Navionics karttapäivitys?

PurjehtimisestaSuomittu

Käsitin, että viime keväänä ostamaani Itämeren alueen karttakorttia voi päivittää vuoden ajan. Minulle vain jäi epäselväksi miten. Kotelossa ei oolut ohjeita, joita olisin ymmärtänyt. Myyjä muistaakseni puhui jotain kortinlukijasta ja tietokoneesta. Mikä se kortinlukija on ja mistä sellaisia saa? POWER kaupassa ei osattu neuvoa.

7

4589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinPitäneeToimia

      Kortinlukijalla tarkoitettaneen sitä "lokeroa" tietokoneessa mihin esim. SD-muistikortti työnnetään tai voisihan USB.liitäntä pistokettakin nimittää kortin lukijaksi koska siinä luetaan/tutkitaan USB.kortin tietoja.

      Lisäksi IT-alan kauppialla on yleensä myytävänä irrallisia kortin lukijoita joka liitetään tietokoneeseen kaapelilla tai jotenkin muuten ja siihen kortin lukijaan sopinee liitettäväksi lähes kaikki muistikortti tyypit/mallit.

      Karttakorttisi on varmaankin joku yleinen muistikorttimalli, (ehkä SD-kortti), se pitänee liittää tietokoneeseesi ja siihen ladata sitten haluamasi päivitys kartan valmistajan sivuilta.

      Ellei näillä tiedoin onnistu päivityksesi niin kirjoitttelehan lisää ja kysele paremmin tietäviltä.

    • Len-Setä
      • PurjehtimisestaSuomittu

        Nöyrä kiitos Len-sedälle. En minä tuosta mainoksesta kyllä mitään irti saanut.


    • Dock-to-Dock

      Itsellä Navionics-kortti on micro-SD. Jotta se sopii kannettavaan tietokoneeseen tarvitsee se kasvattaa SD-kortiksi adapterilla.

      https://www.halvathinnat.com/microsd-sd-adapteri.html

      Sitten tarvitset peruskannettavan, jossa on SD-korttipaikka. Koneella luot itsellesi tilin Navionics:in sivuilla. Sitten kortti sisään ja seuraat ohjeita.
      Hyvällä tuurilla saat kyseisen päivän "käyttöönottopäiväksi", ja ilmaiset päivitykset vuodeksi eteenpäin. itse maksoin eilen päivityksestä 122€. Ei sillä muuten, mutta autopilotin dock-to-sock reititys ei toimi kuin aktiivisella kortilla.

      https://www.navionics.com/fin/update-your-chart

      Kun kortti on aktiivinen, voit valita seuraavat päivitykset
      -Kartta
      -Syvyyskäyrät
      -Commonity edit. (Tässä ei ole paljoakaan eroa onko päällä vai ei. Ainakaan niillä vesillä joilla itse veneilen. Käsittääkseni ihmisten merkitsemiä kohteita. Voi toimia paremmin alueilla joilla asuu Suomen väkimäärä veneilijöitä 50km säteellä.)

      • Jusssia

        Tarvitaanko erillinen kortinlukulaite, kun Samsungin kännykässä on SD Microlle sopiva tai mahd. adapterilla sopiva muistikorttipaikka? Jos spuhelimen yhdistää usb-kaapelilla läppäriin, niin kävisko karttaohjelman päivitys sitä kautta?


      • Jusssia kirjoitti:

        Tarvitaanko erillinen kortinlukulaite, kun Samsungin kännykässä on SD Microlle sopiva tai mahd. adapterilla sopiva muistikorttipaikka? Jos spuhelimen yhdistää usb-kaapelilla läppäriin, niin kävisko karttaohjelman päivitys sitä kautta?

        No eipä se taida puhelimella onnistua, minulla tuli mukana se tikku johon kortin voi laittaa.


    • apuatarjolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1864
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      230
      1517
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1486
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      51
      1364
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1308
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1169
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      283
      1139
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1113
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe