Linux on koodaajien ykkösalusta

LinuxinNousu

Lähes puolet kehittäjistä koodaa mieluiten Linuxia, kertoo tuorein Stackoverflown kysely. Linuxin ilmoitti suosikkialustakseen 48,3 prosenttia kehittäjistä. Windowsille koodasi mieluiten 35,4 prosenttia ja Androidille 29 prosenttia haastatelluista koodaajista.

Linux nousi koodaajien ykkössuosikiksi viime vuoden aikana. Edellisvuoden kyselyssä Windows oli vielä ykkösenä 41 prosentin osuudella. Linuxin nimesi tuolloin 32,9 prosenttia.

lähde etn.

23

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outo_sijoittelu

      Moniko tietokoneen käytön aloittelijoista on ns. koodaajia? Kaikkiko?
      Vai onko niin, että kaikki Linux-koodaajat ovat tietokoneen käytön suhteen tomppeleita aloittelijoita?

      Muuten en aloituksesi sijoittelua tähän tietotekniikka-palstan alaosastoon ymmärtää.

      • Ihmevittuilua

        En tiedä, muuta ei ne hurujakaan ole.


      • Buahhahahhahahahahha

        Sun ihana windows on ihan paska! Sorry vaan!


      • IhmeHyypiöOn

        Viuttuako täällä kokajan valitat joka helvetin asiasta?
        Postaa valheita ja trollauksia.
        Haukut kirjoittajia! Kirjoitat monilla nimimerkeilla ja keskustelet itsesi kanssa!
        Lempi aiheet perätön win hybe ja perätön linux haukkuminen.

        sanoina, lääkkeesi, vajakki, yms..


      • outo_sijoittelu
        IhmeHyypiöOn kirjoitti:

        Viuttuako täällä kokajan valitat joka helvetin asiasta?
        Postaa valheita ja trollauksia.
        Haukut kirjoittajia! Kirjoitat monilla nimimerkeilla ja keskustelet itsesi kanssa!
        Lempi aiheet perätön win hybe ja perätön linux haukkuminen.

        sanoina, lääkkeesi, vajakki, yms..

        Relevanttiahan tässä nyt on, onko aloituksen sisältö palstan aiheen mukainen.
        Mielestäni ei.


      • OhYeahhhhh
        outo_sijoittelu kirjoitti:

        Relevanttiahan tässä nyt on, onko aloituksen sisältö palstan aiheen mukainen.
        Mielestäni ei.

        Paayunut HURU


    • AamukahviaKohtaKeitän

      Sen jälkeen kun lähdin Espoon Otaniemeen opiskelemaan tietotekniikkaa vuonna 1997, en ole koskaan enää edes nähnyt Windowsilla ohjelmistotyötä tekevää ihmistä.

      Sori.

      • näinonkäynyt

        Ei windowsilla voi koodata, kun ms vie vakoilussaan sun koodis!


    • WindowsOnTuskaa

      Ei windowsiin kannata enään mitään koodata.

      • sörsse

        Et kyllä osaisikaan.


      • koo-di
        sörsse kirjoitti:

        Et kyllä osaisikaan.

        Uutisia lukiessa tuntuu että koodaamassa on paljonkin osaamattomia.


      • mseiosaa

        juu mm ms:llä


      • HuuuuHuruja
        sörsse kirjoitti:

        Et kyllä osaisikaan.

        miimkö luulet


      • sörsse

        Kirjoittaa et ainakaan osaa joten se siitä koodamisesta


    • Bersel

      Ajattelin kyllä edelleen jatkaa Windowsin käyttämistä ja sitten kun markkinat ovat täynnä näitä halukkaiden koodareiden tekemiä, tarpeitani vastaavia Linux-sovelluksia, saatan miettiä vaihtoa.

      • HuuuuHuruja

        Vitut
        windows on kuoleva järjestelmä


      • sörsse

        voi olla että ollaan haudassa sitä ennen


      • akkuna

        "markkinat ovat täynnä näitä halukkaiden koodareiden tekemiä, tarpeitani vastaavia Linux-sovelluksia, "

        Kannattais tutustua Windows-kaupan valikoimaan.
        Siellä taitaa iso osa ohjelmista olla OpenSourcea.


      • Mitä sillä käyttöjärjestelmällä on väliä mitä käytät kun lähes kaikki maailman ohjelmat toimii siellä missä on se Linux ja käytetään laitteella jossa on selain?

        Ai niin mutta kun jotkut sekaisin olevat kuvittelevat että lähes kaikki ohjelmat asennettaisiin päätelaitteeseen hehheh! Rajoittunutta ja typerää ja joutuu tyytymään marginaalistakin marginaaliseen ohjelmavalikoimaan.


    • nimierkki007

      harrastelijoiden puuhastelua

    • suolikamaa

      Apua aloittelijalle palsta on Linux-hörhöjen ykkösalusta paskan suoltamiselle.

      • buhaahaaahaabuhaaa

        juu niin on


    • "Lähes puolet kehittäjistä koodaa mieluiten Linuxia,"
      Mitähän tuo tarkoittaa? Paljon tehdään koodia myös autoihin, kameroihin, kännyköihin, .... Alustana varmaan usein joku Linux jakelu ja gcc ym. ohjelmointityökaluja. Gcc on hyvä kääntäjä ja jo se vaikuttaa paljon alustan valintaan. Itse en ole vuosikymmeniin ole kääntänyt mitään Windows-ympäristössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe