narsisti epäilee kaikkea

reww86

Molemmat vanhempani ovat narsisteja ja parhaani yritän olla niin ettei tarvi olla tekemisissä mutta nyt he ovat aloittaneet sen että epäilevät kaikkea. Onko sinulla enää työpaikkaa kun olet niin paljon lomalla oli viimeisin. Käytöksestäni vedetään hyvin erikoisia omia johtopäätöksiä. Näitä on viime kuukausina tullut niin paljon että ihmettelen mistä on kysymys. Mihin he pyrkivät tällä? Ennen he hallitsivat minua pelolla joten onko tää heidän yksi keino hallita minua kun olen itsenäistynyt ja suunnitteleeko he jotain selkäni takana koko ajan?

14

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolestuneetvanhemmat

Etkö uskalla kertoa totuutta, että olet työttömänä?

• poiuytrdszxcv

On se varmaan itsetunnon heikentämistä kun epäillään koko ajan ilman syytä. Sillä narsistit saa aikaan jonkun eriskummallisen itse-epäilyn. Ainakin mulle saivat. Siis vaikka tietäisi loogisesti ettei ole syytä, se epäilyn tunne tarttuu.

• taas.sama.aivovammainen

No mikset kerro miten asiasi ovat? Onko sulla jotain salattavaa, kun otat vanhempiesi kyselyt epäilynä?

• Niin aloittajan viimeisestä lauseesta käy kyllä ilmi että hänkin epäilee koko ajan vanhempiaan, että suunitteleeko ne ny jotain. Et taitaa olla sukuvika, toinen toistaan kyräilään, ja yritetään arvuutella et mitä se/ne ny meinaa.

Mutta joo, jos ne vanhemmat ny vaan on huolissaan kun lapsi on muuttanut kotoaan, et miten se ny pärjää, onko sillä töitäkään kun on usein "lomalla" jne.

Uskoisin et jostain tällaisesta saattaa olla kyse, kun jos oikein aloituksesta ymmärsin, niin ilmiökin on tullut esiin vasta viime aikoina.

Aikas normi hommaa vanhempien taholta toi. Nuoresta toki ärsyttävää kun epäillään, ei luoteta ja uskota että pärjään, mut ajan kanssa vanhempien huolikin helpottuu kun näkee , että pärjää se, käy töissä, siivoaakin kämppänsä joskus, muistaa syödä kunnon ruokaakin ja maksaa laskunsa yms.

• jdjdkdkxdjdb
        taas.sama.aivovammainen kirjoitti:

No mikset kerro miten asiasi ovat? Onko sulla jotain salattavaa, kun otat vanhempiesi kyselyt epäilynä?

Onko sinulla itse kokemusta narsisteista?

• taas.sama.aivovammainen
        jdjdkdkxdjdb kirjoitti:

Onko sinulla itse kokemusta narsisteista?

On ja paljonkin, kun lukee näitä sun kirjoituksiasi.

• ejdjdjjfjjd
        taas.sama.aivovammainen kirjoitti:

On ja paljonkin, kun lukee näitä sun kirjoituksiasi.

Löydätkö empatiaa itsestäsi muiden kärsimyksiä kohtaan?

• Kertokaa.se.hänelle

Minulla on molemmat vanhemmat narskuja. Ja vielä mummo ja pappa. Kyllä on ollut vaikeaa elämä mulla. Pelottaa että oonko minäki narsku

• poiuytrdsxcvb

Kylllä narsistit käyttää sellaista että muka epäilee vaikka mistä vaikkei oikeasti edes epäile. Ja tietenkin koittaa lietsoa yleistä epäilyn ilmapiiriä.

• poiuytrsdfg

Mun psykopaatti on esim. lietsonut narsistilleni hölmöjä epäilyjä ja sit kun mä olen soittanut psykopaatilleni että narsisti epäilee jotain ihan hölmöjä asioita, niin psykopaatti on todennut että näin on hän tietää sen-.

• oookkojjvvhfe

Narsistihan hakee itselleen henkistä tyydytystä käyttämällä toista hyväksi omiin tarpeisiinsa. Hän saa nautintoa kun on saanut toisen toimiin haluamallaan tavalla välittämättä onko se totta vai ei. Kaikki on peliä joka päättyy narsistin kuollessa.

• lopenkyllästynyt

Älä nyt taas aloita tätä narskujauhantaa.

• oookkojjvvhfe
        lopenkyllästynyt kirjoitti:

Älä nyt taas aloita tätä narskujauhantaa.

Jos se kyllästyttää sinua miksi ihmeessä olet narsismi palstalla? Jos jokin asia kyllästyttää minua en minä sitä silloin tee. Minkä ihmeen takia tulet keskustelupalstalle sanomaan lopeta narsismista puhuminen kun sinulla on miljoonia muita vaihtoehtoja tehdä asioita jotka sinua kiinnostaa? Minä tulen tänne siksi että voin keskustella tästä aiheesta enkä todellakaan toimi sinun halujesi mukaisesti.

• Ei.enää.toivoa

Kyllä narskusta ei koskaan saa tarpeeksi. Mun isä on narsisti ja äiti myötäilee sitä. Jos minä kerron, että menen kaverien kanssa ulos, niin alkaa hitonmoinen kuulustelu; kenen kanssa ja minne. Ja kun palaan kotiin, alkaa mahdoton kuulustelu ja hengenhaisto, että oonko juonut ja ketä tavannut jne. Kuitenkin oon jo 25v, käyn työssä ja osallistun talousmenoihin. Ei tätä kyllä kauaa jaksa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      170
      2071
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1455
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1154
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      902
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      846
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      250
      814
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      782
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      713
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      198
      634
    Aihe