Valokuvien selaus dublikaatit Mistä hyvä ohjelma?

Satatuhatta

Läppärissä Win7 ja haussa Windowsin valokuvavalikoiman sijalle jumittamaton kuvankatselu ja esim. dublikaattikuvat löytävä ohjelmisto!

Mitä voisit suositella?

Mieluusti pitkäikäinen ratkaisu, turvallinen ratkaisu.
Ei Googlen kuvat tms. nettiratkaisua.

Mieluusti maksan kohtuullisen summa turvallisuudesta ja toimivuudesta.
Kuvia on paljon, joten nopeus ja dublikaattien löytäminen ovat todella tärkeitä.

Kiitos vinkeistä!

2

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvat_ojennukseen

      Mistä niitä duplikaatteja mukamas tulee?

      Ehkä parempi olla käyttämättä mitään kameroiden mukana tulevia mukamas tarpeellisia kuviensiirtelyohjelmia, vaan siirtää kuvat manuaalisti kortinlukijaa käyttäen ja tehden kuville selkeän tiedostorakenteen johonkin koneelle, mielellään eri kiintolevylle kuin mihin järjestelmä on asennettu.

      Kuvat pienissä erissä kansioihin, kansioiden nimet muotoon vvvv_kk_pp_kuvien-aihe.

      Melkein idioottivarma keino pitää kuvat järjestyksessä ja välttää duplikaatit.

      • Just kuin minun näppikseltäni. Ei tule noita duplikaatteka jos siirtää vain päivämäärien mukaan joka ilta kuvansa sen päivän lokeroon.

        Näihin läppäreihinkin saa kaksi kovalevyä. Tässä jolla nyt kirjoittelen on noin 500G:n C-levy jolla on käyttis ja ohjelmat. Kaikki työtiedostot ovat E-levyllä ja siinä välissä on CD-soitin. Tuo E-levy on 2T eli 2000 Gb kooltaan ja tänään hieman yli puolillaan.

        Lisäksi 3T ulkopuolinen on koko ajan kiinni ja varmistaa uudet tiedostot päivittäin iltapäivällä jolloin kone on varmimmin päällä mutta suuren joukon lisättyäni, esim. päivän saaliin jota on hieman perattu varmistan manuaalisesti heti.

        Tuo kansion nimeäminen vvvkkpp tyyliin pitää ne todella hyvin aikajärjestyksessä. Ainoa ongelma on hatara muisti omassa päässä jos hakee hempon kuvaa niin minähän vuonna ja missä vaikka paikat ja tapahtumat ovat se toinen osa kansion nimeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe