Pöllänen

Julia

Tutkiiko kukaan Pöllästen sukua?

26

5170

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krisse47
    • Pölläsen suvun sukututkija

      Minä tutkin kaikkea sukuun liittyvää : )

    • 1667 - luvulle

      Hei ! Mistä päin on vanhempasi ja sukusi lähtöisin.
      Meidän sukuhaara on Karjalan Lunkulansaarelta.
      Leo Mirala on henkilö , joka auttaa asiassa. Löydät netistä hänen yhteystiedot.
      Jos siis sukusi on rajantakaa, eli Karjalasta

    • Heinjoen tyttö

      Heinjoen Pölläset ovat mummoni sukua.
      Mistä suunnalta etsit tai mitä etsit?

    • Heinjoen tyttö

      Alkuperäinen kysymys olikin jo niin vanha, että kenties asiat ovatkin jo selvinneet.
      Onko Karjalan Pölläsille suunnitteilla omaa sukuseuraa tai muuta yhteydenpitoa?

    • Emma Maria

      Kiinnostuin Pölläsen suvusta, koska mummoni oli tyttönimeltään Pöllänen. Olen päässyt hänen jäljillään 1700-luvun loppupuoleen, johon tiedot loppuvat (kirkonkirjat palaneet ko seurakunnasta) ja omat kykyni ainakin toistaiseksi rajoittavat (vasta opettelen asiaa) myöskin jatkaa siitä taaksepäin.
      Isoisäni sukua on tutkittu hyvinkin tarkkaan, mutta tästä suvusta en ole kuullut, onko kukaan tehnyt mitään.

    • löytyy

      Hei! Isomummoni on myöskin ent. Pöllänen, Karjalasta hänkin.

      • Mummoni Helena

        Hei, mummoni suku on Karjalan Heinjoen Kopralasta kotoisin, myöhemmin ennen evakkoon lähtöä asuivat Heinjoen Rättölässä. Minäkin haluaisin tietää Pölläsistä enemmän.


      • sortavalan pölläset
        Mummoni Helena kirjoitti:

        Hei, mummoni suku on Karjalan Heinjoen Kopralasta kotoisin, myöhemmin ennen evakkoon lähtöä asuivat Heinjoen Rättölässä. Minäkin haluaisin tietää Pölläsistä enemmän.

        minun ukkini on kotoisin karjalan sortavalasta


    • ei ihan hukkunut

      Jos kirkonkirjat on hukkuneet niin tieyoja voi löytyä myös henkikirjoista.

    • mielnkiintoista

      Hei!
      Jos sukusi on luovutetussa Karjalassa Salmin Lunkulassa. Saat netistä tiedon klikkaamalla esim. Matti Pöllänen siinä on Lunkulan Pöllästen suku.
      tai ota yhteys Leo Miralaan tiedot netissä. Onnea tutkimuksillesi

    • sari

      noin 20 v sitten on tehty sukututkimus Pölläsen suvusta, johon itsekin kuulun. Silloin painettiin kirjakin, jota en valitettavasti ostanut silloin. Tekijänä oli nainen, joka oli Kotkassa tai Haminassa tai sielläpäin koulutoimenjohtajana. En muista nimeäkään enää.

    • Karjalan neito

      Ahkera sukututkija voisi olla Anja Kukkonen, mutta hän on tehnyt kirjan Uukuniemen Pölösistä vuonna 1996. Tätäkö tarkoitit?

    • pisterivi1

      Pölläsiä on joka lähtöön, eikä kaikki Pölläset kuulu samaan sukuun.

      Sukunimitilasto 2.12.2013 Pöllänen

      Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla

      Nykyisenä nimenä 2396 1230 1166 2247 149
      Entisenä nimenä 1181 121 1060 1116 65
      Kuolleilla 1537 620 917 1490 47
      Yhteensä 5114 1971 3143 4853 261

      Nimipalvelussa etu- ja sukunimitietojen lukumäärät löytyvät kaikista henkilöistä, jotka on rekisteröity Suomen väestötietojärjestelmään. Rekisteröinnin yhteydessä he ovat saaneet suomalaisen henkilötunnuksen. Henkilötunnukset annettiin elossa oleville henkilöille vuosien 1964-1968 välisenä aikana. Tämän ajankohdan jälkeen henkilötunnus on annettu lapselle syntymäilmoituksen perusteella ja ulkomaalaiselle erillisen rekisteröinnin perusteella.

    • Karitumma

      Luin nyt vasta näitä juttuja täällä ja oma isäni oli Heinjoen kunnan Hevossaaren kylästä syntynyt 1901 ja oli jo vanhempi mies kuin sai minut paljon nuoremman vaimon eli äitini kanssa,ja olen myös itse ollut kiinnostunut löytämään näitä sukujuuria eteenpäin,sen olen tiennyt jo kauan että isäni isän äiti oli Kalmi nimeltään josta löytyy omaa sukututkimusta

    • JuuliaJJP

      No kyllähä omaa sukua pitää tutkia

      • Anonyymi

        Suomessa on yli 500 000 tavallista sukututkijaa (harrastusmielessä).


    • 2Juulia

      Ite oon Pöllänen ja JuuliaJJP meiä nimessä om paljo samaa.

    • Iita112

      Tulee erittäin pitkällä viiveellä. Isoisä myös Pöllänen mutta asui savonlinnaan kuuluvaan Ihamaniemessä.

      • huhkija

        Pölläsiä Kiteeltä.
        Mieheni sukua Matti Pöllänen 1821 Kitee - 1896 Pälkjärvi
        vaimo Carin Pesonen 1821 - 1899


    • Pölläsjuurinen

      Mummoni Ester oli os. Pöllänen, Enonkoskella ovat ovat asustaneet. Mummon isä Abel Pöllänen, s 2.1.1856 Enonkoskella, vaimo Kaisa os. Kauppinen s 29.12 1857 Liperissä.
      Tämäm Abel ja Kaisa Pölläsen perheeseen syntyi Johan Edvard 1886, Saima 1887, Uuno Arvid 1889, Saima Maria1891, Ester Elvira (isäni äiti) 1892, Kerttu 1894 ja Hilja 1895.
      Olen saanut selville sen, että Abel Pöllästä edeltävät kirkonkirjat ovat tuhoutuneet kirkon palossa joten omat Pöllästutkimukseni pysähtyivät siihen tietoon.
      Ester Pöllänen nai Kuhmolaisen Karl Hjalmar Myttysen ja ovat isovanhempiani.

      • Anonyymi

        Lähisukuuni kuuluva Selma täti os Kosunen ja hänen miehensä oli Antti Pöllänen s.3.3.1901 Leppävirta. Antin vanhemmat olivat Antti Edvartti s.1874 Joroinen Ruokojärvi ja vaimonsa Ida Suhonen s. 1878 Leppävirta Kotalahti. Antilla oli Elviira niminen sisar s.1914

        Rakkaat Pölläset


    • MPöllänen

      Minulla on kanssa tietoa omista sukujuuristani. Olen siis Pöllänen sukujaan. Isoisäni Otto Pöllänen syntyi Heinävedellä, samoin hänen äitinsä Angelika Pöllänen. Jos se kiinnostaa, niin voin kertoa lisää. Maija Pöllänen

    • Anonyymi

      Mitä sitä kyselemään Sen kun kerrot. Kirjoita kaikki tänne, niin saadaan heti kaikki netin tietokantaan. Oikein sormet herkkänä odotan. Mielellään myös elossa olevat ja kaikki exät ja nyxät niin saadaan kaikki liitettyä toisiinsa. Kuka pan ketä.

    • Anonyymi

      Minä yritin joskus mutta eihän siitä tullut mitään

    • Anonyymi

      Pölläsiä oli myös kurkijoen räihävaarassa jotka olivat lähtöisin uukuniemeltä ja asuvat jossain vaiheessa jaakkimassa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe