Miten ymmärrätte tämän?
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Tuulee, mutta kenelle?
6
115
Vastaukset
- VarmaanVoiSanoaSelkeästi
Minä ainakin perin huonosti. On vähän kuin peruskoulun keskeyttäneen kirjoittama lause (loppuosaltaan).
tó pneuma hopú thelei voidaan kääntää, kuten jossain käännöksissä on – Henki (liikkuu) missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. ”SAMOIN ON JOKAISEN HENGESSÄ SYNTYNEEN LAITA."
Alussa siis sanotaan että Henki kulkee/ liikkuu/ puhaltaa tahtonsa mukaan ja toiseksi, ihmisen kohdalla se on Hänessä Hengen Voitelun (Hengellä täytyymisen) jälkeen samoin.
Hengettömät niitä ei näe ulkoapäin.- etsivä-xxx
Tuuli sanalla on oma hyvin voimakas merkitys myöskin jakeissa, jotka minulle ovat merkinneet paljon - sen kysymyksen takia mikä tehtiin yhdelle Raamatun merkittävimmistä henkilöistä, jonka Kristus kohtasi Kirkastusvuorella.
1. Kuninkaiden kirja 19
9 Siellä hän asettui yöksi luolaan. Yöllä Elia kuuli Herran äänen: "Miksi olet täällä, Elia?"
11 Herran ääni sanoi: "Mene ulos ja seiso vuorella Herran edessä. Herra kulkee siellä ohitsesi." Nousi raju ja mahtava myrsky, se repi vuoria rikki ja murskasi kallioita. Mutta se kävi Herran edellä, myrskyssä Herra ei ollut. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys, mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä. [2. Moos. 34:6; Ap. t. 2:2]
12 Maanjäristystä seurasi tulenlieska, mutta Herra ei ollut tulessakaan. Tulen jälkeen kuului hiljaista huminaa.
13 Kun Elia kuuli sen, hän peitti kasvonsa viitallaan, meni ulos ja jäi seisomaan luolan suulle. Ääni sanoi hänelle: "Miksi olet täällä, Elia?" [2. Moos. 3:6]
Jumala oli siinä huminassa.
Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana merkitsee sekä tuulta että henkeä.]
Kes minä tulkitsen että tässä tuulessa myös Johanneksen evankeliumissa ei ole kyse ihmisestä ja hänessä olevasta Pyhästä Hengestä (ihminen kun on aina myös syntinen) vaan on kyse siitä miten Jumala itse on puhtaana Jumaluutena läsnä niin että ilmaisee itsensä. - muttakuneinäe
etsivä-xxx kirjoitti:
Tuuli sanalla on oma hyvin voimakas merkitys myöskin jakeissa, jotka minulle ovat merkinneet paljon - sen kysymyksen takia mikä tehtiin yhdelle Raamatun merkittävimmistä henkilöistä, jonka Kristus kohtasi Kirkastusvuorella.
1. Kuninkaiden kirja 19
9 Siellä hän asettui yöksi luolaan. Yöllä Elia kuuli Herran äänen: "Miksi olet täällä, Elia?"
11 Herran ääni sanoi: "Mene ulos ja seiso vuorella Herran edessä. Herra kulkee siellä ohitsesi." Nousi raju ja mahtava myrsky, se repi vuoria rikki ja murskasi kallioita. Mutta se kävi Herran edellä, myrskyssä Herra ei ollut. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys, mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä. [2. Moos. 34:6; Ap. t. 2:2]
12 Maanjäristystä seurasi tulenlieska, mutta Herra ei ollut tulessakaan. Tulen jälkeen kuului hiljaista huminaa.
13 Kun Elia kuuli sen, hän peitti kasvonsa viitallaan, meni ulos ja jäi seisomaan luolan suulle. Ääni sanoi hänelle: "Miksi olet täällä, Elia?" [2. Moos. 3:6]
Jumala oli siinä huminassa.
Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana merkitsee sekä tuulta että henkeä.]
Kes minä tulkitsen että tässä tuulessa myös Johanneksen evankeliumissa ei ole kyse ihmisestä ja hänessä olevasta Pyhästä Hengestä (ihminen kun on aina myös syntinen) vaan on kyse siitä miten Jumala itse on puhtaana Jumaluutena läsnä niin että ilmaisee itsensä.On se ihme kun Kaikkivaltias on pessyt teitä ja likaisiksi olette jääneet, eikä se ollekkin ihme!
sihen iittyen etkö xxx näe mitä siinä lukee, joka on asian pointti, " näin on jokaisen joka ON Hengestä syntyneen laita "!
Miksi et näe noin selvää asiaa, ja kun sen liität koko aiheeseen, se on yhä enempi selvä. - Etsivä-xxx
Nimimerkki näytä lisää: "Miksi et näe noin selvää asiaa, ja kun sen liität koko aiheeseen, se on yhä enempi selvä."
Miksi kirjoita tällaista kun itse vastaan vain avaajan jakeisiin.
Mistä sinä sen jalkojen pesun tälle laitat kun siitä ei kirjoita kukaan? Miten se liittyy ainakaan minun kirjoitukseeni ?
Millä perustella ensinnäkin laitat kirjoitukseni monikkoon?
Kun minä sanon että sanalla tuuli ja jakeilla on erityinen merkitys, ja lainaan vanhaa testamenttia niin mihin ihmeeseen sinä sen liität?
Miksi olet täällä? On profeetalle joka on pakenemassa tehtävää jonka Jumala on hänelle osoittamassa. Elia myös pelkää. Jos ajattelemme kristinuskoa olisiko jokaisen syytä ajatella että hänelle asetaan kysymys "Miksi olet täällä?"
Toisaalta on Jumala itse ilmaissut itsensä Elialle, kun Jumalan kirkkaus ei salli että me hänet näkisimme, on hiemoa että Jumala ilmaisee itsensä niin lempeänä kuin tuulen humina, ja kuitenkin Elia hänet tuntee. Meillä olisi toinen Jumalan persoona, jos hän olisi myrskyssä ja kallioiden rikkomisessa ja tulessa, hänellä on se voima mutta hän ei käytä sitä ihmisen uskon rakentamiseen alkukantaisen pelon kautta, vaikka hän voisi. Kristitty ei uhraa Jumalalle lepyttääkseen häntä. Kristinuskon Jumalan luonto ja voima joka hänestä lähtee on rakkaus. - sellaistaihmettä
Etsivä-xxx kirjoitti:
Nimimerkki näytä lisää: "Miksi et näe noin selvää asiaa, ja kun sen liität koko aiheeseen, se on yhä enempi selvä."
Miksi kirjoita tällaista kun itse vastaan vain avaajan jakeisiin.
Mistä sinä sen jalkojen pesun tälle laitat kun siitä ei kirjoita kukaan? Miten se liittyy ainakaan minun kirjoitukseeni ?
Millä perustella ensinnäkin laitat kirjoitukseni monikkoon?
Kun minä sanon että sanalla tuuli ja jakeilla on erityinen merkitys, ja lainaan vanhaa testamenttia niin mihin ihmeeseen sinä sen liität?
Miksi olet täällä? On profeetalle joka on pakenemassa tehtävää jonka Jumala on hänelle osoittamassa. Elia myös pelkää. Jos ajattelemme kristinuskoa olisiko jokaisen syytä ajatella että hänelle asetaan kysymys "Miksi olet täällä?"
Toisaalta on Jumala itse ilmaissut itsensä Elialle, kun Jumalan kirkkaus ei salli että me hänet näkisimme, on hiemoa että Jumala ilmaisee itsensä niin lempeänä kuin tuulen humina, ja kuitenkin Elia hänet tuntee. Meillä olisi toinen Jumalan persoona, jos hän olisi myrskyssä ja kallioiden rikkomisessa ja tulessa, hänellä on se voima mutta hän ei käytä sitä ihmisen uskon rakentamiseen alkukantaisen pelon kautta, vaikka hän voisi. Kristitty ei uhraa Jumalalle lepyttääkseen häntä. Kristinuskon Jumalan luonto ja voima joka hänestä lähtee on rakkaus.Asia on ihan kuin Kesitas sen ylempänä kertoo.
Se mitä' siihen lisäsin jalkojen pesusta tulee siitä ihmettelystä kun kirkolliset valittavat aina syntisyyttään ja kuinka ihminen on niin syntinen.
Ei Apostolit valittaneet yhtään syntisyyttään ainakana sen jälkeen kun Jeesus oli pessyt heidän jalkansa, eli ei uudestisyntyneen pitäisi olla kovin syntinen, sehän kertoisi vain siitä ettei Jeesus saanut pesua kunnolla tehtyä.
Lisäski kyse oli kuten kesikin isoilla kirjaimilla sen kertoi, eli kyse oli nimenomaan ihmisestä ja siitä kuinka hänessä Henki toimii.
"”SAMOIN ON JOKAISEN HENGESSÄ SYNTYNEEN LAITA.""!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2651972Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141752- 1351283
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1341187Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1131053- 83817
- 172784
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä174758Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala424693- 52592