Hintataso euromaissa Kreikka/Espanja?

matkakuumemittari

Tässä pohdimme puolisoni kanssa lomareissua loppukesälle ja mietinnässä on joko Kreikka (= Rhodos tai Kreeta) tai vaihtoehtoisesti Espanja (kohteella ei niin suurta merkitystä). Itse olen käynyt molemmissa maissa, mutta Espanjassa ns markka aikana ja Kreikassakin viimeksi n 7 v sitten ja toki kun turistipaikoista on kyse,on hintataso ehkä hieman korkeampi. Ja jos lomalle lähtee, niin ei kai sitä joka euroa halua laskea, mutta jos kuitenkin haluaa vertailla näitä kahta, niin kellä kokemusta viimeajoista, millainen ero hintatasossa on esim ruoka? juoma? ja muut sellaiset palvelut tai kauppojen hinnat. Olemme työssäkäyviä, mutta emme ns suurituloisia, joten näilläkin jutuilla voi olla merkitystä. Toki harkinnassa myös kovin suosittu "All inclusive". jos jollakulla kokemuksia viimesiten n 2-4 vuoden aikaan molemmista, niin millainen hintataso keskenään Kreikka vs Espanja ja verrokkina Suomi? Jos ei isot erot, niin katsomme mihin vaakakuppi kääntyy ;) . ja kuten aina keskusteluissa, muistutan, että haluan asiallisia vastauksia, joiden toivon helpottavan päätöstä kumpaan. (Toki siihen valintaan liittyy paljon muitakin asioita, mutta reissuun mieli tekee kun kerran lomaakin on)

2

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Comsi-comsa

      Itse olen ollut molemmissa maissa lomailemassa useasti viime vuosina. Sanoisin, että varsinaisesti kauppojen tai ravintoloiden hintataso ei poikkea toisistaan noissa kahdessa maassa (Suomi on sitten eri juttu). Mutta matkojen hinnat poikkeavat. Espanjan matkat ovat, matkanjärjestäjästä riippumatta kalliimpia, kuin Kreikan matkat. Toisin sanoen, Kreikkaan pääset saman tasoiseen hotelliin edullisemmin kuin Espanjassa. Rhodokselle olen ainakin itse menossa toukokuussa, nyt jo viidettä kertaa peräkkäin.

    • Menkää-Rhodokselle

      Hintataso noissa kohteissa on suunnilleen sama, jos puhutaan ravintoloista ja kaupoista. Ero on lähinnä valmismatkojen hinnoissa, Kreikkaan pääset saman tasoiseen hotelliin huomattavasti edullisemmin, kuin Espanjaan. Ainakin itse olen tämän havainnut, kun matkanjärjestäjien sivuja olen tutkiskellut. Vielä edullisempi paikka olisi Turkki, mutta sielläkin käyneenä itse valitsisin kuitenkin Rhodoksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe