Hintataso euromaissa Kreikka/Espanja?

matkakuumemittari

Tässä pohdimme puolisoni kanssa lomareissua loppukesälle ja mietinnässä on joko Kreikka (= Rhodos tai Kreeta) tai vaihtoehtoisesti Espanja (kohteella ei niin suurta merkitystä). Itse olen käynyt molemmissa maissa, mutta Espanjassa ns markka aikana ja Kreikassakin viimeksi n 7 v sitten ja toki kun turistipaikoista on kyse,on hintataso ehkä hieman korkeampi. Ja jos lomalle lähtee, niin ei kai sitä joka euroa halua laskea, mutta jos kuitenkin haluaa vertailla näitä kahta, niin kellä kokemusta viimeajoista, millainen ero hintatasossa on esim ruoka? juoma? ja muut sellaiset palvelut tai kauppojen hinnat. Olemme työssäkäyviä, mutta emme ns suurituloisia, joten näilläkin jutuilla voi olla merkitystä. Toki harkinnassa myös kovin suosittu "All inclusive". jos jollakulla kokemuksia viimesiten n 2-4 vuoden aikaan molemmista, niin millainen hintataso keskenään Kreikka vs Espanja ja verrokkina Suomi? Jos ei isot erot, niin katsomme mihin vaakakuppi kääntyy ;) . ja kuten aina keskusteluissa, muistutan, että haluan asiallisia vastauksia, joiden toivon helpottavan päätöstä kumpaan. (Toki siihen valintaan liittyy paljon muitakin asioita, mutta reissuun mieli tekee kun kerran lomaakin on)

2

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Comsi-comsa

Itse olen ollut molemmissa maissa lomailemassa useasti viime vuosina. Sanoisin, että varsinaisesti kauppojen tai ravintoloiden hintataso ei poikkea toisistaan noissa kahdessa maassa (Suomi on sitten eri juttu). Mutta matkojen hinnat poikkeavat. Espanjan matkat ovat, matkanjärjestäjästä riippumatta kalliimpia, kuin Kreikan matkat. Toisin sanoen, Kreikkaan pääset saman tasoiseen hotelliin edullisemmin kuin Espanjassa. Rhodokselle olen ainakin itse menossa toukokuussa, nyt jo viidettä kertaa peräkkäin.

• Menkää-Rhodokselle

Hintataso noissa kohteissa on suunnilleen sama, jos puhutaan ravintoloista ja kaupoista. Ero on lähinnä valmismatkojen hinnoissa, Kreikkaan pääset saman tasoiseen hotelliin huomattavasti edullisemmin, kuin Espanjaan. Ainakin itse olen tämän havainnut, kun matkanjärjestäjien sivuja olen tutkiskellut. Vielä edullisempi paikka olisi Turkki, mutta sielläkin käyneenä itse valitsisin kuitenkin Rhodoksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      190
      5120
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      18
      1822
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      63
      1636
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      127
      1527
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      10
      1527
    6. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      52
      1197
    7. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      96
      1094
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      307
      980
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      196
      945
    10. Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!

Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö
      Suomalaiset julkkikset
      7
      860
    Aihe