Viime kesä jäi uuden veneen kanssa niin lyhyeksi ja reissut vähäksi etten ehtinyt paneutua sen mukana tulleen spinaakkerivarustuksen käyttöön laisinkaan. Mukana siis tuli spinnupuomi, sukkamallin spinnu ja sen myyntiesite. Minulla on hataria muistikuvia spinaakkerin käytöstä 35 vuoden takaa ja silloin se ei ollut sukan sisällä, joten olen asian kanssa lähes täysin aloittelija. Onkohan jossain netin syövereissä ihan kuvallinen tutoriaali asiasta suomeksi tai englanniksi? Ainakaan suomen kielellä tulee aika huonosti mitään. Mitkä lie tässä na pahimmat virhet kun lähden spinnua ensi kertaa nostamaan?
Sukkamallin spinakkerin käyttö
8
320
Vastaukset
Pahin virhe on se, jos laitat skuutit vanttien sisäpuolelta. Sukan kanssa pahin virhe on se, että narut kiertyy sukan ympäri kun nostat sukan ylös tai ne on muuten solmussa. Tai sitten koittaa vetää sukan päälle, kun purje on vedossa tai niin hitaasti, että se ehtiikin alkaa uudelleen vetää.
- Pavariantti
Mitkä narut?
Pavariantti kirjoitti:
Mitkä narut?
Sukan avaus- ja sulkunaru. Myös pitää katsoa, että ei ole skuuttaamassa spinnua etustaagin perän puolelle.
- F28
Tässäpä videomuotoinen esitys aiheeseen
https://youtu.be/J9uxRKXWZew- sukaton_
Muuten hyvä video, mutta spinnussa ei ole sukkaa josta aloittaja kysyy.
- ruattissa
Tässä opastusta naapurimaassa.
https://www.youtube.com/watch?v=mplrZyil9R4 - YksiVirheLisää
Jos haluaa vetää sukan alas eri halssilla kuin on sen nostanut, pitää muistaa heilauttaa vetonarut etustaagin etupuolelta oikealle puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492