oudot menkat apua!!!

apuamenkat

olen 15 vuotias tyttö menkat alkoivat varmaan 2 vuotta sitten

nyt viimeisimpien menkkojen aikana olen huomannut että vuoto on aika kökkäreistä ja todella runsasta... käytän ob:n sinisiä eli normaalikokoisia tamponeja ja pahimpina päivinä 2-4 tamponi kestää vain 2-3 tuntia tai päästää 2 tunnissa ohi tai läpi pikkuisen joudun siis käyttää sidettä myös tamponin kanssa pelkkä sidekkään ei riitä pitämään kuin 2-3 tuntia ja on jo ihan täynnä

nyt menkat taas tulivat (kolme päivää myöhässä) ja huomasin kun olin laittamassa tamponia niin se ei mennyt sattui tosi paljon ja kun otin sen pois ja luovutin niin siinä oli tmman ruskeita hyytymiä? todella paljon säikähdin vähän ja laitoin siteen ja nyt päivän mittaan oon huomannut että menkat on vessassa käydessä ja pyyhittäessä punaista ja hyytymiä tulee pönttöönkin mutta kun katson sidettä siinä on tumman ruskeaa tuhrua ja hyytymiä jotka ovat enemmän limaa vain joka on hieman kiinteämpää ja sitä on paljon!

olen miettinyt mikä minulla voi olla ja en ole hirveästi viittinyt tästä puhua kun olen ajatellut että se on normaalia nyt tuli mieleen kysyä että mitä pitäisi tehdä? pitäisikö mennä terkkarille vai gynelle ja meillä koulussa on aika hankala päästä terkkarille aina pitää olla jokin jätkevä syy esim pääkipu ja välkillä ei aina kerkeä ja terkkari on todella huonosti paikalla välillä vain kerran viikossa pari tuntia

5

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samantyylistä

      Moi! Itsellänikin on aika paljon verihyytymiä ja aika tummiakin ja kyllä ne on toetääkseni ihan normaaleja, mutta jos on jotain muitakin oireita ja jos ne nyt ihan ruskeita on niin suosittelen käymään terveyden hoitajalla, kyllä tuo on tarpeeksi pätevä syy jos pelottaa :)

    • Wunderbaumm

      Kyllä ihan normaalia on. Ekoina päivinä vessa on välillä kuin teurastamo. Se ruskea niukka vuoto on pahan hajuista. Vaikka olen jo ihan reilusti aikuinen ja synnyttänyt, niin olen aika ahdas. Jouduin ostamaan liukkaria tampoonien takia. Käytän pienintä ob:ta niukkoina päivinä ja sen kanssakin on välillä aivan hirveä painiottelu.
      Joskus jännittelen syviä mahalihaksia ennen suihkua, että saan sen töhnän ulos. Mikään ei harmita niin paljon, kun tulet suihkusta ja sitten lurahtaa kintuille se kammottavan hajuinen erite.
      Joku joskus sanoi, että se on ihan normaalia kun vuoto vähenee, että se vähäinen veri jää hengailemaan sinne kohtuun ja kerkiää vähän pilaantua siellä ennenkuin löytää tiensä ulos.

    • Cool18

      Mene lääkäriin, itsellä sentään pysyy tolkussa! Mene lääkäriin!!!

    • apuamenkat

      kiitos vastauksista! menkat on nyt olleet paljon vähäisemmät kuin yleensä ja tamponi on kestänyt jo tarpeeksi katson seuraavat menkat kun nyt näytti normaalilta tuon ekan päivän jälkeen, että jos tämä tästä nyt ei jatkuisi enää samalla lailla nii kaikki olisi hyvin! :))) tottakai heti kun kirjoitin niin menkat muuttuivatkin normaaleiksi ei ole enää tullut muutakun "normaalia" ruskeaa vuotoa (vanhaa verta) eli tuo tumman ruskea lima on loppunut toivotaan nyt että ei enää tule mitää tuommoista

    • supervainormal

      Suosittelen, että hankit myös supertamponeja voimakasta vuotoa varten. Yöllä kannattaa käyttää yösidettä.
      Normaalilta tuo vuoto vaikuttaa. Se on vain hieman runsastunut alkuajoista. Runsaan vuodon yhteydessä on useammin myös hyytymiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe