Alkanut jostain syystä tarkkailla ihmisiä lähinnä tv:ssä nyt ensin. Katson heitä, heidän olemustaan ja esiintymistään eri tilanteissa ja ohjelmissa, siis ei elokuvissa tai näytelmissä niinkään koska näyttelemistä. Mutta katsoin erästäkin remppaohjelmaa, siinä nainen niin teeskentelevä, nuori ies vierellään, oksetti olemuksensa. Enpä voi sille mitään ett näkee sitä teeskentelyä niin usein. Päät kallellaan, teennäistä nauaramista, lipevää puhetta ällöä ällöä....
Alkanut tosi paljon ärsyttää ihmisten teennäisyys
52
1357
Vastaukset
Käännä siis katseesi aamu-teeveen tyttösiin.
Etenkin Heta-Leenaan.
Kyllä Kerttukin siitä piakkoin hoikistuu.
H.- Älä-haljo-hiuksia
Sinä hunkszi, harotko pallejasi koskaan, kohentelet kuin saunan tulipesää, hiertääkö? Nostelet kuin suurenpaa muka olisi.
- lentämätön
Naiset sutii tukkaansa vähän väliä, typerää katseltavaa.
- enolekunenole
En ole katsonut!
- joo_et_tiedä_mitään
Rouva on hyvä ja kokeilee itse kuinka luontevasti esiintyisitte kameroiden edessä.
- Bengalitikku
Tämä on hyvä kommentti. Naurattaa jo pelkkä ajatus omalta osaltani.
Vieläkö sellaista klaffia käytetään 1234. otos... - Klap-elämä-pelissä
Kyllä. Klaffia käytetään jopa kenraaleissa eli harjoituksissa ja koekuvauksissa.
- Bengalitikku
Mikä on ollut surkein näkemäsi otto? Ja kuinka monta on maksimi eli pitikö välillä käydä syömässä?
Tunnepurkaukset: itku - kiukku- nauru? - Klap-elämä-pelissä
Bengalitikku kirjoitti:
Mikä on ollut surkein näkemäsi otto? Ja kuinka monta on maksimi eli pitikö välillä käydä syömässä?
Tunnepurkaukset: itku - kiukku- nauru?Niitä on niin monia, olen nähnyt monien sarjojen valmistumista. Sillai sivusta kurkaten. Hiljaisuus! Kamerat. Käy. Klap sadas otto...Saattaneet jauhaa päivänkin joitakin kohtauksia. (Minulla ei ole ollut aikaa ja mahdollisuutta seurata loppuun).
Onhan se ohjaajastakin kiinni, mitä haluaa ja kuinka näyttelijä reagoi. Aina ei energiat ja intuitiot kohtaa. - Bengalitikku
Mitenkähän rapakon takana, kun nuoria toivioretkeläisiä, Suomestakin, haaveilevat tähteydestä, niin otoksiahan tulee järjetön määrä.
Miten osaavat valita sopivan näyttelijän?
Suomalaisiahan on "päässyt" kuolleiksi ja joku vahvimmista miehistä johonkin pieneen sivuosaan elokuvassa.
Kun suomalainen on päässyt johonkin kansainväliseen porukkaan mukaan olen mielissäni, vaikkei omaa elämää hetkauta. Nyt esim. Anu Sinisalo on Beckissä Stina Ekbladin jäljissä.
A.S. oli aiemmin murha Sandhamnissa, muistaakseni. Suomalaiset miehet ovat saaneet etupäässä rosvon osia.
- hyvätuli
Älkää pilatko aikaanne TV:n katselulla, itse nostin telkkarin pihalle toistakymmentä vuotta sitten, elämänlaatu koheni kerralla!
- Elämänlaatua
Hyvä ajansäästökeino on täältä palstalta poistuminen.
- hyvätuli
Elämänlaatua kirjoitti:
Hyvä ajansäästökeino on täältä palstalta poistuminen.
Totta tuokin! Mutta jos suomalaiset käyttävät TV:n tuijotteluun keskimäärin vuorokausittain, oliko jotain 3- 4 tuntia tms., niin itse käytän näillä sivuilla olemiseen 10- 20 min per vrk. Pelkästään sen jälkeen kun poistin telkkarin asunnostani, olen lukenut kirjallisuutta 20000- 50000 sivua per vuosi, tuo isolta osin sillä TV:n tuijottelusta vapautuneella ajalla. Kun lukemani on pääosin historiaa yms., ei dekkareita tai edes niitä perusromaaneja, niin käsittääkseni olen hankkinut näin tietämyksen, jollaisesta en olisi voinut ja osannut unelmoidakaan sitä telkkaria tuijottaessani!
- Lumi-on-hyvä-taulu
hyvätuli kirjoitti:
Totta tuokin! Mutta jos suomalaiset käyttävät TV:n tuijotteluun keskimäärin vuorokausittain, oliko jotain 3- 4 tuntia tms., niin itse käytän näillä sivuilla olemiseen 10- 20 min per vrk. Pelkästään sen jälkeen kun poistin telkkarin asunnostani, olen lukenut kirjallisuutta 20000- 50000 sivua per vuosi, tuo isolta osin sillä TV:n tuijottelusta vapautuneella ajalla. Kun lukemani on pääosin historiaa yms., ei dekkareita tai edes niitä perusromaaneja, niin käsittääkseni olen hankkinut näin tietämyksen, jollaisesta en olisi voinut ja osannut unelmoidakaan sitä telkkaria tuijottaessani!
Asiaa.
Minulla on telkkarit molemmissa päissä päämajojani, mutta itselle vain uutisia varten 1 - 3 kertaa per eletty vuorokausi. No, kieltämättä jotain urheilulajia silloin tällöin.
Tänään tässä tietokoneella klo pian eli 20.00 on raskaansarjan Antony Joshua nyrkkeilymatsi. Viafree kanava eli ilmainen.
Oma aikani kuluu enempikin johonkin puuhasteluun kuin lukisin muualla kuin tietokoneella maailman satoa.
Toki olisi käytettävissä netti kirjastot. Mutta kirjat pitää lukea paperikirjoina eikä bitteinä.
Palstalla käväisin aamulla ennen nyt tapahtunutta uudestisyntymistä joka jää tähän lyhythetkeen.
Ehdin tuossa kestitä paikalle piipahtaneita mökkivieraitakin ja nauroimme itsemme pääsiäismuussiksi. Edes kuulumisia ei udeltu vaan jutut jatkui jotakuinkin mihin viimeksi jäänyt.
Nauroimme terveyskeskukset maan rakoon, niin hyvää huumoria niistäkin irtoaa.
Täällä kun on kuolematon tapa että kutsuja ei esitetä millään tavalla vaan tullaan ja mennään kun itselle sopii.
- k.talo
Joo, ketä vielä vihattais ?
- tämä-ärsyttää
NO ei vihata mutta arvostellaan:
mua ärsyttää Roope Salminen,
se ei osaa luontevasti näytellä yhtään mitään,
hänen PITÄISI edottomasti mennä teatterikorkeaan opiskelemaan näyttämötaidetta,
muuten nuorimies menee hukkaan,
hänän on näyttelijä sukua,
mutta ei näytteleminen ole isestään selvää,
sitä ON opiskeltava oikein,
- k.talo
Onko kellään varaa arvostella ketään ?
- Bengalitikku
Tekoja ja valintoja kyllä. Tottakai, jos toimii yksilöä tai yhteisöä kohtaan
väärin. Mistä viimeisin haloo metoo kampanja lähti? Tätä kauttahan ihmiset hakevat sopivia normeja. Jokainen ihminen on arvokas.
Saahan vastapainoksi hehkuttaa jotakuta ja heitäkin on pilvinpimein, jotka ansaitsevan hyvän arvosanan. - Pitääarvostella
nim. k.talo, väitän että on, muuten arvostelua ei ollenkaan harjoitettaisi. Ja mitä siitäkin seuraisi?
- käännän-jo-kanavan-malle
k.talo:
on tietenki varaa arvostella,
koska ei yksinkertasesti jaksa kattoa ohjelmaa joka on täysin epäonnistunu
huonon näyttelijän takia,
olettaisi R. Salminen vaivautuu opiskelemaan ammattia oikein,
jos aikoo hankkia leipänsä näyttelijänä,
- mi.onkaan.totta
Ajattelen laillasi. En TV –tarjonnan kautta, vaan aivan tässä elomaailmassa ja yhteisömedian tarjonnassa.
Kuulun muutamaan yhteisöön, joilla kuuluisi olla suurin piirtein samoja intressejä omassa maailmankatsomuksessaan. Kummasti osa mielipiteistä kuulostaa ”ei-omalta”, vaan suoraan muotiajatuksilta lainatuilta (tältä vain minusta tuntuu).
Mielestäni ei pidä olla samaa mieltä massamielipiteiden kanssa, vaan niitä voi soveltaa ja löytää (tai ainakin yrittää hakea) vastauksia omassa elinympäristössään ja lähipiirissään. Järjenkäyttö ei ole kiellettyä, mutta tunteetkin voi huomioida :D Teennäisyyden ohella ärsyttää itsestään selvyyksien lateleminen ihan kun olisivat itse keksineet asian siltä seisomalta. Toisten päälle puhuminen tai kiemurtelu odotellessa suunvuoroa.
Olen ratkaissut asian niin että vaihdan kanavaa tai panen telkkarin kiinni.
Viimeksi ärsyynnyin Veitolan vierailusta Sipilän luona. Sipilä oli ihan ok, todella erilainen kuin virallisissa tehtävissään, lupsakan miehen vaikutelman antoi.
Mutta jokin ohjelmassa ärsytti, Veitola kai, en vain pidä hänen tyylistään, jätin katsomisen kesken.- Minkä_milloinkin
Mikä pakko televisiota on katsoa?
- Hölmöksi.menny
Teennäistä kun etsii ajankulua tv:stä, jatkuva netissä pyöriminen kuten täälläkin pyöriminen on mielestäni teennäistä virikkeiden puutetta, nykyajan ilmiö ei entisaikaan ollut näin.
Ei minusta. Minä tykkään olla ensin netissä iltaisin ja sitten painun pitkäkseni ja avaan telkkarin. Seuraavaksi pistän äänikirjan päälle ja yleensä nukahdan siihen. Taidan olla oikea teennäisten virikkeiden suurkuluttaja.
Näin on viikolla, kaveri tulee Perjantai-iltana, on kiva nähdä. Mutta ei me ihmeempiä analysoida mitään, on hyvä olla kun molemmat tietää että näin on hyvä.
Nytkin ollaan mökillä, hän on toisessa huoneessa omalla tietokoneellaan, huudellaan jos jotain mukavaa huomataan.
Touhutaan kaikenlaista, lumitöitä on ollut paljon ja puitakin menee, ihanaa että saan apua näihin. Käytiin lähimmässä isommassa kaupungissa, hän tarjosi ruuan ravintolassa, ei ollut huolia ruuanlaitosta.
Jälkikasvu oli kaupunkikämpällä, he olivat toisessa mummolassa synttäreillä, siellä saivat syödäkseen. Täytin jääkaapin kyllä pärjäävät, näen heitä aina kun ovat paikalla, ovat menevää sorttia.
- liikkumisrajoitteinen
Eikö ole kiva, että on erilaista ajankulua kotona, nettikin, kun terveys on siinä kunnossa, ettei rientoihin paljon jaksa mennä eikä ole laajaa ystäväpiiriä.
- Näin.ymmärrän
Kyllä netistä on iloa mutta välillä typeryttää kun ei osaa irtaantua ja liikkuminen vähenee ja lopputulos on entistä raihnaampi ihminen.
- Bengalitikku
Kun täälläkin kait saa kertoa jostain ärsyttävistä jutuista niin ylen aamu-tv n. 7 - 9.30:
Samat uutiset hitaasti puolen tunnin välein ja jatkeena sää puolen tunnin välein. Tänään kun suurin osa ihmisistä näkee asiat netistä. Sää pitää vähän niinkuin esittää. Poikkeamat ja varoitukset riittäisi. Jos vain sataa ja sataa ja sataa tai aurinko pollottaa ja pollottaa ja pollottaa, niin miksi veivätä tuhat ja sata kertaa.
Minua kiinnostaisi vähän pidemmät asiantuntijahaastattelut, mutta hyvin hätäisesti kerkeävät pyrstönsä täräyttää epämukavannäköisiin sohviin.
Teeskennellään, että ollaan ajan hermolla.
Ah. Kirjoitin mink kirjoitin. - Sää-ja-mää-20lämpöä
Bengalitikku kirjoitti:
Kun täälläkin kait saa kertoa jostain ärsyttävistä jutuista niin ylen aamu-tv n. 7 - 9.30:
Samat uutiset hitaasti puolen tunnin välein ja jatkeena sää puolen tunnin välein. Tänään kun suurin osa ihmisistä näkee asiat netistä. Sää pitää vähän niinkuin esittää. Poikkeamat ja varoitukset riittäisi. Jos vain sataa ja sataa ja sataa tai aurinko pollottaa ja pollottaa ja pollottaa, niin miksi veivätä tuhat ja sata kertaa.
Minua kiinnostaisi vähän pidemmät asiantuntijahaastattelut, mutta hyvin hätäisesti kerkeävät pyrstönsä täräyttää epämukavannäköisiin sohviin.
Teeskennellään, että ollaan ajan hermolla.
Ah. Kirjoitin mink kirjoitin.Ylellä aamu-uutisten runko pysyy hamaan iltaan saakka. Saattavat vaihtaa tai täydentää parilla uudella aiheella.
TV-ohjelmat on tarkoitettu nuoremmille, ja se teennäisyys, mikä meidänikäisiä vaivaa, on niille tavanomaista. Näin se on ollut, kun mekin olimme nuoria.
Asiaan kuluu, kun joihinkin ohjelmiin tuodaan maistiaisia, niin maistajat on naama soikeana,, "oi miten ihanaa". Paljon mielenkiintoisampaa olisi katsoa, jos tekotarpeisiin olisi joutunut mädäntynyt kananmuna.
Kasvatus ja ympäristön odotukset tekevät kai meistä jokaisen teennäiseksi.
Suurissa tunnetiloissa ihminen voi olla aidoimmillaan ja kahden promillen humalassa.
Eikö se hyvä käytös ole teennäisyyttä, ainakin aika monella.
Se on maailma mukavampi elää, kun vanhetaan odotustenmukaisen teennäisesti.- Bengalitikku
Tuota 2 promillen humalaa en ole testannut täällä. Mitähän tekstiä sitä suoltaisi. Ei taatusti tulisi odotustenmukaisti tekstiä.
En ole ikuna häärännyt täällä maistissa. - eimennytvirheittä
Bengalitikku kirjoitti:
Tuota 2 promillen humalaa en ole testannut täällä. Mitähän tekstiä sitä suoltaisi. Ei taatusti tulisi odotustenmukaisti tekstiä.
En ole ikuna häärännyt täällä maistissa.Ei kaksi promillea edes ole paljon, jos on "kokenut" käyttäjä. Onhan noita ollut tapauksia kun on esim. autonratista jääty kiinni kolmen- neljän promillen tilassa. Alkoholin käytössä toleranssi nousee käytön aktiivisuuden mukana ja selvää nousua alkaa tapahtua muutamassa kuukaudessa. Ja sitä paitsi, onhan lyhyessä kommentissasi jo kirjoitusvirhe siinäkin, heh...
eimennytvirheittä kirjoitti:
Ei kaksi promillea edes ole paljon, jos on "kokenut" käyttäjä. Onhan noita ollut tapauksia kun on esim. autonratista jääty kiinni kolmen- neljän promillen tilassa. Alkoholin käytössä toleranssi nousee käytön aktiivisuuden mukana ja selvää nousua alkaa tapahtua muutamassa kuukaudessa. Ja sitä paitsi, onhan lyhyessä kommentissasi jo kirjoitusvirhe siinäkin, heh...
Monella "kokeneella" käyttäjillä alkaa aitous tulla jo siinä vaiheessa, kun kuulee, että joku lähtee kaljanhakuun. Kolme- neljä promillen humalat on jo sammumispisteessä..
- Bengalitikku
No tulispa halvat humalat kun ei treeniä. Ai, virheitä, juu. Kroonista.
Mutta pienessä sivumyötäisessähän sitä kait skarppaisi. Voisi tullakin äidinkielellisesti täydellinen essee. Mutta silloin my heart is full of something
Itse asiassa pitkittelen tässä ulosmenoa. Jos tuo räntä vähän harvenisi.
Olen ikään kuin tekevinäni jotain, ettei ihan vielä tarvitsisi lähteä.
Vitkutteluhan on vähän teennäistä. Bengalitikku kirjoitti:
En ole ikuna häärännyt täällä maistissa.Kyllä kahden promillen humala on paljon.
Kerran istuttiin iltaa tytön ja vävyn kanssa, join muutaman valkoviinilasillisen. Olin aika pyörryksissä, vävyllä oli alkometri, näytti 0,7 promillea. Epäilen että olisin koomassa kahden promillen humalassa.
- kysynn
suomalaislapsia kannustetaan lukemaan - lukipa sitten e-kirjoja tai lehtiä - sokeittten äänikirjoja tai -nauhoja - spotifynkin tms kuuntelun musiikin saralla kerrotaan lisäävän lähinnä rokkareiden tuloja - miksi netiiss' lukijoita vihataan niin paljon - kaupallisissa bisneksissä - niitähän uskontosaratkin ovat - eivät mitenkään ihmisrakkaita - koskaan.
- oksennankohtat
Jossain esim kirkossa esiinnytään niin siveesti niin pää vinollaan kuin enkelinä oltasiin, ja arjen tilanteissa joku heistä kuorossa olevista ihan varmasti on itse piru, näitä ilkeitähän joukossamme elää, toisten elämän ttuhoojia.samoin missä vain ohjelmassa näitä ja teeskentelijöitä lieroja.
Vaikea luottaa enää tässä iässä ihmisiin.Facelta kerran luin jotain, minkä voisin ottaa omakseni.
Meni jotenkin näin, että vanhennuttuani en halua ihmisten näkevän minua herttaisena vanhuksena, vaan minut nähdessään ajattelevan, että siellä se taas menee tuo jumalan mieliharmi, mitäköhän piruuksia sillä nyt on mielessään.- Bengalitikku
Sait nauramaan...
Joskus noinkin...
Hihhihhih Bengalitikku kirjoitti:
Sait nauramaan...
Joskus noinkin...
HihhihhihKyllä noita Jumalan mieliharmeja on paljon enemmän, kun uskotaankaan.
Ainakin toinen puoli.
Jotain ongelmaa pitää ihmisellä olla itsellään, jos oksettaa ja ärsyttää toisten ihmisten olemus, jopa telkkarissakin ...
- Weise
ei vaan teeskentely
- Fobiaonoire
Juuu, ei ne tajuu että ongelma on oma. Toisissa ihmisissä aika usein ärsyttää se piirre, joka on oma mutta epätoivottu tai sitä ei tunnista itsessään.
Fobiaonoire kirjoitti:
Juuu, ei ne tajuu että ongelma on oma. Toisissa ihmisissä aika usein ärsyttää se piirre, joka on oma mutta epätoivottu tai sitä ei tunnista itsessään.
Nii, toistemme peilejä olemme, harvoin vaan hoksaamme mitä peilistä näkyy.
- Varma-Tieto
eppu2 kirjoitti:
Nii, toistemme peilejä olemme, harvoin vaan hoksaamme mitä peilistä näkyy.
Ei myöskään ongelmatonta tai sellaista ihmisitä jota ei toisten olemus, käytös tai jokin muu toisessa ihmisessä ärsytä. Ei sellaista lääkitystä ole kenelläkään päällä, että mikään ei ärsytä tai viduta joskus. Tellukka nyt on sellainen poikkeus...poikkeus jollaiseksi kukaan ei haluakaan tulla.
- Mitämuutajäänytväliin
Kun et oletettavasti tunne yhtäkään tv-henkilöä, niin eivät luulosi teennäisyydestä yms. kerro heistä mitään. Osannetko arvella kenestä sen sijaan miltei kaiken. Hyvässä elokuvassa tai näytelmässä hyvä näyttelijä ei no. näyttele yhtään eikä mitään, hän elää sen mitä hän esittää.
- peiliin.katsoja
No nythän mä hokasin aloittajan tarkoituksen. Nimittäin osuin sellaiseen Huvila&huussi -ohjelmaan ja siellä pitkä kaunis vaalea nainen. Ei helkkari, en voinut katsoa koska itse asia peittyi tämän rouvan epäaidon käyttäytyimisen alle.
En viihdy livessäkään teeskentelevien ihmisten seurassa.- oksennankohtas
No niin "peiliinkatsoja"!
esim. se nainen ja moni muu!
Sanattomaksi menee sellainen lieroilu, olisi vain ihan normaalisti, mutta näitä teennäisiä ja teeskentelojöitä on paljon.
- sieluja
TV ohjelmat pääasiassa nollia....kotimaiset.... vain olenko liian vanha nykyiseen maailmaan.
Olen tavannut ihmisiä jotka ovat tavallaan maailman mestareita he kertovat minä kyselen ja ihmettelen (piruuttani) hyvää hupia elämään.
Usein on ihmisillä tänään myssy tai jotain päässä en pidä ja tauointeja, rautaa mitä missäkin. - eeewrrrwwg
Joo siinä sisustusohjelmassa vai onko remonttiohjelma, se nainen kiemurtelee kuin... mutta se Ville on normaalisti.
- annasensoidas
arja korisevakin on ihan mahdoton teeskentelijä!
- Bengalitikku
VR:n kuulutukset.
Juna jonka piti saapua 13.04 on myöhässä ja saapuu 13,16. Ja hitsin iloisella äänellä lisäys: pahoittelemme viivettä ohjauslaitteen vian vuoksi. 13.14 uusi kuulutus, saapuukin 13.26 ja samat iloiset perustelut. 13.22 saapuu juna. Kuulutus, että 13.04 juna jätettiin ajamatta ja tämä saapunut juna lähtee plaapplaap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei142869Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221300- 891205
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2491051Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511033Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63952Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253836- 84806
- 41792
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48753