Alkuperäinen englanninkielinen teksti:
Electrical receptacle in vanity area did not work. Air conditioner sounded like a jet when compressor kicked on. No bathtub.
Googlen konekäännös:
Sähkö vastakappale turhamaisuus alue ei toimi. Ilmastointi kuulosti jet kun kompressori potkaisi päälle. Ei kylpyamme.
vanity area - onko tälle vakiintunutta suomennosta?
Linkkiä aiheeseen:
https://www.thedecorista.com/blog/2015/5/1/6-essentials-for-the-perfect-vanity
Parempi suomennos koko tekstille:
Pistorasia meikkauspisteellä ei toiminut. Ilmastointilaite kuulosti suihkumoottorilta, kun kompressori kytkeytyi päälle. Ei kylpyammetta.
engl. teksti ja huono suomennnos hotelliarvostelusta täältä:
http://www.eurobookings.com/review/kenner-hotels-us/red-roof-inn-new-orleans-airport-page2.fi.html
siis:
Electrical receptacle = Pistorasia
Electric Strike = sähkövastakappale (käytetään tavallisen lukon vastakappaleen sijasta, kun halutaan avata lukitus kauko-ohjauksella tai ajastimella). Olivat aiemmin yleisiä kerrostalojen ulko-ovilla, mutta niistä suurin osa (ellei kaikki) on sittemmin korvattu aidolla sähkölukolla.
Miksi Google translaten käännökset ovat tuota luokkaa?
Ehkä siksi, että Google translaten tekijät kuvittelevat, että ns. itseoppiva systeemi lopulta johtaisi toimivaan lopputulokseen. Tätä epäilen !
Google translaten ala-arvoiset käännökset
google_sucks
0
179
Luetuimmat keskustelut
- 1761550
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.100758En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48546
- 126546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25493