Korvakorut ovat yleistyneet. Ovet auki kaikille!

Enereotaulus

Viime aikoina erityisesti lukuisat vanhoillislestadiolaiset naiset ovat ottaneet korvakoruja. Jokainen on saanut kokea saman kohtalon; kaikki eivät tervehdi heitä enää Jumalan terveellä. Kuitenkin löytyy myös niitä, jotka tervehtivät.
Älkäämme rakkaat sisaret ja veljet liikaa torjuko näitä uskovaisia, jotka ovat ottaneet korvakorut, etteivät he jättäisi sanan kuulossa käyntiä! On ollut harmillista huomata, kuinka useimmat korvakorut ottaneista ei enää käykään Jumalan Sanan kuulossa. Emmekö voisi pitää ovea myös heille auki? Ei kai elävä usko yhtiin korvissa roikkuviin killuttimiin voi jäädä. Tosin korvakorut ovat aika turhia, mutta silti ihmetyttää, miksi usko lähtisi siinä samalla, kun korvansa reijittää...

31

3436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_reikiä

      Korvakoruja voi 'ottaa' pilaamatta korvalehtiään rei'illä.

      Ovet ovat kaikille avoina lähteä. Moni onkin saanut lähtemisen armon.

    • Uusi.Siioni

      Veljet siionissa voisivat ottaa korviksia. Ois kiva.

    • SalaapolttoEiAuta

      Keuhkosyöpäkin on edelleen yleistynyt.

    • etsivä-xxx

      Olen itse kuullut miten seurakuntaillassa on alustaja ja puhujatkin puheenvuorossaan todenneet että korvakorut eivät ole se uskon jutttu, siis oli tai ei ole. Hyvä niin ja olisi hyvä jos kaikki lestadiolaiset suhtautuisivat siihen asiaan kuten suhdautaan naisten huiveihin. Raamatussa kehoitetaan naisia peittämään päänsä mutta näköökö joku seuroissa naisia istumasa penkissä huivit päässä, minä en ainakaan ole nähnyt vaikka Paavali kirjoitta näin:
      1. Korinttolaiskirje 11
      4 Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi*, hän häpäisee päänsä. [Profetoiminen ei ole tässä ennustamista vaan Hengen välittömästä vaikutuksesta syntyvää selväsanaista puhetta, vrt. 14:3.]
      5 Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.
      6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä.
      7 Miehen ei pidä peittää päätään, koska hän on Jumalan kuva ja heijastaa hänen kunniaansa. Nainen taas heijastaa miehen kunniaa. [1. Moos. 1:26, 1. Moos. 5:1, 1. Moos. 9:6]
      8 Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, [1. Moos. 2:23; 1. Tim. 2:13]
      9 eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia. [1. Moos. 2:18]
      10 Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia.
      11 Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista,
      12 sillä niin kuin nainen on luotu miehestä, myös mies on syntynyt naisesta. Mutta kaikki on saanut alkunsa Jumalasta. [Room. 11:36]
      13 Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.
      14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi
      15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi.
      16 Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla.

      Vanhoissa maalauksissa on kirkkokansa kirkonmäellä huivipäisinä ja huivi on ollut kirkon penkissä naisten päässä vielä aika myöhään Suomen historiassa. Ateneumissakin on kuuluisa maalaus naisista kirkonmäellä.

      Näkyykö Paavalin intoilussa oikeastaan vain vastaliike juutalaisuudelle, jossa miehellä on uskonsa mukaan kipa päässä. Syynä juutalaisilla on Talmudin määräys. Tämä lienee Korintolaiskirjeessä oikeasti vain erottautumista niin, että kun Paavali on nimenomaan pakanoiden siis ei juutalaisten apostoli, hän on ottanut muutoinkin jyrkän linjan siihen että kristitty ei ole velvollinen omaksumaan juutalaisten tapoja voidakseen harjoittaa kristinuskon mukaista kokoontumista. Tämä koskee sen lisäksi erottautumista ymprileikkauksen vaatimuksta sekä ruoasta mitä saa syödä ja mitä ei. Paavali tuntuu punaisena lankana oikeastaan hyväksyvän ihmisen kristityksi kunkin aikakauden tavanomaisen maallisen olemuksen ja pukeutumisen mukaan ja sen että kussakin kulttuurissa syödään ja juodaan sitä mitä on alueella tuotettu ja mitä on tapan käyttää elantona, epäpuhdasta ei ole.

      Wikipedia selittää kipaan näin:
      Kipaa käyttävät yleensä vain juutalaiset miehet rukoillessaan. Synagogassa vieraillessaan myös ei-juutalaisten miesten toivotaan käyttävän kipaa.
      Syy kipan käyttöön on Talmudin määräys pään peittämisestä rukouksen aikana. Halakhan mukaan mikä tahansa päähine kelpaa pään peittämiseen,
      Perinteen mukaisesti kipaa käyttävät vain miehet, kun naiset käyttävät päänsä peittämiseen esimerkiksi huiveja.

      Korvakorut ovat ehdonvallan asioita kristinuskossa. On aivan turhaa paasata korvakoruista, jos toisaalta voi olla seuroissa miehillä vaikka Roleksit ranteessa ja naisilla kaulakoruja ja viimeisen muodin mukaiset merkkivaateet. Kokonaisvaikutelma on se mitä Raamattu koristaa, rinnat paljaana avarassa kaula-aukossa ja tai legginsit pienen paitulin kanssa voisi olla keskustelun paikka.

      • "se mitä Raamattu koristaa, rinnat paljaana avarassa kaula-aukossa"

        Missä kohden Raamatussa kerrotaan, että paljaat rinnat olisivat pahasta tai peräti synti? Tässähän on menty sairaisiin kulttuurisiin äärimmäisyyksiin esim. tuottamalla pojille ja tytöille erilaisia uima-asuja. Erityisesti tunnutaan kannettavan huolta tytöistä, joilla ei ainakaan kymmeneen vuoteen ole tissejä sen enempää kuin samanikäisillä pojilla.


      • onhan.se.monesti.nähty
        kunhan_taas_kysyn kirjoitti:

        "se mitä Raamattu koristaa, rinnat paljaana avarassa kaula-aukossa"

        Missä kohden Raamatussa kerrotaan, että paljaat rinnat olisivat pahasta tai peräti synti? Tässähän on menty sairaisiin kulttuurisiin äärimmäisyyksiin esim. tuottamalla pojille ja tytöille erilaisia uima-asuja. Erityisesti tunnutaan kannettavan huolta tytöistä, joilla ei ainakaan kymmeneen vuoteen ole tissejä sen enempää kuin samanikäisillä pojilla.

        Vanhoillislestadiolaiset tapaavat käydä paheksumassa (ilman perusteluja) Luojan luomia täällä: https://www.flickr.com/groups/610544@N23/pool/page1


    • Vlnainen

      Olen samaa mieltä etsivä-xxx:n kanssa siitä, että liikaa keskitytään esim. korvakoruihin. Sain itse aivan vasta sellaisen kommentin eräältä vl:ltä, että "en pidä sellaista uskovaisena, jolla on korvakorut". Muistutin häntä siitä, että aikoinaan esim. permanentti nähtiin synniksi, ei enää, sillä käytäntö on muuttunut. Olen sitä mieltä, että yleisvaikutelma, kuten liian paljastavat kaula-aukot (on turha kenenkään tehdä tyhjäksi, miksi ne eivät ole sopivia), tai miniminihameet tai "legginsit pienen paitulin kanssa" vaikuttavat minusta sopimattomammilta kuin pienet korvikset.

      Nämä ulkonäkökysymykset tarkkoine "säännöksineen" vievät uskoa liiaksi sivupoluille. Uskovaa ihmistä näissä asioissa neuvoo Pyhä Henki, emme tarvitse tarkkoja korviskieltosääntöjä.

    • PaatuneitaOvat

      Vl-liike on tunnetusti Suomen farisealasimpia lahkoja.

      Muuttuva ovat säännöt raamatun yli ovat hyvä esimerkki siitä. Samoin itse itsensä korottaminen ja oman ylpeyden ja pöyhkeyden korostaminen kun samalla tehdään itsekutoisen salarippiopin suojissa kaikenmoista kauheutta.

    • Siionin.Ääni

      Spermanentti on syntiä.

    • LueLisää

      "Kirkko on täsmälleen sitä, mitä vastaan Jeesus saarnasi" kirjoitti filosofi F.Nietzsche. Vl-liikekin on osa kirkkoa. Kirjasta: "Nietzschen arvoitus"..

    • Amstrad96

      Muutama vuosi sitten kävin Oulun ryllä ja huomasin, että siellä oli monella korvakorut. Ajattelin, että josko tämä tyhmä sääntö lopulta saisi väistyä. Huolestuttavaa on, että korvakorulliset ”on ajettu” pois seuroista. Tiedän, että on myös henkilöitä, joilla on korvissa reiät, vaikka eivät pidä korviksia seuroissa. Olisi mukava kuulla millaista kohtelua korvakorut ottaneet ovat saaneet.

      • JokuEroPitääOllaSiinäkin

        Minun kohteluni on ollut varsin ymmärrettävää: ei ole tervehditty Jumalan terveellä sen jälkeen, kun tärväytin korvalehteni.


      • ei.ällöreikiä.näkyviin

        Sitähän voi pilata kroppaansa paikoista, joihin Oulun paavin kätyrit eivät seuroissa tapaa tutustua, julkisia esimerkkejä on pilvin pimein täällä kaiken kansan katsottavina:
        https://www.flickr.com/groups/private-intim-piercings/pool/


      • Urhomattikeisari

        Itekki huomasin Oulun ryllä käydessäni, että siellä näkyi korvakoruja paljon enemmän, mitä Helsingin ry:llä. Eihän Helsingissä liiemmin enää korvakorullisia näy, koska heidät on ilmeisesti ulkoistettu siionin ulkopuoleiseen toimintaan.


      • Vlsisar

        Minua ei enää tervehditä jumalan terveellä sen jälkeen kuin laitoin korvikset korviin. Lisäksi olen saanut seuroissa muutamilta suoria kommentteja korvakoruista. Meillä korvakorullisilla vl sisarilla pitäis olla oma fb. ryhmä jossa me voitais tukea toisiamme. Olemmehan tienraivaajia tässä asiassa.


      • Nimimie68

        Ikävää. Henkistä väkivaltaa. Korvakorukielto ei ole enää tätä päivää. Mikä ero on koru kaulassa vai korvissa?


      • sydämentila
        Nimimie68 kirjoitti:

        Ikävää. Henkistä väkivaltaa. Korvakorukielto ei ole enää tätä päivää. Mikä ero on koru kaulassa vai korvissa?

        Kumpi tärkeämpi Jumala ja Hänen sanansa vai rihkama.


      • sydämentila kirjoitti:

        Kumpi tärkeämpi Jumala ja Hänen sanansa vai rihkama.

        Opettele ensin se, kumpi pelastaa Jumala vai Jeesus?
        Jon kysyt, kumpi on tärkeämäi, rihkama vai Jumala, niin täytyy olla hieman tyhmä.
        Tottakai Jumala on tärkeämpi, rihkama ei ole ollenkaan tärkeää.
        Mutta paina mieleen, jos kulta olisi halpaa, sitä olisi joka ihmisen ranteessa ja kaulassa, kuten tango laulajilla.

        Kuitenkin Jumala on sanan sanonut asiasta; Sananlaskut 25:12
        Kultainen korvarengas ja hienokultainen koriste on viisas ojentaja kuulevalle korvalle.
        Eli ne ei käy tyhmille. Tyhmät ovat rihkamaa Jumalan silmissä.


      • 10076

        Jos säilyttää hyvän omantunnon ja pystyy voittamaan maailman hengen, niin että rakastaa Jumalaa enemmän kuin muuta, niin on siinä kyllä hyvin.
        Tärkeää oppia tuntemaan Jumala henkilökohtaisesti ja etsiä hänen opetustaan.


      • 10076 kirjoitti:

        Jos säilyttää hyvän omantunnon ja pystyy voittamaan maailman hengen, niin että rakastaa Jumalaa enemmän kuin muuta, niin on siinä kyllä hyvin.
        Tärkeää oppia tuntemaan Jumala henkilökohtaisesti ja etsiä hänen opetustaan.

        Sitä auttaa ilmeisesti myös se, että hylkää todellisen kaikkivaltiaan, Kristuksen.
        Samoin Raamatussa sanotaan; Matt 28;
        18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Oletko löytänyt Raamatusta Jumala opetuksia pakanoille, ne on osoitettu Lain puitteissa vain Israelille.


      • 10076

        Jeesus toimi Jumalan puhemiehenä (Sana) jo taivaassa ja Jeesuksen kautta Jumala on puhunut kristityille (niin juutalais- kuin pakanakristityille):
        Hepr.1:
        "1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta"


    • pääsiunohtumaan

      Onhan se selvä että JUmala lähetti Poikansa maailmaan ettei kukaan laittaisi korvaan koruja !

      selvä kuin pläkki, muistaako joku missä se on kirjotettuna?

      • Vlsaarnamies

        Kyllähän pojillakin voi olla korvakorut raamatun mukaan.


    • asdfghjklö

      Kristitty ei voi palvella epäjumalaa: Ensimmäinen käsky:Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
      -Ei myös omaa kehoaan: Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa.
      Jaakobin perhe ei halunnut palvella epäjumalia eikä kehoaan:
      Moos35 : 4 He luovuttivat Jaakobille kaikki hallussaan olevat jumalankuvat sekä renkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja Jaakob kätki ne maahan Sikemin luona kasvavan suuren puun alle.

      Hyvä paimen etsii kaikkia kadonneita: luuk.15:4Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen.... ... näin on taivaassakin.
      Joh 10:7. Niin Jesus sanoi taas heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: minä olen lammasten ovi.

      • etsivä-xxx

        niin siis epäjumalankuvat kaiketi ovat tässä se mistä on kyse.
        Jumala itsehän käytti nimenomaan nenärengasta yms silloin kun hän itse osoitti Iisakille sopivan vaimon kun palvelija rukoili merkkiä ja Abraham oli nämä korut valinnut. Vai onko joku sitä meiltä että Jumalakin tarvitsee parannuksen varsinkin jos korvakoruista ja nenärenkaista milloin yhdenlaisia tekstejä milloin toisenlaisia. Tämä kohta missä kovakoruista Moos35 on sanut aivan käsittämättömän merkityksen.

        Sensijaan epäjumalankuvista on Raamatussa vain yhdenlaista julistusta. Fil. 3:19 ei sitäpaitsi koske vatsaa ulkonäkönä vaan syömistä eli vatsan täyttämistä ylenmäärin.
        19 Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita.


      • >>Kristitty ei voi palvella epäjumalaa: Ensimmäinen käsky: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani. *** Ei kristitty voi todella palvella kun yhtä Jumalaa; Jaakobin ja Israelin Jumalaa, mutta Kristitty palvoo Jeesusta, ja Jeesuksen ohjeen mukaan tulee elää kuten Hän, Hän on Jumala Jumalasta.
        Vain Kristus pelastaa, ei Jumala.

        Mainitset käskyt (miztvat), oletko miettinyt kenelle ne on anettu? Valaisen sinua, ne on annettu Jumalan omaisuuskansalle Israelille ja Jeesus sanoo; Minä Olen(on Jumalan nimi) Tie, totuus ja elämä. Häntä tulee pitää Herrana, muille on voimassa käskyt, kuten ilmeisesti Sinullekin.

        Et ilmeisesti tunnusta ihmisten edessä Jeesusta ainoaksi Herrakseen, joten älä pidä muita herroja, jos pidät, olet vastuussa kaikesta laista.

        Jaak. 2:10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin

        >>-Ei myös omaa kehoaan: Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa.*** Onko siinä jotain hämärää?

        18 Olenhan usein sanonut teille ja nyt sanon aivan itkien, että monet elävät Kristuksen ristin vihollisina.
        19 Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita.
        20 Mutta me olemme taivaan kansalaisia, ja taivaasta me odotamme pelastajaksi Herraa Jeesusta Kristusta.

        Siinähän kerrotaan myös se, että laisesi ovat Kristuksen vihollisia. Heillä ei ole edes vara mainita Herramme nimeä. Yleensä he pelkäävät Lahkoaan enenemän kun Jumalaa.

        Kun kirjoitat Jaakobista (on muuten 1 Moos 35) sinun tulee muistaa se, että olet pakana, Hän oli israelilainen, osa Jumalan silmäterää.
        Todellisuudessa tiedätkö mikä oli näiden korujen pitäjien Jumala, jos tiedät tajuat myös tuon jakeen.
        Tämä on sitä satunnaisen kopioinnin suurta tyhmyyttä.

        >>Hyvä paimen etsii kaikkia kadonneita:** Etkö voisi nimetä paimenta?
        Hieman ristiriitaista, siteeraat ensin Vanhaa Liittoa Jumalassa, nyt sitä, että pitää metsästää se kadonnut.
        Se kadonnuthan on Kerho, SRK, joka on ns. ”poispoikennut Kristuksesta ja samalla menetti Pyhän Hengen, sekä Jumala yhteyden. Tehkää parannus Jeesukseen.

        Onko osaltasi näin; Joh 10:7. Niin Jesus sanoi taas heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: minä olen lammasten ovi.

        Kuinka moni on Kerhoon tullut, löydettyään Jeesuksen?
        Voin itse vastata, luku on 0.


      • etsivä-xxx kirjoitti:

        niin siis epäjumalankuvat kaiketi ovat tässä se mistä on kyse.
        Jumala itsehän käytti nimenomaan nenärengasta yms silloin kun hän itse osoitti Iisakille sopivan vaimon kun palvelija rukoili merkkiä ja Abraham oli nämä korut valinnut. Vai onko joku sitä meiltä että Jumalakin tarvitsee parannuksen varsinkin jos korvakoruista ja nenärenkaista milloin yhdenlaisia tekstejä milloin toisenlaisia. Tämä kohta missä kovakoruista Moos35 on sanut aivan käsittämättömän merkityksen.

        Sensijaan epäjumalankuvista on Raamatussa vain yhdenlaista julistusta. Fil. 3:19 ei sitäpaitsi koske vatsaa ulkonäkönä vaan syömistä eli vatsan täyttämistä ylenmäärin.
        19 Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita.

        XXX on jälleen oikeassa. 1 Moos 35 jakeessa on kysymys aivan muusta, mitä aloittaja luulee.
        Konteksti on aivan muuta, (kuka käski, miksi käski, ja ketä käski)

        Kontekstiin ei kuulu todella mitenkään normaalit Israelin korut, vaan epäjumalalle ”pyhitetty” koru. Se on vain saanut Raamattua tuntemattomilta suuren ”mörköä”, jolla pelotellaan naisia, kun he kaunistuvat miehensä edessä.

        Asia on avattava luvun alusta, joten; Jumala puhui Jaakobille, kehottaen Häntä muuttamaan Beeteliin. Jaakobhan oli saanut Jumalalta nimen Israel, eli Jumala rakastaa, joten kysymys oli Israelin muutosta alueelle. Tätä ei avaaja ole varmaan koskaan edes kuullut, saatikka lukenutkaan.

        Silloinhan oli tapana tehdä heti alttari, jossa voi palvoa Abrahamin ja Jaakobin Jumalaa. Hän vielä täsmensi, että on se Jumala, joka ilmestyi Hänelle, paetessaan veljeään.
        28 luki, jae 13 vahvistaa sen; Sitten hän näki, että Herra seisoi hänen vieressään ja sanoi: "Minä olen Herra, isäsi Abrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jolla sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.

        Seuraavassa jakeessa 2 Jaakob puhui perheelleen; "Poistakaa vieraat jumalat, joita teillä on keskuudessanne, puhdistautukaa ja muuttakaa vaatteenne.

        Jae 3. Ja nouskaamme ja menkäämme Beeteliin, rakentaakseni sinne alttarin Jumalalle, joka kuuli minua ahdistukseni aikana ja oli minun kanssani tiellä, jota vaelsin."

        Sitten jakeessa 4 Jaakobille tuli ohjeita;

        Puhdistautuminen oli tärkeä Israelille ja jakeessa 4 kerrotaan puhdistumisrituaalissa, jossa Hän poistui sellaisen kansan keskuudesta, joiden jumalina oli korut.

        Jakeessa sanotaan selvästi, että ne olivat HEIDÄN korvissaan, ja ne Israel kätki ne tammen juureen entisessä asuin sijassaan Siikemissä. Siikemhän oli Jordanista länteen 20 km ja Jerusalemista pohjoiseen 40 kilometriä ja olivat jossain määrin Jumalan miehiä, mutta oli muitakin jumalia, sekä sukupuolisesti perverssejä.

        Näitä jätteitä Jaakobin piti upottaa mahan, ne ei olleet Heidän, vaan ajautunut heidän piirinsä. Siksi Jumala oli määrännyt toistuvat puhdistukset, koska aika tuo kaikkea tullessaan.
        Tämän pitäisi myös Kerhon tajuta, puhdistautua pahasta tehden parannuksen Jeesukseen.

        Sitten he olivat valmiit matkaan.

        5 Ja he lähtivät liikkeelle; ja Jumalan kauhu valtasi heidän ympärillään olevat kaupungit, niin etteivät nämä ajaneet takaa Jaakobin poikia.

        Näin Jumala siunasi kuitenkin omiaan, jotka olivat kuuliaisia.
        Missään ei mainita sitä, että Jaakobin korut, jotka olivat Jumalan mukaisia olisi tuhottu, ei vaan Siikemiläisten jumala- korut.
        Vastaan näin ainoastaan VT;n osaan.

        Kes.


    • todistajasetä

      On se aivan hirveätä tämä koruvillitys. Taannoin erään parannuskokouksen jälkeisissä sessioissa yön hämärässä, oli eräs hyvin kunnioitettu saarnamies löytänyt eräältä naiselta napakorun. Siitä suivaantuneena tämä Herran armoitettu saarnamies oli siltä istumalta vetänyt housunsa kiireesti jalkaansa ja poistunut rukoushuoneelta. Tämä on hyvä esimerkki siitä, että naisten kannattaa jättää mahdolliset korunsa kotiin, lähtiessään seuroihin.

    • 118455787

      Jumala käski unessa laittamaan reiät ja korut

    • eitulemitääneituke

      Se on sellainen porukak tämä veeälläporukak ettei siellä ole mitään Raamatun tuntemusta, kunhan fraaseja hoetaan joita on kuultu seuroissa ja sovitellaan niitä joka paikkaan johon ne ei ollenkaan kuulu.

      tuloksena on sitten tällaista jota luemme tässäkin aloituksessa.

      • uskovainennainen1952

        Ne on vanhurskaat vanhat tietäjä miehet sen tulkinneet niin kuin oikein on ja ihmiselle hyväksi niin kuin jumala haluaa sitä ei pidä mennä maalikkojen sorkkimaan tai laittaa korva koruja jos ei se ole sopivaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe