unelmat orjista

hoppalaleijaa

työttömien aktivointia tiloille, sitä puuhataan. ihan varppina tuun kitkemään rikkaruohija sinne. jos pakotetaan, alkaa tapahtua "vahinkoja". :) laitetaan ahne isäntä kärsimään

14

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkuriamakoilutukiin

      Tapa pummi Jopa_vain.

    • Älä--

      Pelkää että kukaan sinua töihin huolii :)
      Halpoja ja luotettavia kun löytyy Virosta ja Puolasta , sinua aktivoidaan vain päivärahojen leikkurilla :)

    • VoiJärkesiKöyhyyttä

      Ai Sinusta olisi orjuutta joutua tekemään 18 h töitä kolmessa kuukaudessa., jotta saisit työttömyyskorvausta vähän enemmän lopuille päiville.? Tulepa kokeilemaan maatalouden arkea oikeasti, tee 16 tuntisia päiviä joka ikinen päivä sen kolme kuukautta ensinnäkin, käteen ei jää työstä senkään vertaa kuin työttömänä ja mieti sitten, mikä sitä orjatyötä on. Ja muista, se kolme kuukautta on vain jäävuoren huippu, alle 12 h päiviä sitten ne loputkaan vuoden päivät tuskin on.

      • KaurajaMansikka

        Ai, minkälaisia ne loput vuoden päivät ovat peltoviljelijällä? 12 h MITÄ? Minä en keksi mitään tekemistä satokauden jälkeen. Usein lähden Thaimaahan tai muualle aurinkoon pötköttelemään puoleksi vuodeksi.


      • nnnnnnniiiiiiiiihhhhhhh

        vilijelijä ruattaa,
        ympäri vuuen 24/7,
        eikä sua ies saikuttoo,

        tämä hirveä vääryys on korjattava,
        lumen sulamisen tarkkailu on kovasti raskasta,
        kevväällä pittee suaha paljon aktivoitavia,

        ainakin naisia,
        nuapurin lampaille vaihtelua...


      • NiinErilaisetTarpeet
        KaurajaMansikka kirjoitti:

        Ai, minkälaisia ne loput vuoden päivät ovat peltoviljelijällä? 12 h MITÄ? Minä en keksi mitään tekemistä satokauden jälkeen. Usein lähden Thaimaahan tai muualle aurinkoon pötköttelemään puoleksi vuodeksi.

        Sulla ei liene eläimiä, suurimmalla osalla maanviljelijöistä on. Tai sitten toinen työ, jotta elää, ei ole perintörahoja, joilla lomailla Thaimaassa ( jonne en lähtisi, vaikka joutaisi tai olisi rahaa liialti, mitä kumpaakaan ei ole) . Eli kumpahan soitat suutasi. Työntekijän voisin ottaa aitoja tekemään, vie aikaa, mutta suht yksinkertainen homma ja voittaa tunkkaisen kuntosalin kuntoilumuotona.


      • otahanSieRenki

        puolata,
        ei ota palkkaa,
        on onnellinen kun vaan saa tehdä...


      • sivustaseurannut

        Nyt on kerrankin pakko kommentoida, tuli sen verran paksua puhetta työpäivien pituudesta.

        Itsekin maitotilallisena allekirjoitan paljon asioita mitä maataloudesta täälläkin sanotaan, mutta nuo työaka puheet on täyttä paskaa. Jos navetalla töihin menee paljon aikaa, niin se johtuu ainoastaan organisointikyvyn puutteesta ja ammattitaidottomuudesta.

        Meilläkin on 65 lypsävän vmspihatto ja elukoita on kaikkiaan keskimäärin 130 päätä. Päivittäinen työaika navetalla on noin neljä tuntia - ei siis lähellekään 12 tuntia saati sitten 16 tuntia. Kesäaikaan tietysti työaika suurempi, muttei merkittävästi.
        Mutta tietysti navetalla saa kulumaan vaikka 20 tuntia päivässä jos tekee kaiken käsin, ja kesät saa yhtälailla meneen pellolla. Mutta se on jokaisen omaa tyhmyyttä jos ei osaa hyödyntää automaatioo ja urakointia. Esimerkiksi työtapojen muutos voi lyhentää kulutettua työaikaa helposti kolmasosan.


      • LienetMies
        sivustaseurannut kirjoitti:

        Nyt on kerrankin pakko kommentoida, tuli sen verran paksua puhetta työpäivien pituudesta.

        Itsekin maitotilallisena allekirjoitan paljon asioita mitä maataloudesta täälläkin sanotaan, mutta nuo työaka puheet on täyttä paskaa. Jos navetalla töihin menee paljon aikaa, niin se johtuu ainoastaan organisointikyvyn puutteesta ja ammattitaidottomuudesta.

        Meilläkin on 65 lypsävän vmspihatto ja elukoita on kaikkiaan keskimäärin 130 päätä. Päivittäinen työaika navetalla on noin neljä tuntia - ei siis lähellekään 12 tuntia saati sitten 16 tuntia. Kesäaikaan tietysti työaika suurempi, muttei merkittävästi.
        Mutta tietysti navetalla saa kulumaan vaikka 20 tuntia päivässä jos tekee kaiken käsin, ja kesät saa yhtälailla meneen pellolla. Mutta se on jokaisen omaa tyhmyyttä jos ei osaa hyödyntää automaatioo ja urakointia. Esimerkiksi työtapojen muutos voi lyhentää kulutettua työaikaa helposti kolmasosan.

        Kolme navettaa, kaksi tekijää, ikää on kaikilla, niin itsellä kuin koneilla, tulot ja aika ei kummiin remontteihin riitä. Hyvä se on nuorena ja uusissa puitteissa viisastella, mutta vanhenee siinäkin kaikki, niin tekijät kuin rakennus. On nähty jo tuokin vaihe. Urakoitsijat tekee lähes puolet kesän peltotöistä ja yhteiskoneilla menee loputkin. Tekijät kimpan mukaan. Ehkä et laske työksi kaikkea sitä, mitä et itse tee. Itselläni vapaa-aikaa on lähinnä ruokailut ja nukkuminen, harrastaa ei ehdi eikä paljon kotonakaan jouten aikaa viettää - yleensä on paperitöitä, ammattikirjallusuuden tutkimista tai jotain suunnittelua tehtävä silläkin aikaa. Esim. nyt aamunavetta tehtynä, seuraavaksi pari tuntia nuorkarjanavetalla, sitten paperitöihin, ruoan jälkeen iltanavetalle ja suoraan saa tulla sieltä nukkumaan.


      • näitäonnähty
        LienetMies kirjoitti:

        Kolme navettaa, kaksi tekijää, ikää on kaikilla, niin itsellä kuin koneilla, tulot ja aika ei kummiin remontteihin riitä. Hyvä se on nuorena ja uusissa puitteissa viisastella, mutta vanhenee siinäkin kaikki, niin tekijät kuin rakennus. On nähty jo tuokin vaihe. Urakoitsijat tekee lähes puolet kesän peltotöistä ja yhteiskoneilla menee loputkin. Tekijät kimpan mukaan. Ehkä et laske työksi kaikkea sitä, mitä et itse tee. Itselläni vapaa-aikaa on lähinnä ruokailut ja nukkuminen, harrastaa ei ehdi eikä paljon kotonakaan jouten aikaa viettää - yleensä on paperitöitä, ammattikirjallusuuden tutkimista tai jotain suunnittelua tehtävä silläkin aikaa. Esim. nyt aamunavetta tehtynä, seuraavaksi pari tuntia nuorkarjanavetalla, sitten paperitöihin, ruoan jälkeen iltanavetalle ja suoraan saa tulla sieltä nukkumaan.

        Trolli se onkin. Sillä vissiin lehmätkin soittaa itse teurastamoon. Tai voi olla juuri sellainen tapaus, mistä luemme lehdissä, eläimet jäi heitteille.


      • TÄYTTÄPASKAA
        sivustaseurannut kirjoitti:

        Nyt on kerrankin pakko kommentoida, tuli sen verran paksua puhetta työpäivien pituudesta.

        Itsekin maitotilallisena allekirjoitan paljon asioita mitä maataloudesta täälläkin sanotaan, mutta nuo työaka puheet on täyttä paskaa. Jos navetalla töihin menee paljon aikaa, niin se johtuu ainoastaan organisointikyvyn puutteesta ja ammattitaidottomuudesta.

        Meilläkin on 65 lypsävän vmspihatto ja elukoita on kaikkiaan keskimäärin 130 päätä. Päivittäinen työaika navetalla on noin neljä tuntia - ei siis lähellekään 12 tuntia saati sitten 16 tuntia. Kesäaikaan tietysti työaika suurempi, muttei merkittävästi.
        Mutta tietysti navetalla saa kulumaan vaikka 20 tuntia päivässä jos tekee kaiken käsin, ja kesät saa yhtälailla meneen pellolla. Mutta se on jokaisen omaa tyhmyyttä jos ei osaa hyödyntää automaatioo ja urakointia. Esimerkiksi työtapojen muutos voi lyhentää kulutettua työaikaa helposti kolmasosan.

        TAAS JOKU PARKKI-PIRKKO VETÄÄ JUTTUA
        JAA ETTÄ PÄIVITTÄINE TYÖ AIKA NELJÄ (4) TUNTIA

        NO LAITA TÄNNE LOMITTAJAS PUHELINNUMERO NIIN MINÄ HAASTATTELEN HÄNTÄ
        MENEEKÖ HÄNELLÄ ALLE 4H PÄIVÄSSÄ TEILLÄ
        ELI 2 AAMUIN ILLOIN

        ONKO REHELLISIÄ VILJELIJÖITÄ ENÄÄ ELOSSA SUOMESSA YHTÄÄN ?


      • TeoriaVersusKäytäntö
        sivustaseurannut kirjoitti:

        Nyt on kerrankin pakko kommentoida, tuli sen verran paksua puhetta työpäivien pituudesta.

        Itsekin maitotilallisena allekirjoitan paljon asioita mitä maataloudesta täälläkin sanotaan, mutta nuo työaka puheet on täyttä paskaa. Jos navetalla töihin menee paljon aikaa, niin se johtuu ainoastaan organisointikyvyn puutteesta ja ammattitaidottomuudesta.

        Meilläkin on 65 lypsävän vmspihatto ja elukoita on kaikkiaan keskimäärin 130 päätä. Päivittäinen työaika navetalla on noin neljä tuntia - ei siis lähellekään 12 tuntia saati sitten 16 tuntia. Kesäaikaan tietysti työaika suurempi, muttei merkittävästi.
        Mutta tietysti navetalla saa kulumaan vaikka 20 tuntia päivässä jos tekee kaiken käsin, ja kesät saa yhtälailla meneen pellolla. Mutta se on jokaisen omaa tyhmyyttä jos ei osaa hyödyntää automaatioo ja urakointia. Esimerkiksi työtapojen muutos voi lyhentää kulutettua työaikaa helposti kolmasosan.

        Sivustaseuraamalla ei varmaan montaa tuntia töissä mene, vaan oikeasti kymmenkunta vuotta vanhassa , kahden robotin navetassa hyvänä päivänä selviää kaksi henkeä neljässä tunnissa aamutöistä ja toiset neljä tuntia menee iltatöihin. Silloinkin kolmas on hakenut rehut valmiiksi appeen tekoa varten, mikään ei ole rikki haittaamassa työtä eikä yksikään lehmä ole sairaana niin, että aiheuttaisi erityistä lisätyötä..


      • sivustaseurannut
        LienetMies kirjoitti:

        Kolme navettaa, kaksi tekijää, ikää on kaikilla, niin itsellä kuin koneilla, tulot ja aika ei kummiin remontteihin riitä. Hyvä se on nuorena ja uusissa puitteissa viisastella, mutta vanhenee siinäkin kaikki, niin tekijät kuin rakennus. On nähty jo tuokin vaihe. Urakoitsijat tekee lähes puolet kesän peltotöistä ja yhteiskoneilla menee loputkin. Tekijät kimpan mukaan. Ehkä et laske työksi kaikkea sitä, mitä et itse tee. Itselläni vapaa-aikaa on lähinnä ruokailut ja nukkuminen, harrastaa ei ehdi eikä paljon kotonakaan jouten aikaa viettää - yleensä on paperitöitä, ammattikirjallusuuden tutkimista tai jotain suunnittelua tehtävä silläkin aikaa. Esim. nyt aamunavetta tehtynä, seuraavaksi pari tuntia nuorkarjanavetalla, sitten paperitöihin, ruoan jälkeen iltanavetalle ja suoraan saa tulla sieltä nukkumaan.

        Navetta kylläkin on suhteellisen uusi - valmistunut 2009, mutta ikää itsellä 52 ettei tässä enää mitään poikasia olla.
        Mutta se tosiaan ihmetyttää, että mihin ihmeeseen toiset sen ajan kuluttavat? Tietenkin siis poikkeuksina siemennykset, poikimiset, sairaat elukat, yms. mutta normaalisti meillä menee se neljä tuntia päivässä navetalla.
        Meillä siis urakoitsija tekee kaikki peltotyöt - meillä ei ole ollut mitään peltotyökoneita vuoden 2000 jälkeen ja pihasta löytyy ainoastaan A-sarjan valtra ja avantti.
        Minulla on ehkä poikkeuksena valtavirtaan vahva viehtymys tuohon automaatioon. Teen itse/hankin kaiken automaation mitä mahdollista.


    • Kkaleviko

      Minä se olen aika päivää siat myynyt (lehmien pitoa en olisi voinut edes ajatella)
      60h peltoa vuokralla ja teen välillä kaikenlaista projektia, kauppaa yms aina kun huvittaa 2-3 pvnä viikosta, välillä voi kk olla etten tee mitään.
      Mutta viljelysaikanani minulla oli yksi ja ainut sääntö. Kaikki rahat pistetään säästöön ja sijoitetaan. Mitään ylimääräistä ei investoitu viljelyyn, pientä konekauppaa pyöritin omiksi tarpeikseni. Maatalouskoneet ei maksanut minulle mitään päinvastoin tein sillä voittoa, toiset nyt sijoittaa 100 000e kalustoon, minä en .
      No nyt minulla on niillä rahoilla 2 asunto-osaketta ja 2 kesämökkiä joita vuokrailen, ei siinä muuta sitten tarvikaan tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe