Ajoerot HR-V vst CR-V

KumpiRV

Löytyyköhän suuriakin eroja ajo-ominaisuuksissa verrattaessa uutta 2WD manuaalista bensa CR-V:tä ja HR-V:tä? CR-V on yli 30 cm pidempi, noin 5 cm leveämpi, 8 cm korkeampi kuin HR-V. Raideleveys on CR-V:ssä 5 cm leveämpi, mutta akseliväli vain 2 cm pidempi. Maavara HR-V:ssä 1,5 cm korkeampi.
Onko ajettavuudessa siis suuriakin eroja? Entä melutaso, ohjattavuus, jousitus, näkyvyys jne? Saako CR-V:n omistaja paljonkin enemmän muuta, kuin tilavamman ajopelin?

8

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automaatti_on_nykypäivää

      Manuaali nykypäivänä miksi?

      • Muut_on_nykypäivää

        Honda nykypäivänä miksi?


      • Juu-tuu

        Itse ostin manuaali HR-V:n ja vielä riittää motoriikka vilkun käyttöönkin. Siinä on monelle "nykyajan" automaatin käyttäjälle ihmettelemistä.


    • TesteriY

      Koeajon perusteella: HR-V on meluisampi, mutta ihan mukava auto. Tuntui siltä , että rintapellinläpi olisi tullut melua sisään poikkeuksellisen paljon. Auto tehdään Meksikossa Jazzin alustalle. Olisin automaatin halunnut, mutta hinta nousi tolkuttoman korkeaksi, joten jäi kaupat tekemättä.

      • PerusHonda

        HR-Vssä on tosiaankin melkoisen rouheat äänet kiihdyttäessä, mutta ajonopeuden saavutettuaan auto on melko hiljainen. Yllättävän tilava sisältä, vaikka näyttää ulkoapäin pikkuautolta. Tavaratila perusasennossakin yli 450 l. Mielestäni tyylikkäin crossover.


    • PerusHrv

      Itsellä Comfort HR-V nyt seitsemän kuukautta ajettu. Rintapellin läpi tullut melu poistui ruostesuojauksen yhteydessä tehdyllä äänieristyksellä. Taakse vaikutus oli vähäisempi! Autosta ei löydy edelleenkään mitään erityisen ärsyttävää kohdetta. Tilava , käytännölli- nen ja Comfort- varusteillakin pärjäilee.

      • MeneväJaTuleva

        HR-V:n kiihdytysäänet tosiaankin melkoisen mureat, mutta itse ajonopeuden äänet hillitymmät. Milloinkas ne mureat äänet ovat alkaneet häiritä autoilijoita?
        Oma HR-V ollut käytössä 15 kk ja tyytyväinen olen. Auto läpikotaisin ruostesuojattu, liekö vaikutusta ääniin? Koukunkin asennutin, vaikka saa vetää vain 500 kg jarrutonta. Käyttöä tosin tuollekin painolle.
        Melkoisen tilava (hyvin suunniteltu) ulkomittoihin nähden. Tavaratila perusasennossa reilu 450 l ja mukaan sopii halutessa vielä täysikokoinen vararengaskin. Penkit käännettynä n. 1500 litraa.


    • Judex

      Hyvä auto kun ei tarvi pröystäillä liiaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe