Hartolassa turvapaikanhakija uhkasi puukolla

MiksiTästäEiKerrottu

Itähäme 5.4.2018

Alaikäinen turvapaikanhakija uhkasi työntekijää veitsellä, toinen työntekijä tuli väliin

Turvapaikanhakijoitten ryhmäkodissa Hartolassa oli viime keväänä uhkaava tilanne, kun ryhmäkodin alaikäinen asukas uhkasi ohjaajaa veitsellä.

Asukkaan ja ohjaajan kesken oli ollut erimielisyyttä arkisesta asiasta. Sanaharkan päätteeksi nuorukainen oli ottanut keittiöstä leipäveitsen ja pitänyt sitä lyöntiasennossa istumassa olleen ohjaajan selän takana.

Paikalla ollut toinen ohjaaja tuli väliin, jolloin asukas iski veitsen pöytään. Siitä irtosi paloja.

Syyttäjä vaati vuonna 2000 syntyneelle vastaajalle rangaistusta nuorena henkilönä tehdystä laittomasta uhkauksesta. Vastaaja tunnusti teon. Hän sanoi, ettei hänen tarkoituksenaan ollut vahingoittaa ohjaajaa.

Käräjäoikeus tuomitsi nuorukaisen 60 päivän ehdolliseen vankeusrangaistukseen.

9

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksfl

Aikamoinen turvallisuusriski yhtenäiskoulun oppilaille, että porukasta löytyy tuollainen tyyppi. Miksei asiasta ole aikaisemmin kerrottu?

• jadlkjad
    • opiskelijaäää

ei siitä mitään selviä, se kollilauma kulkee kylillä porukassa ja onko kukaan tarkastanut onko puukot matkassa kun he uhkailevat s marketin lläheisyydessä 10-12 vuotiaita lapsia kuten yleensä
      kukaan ei uutisoi
      kukaan ei kyseenalaista
      kukaan ei uskalla sanoa poikkipuolista sanaa ettei saa rasisti leimaa.
      kenen lapsen täytyy vammautua ensin ennekuin asiaan puututaan.
      mitä ne tekee jok ailta siellä punttisalilla porukalla? ei kukaan muu uskalla sinne mennä kun on matuvalta päällä

• ulosmaastamme

Jokainen ns. turvapaikanhakija on suuri riski maallemme. Johan se nähtiin esim. Turussa. Nykyään ei tiedä koska kuorma-auto ajaa väkijoukkoon, ja koska joku noista apinoista hyökkää veitsen kanssa viattomien kimppuun jne. Kyllähän Suomessa ryyppyporukat puukottavat toisiaan, mutta se on ihan eri juttu. Kuka suomalainen hyökkää puukon kanssa viattomien äitien yms. kimppuun? Suomesta tulisi paljon turvallisempi maa, jos poistaisimme nuo maahamme tunkeutuneet, meidän rahoillamme elävät, turvallisuusuhkat.

• Talvisodanhenki

Täällä palstalla piipittäminen ei auta mitään. Tarvitaan TEKOJA!

• TietoaKehiin

Eipä auta niin kun joka toinen kirjoitus poistetaan ylläpidon toimesta. Mikähän tässä nyt on ongelmana? Koulun taholta ei haluta kommentoida (on kysytty) ja ryhmäkoti peittelee tapahtunutta.

• ergertertert

pitää vaatia rehtorilta ulostuloa myös vaikeissa asioissa eikä piilotella asiaa
      totuus esiin
      mitä sanoo koulu kuraattori
      mitä kertoo koulun talonmies
      mitä puhutaan kylillä ja akkojen facebookissa

• qeee

yleensä mikä tahansa väkivallan teko minuta riittää karkotukseen, jos ei nyt ihan kotimaahan niin ainakin ahvenamaalle

• nytriittää

Nyt tarvitaan toimintaa! Kun ei muuten saada kuriin noita maahamme tunkeutujia, niin sisällis-sodan keinot käyttöön. Kyllä tulee lähtö maastamme kun alkaa henki olla kallis maassamme. Nyt on aika ottaa aseet esille ja kovat keinot käyttöön.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      91
      6094
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5515
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1748
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1611
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1453
    Aihe