksa-arvoihin, niin korkeallehan noi huippaa.
      No hoitajat antavat lääkkeet ja ohjeet.
      Itse huomasin terveyskaupassa sellaisen tippapullon kuin: A. Vogel, Cynara, artisokkauute.
      Myyjät kertoivat että sillä saa maksan puhtoiseksi.
      En tiedä, mutta kun neuvoja kyselit niin kerronpa tämänkin!

      Hyvää Pääsiäistä sinulle!
      Kevät on tulossa, pajunkissat kohta aukee, kukat kumpuaa jäästä, aurinko paistaa ja elämä rupeaa hymyilemään!

      Hyvää Pääsiäistä muillekin tällä palstalla!
      Yrittäkääpä muut perässä viettää Pääsiäinen juomatta!

    • 1................hoitsu

      Jotkut yrittää viettää pääsiäisen selvänä?
      Mikäli ongelma tuon tasoinen kannattaisi harkita psykiatrille menemistä.
      Psykiatrinen arvio, neuroleptit, kuntoutukseen ohjaus ja palkattomaan työharjoitteluun passittaminen olisi tervetullut palstan juopoille häiritsemästä työssäkäyvien kansalaisten elämää ja olisivat poissa katukuvasta Kupittaalla kalterien takana.
      Sontaseppojen eli suurkuluttajien oikea paikka olisi suljettu psykiatrinen laitos. Päihteiden käyttäjä tuhoaa läheistensä elämän ja työyhteisönsä ilmapiirin.
      Sitäpaitsi maksan reagoidessa alkoholiin arvojen nousulla on jo aivosolut ryypätty.
      Siinä vaiheessa kaikki muut tietävät juopon ongelmat, älyllisen suorituskyvyn heikkenemisen ja muuttuneen persoonan paitsi palstalla hehkuttava sontaseppo itse.
      Sontaseppo tajuaa viimeisenä ja siinä vaiheessa kannattaa ryypätä kunnolla, sillä elämä ei tarjoa enää muuta kuin sosiaaliturvaa ja kiljua.

    • Liian.suuresti.kulutan

      Liityn mukaan viinittömään pääsiäiseen. Minun ongelma ei ole ketutus, mutta ahdistaa ja siihen auttaa viini. En oikein tiedä mitä psykiatrille kertoisin. Kun syvällisemmin juttelen lähimpien tuttavien kanssa, outo, selittämätön ahdistus on aika yleistä. Useat syövätkin mielialalääkkeitä, mutta itse olen toistaiseksi niistä kieltäytynyt. En ihan joka ilta ota viiniä, mutta pitkät pyhät ovat aina olleet heikkouteni. En aiheuta läheisilleni enkä töissä ongelmia, päinvastoin, käyn auttamassa neljää henkilöä. Ovat siis apua tarvitsevia, ei kuitenkaan alkoholisteja.
      Pari vieroitustapaa on. Tykkään liikunnasta ja kävelen pitkiä matkoja. Silloin on hyvä ja mielikin on parempi. Mutta paljon on vielä iltaa ja vietän öitä, jolloin en nuku juuri ollenkaan. Olen myös monessa mukana hääräämässä ja sen ajan viini ei pyöri päässä.

    • Alkaaollaähky

      Täällä juodaan... greippilimua menny jo puolitoista litraa. Hyvä fiilis ja lonkeron korvike eikä tuu kaameaa kapulaa.

    • LetsBailandoo

      Perut ajan labrakokeeseen ja menet kuukauden päästä. Tai sanot että unohdit ajan.
      Kokeita ennen olet pari viikkoa raittiina ja arvot ehtivät normalisoitua.
      Nyt voit huoletta vetää nupin turvoksiin.

    • huikatonjaalkoton

      Spiidiä ja maria, näillä minä lopetin viinan. Maksa-arvot ovat normaalit ja kaikki muutkin, myös ÄO.
      Viinan läträäminen ei kiinnosta pätkästäkään, elämä hymyilee.

    • varokaa

      Maksakirroosi tulee todennäköisemmin joka illan tissutteljoille kuin viikonloppuna lärvit vetävillä.
      Älkää hyvät ihmiset juoko joka ilta tai lähes joka ilta. Vaikka joisit 'vain' muutaman lasin viiniä säännöllisesti monta vuotta, lopputulos on maksakirroosi.
      Käykää maksakokeissa kerran vuodessa - ainakin !

      Maksakirroosi ei anna merkkejä itsestään ennenkuin on liian myöhäistä.
      Siitä ei parane koskaan. Se vie ennenaikaiseen kuolemaan.

    • Sontasepp0

      Kuoleehan sitä joka tapauksessa, kessu huuleen ja korkki auki!

    • SeppoS0nta

      Kusihousun kuuluukin juoda.

    • Toivon_hyvää

      Mites meni aloittajan verikokeet ja kuinka on kesä sujunut?

    • RalliRaitaa

      Aivonsa juoneen vellihousun tunnistaa pesemättömien vaatteiden löyhkästä, kalsareita ei ole vaihdettu kuukausiin.

    • viinankestäjä

      voi velliperse joka itkee miten voi olla juomatta ihminen kestää 3-4 päivää ilman vettä makaat kotona vaan paskannat housuusi helposti menee. olet sen verta typerys että kusekkin housuusi

    • roletaari

      Mikähän maksa-arvo oli kyseessä?

      Vuosi sitten valmistelin maksaani ensin viikon AI-risteilyllä jonka aikana laivalla listaani kirjaantui 65 alkoholiannosta ja satamissa join noin 30 olutta ja snapsia.
      Pari viikkoa sen jälkeen olimme kuukauden Espanjan asunnollamme jolloin aloitin päiväi aamuoluella ja täydensin aloitusta noin klo9:n tienoissa reippaalla brandy annoksella. Jatko samaa rataa koko kuukausi.

      2:n raittiin kotiutumisviikon jälkeen kävin labrassa ja maksani P-ALAT lukema oli 296 kun alle 50v miehillä se on alle 50. Olin itse 73v.
      6 raitista kuntoiluviikkoa myöhemmin vastaava lukema oli 40!
      Johtopäätös. Vanhakin ukko voi vetää putkia tauotellen.

      57v - 60v minulla oli päivittäisen, pulen päivän aikaan aloitetun juopottelun putki mutta sen vaikutuksesta maksalukemiin en tiedä.
      Vuosikymmenet dokasin kaikki viikonloput.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe