Ihastunut ystävään

Perhonen92

Mun tilanne on niin hankala, etten tiedä miten asiassa pitäisi edetä.
Olen nainen, ja olen ihastunut naiseen, jonka kanssa olen myös erittäin läheinen ystävä ollut nyt reilun vuoden verran.
Olemme 22 ja 26 vuotiaita.
Ystäväni on avoimesti Bi, olemme myös keskustelleet asiasta usein, mutta lähinnä ohimennen jonkun muun asian yhteydessä.
Tutuistumme pari vuotta sitten, nyt olemme tiiviimmin pitäneet yhteyttä reilun vuoden.
Soittelemme monta kertaa viikossa useamman tunnin videopuheluita, muutenkin olemme yhteydessä päivittäin sosiaalisen median kautta, milloin facebookissa, instagramissa tai snäpissä.
Usein meillä on facetime päällä, ja molemmat tekee omia juttujaan, vaikka katsoo omia ohjelmiaan, käy samalla kaupassa ja mitä kaikkea arkista mahdollista nyt on.
Iltaisin yleensä katsellaan elokuvia yhdessä, edelleen facetimen kautta, koska kaiken lisäksi asumme eri maissa (jep, mahtavaa, kun ei oliskaan muutenkin tarpeeksi vaikeaa :D).
Asia on se, että meillä on mielettömästi yhteisiä mielenkiinnon kohteita, ajatellaan maailmasta samalla tavalla ja muutenkin tullaan super-hyvin juttuun.
Ystäväni on siis Bi, mutta sanoo jatkuvasti, ettei halua poikaystävää, koska miehistä on pelkkää harmia.
Hän ei deittaile ketään.
Olen myös kysynyt, haluaisiko hän tavata jonkun naisen/miehen, vastaus on ollut ettei halua miestä, eikä kiinnostavia naisia tapaa missään.
Hän myös on kiireinen koulun ja töiden kanssa, joten lähestulkoon kaikki illat menee kotona, jolloin lähes koko ajan ollaan yhteydessä.
Olemme vitsailleet jo, että olemme vaimoja toisillemme, suunnitelleet minne muuttaisimme ja millaisen kodin haluaisimme, suunnittelemme lähes jatkuvasti yhteisiä reissuja...
Hän on kertonut olevansa musta mustasukkainen toisinaan, senkin tosin vitsin varjolla.
Nyt mietityttääkin, onko tää koko homma vitsiä vai olisko siinä todellisiakin tunteita mukana? Koska musta tuntuu, että tän kaiken höpöttelyn ja inside-juttujen keskellä oon ihan tosissani ihastunut häneen.
Hän on aivan mieletön tyyppi, ja mielessä aamusta iltaan.

Mun seksuaalisesta suuntautumisesta: en halua määritellä itseäni, koska oon aina kokenut, että kaipaan ihmisestä sitä ”jotain” syvempää tuntemusta, ennen kuin kehitän ihan oikeita tunteita.
Ystävä tietää tämänkin, mutta myös sen, että viimeisimmät suhteeni ovat olleet miesten kanssa. Edellinen suhde kesti 4 vuotta, ja ystävä tuntee myös erittäin hyvin tämän eksäni.
Olen seurustellut myös naisen kanssa, mutta siitä on pidempi aika. Tästä en ole maininnut ystävälle, mutta siihen ei ole erityistä syytä, ei ole vain tullut puheeksi. Meillä on muutoinkin ihan muut puheen aiheet, kuin entiset kumppanit. Ystävä ei ole seurustellut vakavasti koskaan.
Kuitenkin: mä olen se, joka useammin tekee aloitteen vaikka keskustelun avaamisessa tai facetime-”treffejen”-ehdottamisessa.
Ystävä kyllä ilahtuu, ja on melkein aina mukana, ellei nyt satu olemaan jotain ennalta sovittua kalenterissa, ja jos onkin, yleensä kysyy sitten, että sopiiko myöhemmin.
Aina puhelun päätteeksi huikkaamme ”rakastan sua” ja että ”jutellaan huomenna”.
Olen pohtinut tätä asiaa mielessäni, ja että pitäisikö asiaa avata hänellekin, pelkään vain liikaa että ystävyyssuhde menee, jos tunteet eivät olekaan todellisia hänen puoleltaan. Huoh.
Otin myös itse vähän etäisyyttä katsoakseni, tekeekö hän enemmän aloitteita kanssani.
Saattoi mennä päiviäkin, ja sitten tuli jotain pientä, vaikka lähetti jonkun hauskan kuvan instagramissa. Kuitenkaan ei kysellyt, että soiteltaisko. En kysynyt itsekään.
Nyt on alkanut tuntumaan, että olen kehitellyt koko rakkaustarinan päässäni, ja olenkin itse ollut ennen se, joka on ottanut yhteyttä ensin.
Osaako joku viisaampi (enemmän naisten sielunelämästä perillä oleva) kertoa, miltä tämä vaikuttaisi? Kannattaako hypätä syvään päähän, vai antaa ajan kulua? Entä jos menetän tilaisuuden? Tai toisessa tapauksessa ystävän?
Pitääkö hän etäisyyttä, koska niinhän minäkin nyt teen, vai eikö hän vain ole niin kiinnostunut kuin minä?
Välillä tuntuu, että olen vähän suuttunutkin hänelle hetkittäin, kun ei kuulu mitään.
Asiasta puhuminen pelottaa, koska ystävyyssuhde on niin tärkeä, kuitenkin toisaalta ajattelen asian niin, että tilannehan on jo muuttunut, koska mulla itselläni on tunteita olemassa.
Jos joku saa koppia tästä sekavasta tekstistä, ylipäätään jaksoi lukea loppuun, niin mielipiteitä olis mahtava kuulla, tilanne on ahdistava.

3

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perhonen92

      Piti vielä lisätä, että tunnemme muutenkin, kuin internetin kautta.
      Vierailemmekin säännöllisesti toistemme luona.
      On ollut kosketuksia, mutta ei mitään intiimiä.
      Lähinnä paljon halauksia, ja leffailtaa viettäessä ollaan sohvalla lähekkäin tai sylikkäin. :)

      • HyväntahtoinenUni

        Mun merkityksellisimmät ihmissuhteen ovat rakentuneet juurikin kaveruudesta. Näissä tilanteissa ei ole tosin tarvinnut ns. sanallisesti ihastumistaan ilmaista, siis puoli eikä toisin, vaan parisuhteeseen on luontevasti ajauduttu. Ja vaikka on erottu katkeroitumatta, siinä vaan käy niin, että mielenkiintoisia ihmisiä kävelee senkin jälkeen vastaan ja ne entiset ovat mukavia muistoja. Tän takia toivon, ettet jää asiaa pitkäksi aikaa marinoimaan. Voithan sä nähdä sairaan kreisiä unta, jossa puuhastelette ties vaikka mitä ja mainitset unesta ohimennen ja katot millasen kehonkielen ja verbaalisen reaktion uni saa aikaan:D


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe