Onko Roosa Tahkola uskovainen?

Seuravierashelsingistä

Joona Korteniemi on selvästi kertonut haastatteluissaan ja kirjoituksissaan, ettei hän ole enää uskomassa. Hän tosin väittää uskovansa, mutta toisella tavalla mitä Jumalan valtakunnassa. Hän on siis armosta osaton, eli epäuskoinen. Eikä näin ollen ole taivaskelpoinen nykyisenkaltaisellaan uskolla. Hän on siis tuudittautunut väärään rauhaan.
Mikä mahtanee olla Roosa Tahkolan uskon tila? Hän on ollut kyllä lämmin henkinen uskovainen. Hän on siis ajatellut ihan raamatullisella tavalla, mutta nyt viime aikoina en ole erityisemmin tätä sisarta nähnyt. Onko hän vielä uskomassa?

28

2841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl-Suomi

Hänet on heitetty Saatanalle jo aikoja sitten.

• josmahdollista

Voi rakas isä taivahan teitä veeällit noiden oppienne kanssa !

... Jumalan valtakunnassa... kuule ihan aikuisesti, etkö voisi ihan itse tutkia Raamatustasi mitä siellä kerrotaan Jumalan valtakunnasta ja yritä sitten päästä siitä eteenpäin ja siten lakata höpöttämästä siitä JV ;sta samalla kun puhut veeälpopulasta, ok!

ja sitetn tämä uskomassa oleminen... jatkasitä lukemista ja yritä löytää Raamatusta edes yksi joka olisi ollut uskomassa, niitä, jotyka olivat uskossa, on kyllä paljonkin mutta ei ainuttakaan uskomassa olijaa.
      Tee siitäkin sitten jokin terve johtopäätös.

• Seuravierashelsingistä

Raamatun lukeminen ilman Pyhää Henkeä on yhtä turhaa, kuin lukisit Kalevalaa, eli ei hyödytä ihmistä uskon tiellä. Sinun täytyy ennen kaikkea rukoilla Pyhää Henkeä avaamaan sinulle Raamattua, niin se aukeaa sinulle juuri niin, kuin Taivaan Isä sen on tarkoittanutkin aukeavaksi. Rukoilen sinullekin sitä, että saisit käydä sisälle tähän Jumalan lasten iloitsevaan joukkoon.

• Seuravierashelsingistä kirjoitti:

Raamatun lukeminen ilman Pyhää Henkeä on yhtä turhaa, kuin lukisit Kalevalaa, eli ei hyödytä ihmistä uskon tiellä. Sinun täytyy ennen kaikkea rukoilla Pyhää Henkeä avaamaan sinulle Raamattua, niin se aukeaa sinulle juuri niin, kuin Taivaan Isä sen on tarkoittanutkin aukeavaksi. Rukoilen sinullekin sitä, että saisit käydä sisälle tähän Jumalan lasten iloitsevaan joukkoon.

Tuossa on selkeä tolkku. Kysymys onkin, mihin ry:tä tarvitaan sotkemaan Pyhän Hengen kirkastamaa Sanaa?

• etsivä-xxx

Uskomassa on vanhoillislestadiolainen ilmaus ja ihan yhtä kummallinen on helluntailaisten käyttämä olla uskossa. Ei ole sekään kuin sisäpiirijuttu, sanonta jolla tunnistetaan turuilla ja toreilla se oman seurakunnan jäsen.

Minä olen uskomassa -siis verbi pitkäaikaisesta tekemisestä kuten olen siivoamassa.

Raamattu käyttää siten toisenlaisessa rakenteessa tätä
        Näytä sinä uskoville hyvää esimerkkiä puheissasi ja elämäntavoissasi, rakkaudessa, uskossa ja puhtaudessa.

Eipä kysytä oletko sinä puhtaudessa. Eikä kysytä oletko sinä rakkaudessa vaan kysytään rakastatko sinä.

Suomenkielessä oikea on "olen uskovainen" tai "uskotko sinä".

Kielioppi ei kuitenkaan ratkaise sitä onko helluntailaisella tai vanhoillislestadiolaisella usko.

• näillämennääntaas
        etsivä-xxx kirjoitti:

Uskomassa on vanhoillislestadiolainen ilmaus ja ihan yhtä kummallinen on helluntailaisten käyttämä olla uskossa. Ei ole sekään kuin sisäpiirijuttu, sanonta jolla tunnistetaan turuilla ja toreilla se oman seurakunnan jäsen.

Minä olen uskomassa -siis verbi pitkäaikaisesta tekemisestä kuten olen siivoamassa.

Näytä sinä uskoville hyvää esimerkkiä puheissasi ja elämäntavoissasi, rakkaudessa, uskossa ja puhtaudessa.

Eipä kysytä oletko sinä puhtaudessa. Eikä kysytä oletko sinä rakkaudessa vaan kysytään rakastatko sinä.

Kielioppi ei kuitenkaan ratkaise sitä onko helluntailaisella tai vanhoillislestadiolaisella usko.

Siis olet aina siivoamassa niinkö?

Ilmaisu tarkoittaa juuri sitä joka sopiikin veeälpopulaan, eli usko ei ole tullut koskaan omakohtaiseksi vaan ollaan ikäänkuin siihen jotenkin tulemassa joskus ei nyt tällä erää vielä.

Jeesus sanoo Tuomakselle että älä ole epäuskoinen vaan uskovainen, siitä voidaan johtaa kaikenlaisia taivutusmuotoja mutta uskomassa ei ol e kukaan siinä Kirjassa.
        olla uskossa kertoo sen minkä pitäkin, eli ollaan sisällä jossain, ollaan Jeesuksessa, ollaan Hengessä palavia, ei olla Jeesustautumassa ei olla henkeytymässä eikä taloutumassa vaan talossa sisällä.

helluntaista ei kukaan ole puhunut mitään tietääkseni. eikä siinäkään oltaisi helluntautumassa!

• etsivä-xxx kirjoitti:

Aivan eri asioita ovat "olla kusemassa" ja "olla kusessa". Edellinen korostaa selvästi omaa tekemistä samaan tapaan kuin "olla uskomassa". Koskahan tämäkin asia saarnataan selväksi ry:illä?

• Raamatun sanoja lainaten:
      "Mitä se sinuun koskee?"

• lookistaeikö

Älä sano "mitä se sinuun koskee", vaan sano " älä ole koskeutumassa".

• LypsyRobotti

oletko naimisissa vai naimassa kuten uskomassa olevat sen oikein ilmaisee.

• Kaanaankeneraattori
        LypsyRobotti kirjoitti:

oletko naimisissa vai naimassa kuten uskomassa olevat sen oikein ilmaisee.

Mites ois naimasemassa?

• Smtrntr

Uusimman plogipostauksen luettuani en mene enää oikein takuuseen, onko Roosa enää uskomassa! Vikoilee minkä ehtii!

• Mitäpä tuokaan asia Sinulle kuuluu?

• ettäsesiitä

Seuravieras Helsingistä ei ainakaan ole alkuperäinen helsinkiläinen, koska helsinkiläinen ei sano näin:

"mutta toisella tavalla mitä Jumalan valtakunnassa"

vaan näin: "mutta toisella tavalla kuin Jumalan valtakunnassa"

Hyvää jatkoa vaan feikille.

• matkasaarnaaja

Olen itse henkilökohtaisesti havainnut Toosa Rahkolan oievan syvästi uskovainen, aivan sieltä parhaammasta päästä.

• 123-4

Paremmin voidaan kysyä, onko ylipäätään Tahkolat uskovaisia, kristittyjä?

• Togolammin.teurastaja

Vittu teijä lumumpoje kansa.

• Srk.vl.heh.heh

Iliman vanhoillislestadiolaisia olisi kirja "Tuhat vuotta suomalaista huumoria" huomattavasti ohuempi.

• Larsmolainen

Mitä se teille kuuluu jos Tahkola on uskossa vai ej? Pidä huolta siitä että te itse olette uskossa niin riitttää teille. Vanhoillisuudessa on aina ollut suuri huoli toisten uskosta , joskus niinkin suuri että oma sieluntila on unohdettu. Roosa Tahkola on uskovainen, rohkea ja viisas Jumalan lapsi.

• Roosan

uskovaisilla vanhemmilla lienee suuri huoli uskonsa menettäneestä tyttärestään.

No ei siinä mitään. Se on sievä tyttö ja Joonan uskollinen rakastajatar. Ajallinen elämä' on herkullista.

Yksi varma tapa menettää jumalanlapsiosuus on lähteä lukemaan teologiaa. Sitten perustetaan tällaisia blogeja, joiden myötä ero Jumalan valtakuntaan kasvaa. Palaamisen mahdiollisuutta ei liene.

• Larsmolainen, älä mene siihen halpaan, että alat uskoa että vanhoillislestadiolaiset ovat kuten avauksen kirjoittanut trolli. Tällä henkilöllä on mielenterveydellisiä ongelmia. Siksi hän vainoaa muita vanhoillislestadiolaisia.

Tunnen paljon vanahollillisia, ja he eivät todellakaan ole kuten tämä trolli.

• Tietotuusjaelämä

Näin on.

• tee_parannus
        Roosan kirjoitti:

uskovaisilla vanhemmilla lienee suuri huoli uskonsa menettäneestä tyttärestään.

No ei siinä mitään. Se on sievä tyttö ja Joonan uskollinen rakastajatar. Ajallinen elämä' on herkullista.

Yksi varma tapa menettää jumalanlapsiosuus on lähteä lukemaan teologiaa. Sitten perustetaan tällaisia blogeja, joiden myötä ero Jumalan valtakuntaan kasvaa. Palaamisen mahdiollisuutta ei liene.

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        On niin kuin perusasioita synnistä.

Roosan uskon laadusta vielä voidaan kiistellä mutta väiten että Roosa oli Joonan rakastaja ei totuudessa ole.

Kuinkahan monella vanhoillislestadiolaisella on huoli sinun tilastasi?

• rivilesta

"Joona Korteniemi on selvästi kertonut haastatteluissaan ja kirjoituksissaan, ettei hän ole enää uskomassa. Hän tosin väittää uskovansa, mutta toisella tavalla mitä Jumalan valtakunnassa."

Joona ilmeisesti tympääntyi SRK:n 70-luvun lopulla tapahtuneen harhaan menon salaamiseen ja siihen, että melkein kaikki puhujat ovat hyväksyneet tämän salaamisen.

• vapaa_mies

Mistään Joonasta en tiedä mitään, mutta omaan ratkasuuni vaikutti juuuri tuo mainitsemasi pahojen tekojen hyssyttely ja kaikenlaisten korvausten välttely.

• eikaikki

Jes.6:13 "Ja ehkä kymmenes osa siihen vielä jää, niin sekin taas hävitetään; kuitenkin niin kuin tammella ja tuomella jää kanto, vaikka heidän lehtensä varistetaan, niin pitää myös pyhällä siemellä kanto oleman".

• denaari

hän on ilmeisesti katolilainen nykyisin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      100
      3459
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      307
      1870
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1707
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      96
      1567
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      411
      1516
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      430
      1417
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1410
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1172
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      353
      1015
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      277
      1002
    Aihe