Naurettavaa

Näillä palstoilla tapahtuu paljon naurettavia asioita. Se mikä minusta tuntuu naurettavalta, ei välttämättä ole toisista lainkaan naurettavaa. Muistatko milloin itse nauroit oikein sydämesi pohjasta?

Iloinen sydän tuo myös iloa kanssaihmisille. Enkä nyt tarkoita mitään kohteliasta tai väkinäistä turhannauramista, enkä kyynistä tai katkeraa naurua, joka heijastaa toisten halveksumista ja on joidenkin mielestä vilpittömintä iloa.

Tiesitkö naurun parantavan ja jopa estävän monien sairauksien syntyä? Kertokaa mille minä voisin tänään nauraa makeasti?

130

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsemme luovat uutta YLE:ta.
      Ujutetaan "oikea mielipide" ohjelmaan paljastamatta mieli-piteen todellista taustaa.
      Lehtien kysellessä moisen hölmöyden oikeudellisuutta vastataan:
      Ops, tieto-katko toimituksessa.
      Ilmoitimme kyllä virheestä SOME:ssa.
      Pienellä tekstillä tosin.
      Varmuuden-vuoksi vastaavat oli vaihdettu vara-vastaajiin.
      Ammatti-yhdistykset kiittävät.
      Ehkä lahjoittavat jotain joillekin seuraaviin edus-kunta-vaaleihinkin.

      H.

      • Tämä on ihan todella hauskaa. Kopioit ja toistat samoja viestejä useissa keskusteluissa. Valitset ikään kuin keskustelun mukaan, mikä vastaus siihen sopii. Hahaa!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Tämä on ihan todella hauskaa. Kopioit ja toistat samoja viestejä useissa keskusteluissa. Valitset ikään kuin keskustelun mukaan, mikä vastaus siihen sopii. Hahaa!

        "PorvoonParoni"

        Ei ihan noin.
        Melkein kuitenkin.
        Kun jankutus alkaa, tai jatkuu.
        Liityn mukaan vanhalla kommentillani.
        Aikasti selkeän jankuttavaa osan-ottoa.
        Eikö vain olekin?
        -
        Ihan kuin olisi arvo.e tai korppis.

        H.


      • ala.arvoista
        hunksz kirjoitti:

        "PorvoonParoni"

        Ei ihan noin.
        Melkein kuitenkin.
        Kun jankutus alkaa, tai jatkuu.
        Liityn mukaan vanhalla kommentillani.
        Aikasti selkeän jankuttavaa osan-ottoa.
        Eikö vain olekin?
        -
        Ihan kuin olisi arvo.e tai korppis.

        H.

        Helevettiäkö se sulle kuuluu mitä toiset kirjottaa ja minkälaisia alotuksia tehdään.
        Sinä mikään palstapomo ole, vaikkas niin kuvittelet.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Helevettiäkö se sulle kuuluu mitä toiset kirjottaa ja minkälaisia alotuksia tehdään.
        Sinä mikään palstapomo ole, vaikkas niin kuvittelet.

        "ala.arvoista"

        Hyvinhän tuo minunkin kirjoitteluni näyttää koskettavan sinua.
        Oletko sinä pomo :)

        H.


      • ala.arvoista
        hunksz kirjoitti:

        "ala.arvoista"

        Hyvinhän tuo minunkin kirjoitteluni näyttää koskettavan sinua.
        Oletko sinä pomo :)

        H.

        Yhtä paljon ku sinäkin ja kaikki.


    • viimeks

      mikä viimeks nauraa se paraiten nauraa

      • Aion seurata tilannetta ja voi olla, että saan jopa viimeiset naurut


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Aion seurata tilannetta ja voi olla, että saan jopa viimeiset naurut

        Niinkuin, että aiot olla viimeisenä tällä palstalla ja nauraa yksinäsi?


      • En heti hoksannut tämän olevan Paskaharakkapalsta.
        Luulin tämän olevan sama vanha yli kuuskymppisten palsta.


      • tutkijatar
        Tellukka kirjoitti:

        Niinkuin, että aiot olla viimeisenä tällä palstalla ja nauraa yksinäsi?

        Luehan paronin keskustelupuheenvuoroja niin et varmaankaan löydä niistä kuvaamiasia negatiivisia ilmaisuja, joita itse vallan viljelet kirjoittaessasi hänestä.
        Olisi vallan terveellistä sinullekin joskus irrottautua pahantahtoisen ilkeän akan roolista ja vaihtaa positiivisuuteen
        - oman mielenterveytesikin takia


    • Muistaakseni nauroin viimeksi aidosti joskus 1970-luvulla. Asuin Pohjanmaalla. Met siinä työporukan kanssa ringissä naurettiin niin vaan kippurassa kun esimietämme naarattiin nahkiaisojasta.

      • seon

        naurettavaa että istut koneen ääressä koko päivän ja kiristelet hampaitasi...


      • eikö.hävetä

        Oot sä korppis melkonen typerys.


      • Kyllä tämä kännykkä taskussa mukana kulkee. Terveiset Nuaksen rannalta 😊


      • seon kirjoitti:

        naurettavaa että istut koneen ääressä koko päivän ja kiristelet hampaitasi...

        Hampaattomasta mussuttajasta se saattaa ollakin naurettavaa, kun joku pystyy vielä kiristelemään hampaitaan.


      • Oikeinparivaljakko
        Tellukka kirjoitti:

        Hampaattomasta mussuttajasta se saattaa ollakin naurettavaa, kun joku pystyy vielä kiristelemään hampaitaan.

        Teiltä se onnistuu tuo itsensä naurettavaksi tekeminen helposti, olkaa vaan ihan omana itsenänne. Buahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!


      • Sivustaseurannut
        Oikeinparivaljakko kirjoitti:

        Teiltä se onnistuu tuo itsensä naurettavaksi tekeminen helposti, olkaa vaan ihan omana itsenänne. Buahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

        Toinen jostain tukholman slummista ja toinen kainuun laiturikaivannosta kyttäämästä ohimeneviä ihmisiä. Ikävä kohtalo 70-vuotiaille.


      • Oikeinparivaljakko kirjoitti:

        Teiltä se onnistuu tuo itsensä naurettavaksi tekeminen helposti, olkaa vaan ihan omana itsenänne. Buahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

        Yhdestä lasten sadusta:
        "Ja rokonarpinen ämmä rähähti nauramaan ..."
        "Musta tyhjä suu ammollaan kohti kuuta ..."


      • tässäteillekahdelle
        Tellukka kirjoitti:

        Yhdestä lasten sadusta:
        "Ja rokonarpinen ämmä rähähti nauramaan ..."
        "Musta tyhjä suu ammollaan kohti kuuta ..."

        Uinuu puinuu,
        silmät kuivuu,
        mato jäytää niskassa,
        nuku nuku pikku pupu,
        herää vasta haudassa.


      • mi.onkaan.totta
        Tellukka kirjoitti:

        Yhdestä lasten sadusta:
        "Ja rokonarpinen ämmä rähähti nauramaan ..."
        "Musta tyhjä suu ammollaan kohti kuuta ..."

        ”Tellukka”, jonkinaikaisen tauon jälkeen luen muuttunutta ”melkein pappia” (jonka hirtehishuumori iski usein nauruhermooni).
        Onko taustalla joku masokistinen provosointi, huomatuksi tulemisen halu (herätetyt kiukunpurkaukset – jos, niin siinä olet se sama taitava kirjoittaja), kun kuljet puolustuspuhumassa yhden erikoisen, valheiden verkkoon kietoutuneen kaksoisnimimerkin ulkoistuksia?
        Ei kait sinuun ole vahingossa tehonnut hänen mottonsa (suora lainaus blogistaan): ”Osaanhan toki imarrella ja mielistellä, mutta jos näin toimin, kohteen täytyy olla minulle hyödyksi, konkereettiseksi eduksi, siitä johtuen vierastan ylihehkuttelua.”


      • PahaTauti

        Ihminen on todella "ruunanraakki" ja vanha kun ei ole enää kiinnostunut uudesta.
        Tiedän toki sen ettei sinun pienessä päässäsi ole tilaa kuin yhdelle pienelle ajatukselle, sillekin vain kun se sinulle sopii.
        Tämän kaiken tiesin jo aivan ensi kirjoituksestasi, jonka luin.
        En uskonut vielä tuolloin, että maailmassa voi löytyä vielä sellainen pää, joka on niin täynnä omaa itseään.
        Alan vähitellen uskoa.


    • kylmätotuus

      Usein makeimmat naurut saa, kun oppii nauramaan itselleen ja omille toilailuilleen.
      Ja niitähän minulle sattuu tuon tuostakin. Ei mene päivääkään, ettenkö onnistuisi jotain mokaamaan, joten naurunaiheita riittää.

      Nyt kun olet "huushollivastaava" ja jos onnistut tekemään aivan syömäkelvotonta ruokaa, niin älä kiukuttele, vaan naura niin vietävästi surkealle kokkaustaidollesi.

      Iloista lauantaita!

      Minua naurattaa jo tätä viestiä töhertäessäni ja kuvitellesani sinun puuhasteluasi keittiössä essu edessäsi ja suojamyssy päässäsi.

      • Tuo ihan totta, omille toilailluilleen on ihan mukava nauraa. Tulin tänään kaupasta (kuten olen tehnyt lähes joka päivä huuhhollivastaavana) ja laskin kauppakassin lattialle vaatteiden riisumisen ajaksi. Otin muovikassin toisesta sankasta kiinni ja nostin ja eikös sanka pettänyt ja tavarat levisivät eteisen lattialle. Päällimmäisenä 20 kananmunan munakotelo. Tarkistin tilanteen ja kuusi munaa oli mennyt päältä hieman rikki, joten ei muuta kuin paistinpannuun. Ja minä nauroin! Mitä muuta olisinkaan voinut tehdä? Ei sille mitään mahtanut.

        Tuo esiliina ja suojamyssy oli jo kyllä liioittelua, mutta myönnän ruuanlaittotaitoni tosiaan olevan olemattoman surkeata. Mutta kaikki tekeleeni on syöty? Naureskellen!


    • RealistiN

      Lastenlasten kanssa saa kyllä nauraa useinkin aivan vedet silmissä, nuo eskari/alaluokkalaiset keksivät niin paljon hauskoja juttuja, että vielä heidän lähdönkin jälkeen riittää pitkäksi aikaa nauramista kun mieleen muistuu hauskat tilannekomiikat. Ystävinäni on ollut jo kasarilta saakka humoristinen naisporukka, tapaamme yhdessä neljä kertaa vuodessa jonkun mukavan tapahtuman/reissun merkeissä, niiltä reissuilta palatessa on lähes aina vatsalihakset naurusta kipeät.
      Kyllä täälläkin välillä joku oiva humoristinen oivallus saa aikaan nauruun purskahduksen, entisvanhaan useinkin, nykyään harvemmin. Televisiosta tulee nykyisin tosi harvoin ohjelmia jotka naurattavat, radiosta sen sijaan esimerkiksi aamulypsy saa työmatkan yleensä tuntumaan hauskalta.

      • Vaimoni on ollut iltapäiväkerhoissa ohjaajana ja on kertonut monia riemastuttavia tarinoita lasten tekemisistä ja sanomisista. Lapset ovat loistotyyppejä ja uskomattoman värikkäitä ihmisiä.

        Itsellä on vastaava poikaporukka, johon kuulun ja tiedän tunteen, kun ihan tosissaan nauraa vatsansa kipeäksi. Loppua kohden ei tarvitse enää paljon sanoakaan mitään, kun koko ilta on vaan pelkkää naurua.


    • mimmimum-..mi

      Nauratti eilen kun lapsenlapseni oli vasta aikuistuessaan oppinut syömään ...mämmiä...koko rove oli tyhjentynyt....laittoi kuvan...ja seuraavana päivänä jatkoi toista rovetta....minua nauratti että sustahan tulee uusi juhamietaa...

      • Laittoiko kermaa vai maitoa päälle? Lasten naamanväänteistä kyllä tietää tykkäävätkö jostain ruuasta, varsinkin ihan pienillä on ihan sanoinkuvaamattomia ilmeitä kasvoillaan. Siis ihan naurettavia!


      • mimmimum-..mi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Laittoiko kermaa vai maitoa päälle? Lasten naamanväänteistä kyllä tietää tykkäävätkö jostain ruuasta, varsinkin ihan pienillä on ihan sanoinkuvaamattomia ilmeitä kasvoillaan. Siis ihan naurettavia!

        Maitoa laittoi....sen kyllä jotenkin ymmärtää että lapset ei mämmiä edes halua maistaakaan....ei se niin houkuttelevalta näytä...tuo pikkumies 4v on tullut niin valikoivaksi mitä syö... nykyajan nirsot lapset.


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Maitoa laittoi....sen kyllä jotenkin ymmärtää että lapset ei mämmiä edes halua maistaakaan....ei se niin houkuttelevalta näytä...tuo pikkumies 4v on tullut niin valikoivaksi mitä syö... nykyajan nirsot lapset.

        Minusta vanhempien kannattaa kyllä kokeilla erilaisia ruokia vaikka eivät olisikaan trendikkäitä ja antaa sen lapsen tehdä valinta. Meidän pojalle koko pääsiäisen kohokohta on, kun saa syödä mämmiä aamusta iltaan. Onneksi hakee sitä itse myös kaupasta, että ei tarvitse huushollivastaavan pelkästään mämmiä kantaa kaupasta.


    • Nauroin viimeksi erään mummon aiheuttamalle tilannekomiikalle. Hän sanoi niin nasevasti jossain kohden että ei voinut olla nauramatta. Tosin en voi toistaa sitä täällä.

      Harvemmin nykyisin enää saa nauraa maha kippurassa, Onkohan sit itse tullut tosikommaksi vaan ovatko naurun aiheet kerta kaikkiaan loppuneet?

      • Ai nii. Meinasin ihan unohtaa et työporukan kanssa on näitä sisäiirijuttuja joille kyllä saa nauraa makeastikin monesti :). Nykysin käy vaan harvemmin töissä et niitä ei muista :).


      • Bengalitikku

        Reilu puoli tuntia sitten ystäväni kanssa naurettiin makeasti ja aihettakaan en muista. Toivottavasti ei miehet. Eilen oli hupia kolmen sukupolven keskusteluissa ja mietimmekin, miten siitä olisi saanut hyvän ohjelman: käteviä emäntiä. Voisihan vastineeksi kirjoittaa kätevät isännät ohjelmaa. Sitä en pystyisi kirjoittamaan. Ei olisi taitoa.
        Aloittaja voisikin löytää arjesta miesvinkkelillä komiikkaa. Tilannekomiikka on parasta. Jotenkin sitä tosin ei voi toistaa tai kertoa. Se meni jo.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai nii. Meinasin ihan unohtaa et työporukan kanssa on näitä sisäiirijuttuja joille kyllä saa nauraa makeastikin monesti :). Nykysin käy vaan harvemmin töissä et niitä ei muista :).

        Ne työporukan jutut ja naurunaiheet ovat ihan spesiaalitarinoita ja muotoutuvat porukan mukaan, se on tulos sen porukan yhteenkuuluvuudesta ja on tärkeätä löytää yhteiset hauskat hetket.

        Kyllä olen samaa mieltä kanssasi, että vanhemmiten naurunaiheet vähenevät. Ei pitäisi, mutta niin vaan käy. Tosikoksi en vapaaehtoisesti ilmottaudu, vaan nauran ihan jo ajatuksellekin.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Reilu puoli tuntia sitten ystäväni kanssa naurettiin makeasti ja aihettakaan en muista. Toivottavasti ei miehet. Eilen oli hupia kolmen sukupolven keskusteluissa ja mietimmekin, miten siitä olisi saanut hyvän ohjelman: käteviä emäntiä. Voisihan vastineeksi kirjoittaa kätevät isännät ohjelmaa. Sitä en pystyisi kirjoittamaan. Ei olisi taitoa.
        Aloittaja voisikin löytää arjesta miesvinkkelillä komiikkaa. Tilannekomiikka on parasta. Jotenkin sitä tosin ei voi toistaa tai kertoa. Se meni jo.

        Bengalitikku
        Kyllä meille miehille saa nauraa, vaikka nykyään täytyykin olla tarkkana kenelle naiselle voi nauraa, vitsi, vitsi.

        Tilannekomiikka on parasta, se tulee niin äkillisesti. Ihan ei ole kuin muutama päivä aikaa, kun nauroin kaupassa erään henkilökuntaan kuuluvan naisen kanssa, ihan railakkaasti päästelimme vaikka olimme tavanneet vasta 30 sekunttia aikaisemmin. Hauska juttu!


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Reilu puoli tuntia sitten ystäväni kanssa naurettiin makeasti ja aihettakaan en muista. Toivottavasti ei miehet. Eilen oli hupia kolmen sukupolven keskusteluissa ja mietimmekin, miten siitä olisi saanut hyvän ohjelman: käteviä emäntiä. Voisihan vastineeksi kirjoittaa kätevät isännät ohjelmaa. Sitä en pystyisi kirjoittamaan. Ei olisi taitoa.
        Aloittaja voisikin löytää arjesta miesvinkkelillä komiikkaa. Tilannekomiikka on parasta. Jotenkin sitä tosin ei voi toistaa tai kertoa. Se meni jo.

        Totta, tilanne komiikasta kun koittaa kertoa soisille, siitä puuttuu se tilanne ja se ei kerrottuna tunnu enää ollenkaan niin hauskalta :).


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ne työporukan jutut ja naurunaiheet ovat ihan spesiaalitarinoita ja muotoutuvat porukan mukaan, se on tulos sen porukan yhteenkuuluvuudesta ja on tärkeätä löytää yhteiset hauskat hetket.

        Kyllä olen samaa mieltä kanssasi, että vanhemmiten naurunaiheet vähenevät. Ei pitäisi, mutta niin vaan käy. Tosikoksi en vapaaehtoisesti ilmottaudu, vaan nauran ihan jo ajatuksellekin.

        Niinpä. Harvassa taitaa olla ne työpaikat joissa nauraminen on kielletty.


      • siilenämää kirjoitti:

        Niinpä. Harvassa taitaa olla ne työpaikat joissa nauraminen on kielletty.

        Ei tule mieleen muita kuin raastupa, siellä ei varmaan paljon naureskella?


      • Bengalitikku

        En ole koskaan käynyt! Suositteletko?
        Eikös siellä ole ovimikko, joten tuskin kuka tahansa pääsee katsomoon, kuten filmeissä. Jos olisi lautanainen, mutta se taitaa edellyttää, että on lauta.


      • Muistan tämän viime vapulta kun olin katsomassa kulkuetta. Siitä ohi käveli lapsenlapsensa kanssa erän hyvin arvonsa tunteva ja ylimielisen oloinen mummeli, olen tuntenut hänet kauan ja tällaisen käsityksen olen hänestä saanut.
        Kysyin että läksin sitten pojan kanssa vapun viettoon. Hän sanoi että meillä on sellainen tragedia että käydään syömässä vappulounas ravintolassa. En nähnyt asiassa traagisuutta?
        Ei minua naurattanut vakavasti vain totesin että sehän on mukavaa.
        Kirjoitusvirheineni kannattasi jättää tämäkin kommentti väliin :)


      • mi.onkaan.totuus
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Muistan tämän viime vapulta kun olin katsomassa kulkuetta. Siitä ohi käveli lapsenlapsensa kanssa erän hyvin arvonsa tunteva ja ylimielisen oloinen mummeli, olen tuntenut hänet kauan ja tällaisen käsityksen olen hänestä saanut.
        Kysyin että läksin sitten pojan kanssa vapun viettoon. Hän sanoi että meillä on sellainen tragedia että käydään syömässä vappulounas ravintolassa. En nähnyt asiassa traagisuutta?
        Ei minua naurattanut vakavasti vain totesin että sehän on mukavaa.
        Kirjoitusvirheineni kannattasi jättää tämäkin kommentti väliin :)

        ”mielikki-mummo” – kiitos nauruista, vaikka nauroin hiukan sisäänpäin ja hymyäni anteeksipyydellen…
        Noin voi käydä kun haluaa näyttää fiksummalta kuin onkaan ja vielä jaksaa kuvitella kuulijan olevan hiukka alemmalla sivistystasolla…


      • Bengalitikku

        Nauratti.
        Noita sattuu, itse kullekin.
        Entäpä, jos oli kyse jostain pakkopullasta ja ...
        Lisänä ovat vaikeat sanat, kuten siipikarja = boilerit.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Muistan tämän viime vapulta kun olin katsomassa kulkuetta. Siitä ohi käveli lapsenlapsensa kanssa erän hyvin arvonsa tunteva ja ylimielisen oloinen mummeli, olen tuntenut hänet kauan ja tällaisen käsityksen olen hänestä saanut.
        Kysyin että läksin sitten pojan kanssa vapun viettoon. Hän sanoi että meillä on sellainen tragedia että käydään syömässä vappulounas ravintolassa. En nähnyt asiassa traagisuutta?
        Ei minua naurattanut vakavasti vain totesin että sehän on mukavaa.
        Kirjoitusvirheineni kannattasi jättää tämäkin kommentti väliin :)

        Ihan hauska kertomus elävästä elämästä ja sai nauramaan, kiitos.


    • staka

      Vaari kertoi eilen kahvipöydässä edellisen päivän touhuistaan 3-vuotiaan pojantyttären kanssa. Hän oli katsellut hauskaa langasta väkerrettyä pikkuista nukkea ja ihmetellyt että "kukahan on osannut virkata näin kauniin nuken". Tyttö kertoi topakkana että nukke on kummitädin tekemä. Ja lisäsi vielä että "Hanski on varmaan auttanu". Hanski on kummitädin mies.

      Hanskin tuntien - kyllä meille nauru piisasi. Mutta ehdottomasti näitä hauskuuksia ei saa kertoa silloin, kun lapsi on paikalla! Tilannehan olisi hänestä äärettömän nolo ja hävettävä - niin hän aikuisten naurun ymmärtäisi.

      • Kyllä! Niissä lasten hauskuuksissa täytyy olla pelisilmää, koska niistä puhutaan ja ennenkaikkea mille nauretaan. Yleensä lapsia ei pidä aliarvioida, mutta kannattaa ottaa huomioon, että ei vaan loukkaa lasta mitenkään.

        Minun taloni ohitse menee aikamonen lapsen koulutie ja pysähdyn silloin tällöin juttelemaan jonkun pienen kulkijan kanssa, ne ovat kivoja rupatteluja ja yleensäkin tulen hienosti toimeen lasten kanssa. Niin ja kissojen. Usein paremmin kuin monen aikuisen kanssa, hehee.


    • Kylläpiisaa

      Eikös tämä netti ole meidän huviksemme
      rustailtu, joten niinhän se ottaa pitää.
      Ei muuta kun nauramaan koko nettikansan
      voimalla.

      Nauru pidentää ikää ja auttaa meitä
      muutenkin hyvin voimaan.

      Jatkapa vaan "PorvoonParoni", muuten
      lysti loppuu tykkänään.

      • Ota.koppi

        minä nauran jokakerta tälle hullunmyllyn palstalle, ku kurkkaan. Tosi naurettavaa sakkii;-)
        Yks typerys kommentoi ekana joka ikiseen aloitukseen jonninjoutavaa pashaa ja saa toiset raivoon. Hellittäkää jo tekin ja naurakaa tälle hölmölle!


      • Kiitos hyvästä ja kannustavasta palautteesta.


    • Zhuravlit

      Naurettava on aika tavalla erilainen hupi kuin naurattava, hauska, huvittava on.
      Onko hupia ollenkaan.

      • Mikäli palstalta saa jotain huvia itselleen, joka alkaa naurattamaan niin eikö se ole naurettavaa?


      • Zhuravlit
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Mikäli palstalta saa jotain huvia itselleen, joka alkaa naurattamaan niin eikö se ole naurettavaa?

        Mielestäni naurettava ei ole sama kuin hauska ja nauramaan saava. Se on jotain aivan muuta, vaikkapa jonkun yksinkertaisuus voi vaikuttaa naurettavalle.


      • aika-koomista
        Zhuravlit kirjoitti:

        Mielestäni naurettava ei ole sama kuin hauska ja nauramaan saava. Se on jotain aivan muuta, vaikkapa jonkun yksinkertaisuus voi vaikuttaa naurettavalle.

        mutta naurettava voi olla myös naurattava

        esimerkiksi jos joku yrittää hienostella käyttäen vierasperäisiä sanoja, tekemällä sen kuitenkin päin honkia

        se että kirjoittaa väärin ei tee siitä naurettavaa tai naurattavaa, vaan se että pyrkii kerta toisensa jälkeen esittämään itseään muita parempana huonoin tuloksin, lähes aina epäonnistuen


      • Zhuravlit
        aika-koomista kirjoitti:

        mutta naurettava voi olla myös naurattava

        esimerkiksi jos joku yrittää hienostella käyttäen vierasperäisiä sanoja, tekemällä sen kuitenkin päin honkia

        se että kirjoittaa väärin ei tee siitä naurettavaa tai naurattavaa, vaan se että pyrkii kerta toisensa jälkeen esittämään itseään muita parempana huonoin tuloksin, lähes aina epäonnistuen

        Toki voi olla noin, lukee jotain yksinkertaisen tyhmää, huomaa sen naurettavaksi ja nauraa sille.
        Nauramaan saava hauskuus on kuitenkin iloisempaa ja aidompaa, ei toisen mokaan perustuvaa.


      • pappilukkaritalon
        Zhuravlit kirjoitti:

        Toki voi olla noin, lukee jotain yksinkertaisen tyhmää, huomaa sen naurettavaksi ja nauraa sille.
        Nauramaan saava hauskuus on kuitenkin iloisempaa ja aidompaa, ei toisen mokaan perustuvaa.

        Uskon aloittajan hakevan nimenomaan sitä kuinka vahingonilo ei ole mitään iloa vaan ilkeilyä.


      • pappilukkaritalon kirjoitti:

        Uskon aloittajan hakevan nimenomaan sitä kuinka vahingonilo ei ole mitään iloa vaan ilkeilyä.

        Sinähän sen itse tiedät mitä aloituksellasi hait vaikka oikeesti en ole löytänyt kuin yhden aidon naruuni päättyneen kommentin. Jotenkin ei nappaa, lasten suusta tulleet no, ei nappaa yksikään. Kummallisia selityksiä sponttaanista naurun lähteistä, tilannekomiikasta. Latteaa on se niin, että ja, kun, vaan kun ei naurata ei. Vaikea aihe saada oikea aito naurettava keskustelu.


      • Anmu
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinähän sen itse tiedät mitä aloituksellasi hait vaikka oikeesti en ole löytänyt kuin yhden aidon naruuni päättyneen kommentin. Jotenkin ei nappaa, lasten suusta tulleet no, ei nappaa yksikään. Kummallisia selityksiä sponttaanista naurun lähteistä, tilannekomiikasta. Latteaa on se niin, että ja, kun, vaan kun ei naurata ei. Vaikea aihe saada oikea aito naurettava keskustelu.

        Mitäpä jos painuisit sinne laiturinkoloon ja ottaisit vaikka P:ltä suihin, se voisi auttaa siihen kyvyttömyyteen,😀


      • pappilukkaritalon
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinähän sen itse tiedät mitä aloituksellasi hait vaikka oikeesti en ole löytänyt kuin yhden aidon naruuni päättyneen kommentin. Jotenkin ei nappaa, lasten suusta tulleet no, ei nappaa yksikään. Kummallisia selityksiä sponttaanista naurun lähteistä, tilannekomiikasta. Latteaa on se niin, että ja, kun, vaan kun ei naurata ei. Vaikea aihe saada oikea aito naurettava keskustelu.

        Ei todellakaan ollut tarkoitus kohdistaa sinuun tuota vahingoniloa, ikävä jos otit sen niin?


      • pappilukkaritalon kirjoitti:

        Uskon aloittajan hakevan nimenomaan sitä kuinka vahingonilo ei ole mitään iloa vaan ilkeilyä.

        Hain sitäkin, mutta vielä enemmän sitä kuinka erilaista hauskuutta onkaan erilaisissa muodoissa.


      • Zhuravlit kirjoitti:

        Mielestäni naurettava ei ole sama kuin hauska ja nauramaan saava. Se on jotain aivan muuta, vaikkapa jonkun yksinkertaisuus voi vaikuttaa naurettavalle.

        Naurettava sanan merkitys vaihtelee ja ihmisillä on siitä eri näkemys. Sen tiedän että toisten mokien nauraminen on naiivia, koska itsellemme sattuu myös kaikenlaista ja eihän kukaan halua joutua naurunalaiseksi.


      • Zhuravlit
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Naurettava sanan merkitys vaihtelee ja ihmisillä on siitä eri näkemys. Sen tiedän että toisten mokien nauraminen on naiivia, koska itsellemme sattuu myös kaikenlaista ja eihän kukaan halua joutua naurunalaiseksi.

        Sanoisin että palstalla on naurettavaa jakaa kirjoittajia ryhmiin kuviteltujen ja oletettujen ominaisuuksien perusteella.
        Sellainen tympäisee, ei naurata.


      • Zhuravlit kirjoitti:

        Sanoisin että palstalla on naurettavaa jakaa kirjoittajia ryhmiin kuviteltujen ja oletettujen ominaisuuksien perusteella.
        Sellainen tympäisee, ei naurata.

        Ainakaan minä en lähde tuohon leikkiin, vaan kirjoittelen ja vastailen kaikkien kanssa. Enimmäkseen viestittelen omissa ketjuissani, mutta vastailen kyllä muihinkin keskusteluihin sen mukaan miten aikaa riittää. Ihmisten lokerointi tympäsee minuakin, enkä aio pysyä missään kategoriassa, vaan keskustelen aivan niin kuin itse haluan.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ainakaan minä en lähde tuohon leikkiin, vaan kirjoittelen ja vastailen kaikkien kanssa. Enimmäkseen viestittelen omissa ketjuissani, mutta vastailen kyllä muihinkin keskusteluihin sen mukaan miten aikaa riittää. Ihmisten lokerointi tympäsee minuakin, enkä aio pysyä missään kategoriassa, vaan keskustelen aivan niin kuin itse haluan.

        Olet rääväsuinen puskahuutaja. No, pitää tottua. Jokainen viestiini tullut kommentti ketjussasi on sinun itsesi tekemä. Kun lukee ja seuraa käytöksesi toistuu. Olet ainut kirjoittaja, jolla on taustajoukot. Uskolliset aloituksen oikaisijat jos joku ei ymmärrä 😉


      • ainanaakka
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet rääväsuinen puskahuutaja. No, pitää tottua. Jokainen viestiini tullut kommentti ketjussasi on sinun itsesi tekemä. Kun lukee ja seuraa käytöksesi toistuu. Olet ainut kirjoittaja, jolla on taustajoukot. Uskolliset aloituksen oikaisijat jos joku ei ymmärrä 😉

        kyllä sama koskee myös sinua


      • Kysynpähänvaan
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet rääväsuinen puskahuutaja. No, pitää tottua. Jokainen viestiini tullut kommentti ketjussasi on sinun itsesi tekemä. Kun lukee ja seuraa käytöksesi toistuu. Olet ainut kirjoittaja, jolla on taustajoukot. Uskolliset aloituksen oikaisijat jos joku ei ymmärrä 😉

        Voiko tämä korppis tosiaan olla 70-vuotias? Kirjoituksia kun lukee aistii suuren vihan ja vainoharhaisuuden jotka ovat tyypillisiä aikalailla nuoremmille kirjoittajille.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet rääväsuinen puskahuutaja. No, pitää tottua. Jokainen viestiini tullut kommentti ketjussasi on sinun itsesi tekemä. Kun lukee ja seuraa käytöksesi toistuu. Olet ainut kirjoittaja, jolla on taustajoukot. Uskolliset aloituksen oikaisijat jos joku ei ymmärrä 😉

        Ihan naurettava kommentti!


      • ainanaakka
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihan naurettava kommentti!

        näyttöpäätteeni on usein naurunpärskähdysten tuottamia eritepilkkuja täynnä


    • Kyllä suoraan sanottuna palstakin joskus naurattaa kun otetaan tällainen melkein vakavissaan.
      En oikein osaa nauraa toisten vahingolle vaikka joskus suuttuessa pahaa toivoisikin. Sitten jos jotain todella sattuu niin kaduttaa.
      Nauran esim. Fingerporin vitseille, viimeksi siinä oli puhe ruumiista irtautumisesta.
      Itselleni saatan nauraa tai sitten hermostua ja jopa kiroilla kun unohtelen ja joudun sen takia tekemään turhaa työtä.
      Ei minulla ole ketään palstalaista vastaan mitään, vähän mietin Hunkzia kun moittii muiden kopioivan häntä tai muita jo käsiteltyjä, kuitenkin kierrättää omia juttujaan koko ajan. Itse en keksisi niin hyvää juttua jota en hetken päästä unohtaisi tärkeämpien tieltä.

      • "mielikki.mummo"

        Saat ihan oman riimin:

        "Se se vaan on sillä lailla
        että hunksissakin on sitä paljon kultaa.
        kunhan ette joka kerta usko sitä väärää hultaa."

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Saat ihan oman riimin:

        "Se se vaan on sillä lailla
        että hunksissakin on sitä paljon kultaa.
        kunhan ette joka kerta usko sitä väärää hultaa."

        H.

        Mistä tiesit että mummoni nimi oli Hulda?? Hän oli ollut sitä mieltä että minusta tehdään hänen kaimansa, siihen aikaan se olisi ollut paha juttu pienelle tytölle. Onneksi isä oli jämäkkänä ja valitsi minulle nimen.


      • mi.onkaan.totta

        Ihana ”mielikki-mummo”, sinä olet yksi palstan järki-ihmisiä, jolta ei puutu huumorin-, eikä tilannetajua.
        Kirjoittaisit enemmän! Ja se ”hunkkero” – ei se kaipaa sympaattisia ajatuksiasi – se nyt on vaan yks sääli!
        Ja todeten sinun lempeän ymmärryksesi ja säälintunteesi – todennäköisesti jatkat samaa sääliä, sanoo joku mitä sanoo…


      • mi.onkaan.totta kirjoitti:

        Ihana ”mielikki-mummo”, sinä olet yksi palstan järki-ihmisiä, jolta ei puutu huumorin-, eikä tilannetajua.
        Kirjoittaisit enemmän! Ja se ”hunkkero” – ei se kaipaa sympaattisia ajatuksiasi – se nyt on vaan yks sääli!
        Ja todeten sinun lempeän ymmärryksesi ja säälintunteesi – todennäköisesti jatkat samaa sääliä, sanoo joku mitä sanoo…

        Kiitos :)


      • mielikki.mummo
        Niin minuakin useimmiten palsta naurattaa, joskus tosi kiroiluttaakin ja jopa jupisen joskus itsekseni. Se on myös omasta mielialasta kiinni, useimmiten en anna palstan viedä omaa hyvää tuultani. Joskus tullut ihan oikeasti hyvälle tuulelle jonkun palstalaisen kommentista yms.

        Tuo unohtelu taitaa olla tarttuvaa vanhemmiten, joskus on ihan pakko tehdä joku asia heti sen kohdatessa, sillä jos jätät asian teen sen myöhemmin tilaan, niin sitä ei tule koskaan tehtyä.

        Ei minullakaan ole mitään palstalaisia vastaan ja jätän epämiellyttäville vastaamatta. Suurin osa palstalaisista on loistotyyppejä, sinäkin.


    • hehehehee

      Me 6-kymppiset tällä julkisella kaikkien luettavissa olevalla palstalla olemme niin naurettvia.
      Ja jos ei heti aluksi tänne tullessaan ole naurettava, niin seuran vaikutuksesta pian on 😀
      Silloin, kun mä tulin palstalle, niin siivoustyöntekijä oli oikein symppis, vastaili harvakseen mutta asiaa, toivoi opettajilta oikeudenmukaista ja kannustavaa suhtautumista syrjäytymisvaarassa oleviin oppilaisiin ja hänen oma opettajalapsensa oli tuollainen lämmin ja kannustava monikulttuurisille ja vaikeille oppilailleen. Siivoustyöntekijä on muuttunut ja kaiken takana taitaa olla mies 💘 jota matkii...
      Piikikäs puolestaan oli todella piikikäs kuin takiainen ja tarttui housunpunttiin vänkäämään naisille. Piikikäs on muuttunut ja kaiken takana taitaa olla miehet joita sen jälkeen on tullut palstalle 😋 mielistelltäviksi...
      Se nikki oli tullessaan tänne...jne.
      hehehehee

      • heheheee

        hehehee ja sitten me taas naurettiin


      • Minun mielestä on parempi olla välillä kokonaa pois jonkun aikaa, itsellä nuo kaudet kestäneet jopa3-4 vuotta, jonka jälkeen kirjoittaminen on taas maistunut.

        Eräs viisas palstalainen sanoi joskus minulle, että näihin huoneisiin on helppo tulla, mutta vaikea olla poissa.

        Ihan varmasti muuttuvat ihmiset ja useimmiten huonoon suuntaan. Muistan vielä hyvin, kun hunksz teki ihan kelpo avauksia ja vastaili kunnolla viesteihin ihan normaalilla suomen kielellä ja lauserakenteilla. Vuodet ovat näemmä vaikuttaneet, hahaa.


      • OhMyGodnes
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Minun mielestä on parempi olla välillä kokonaa pois jonkun aikaa, itsellä nuo kaudet kestäneet jopa3-4 vuotta, jonka jälkeen kirjoittaminen on taas maistunut.

        Eräs viisas palstalainen sanoi joskus minulle, että näihin huoneisiin on helppo tulla, mutta vaikea olla poissa.

        Ihan varmasti muuttuvat ihmiset ja useimmiten huonoon suuntaan. Muistan vielä hyvin, kun hunksz teki ihan kelpo avauksia ja vastaili kunnolla viesteihin ihan normaalilla suomen kielellä ja lauserakenteilla. Vuodet ovat näemmä vaikuttaneet, hahaa.

        hunksz aloitti keskustelun sinun viestisi kirvoittamana, kyselee kuinka moni keskustelee rehellisesti yhdellä nikillä niin ei kun yksi ankeinen vaihtaa kesken keskustelun nikkiä. Tosi rehellistä !


      • OhMyGodnes kirjoitti:

        hunksz aloitti keskustelun sinun viestisi kirvoittamana, kyselee kuinka moni keskustelee rehellisesti yhdellä nikillä niin ei kun yksi ankeinen vaihtaa kesken keskustelun nikkiä. Tosi rehellistä !

        Sehän on sitten hyvä, ei täällä liika keskustelun aloituksia ole.

        *hymyilee*


      • Sivulukija
        heheheee kirjoitti:

        hehehee ja sitten me taas naurettiin

        Sittenhän tämä ketju on täyttänyt odotukset.
        Kerro meille muillekin, mikä sinua eniten naurattaa?

        "Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo."


    • tänään minua ihanasti nauratti, kun katselin kahdeksan kuukauden ikäisen pojantyttären mönkimistä lattialla, kuuntelin iloista kurlutusta ja hihkaisuja, ihmettelin yrityksiä päästä pystyyn. pientä lasta seuratessa tulee väkisinkin hyvälle mielelle. ihanaa pääsiäistä ja hyvää mieltä kaikille palstalaisille!

      • Ei siihen hauskuuteen tarvita edes sanoja, kaunis ja kirkas lapsen katse riittää. Tarmokkaita ja yritteliäitä pienokaisia. Teillä on kohta edessä, että pojantytär nousee jaloilleen ja lähtee kävelemään ja sitten se vasta onkin sellaista menoa, että ei tahdo perässä pysyä.

        Sinulle myös oikein hyvää pääsiäistä!


    • Uppoaako

      Ennen kulkukauppiailla oli tapana yöpyä meilläkin.
      Kerran kulkukauppias kopisteli oven takana talvipakkasella ja ovi oli juuttunut jäätyneenä kiinni.
      Pappa menee avaamaan ja huikkaa emännälle tupaan:
      - Tuo kirves, täällä on kulkukauppias !
      Saatuaan hakatuksi jään ja oven auki, ei kulkukauppiasta näkynyt missään.

      Tänä päivänä tuo papan huuto voitaisiin tulkita laittomaksi uhkaamiseksi.

      • Bengalitikku

        Katsoin toisella silmällä "Heikointa lenkkiä", missä urheilijat kilpailijat keräsivät rahaa hyväntekeväisyyteen.
        Eräs kilpailija keksi, että majava kuuluu rottaeläimiin, kun ei muistanut jyrsijöitä.
        Jos olisi mukana noin nopeassa kilpailussa, kuinkahan monta virhettä tulisi
        enemmän kuin kotisohvalla. Kait sitä huutaisi pankkiakin väärissä paikoissa.


      • Melko raaka tarina, mutta erittäin hyvä, kiitos.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Katsoin toisella silmällä "Heikointa lenkkiä", missä urheilijat kilpailijat keräsivät rahaa hyväntekeväisyyteen.
        Eräs kilpailija keksi, että majava kuuluu rottaeläimiin, kun ei muistanut jyrsijöitä.
        Jos olisi mukana noin nopeassa kilpailussa, kuinkahan monta virhettä tulisi
        enemmän kuin kotisohvalla. Kait sitä huutaisi pankkiakin väärissä paikoissa.

        Heikoin lenkki ja muut samantyyliset kilpailut perustavat varmaan pitkälti siihen perusajatukseen, että kilpailijat jännittävät aivan liikaa eivätkä siksi pysty vastaamaan tietotaidollaan. En osallistuisi koskaan!


    • turkkusee

      Mitä yhteistä on Turkulaisella ja hylkeellä ?
      Molemmat sanoo onk, onk.

      • Porilaislähtöisenä täytyy tunnustaa itsekin lyhentäväni sanoja tyyliin: Eks tiä, tua noi. Mutta kyllä turkulaiset on vieläkin parempia, hahaa.


      • Bengalitikku

        Mutta sanotaanko molemissa kaupungeissa tämä: voisitko tuoda minulle tuon kahvikupin? -> et viitteis tura mul ton kaffekupi?
        Minua on ain kutkuttanut .... et viiteis


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Mutta sanotaanko molemissa kaupungeissa tämä: voisitko tuoda minulle tuon kahvikupin? -> et viitteis tura mul ton kaffekupi?
        Minua on ain kutkuttanut .... et viiteis

        Voisik sää tuor ton kaffeekupi mul - tämä siis porilaisittain


      • Bengalitikku

        Kiitos. Siis tämä oli ymmärrätkö porii, niin jippii, melkein.
        Tekisitkö jonkun kimurantin lauseen?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Kiitos. Siis tämä oli ymmärrätkö porii, niin jippii, melkein.
        Tekisitkö jonkun kimurantin lauseen?

        Enkä mää tiä ollaanko ny mitää syrjäkyläläisiä näi harvaa asutus maas, tairetaan kaikki ol vähä syrjäst?


    • Huhheihuh

      Entisaikoina kun vielä oli metsäkämppiä, oli yhtiö varustanut kämpän pienellä kirjastolla. Jätkät lukivat kirjoja innolla. Pian huomattiin yhden jätkän lukevan kirjoja luonnottoman lyhyessä ajassa. Tästä toiset päättelivät kyseisen jätkän lukutaidottomaksi. Kun jätkä taas pikaisen lukemisen jälkeen sulki kirjan ja lähti kirjastoon hakemaan uutta, joku meni mukaan ja osoitti pikalukijalle Raamattua. "Tuossa on hyvä kirja, hän sanoi. Mies otti Raamatun, luki sitä pari iltaa ja sanoi senkin tulleen luetuksi.
      Toiset kyselivät kirjan sisällöstä. Siihen jätkä: No, ne siinä aikansa rimpuili ja rampuili mutta kyllä ne viimein toisensa sai.

      • Jätkä ei ymmästänyt höläsen pöläystäkään, hehee.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Jätkä ei ymmästänyt höläsen pöläystäkään, hehee.

        taitaa olla muuten...hölkäsen pöläystäkään!


      • Bengalitikku

        Käytän: höykäsen pöläystä...
        Mikä se sitten on, kun se ei ole tavallaan mitään, ei kerrassaan mitään.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Käytän: höykäsen pöläystä...
        Mikä se sitten on, kun se ei ole tavallaan mitään, ei kerrassaan mitään.

        Taitaa olla jotain johdannaisia sanaparista: hölyn pölyä?


      • Hän ajatteli että samanlainen on kuin se yksi kirja jonka hän oli jo lukenut.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        taitaa olla muuten...hölkäsen pöläystäkään!

        Tai hölökösen pölläys :).


    • Iänmyötä

      Löytää lähes kaikesta jotakin huvittavaa, jopa naurettavaa.
      Siksi yritänkin hillitä itseäni ja yrittää ottaa hieman totisemmin.

      • Ei näitä liian vakavasti kannata ottaa, eikä ruveta totiseksi torvensoittajaksi, ei todellakaan.


    • Kaikkeakanssa

      Minua naurattaa se kun toisille tällainen palsta on niin kovin tärkeä. Ihan kaikille saa kirjoitusvirhettä tulla. siitäkin saatetaan kimmastua ja kehoittaa opettelemään kirjoittamaan.
      Minulle tämä ei ole kuin kevyttä hupia, jos sitäkään.

      • Huomasin tuon tärkeyden tullessani palstalle ja minulle alettiin antamaan käyttäytymissääntöjä, hahaa.

        Kirjoitusvirheitä tulee ihan kaikille, jopa parhaimmat kirjoittajat tekevät niitä. Useimmiten asiayhteydestä selviää mitä tarkoitettaan, joten ei niitä välttämättä tarvitsisi edes korjata. Myönnän tosi sortuvani tuohon itsekin joskus.


    • nolotti

      Tästä on nyt aikaa jo noin 35 vuotta ku eräs naapuri tuli hakeen muksujansa kotio.Oltiin kammarissa jos he leikkivät. Puhelin soi keittiös ja mie menin vastaan. Siinä ko puhelin niin rupes vattas möyriin ja pääsi livahtaan pitkähkö pieru esille.
      No lopetin puhelun samalla ja käännyin mennäkseen toisten tykö, ja siinähän toi naapurin herrasmies seiso................huuuuuh, olin punanenko ko tomaatti.
      Luonnollistahan se on mutta olisihan voinu vähän piätellä jos oisin hoksinu et hän oli samassa huonees.

      • pierujuttu

        Missä kohtaa pitää nauraa nolotti?


      • Tämä oli hupia, ihan oikeasti hauska!


      • rinalto

        Mistä tietää että Ronaldo on pieraissut kesken jalkapallo ottelun. siitä kun katsomo tuulettaa.


    • Aamuviserrys

      Ei maailmassa milloinkaan ole iloa liikaa, ja nauru pidentää ikää.

    • hulta.h

      Onneksi mua on edes joskus naurattanut.
      Tällä palstalla on sitten valoisia vanhuksia.
      Ihanampia harmaa hapsia saa hakea. Kansakuntana aika vittuuntunutta ja katkeraa porukkaa.

      • Hervotonta.naurua

        Kasvaa mies räkänokastakin vaan ei tyhjän naurajasta.
        Sanosinko tyhjän kirjoittajista.


      • Hyvä ette edes joskus naurattaa. Tällä palstalla on kuuskymppisiä hauskoja ihmisiä!


    • mötöne

      Varsinkin eri murrealueelta tulevien sanonnoille saattaa nauru pärskähtää, tahattomasti, haluamatta vähääkään loukata toista
      .
      Kun kaveri kertoo autonsa pysähtyneen jonkin pikkuvian takia, sanoen, " pantiin seisten Virttaan kankaalla puoli tuntia" , niin johan siinä jotakin tulee mieleen.
      Onneksi kaveri pääsee sen kuittaamaan piakkoin.

      Muutoin ne naurun aiheet on kyllä vähässä.
      Jotenkin tuntuu, että kaikki on nähty - kuultu ja koettu ennenkin.
      Vain lastenlasten jutuille nauraa koko sydämestään, koska ne tulee niin tosissaan kerrottuna, uutena ja ihmeellisenä asiana kerrottuna.

      • Murteet ovatkin ihan oikeasti hauskoja, kun täytyy oikein tarkkaan kuunnella, että mitä ihmettä tuo nyt oikein puhuu?


    • Naurankevättä

      Nauran päivittäin. Jos muuta aihetta ei ole, nauran itselleni ja silloinkin, kun muuta hekotettavaa on. ja ihan ilman viinaa. Saattaa olla mahdollista,että olen suomalaisittain hullu. Kaikki on kiinni korvienvälyksestä, ei niinkään iästä, hulluuskin. Tosin vanha sanonta lupaa vähän keljua tulevaisuutta tyhjän naurajalle, lieneekö siihen uskomista.

      Meillä suomalaisilla taitaa olla tapana kantaa mukanamme kaikkea mahdollista murehdittavaa, mahtako olla syynä siihen tämä evankelis-luterilainen työtä ja tuskaa ihannoiva pääuskontomme tai itse asiassa se käsitys mikä meillä on siitä vallalla. Tietysti asia on erikseen, jos jollakin on vakava sairaus tai muuta tragiikkaa juuri nyt meneillään. On siinä naurut vähissä kenellä hyvänsä, mutta jos on kohtuullisesti elossa mukana, mikä estää...ei ainakaan ikä.

      • Itselle ja ilman viina onkin hyvä nauraa. Tyhjännaurajat ovat sitten taas oma lukunsa, ei aina eikä kaikki voi olla hauskaa.

        Varmaan vaikuttaa tuo työorientoituminen ja uskontommekin siihen minkälainen kansakunta olemme. Onneksi suurinosa on mukiinmeneviä ja suht`koht hauskoja ihmisiä. Ihan kansainvälisen mittapuunkin mukaan.


    • itku-tulee

      Tässä yhden kerran nauroin Hassuissa kotivideoissa, joko koiran tai pienen lapsen takia. Se oli todella erikoinen tilanne, että nauratti. Kaikki muut videot, kaikenlaiset kaatumiset eivät saa edes hymyä kasvoille. Jokaisessa telkkarisarjassakin huumoriksi tarkoitetut jutut
      ovat vanhan kertausta, eikä todellakaan naurata. Näitä kotimaisia (esim. Putous) en edes viitsi katsoa. Joskus kun on näytetty uusintana tämä mies ja alaston ase (muistaakseni), jossa on Leslie Nielsen (?), niin se kyllä on naurattanut vaikka onkin vanhan kertausta. Siinä tilanteet menvät niin äkkiä, että hoksaa nauraa vasta myöhemmin. Omassa elämässä ei ole mitään syytä nauraa, pikemminkin päinvastoin. Joten hyvin harvoin tulee naurettua, vaikka se pidentäisi ikää!

      • Hauska.ihminen

        Ketäpäs naurattaisi jos yksin myrpistelee? Kun hakeutuu kivojen ihmisten ja harrastusten pariin niin kyllä nauraakin saa, ihan hersyvästi nauroin eilen illallakin monta kertaa t-harkoissa... nauraahan voi sekä onnistumisille että epäonnistumisille. Valoisaa mielenlaatua iloisuus tietenkin edellyttää.

        Puoliskon kanssa kahden ollessakin nauretaan usein, milloin millekin.

        Eiköhän tänäänkin vähintään hymyillä, ihan porukalla!


      • Kyllä minua naurattaa Putous vieläkin, mutta olen huomannut, että Hauskat kotivideot alkavat joskus olla enemmän kärsimystä kuin hauskuutta. Niissä ihmiset loukkaavat ihan tosissaan itseään ja melkein etukäteen arvaa mitä tulee käymään. Esimerkiksi nuo miesten haaroväliin osuneet pallot, kaiteet tai pesäpallomailat eivät naurata yhtään ainakaan minua.


    • vesi.lumi
    • tiedänvanhentuneeni

      Kyllä meillä nauru raikaa. Nyt vain useammin, kuin ennen, nauraa itselleen, ja omille edesottamuksilleen.

      • Vaikka emäntä on jalkapuolena, ei se hänen huumorintajuaan tai hauskuuttaan ole vienyt. Ihan hauska pääsiäinen on ollut.


    • seus

      Sellainen klassinen tilanne naurattaa ulkopuolisia, jos näkee jonkun kainalosauvoilla kävelevän kompastuvan johonkin melko harmittomaan. Sitä on kai tutkittu oikein, mutta johtunee ihmisluonnon perimmäisestä olemuksesta, mikä ei tässä ole ilkeys, vaan vahingon sattuminen toiselle ja silloin kun osuu tuplapottii, sille ei voi olla nauramatta. Niin että voisit niinkuin testata tätä hypoteesiä käytännössä.

      • Kyllä sitä on jo testattu käytännössä, kun rouva kompuroi eteisen mattoon, niin kyynärsauvat lensivät kaaressa kodinhoitohuoneen perimmäiseen nurkkaan. Kokemuksesta voin kertoa, että ei naurattu yhtään ja oli vaan ihan hiljaa...hiljaa.


      • seus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kyllä sitä on jo testattu käytännössä, kun rouva kompuroi eteisen mattoon, niin kyynärsauvat lensivät kaaressa kodinhoitohuoneen perimmäiseen nurkkaan. Kokemuksesta voin kertoa, että ei naurattu yhtään ja oli vaan ihan hiljaa...hiljaa.

        Sitten on asiat pahassa jamassa. Oletko tarkistanut vitamiinit, ettei ole puutetta, varsinkin D-vitamiini, mutta myös alkoholi aiheuttaa alakuloa, ja meinasi tyystin unohtua, että maksa saattaa oireilla ilottomuutena, yksi tärkeimpiä elimiä, nääs. Mutta voihan em. hypoteesikin tietty ontua läheissuhteissa.


      • seus kirjoitti:

        Sitten on asiat pahassa jamassa. Oletko tarkistanut vitamiinit, ettei ole puutetta, varsinkin D-vitamiini, mutta myös alkoholi aiheuttaa alakuloa, ja meinasi tyystin unohtua, että maksa saattaa oireilla ilottomuutena, yksi tärkeimpiä elimiä, nääs. Mutta voihan em. hypoteesikin tietty ontua läheissuhteissa.

        Ei varmaankaan ole mitään puutostautia, eikä alkoholia ole nautittu moneen kuukauteen ja uskon hetkellisen ilottomuuden kuuluvan tähän "jalka poikki" sairaudenkuloon. Myös hermot meni tilanteita sattuu, ymmärrettävästi, kun kyseessä on paljon touhuava henkilö ja nyt on lähes ulkonaliikkumiskielto. Ollaan menty pojan kanssa muutaman kerran ulos jäähylle, ehkä vähän hymyilemään, mutta ei missään tapauksessa naureskelemaan.


    • Piite

      Minä hulluttelen ainakin tovin joka päivä. Olen hieman hassu ja sallin sen itselleni.
      En ole mikään kuoliaaksinaurattaja, vaan enemmänkin piilohauskaa tyyppiä...
      Siis siviilissä.
      Täällä olen kuitenkin melkein aina tosikko ja asiallinen. Olosuhteiden pakosta.

      • Meinaatko että palstalla on niin tiukka ryhmäkuri, että ei saa hassutella tai lyödä leikiksi?

        Ihan oikeasti tunnen vain yhden sellaisen kuoliaaksi naurattajan. Hän nauraa melkein jokaiselle vastaukselleen ja on ihan todella hauska tyyppi ja saa muut yhtymään leikinlaskuun. Eräs työkaverini kertoi nähneensä tämä tyypin kaupassa ja kertoi hänen ostaneen perunoita ja katselleen niitä yksitellen ja nauraneen lähes jokaiselle perunalle.


    • Erimiehiä

      Saattaahan täällä muutama kevätkatkero olla, mutta suurin osa mun mielestä on helkkarin iloista ja mukavaa porukkaa.
      Minua naurattaa koko ajan noi kirjoitukset...Ai anteeksi, ei olis saanut nauraa...Uskon, että joku on ihan tosissaan tuolla.

    • jokukunenjaska

      Ihmiset vaan niin vaatimattomia, ettei kaikkea rintaa repivää riemua kirjoiteta kateutta aiheuttamaan.

    • TuliJää

      Kyllä vain virnistellään kuin allakan tekijä.

      Näillä vanhojen palstoillahan on epäkohteliaisuutta siksi, että ei ole koskaan opittu hyviä tapoja tai siksi, että on jokin vamma, joko psyykkinen tai fyysinen.

      Jopa joku ikärasisti täällä on ollut käskemässä pois palstalta, jos hän
      on epäillyt toisen olevan jo seuraavalle kymmenelle kuuluva.
      Sääliksi käy tuota varsinkin omina syntymäpäivinään, hän kärsii niistä tosi paljon.

      Eri tavat eri paikkakunnilla. Jossain päin on ¨jotenkin rohkeata´ (ilmeisesti) lyödä luu kurkkuun toiselle heti kättelyssä, esim. aloituksen tappajat ovat usein näitä. Siinä on heidän mielestään jotain rohkeata.

      Itse en haluaisi koskaan olla niin epäkohtelias.
      Jos ja kun en pidä yhtään aloituksesta, luen toisen tai menen teekupposelle. Ei sitä tarvitse kirjoittaa esiin. Niin ellei hänen ole pakko niistä syistä, jotka jo tulivat esiin.

    • Hassut.sattumat

      Minua ainakin naurattaa. Joskus ei löydä sukkahousuja ja sitten ne yllättäen venyvät housunlahkeesta siellä missä ei pitäisi. Ja onhan tuota tullut matkustettua häihin toiseenpäin Suomea uudessa takissa kaikki hinta yms. laput takissa . Ja sitte se klassinen juttu. Vääntyä autoon etupenkille kaikkine hynttyineen ja sitte huomaa että väärä auto ja väärä mies.

      Onneksi osaan nauraa itselle ennenkuin muut ehtii.

      • Bengalitikku

        Samaa lajia marketissa: ostokset jonkun ventovieraan kärryyn. Kovaa hääräilyä, kenties pulputusta js sitten sen vieraan ihmisen hidas katse.
        Oho.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3694
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      225
      3214
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2623
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2135
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2132
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1967
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1775
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1752
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      295
      1466
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1372
    Aihe