Pöllänen

Tutkiiko kukaan Pöllästen sukua?
Ilmianna
Jaa

19 Vastausta

Koitapas alla olevasta ositteesta,laittaa haku ja
kerrot suvusta vähän tarkemmin, missä päin suku on asustellut ja vaikuttanut.
http://www.sukujutut.fi/sukuhaku/sukuhak1_1.asp
Ilmianna
Jaa
Minä tutkin kaikkea sukuun liittyvää : )
Ilmianna
Jaa
Hei ! Mistä päin on vanhempasi ja sukusi lähtöisin.
Meidän sukuhaara on Karjalan Lunkulansaarelta.
Leo Mirala on henkilö , joka auttaa asiassa. Löydät netistä hänen yhteystiedot.
Jos siis sukusi on rajantakaa, eli Karjalasta
Ilmianna
Jaa
Heinjoen Pölläset ovat mummoni sukua.
Mistä suunnalta etsit tai mitä etsit?
Ilmianna
Jaa
Alkuperäinen kysymys olikin jo niin vanha, että kenties asiat ovatkin jo selvinneet.
Onko Karjalan Pölläsille suunnitteilla omaa sukuseuraa tai muuta yhteydenpitoa?
Ilmianna
Jaa
Kiinnostuin Pölläsen suvusta, koska mummoni oli tyttönimeltään Pöllänen. Olen päässyt hänen jäljillään 1700-luvun loppupuoleen, johon tiedot loppuvat (kirkonkirjat palaneet ko seurakunnasta) ja omat kykyni ainakin toistaiseksi rajoittavat (vasta opettelen asiaa) myöskin jatkaa siitä taaksepäin.
Isoisäni sukua on tutkittu hyvinkin tarkkaan, mutta tästä suvusta en ole kuullut, onko kukaan tehnyt mitään.
Ilmianna
Jaa
Hei! Isomummoni on myöskin ent. Pöllänen, Karjalasta hänkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hei, mummoni suku on Karjalan Heinjoen Kopralasta kotoisin, myöhemmin ennen evakkoon lähtöä asuivat Heinjoen Rättölässä. Minäkin haluaisin tietää Pölläsistä enemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mummoni Helena kirjoitti:
Hei, mummoni suku on Karjalan Heinjoen Kopralasta kotoisin, myöhemmin ennen evakkoon lähtöä asuivat Heinjoen Rättölässä. Minäkin haluaisin tietää Pölläsistä enemmän.
minun ukkini on kotoisin karjalan sortavalasta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos kirkonkirjat on hukkuneet niin tieyoja voi löytyä myös henkikirjoista.
Ilmianna
Jaa
Hei!
Jos sukusi on luovutetussa Karjalassa Salmin Lunkulassa. Saat netistä tiedon klikkaamalla esim. Matti Pöllänen siinä on Lunkulan Pöllästen suku.
tai ota yhteys Leo Miralaan tiedot netissä. Onnea tutkimuksillesi
Ilmianna
Jaa
noin 20 v sitten on tehty sukututkimus Pölläsen suvusta, johon itsekin kuulun. Silloin painettiin kirjakin, jota en valitettavasti ostanut silloin. Tekijänä oli nainen, joka oli Kotkassa tai Haminassa tai sielläpäin koulutoimenjohtajana. En muista nimeäkään enää.
Ilmianna
Jaa
Ahkera sukututkija voisi olla Anja Kukkonen, mutta hän on tehnyt kirjan Uukuniemen Pölösistä vuonna 1996. Tätäkö tarkoitit?
Ilmianna
Jaa
Pölläsiä on joka lähtöön, eikä kaikki Pölläset kuulu samaan sukuun.

Sukunimitilasto 2.12.2013 Pöllänen

Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla

Nykyisenä nimenä 2396 1230 1166 2247 149
Entisenä nimenä 1181 121 1060 1116 65
Kuolleilla 1537 620 917 1490 47
Yhteensä 5114 1971 3143 4853 261

Nimipalvelussa etu- ja sukunimitietojen lukumäärät löytyvät kaikista henkilöistä, jotka on rekisteröity Suomen väestötietojärjestelmään. Rekisteröinnin yhteydessä he ovat saaneet suomalaisen henkilötunnuksen. Henkilötunnukset annettiin elossa oleville henkilöille vuosien 1964-1968 välisenä aikana. Tämän ajankohdan jälkeen henkilötunnus on annettu lapselle syntymäilmoituksen perusteella ja ulkomaalaiselle erillisen rekisteröinnin perusteella.
Ilmianna
Jaa
Luin nyt vasta näitä juttuja täällä ja oma isäni oli Heinjoen kunnan Hevossaaren kylästä syntynyt 1901 ja oli jo vanhempi mies kuin sai minut paljon nuoremman vaimon eli äitini kanssa,ja olen myös itse ollut kiinnostunut löytämään näitä sukujuuria eteenpäin,sen olen tiennyt jo kauan että isäni isän äiti oli Kalmi nimeltään josta löytyy omaa sukututkimusta
Ilmianna
Jaa
No kyllähä omaa sukua pitää tutkia
Ilmianna
Jaa
Ite oon Pöllänen ja JuuliaJJP meiä nimessä om paljo samaa.
Ilmianna
Jaa
Tulee erittäin pitkällä viiveellä. Isoisä myös Pöllänen mutta asui savonlinnaan kuuluvaan Ihamaniemessä.
Ilmianna
Jaa
Israelilaiset
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pöllänen

Tutkiiko kukaan Pöllästen sukua?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta